Announcement

Collapse
No announcement yet.

Joskos vaihtais Bemarin Mersuun? Järkee vai ei?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Samppasika
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 769
    • Kempele

    Joskos vaihtais Bemarin Mersuun? Järkee vai ei?

    Tässä vuoden saatossa on tullut yhtä jos toistakin mieleen, kun autoa on korjannut yli varojensa ja hermojensa. Jos myis tuon E39 528i:n vittuun (nyt kun se saatana on kohta rakennettu kokonaan uudelleen) ja laittais Mersun W124- 300 turbodiesel farmarin tilalle. Väheniskö nuo perkeleen rahanreiät verrattuna Bemariin. Jos hommaa hyvin varustellun ja vähän ajetun tuollaisen, onko sillä oletettavasti edessä enemmän huolettomia kilometrejä, kuin E39 bemarilla?
    Mitään valmiiksi asenteelisia kommentteja en tähän kaipaa. Tiedän että tuo mersu on asteen askeettisempi kokonaisuus, mutta olen myös kuullut kommentteja, joiden mukaan tuollaisella ajaisi huolettomasti sen 1000000km, mitä Bemarilla ei taida kukaan koskaan saada aikaiseksi. Ja jos ja kun joutuu korjaamaan, on homma puolta halvempaa ja helpompaa verrattuna Bimmeriin. Hommataan sitten harrasteautoksi E30 M3, jos siltä alkaa tuntua...

    Ja jos tehot alkaa loppua, niin täällä pohjanmaalla saadaan nuo diisselit tunnetusti kulkemaan M5 Bemarin malliin, jos tarvetta tulee....
    Last edited by Samppasika; 31-03-2005, 18:49.
    Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
    E61 530d M-sport -08
    E39 528i Touring -97

    Yhteydenotot: [email protected] !!

    Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.
  • Luntti
    2Wheel Driver
    • Jul 2003
    • 5021
    • Yka

    #2
    Niin oishan se vaihtelua. Siis remontin sijaan hitsailua.

    Comment

    • ropo
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2003
      • 648

      #3
      Kyllä mersu on hyvä ajaa, ketävä ja luotettava. Tuosta bemarista ei ole kokemusta mikä sulla on, mutta veikkaisin että mersu ois parempi. Osat ovat mersuun suhteellisen halpoja jos ei osta merkkiliikkeestä. Ja tuossa 300td mersussa on muistaakseni jotain 140 heppaa että ei se ihan laiska ole ja vääntöä hyvin.

      Itse en ole vielä mersua omistanut, mutta isällä ja serkuilla ollut useampiakin ja olen niillä melkopaljon ajanut (enemmän kun bemarilla). Itse olen suunnitellut vaihtavani nykyisen bemarini W124 300td mersuun tai e34 525tds bemariin....
      Ja itelläni noita harrasteautoja (amerikkalaisia) on nyt kasaantunut vähän liiaksikin.
      Last edited by ropo; 27-03-2005, 23:11.
      Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

      Comment

      • bavaria:39
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2004
        • 323
        • Kotka

        #4
        Originally posted by luntti
        Siis remontin sijaan hitsailua.
        Väärin, 124 ei ruostu itsestään, aina tarvitaan jokin ulkoinen tekijä esim. kiveniskemä. Myös hoidon puute, alustanpesujen väliin jääminen näkyy yli 10-vuotiaassa menopelissä, mutta hoidettu auto ei ruostu noin vain.

        Comment

        • pete81
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 2056
          • .........

          #5
          Originally posted by bavaria:39
          Väärin, 124 ei ruostu itsestään, aina tarvitaan jokin ulkoinen tekijä esim. kiveniskemä. Myös hoidon puute, alustanpesujen väliin jääminen näkyy yli 10-vuotiaassa menopelissä, mutta hoidettu auto ei ruostu noin vain.
          no eiköhän toi koske vähän joka autoa?? kai se penarikin hyvänä säilyy kun pesee, massaa ja paikkaa kiveniskemät!

