Announcement

Collapse
No announcement yet.

mikä tuo eta kone oikein on???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Esko
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 11680
    • Kouvola

    #31
    Niin siis tota M20B20 kanttahan on noissa käytetty sen takia, koska siinä on enemmän tavaraa työstettävänä, kuin B25:n kannessa. Eli saa paremman tuloksen todennäköisesti aikaan...

    Toki voihan sen kannen muutoksittakin keulille heittää, jolloin perus B25 on parempi ratkaisu.

    Comment

    • Racink
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2004
      • 840
      • Jkl

      #32
      Originally posted by jannmann View Post
      Viimeisin versio tuli 9/87 jossa kansi oli tismalleen sama kuin 325i mallissa.
      Kerroppas tästä enemmän, puristus-suhde, teho?

      Comment

      • Setämies
        Newbiemmer
        • Mar 2007
        • 16
        • Varsinainen Suomi

        #33
        Originally posted by jannmann View Post
        Etassa on ollut ainakin 3 eri kansivaihtoehtoa ja sinäkö tiedät niiden kaikkien olevan "ahtaita"...?

        Ensimmäinen kansiversio oli käytössä 12/86 asti jossa samat venttiilit kuin 320i mallissa.
        Tämän jälkeen käyttöön tuli (12/86-9/87 versio jossa oli jo yhtä isot venttiilit kuin 325i mallissa, samassa yhteydessä kierrosrajoitin nousi n. 1000rpm
        Viimeisin versio tuli 9/87 jossa kansi oli tismalleen sama kuin 325i mallissa.

        Älä siis yleistä kun et selvästi edes tiedä mistä puhut.
        Missäköhän mä olen väittäny et kaikki eta-kannet on ahtaita??? :think

        Kuten mainitset eka versio on ahdaskantinen myöhempiin verrattuna, ja nimenomaan toi versio on 122-heppainen. Kuten viestissä lainaamassani pätkässä just sanotaan. Kattohan vaikka vielä kerta uusiksi.

        Korkeammalla kierrosluvunrajoittimella olevat koneet sit taas ovat 129-heppaisia. Tosin muistelen et rajoitin olis noussu vain muutaman sata kierrosta, jonnekin 5200 - 5300 kierroksen maisemille. Eli noin 400 - 500 kierrosta, ei noin 1000 kierrosta.

        Ollaankohan me edes luettu samaa viestiä?

        Comment

        • Setämies
          Newbiemmer
          • Mar 2007
          • 16
          • Varsinainen Suomi

          #34
          Originally posted by T3 View Post
          Mutta lue nyt aluksi vaikka tämä topik: http://www.btcf.fi/forum/showthread....ht=m20+ylikoko Siellä selviää monenmoista ongelmaa ja pulmaa.
          Asiaa.... Sikäli vain heikko jutska mun kannalta et toi threadi on alkanu vasta noin puoltoista vuotta sen jälkeen kun mun eta oli jo lähteny muille. Olis säästäny muutaman surffailutunnin vaikka käytännön puuhailuun.

          Siitä voi tietty aina vääntää kättä et mikä on 'pikku virittämistä'. Kun koneeseen vaihtuu 'isoisän kirves'-tyyliin likimain kaikki niin