          Comment

          • ropo
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2003
            • 648

            #6
            Mitähän sitten johtuu jos otetaan samanikäinen japanilainen auto ja mersu niin kyllä se japanilainen on paljon enemmän ruostunut kuin mersu?
            Että ei mersua (124) voi sanoa että se on ruoste herkkä auto!
            Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

            Comment

            • bemarikari5
              Bimmer Rookie
              • Dec 2004
              • 167

              #7
              Ei millään pahalla, mutta älä ainakaan itse hae (tarinasi luin). Osta vaikka uusi daevoo tai hundai jossa takuut päällä. Kaikkia vanhoja 1000000km ajettuja joutuu valitettavasti joskus korjaamaankin.
              -04 e60 530da
              ex bemmit: 1502, 318i, 535i, 730i, 850i, 530dx2

              Comment

              • Samppasika
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2004
                • 769
                • Kempele

                #8
                Originally posted by bemarikari5
                Ei millään pahalla, mutta älä ainakaan itse hae (tarinasi luin). Osta vaikka uusi daevoo tai hundai jossa takuut päällä. Kaikkia vanhoja 1000000km ajettuja joutuu valitettavasti joskus korjaamaankin.
                No en ainakaan laita "kaveria" tekemään pohjatöitä, vaan maksan ammattilaiselle! Vai olitko sitä mieltä, että paskaako tuota merkkiliikkeeltä vastuuta peräämään. Maksetaan vain kaikki nurisematta itse...
                yks,kaks,kol,nel,viis,kuus nollaa... tuskin sentään..?
                Joutuu toki korjaamaan, mutta toisten korjaaminen on edulisempaa ja edes jotenkin suhteessa auton hintaan. Tässäkin tapauksessa kaikki mitä vaan on mahdollista on tehty itse ja huolella, mutta silti kustannukset tuntuu karkaavan pilviin.Lähinnä haen tässä sitä Hemin toisinaan mainitsemaa "konstruktiivista laatua" Eli auto on järkevillä kustannuksilla pidettävissä kunnossa vanhanakin... Tässä tapauksessa pelottaa, kun tietää, ettei se rahan meno tuohon lopu..
                Last edited by Samppasika; 27-03-2005, 23:53.
                Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                E61 530d M-sport -08
                E39 528i Touring -97

                Yhteydenotot: [email protected] !!

                Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                Comment

                • heinonen85
                  BTCF Member
                  • Jan 2003
                  • 1408
                  • varkaus

                  #9
                  Ukolla on mese, juuri tuo 124 koppanen mutta 200d mittarissa +550tkm! lähti -25 asteen pakkasessa käyntiin nikottelematta ilman lämmitystä!!(oli ukon pakko saada kokeilla) Niin ja ei ole viellä venttiilikoppaa edes avattu noille kilometreille... eli mitä kertoo, vaikka viritys aste on pikkasen pieni.
                  Omassa bemussa on kans remontti tehty jo 240tkm kohdalla... mutta onhan noita eroja sit jossain muussa.........

                  Eli ei vissiin ihan paskin idea...
                  **************
                  * TEAM HooCee *
                  **************
                  e39 530d -00 Touring

                  ex:
                  e34 525i -92 Touring
                  e34 525i -90
                  e30 320i -88

                  Comment

                  • zener
                    Moderator
                    • Oct 2004
                    • 14439
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by ropo
                    Itse olen suunnitellut vaihtavani nykyisen bemarini W124 300td mersuun tai e34 525tds bemariin....
                    Miksi vapari kombi dieseliä haljat?
                    Sori oli pakko, eli 300td siis vapari farkku diesel. 300dt on sitten turbolla ja sedan... Toivottavasti ei herneitä.

                    Ja itse asiaan. 124 kopasta ei ole paljoa kokemusta, mutta 201 kopasta on. Bensalla on tullut enempi ajettua ja todella miellyttävä ajaa (vaikkakin lukotonpersus ei mitenkää kiva ole). Vuoden on vanhemmilla 201 koppanen 2.0 bensa ollut eikä ole tarvinnut kuin perus öljyn vaihdot tehdä. Myös jonkinverran kokemusta 2.0 dieselistä. Ei tehohirmu, mutta kestää. Muutaman 124 koppasen olen myös todistanut... 200d jossa mittarissa 850tkm ja korissa vain vähäisiä ruosteen alkuja ja sisusta kuin uusi, sekä tekniikka kunnossa. Mitään suuria määriä en ole mersun dieselillä ajanut, joten ei välttämättä kannata sanaa luottaa täysin, mutta kestävän maineessahan nuo mersun vanhemmat dieselit on.
                    E65 730dA '04 klick
                    F10 520dA '11 klick
                    E34 520iA '91 klick

                    Instagram


                    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                    Comment

                    • LASSI-S
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 4918
                      • hattula/hämeenlinna.

                      #11
                      yhtälailla niitä rahareikiä siinä mersussakin on, se on ihan täysin yksilöstä ja käytöstä kiinni miten joutuu korjaileen.

                      kyllähän tuollaisen 300dt:n saa kulkeen komiasti kuten olemme saaneet huomata ja kuulla esimerkiksi mauri.H:lta jolla onkin varmaan suomen tehokkain diesel henkilöauto tai yksi niistä tehokkaimmista. onhan mersu komia ja hyvä peli mutta niin on bemarikin, toisaalta mersun yleinen kestävyys on kyllä ihailtavaa etenkin laatikon osilta ja eipä heikko konekkaan ole kun noiden 300turbodieseleiden tehot on kolminkertaistettu joten vaatii se kestävää konettakin

                      aivan yhtälailla on pommeja tähtikeulojakin kuin bemareitakin. aina välillä tulee ongelmia. sulla on vaan samppasika sattunut käsiin "maanantai" kappale joka on alvariinsa paskana, tai sit annat armotonta selkäsaunaa sille ja huolto toimenpiteet on tasan 0.
                      E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

                      Comment

                      • pete81
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 2056
                        • .........

                        #12
                        Originally posted by ropo
                        Mitähän sitten johtuu jos otetaan samanikäinen japanilainen auto ja mersu niin kyllä se japanilainen on paljon enemmän ruostunut kuin mersu?
                        Että ei mersua (124) voi sanoa että se on ruoste herkkä auto!
                        puhuttiin mersusta ja bemarista! riisi on aina riisi!

                        Comment

                        • PeGEEE
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2003
                          • 38
                          • Joensuu

                          #13
                          Originally posted by zener
                          Miksi vapari kombi dieseliä haljat?
                          Sori oli pakko, eli 300td siis vapari farkku diesel. 300dt on sitten turbolla ja sedan... Toivottavasti ei herneitä.
                          Kyllä tuo 300td mersu ihan turbo on. TD = Turbo Diesel, jos ei vielä selvillä tässä vaiheessa ole. Mistään dt mallista ei ole kuultukaan...

                          Itellä on mersuista kans ihan hyviä kokemuksia. Ukolla on firmassaan kaks tollasta 300TD meseä, ja on yli 600000km rullattu toisella ainakin. Toisella vissiin lähelle samat lukemat. Toimii täysin, ja eipä ole remonttia ollut perushuoltoja lukuunottamatta. Turbollekkaan ei ole tossa 600000km ajetussa tehty mitään ainaakaan tietääkseni. Ja hyvin vetää. 150hp pitäis olla uutena ainakin, kun se malli on 300TD Turbo, joka eroaa jotenkin tosta tavan 300TD:stä. Vissiin joku vähän tehokkaampi malli.

                          Automaattilaatikoillahan noi on, ja niissäkään ei ongelmaa. Ajossa toimii täysin eikä heittele vaihteita miten sattuu. Ainoa miinus joka mersusta tulee mieleen, on penkit, jotka ainakin alkaen -malleissa on ihan hanurista. Ihan vanerin päällä istumista vastaa.. :P Mutta recaron sporttipenkit taitaa ainakin sportline varusteluun kuulua, ja niillä jo vissiin kelpaa istua.

                          Ite käännyin mersumieheks viime perjantain aikana, kun kaverin 190E mesellä illan ja yön ajelin. 2.6 bensamylly oli niin sytyttävä ja tilatkin paremmat mitä näissä bemarin "vastaavissa". ;D Kestävyydestä en mitään tiedä, ja ei kaverikaan hirveästi, kun saksasta tuli pari viikkoa sitten se auto. Eli ei vielä ajokilometrejä hirveästi. :I
                          AC Schnitzer S3

                          Comment

                          • Samppasika
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2004
                            • 769
                            • Kempele

                            #14
                            Originally posted by LASSI-S
                            aivan yhtälailla on pommeja tähtikeulojakin kuin bemareitakin. aina välillä tulee ongelmia. sulla on vaan samppasika sattunut käsiin "maanantai" kappale joka on alvariinsa paskana, tai sit annat armotonta selkäsaunaa sille ja huolto toimenpiteet on tasan 0.
                            Ehkä sitten maanantai kappale, tai auto joka on "saanut länkeä" ja johon ei ensimmaisen 150000km:n aikana ole uusittu mitään ja josta on viimeisen vuoden aikana väen vängällä koitettu tehdä uutta autoa?? Jossain vaiheessahan noille määrätyille osille tulee tunnit täyteen, mutta niitä vain näyttää olevan kerralla vähän liikkaa meikäläisen kestokyvylle...
                            Mutta minkäs luonteelleen voi. Kun jonkun aloittaa, niin viedään se sitten kunnialla loppuun, vaikka väkisin. Rahaa palaa ja hermot menee... Kohta joku saa täältä täysin läpikäydyn 528i Touringin, joka tarjoaa huolettomia kilometrejä vuosiksi, ihan vaan sen takia, että alkaa koko auto vituttaa liikaa....

                            PS. Kaveri kävi just tuossa kehumassa, että oli alle 50€ korjauskuluilla ajellut 124 mersulla 60000km viime vuonna... grrr..
                            Last edited by Samppasika; 28-03-2005, 00:49.
                            Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                            E61 530d M-sport -08
                            E39 528i Touring -97

                            Yhteydenotot: [email protected] !!

                            Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                            Comment

                            • zener
                              Moderator
                              • Oct 2004
                              • 14439
                              • Oulu

                              #15
                              Originally posted by PeGEEE
                              Kyllä tuo 300td mersu ihan turbo on. TD = Turbo Diesel, jos ei vielä selvillä tässä vaiheessa ole. Mistään dt mallista ei ole kuultukaan...
                              Myös bensa kombia merkitään T:llä esim. 230TE. 300TD siis on kombi vapari koneella, kun taas 300TDT on kombi turbo koneella.
                              Originally posted by mersuforum
                              Niin, ja tuo TD ei tarkoita turbodieseliä, vaan dieselmoottorista Touring- eli farmarimallia eli S-mallia. TDT on turbotettu.
                              Koulutuksen saaneena, kun menin kerran 250td/300td mersuista kyselemään ja vapari kombia tarjottiin.
                              Mutta nojoo, ei viitsitä enempää vääntää, menee threadi hukkaan. Ja jos nyt olen täysin hakoteillä, niin joku mersuista enempi tietävä vois valaista minua lisää noista merkinnöistä.
                              Last edited by zener; 28-03-2005, 01:27.
                              E65 730dA '04 klick
                              F10 520dA '11 klick
                              E34 520iA '91 klick

                              Instagram


                              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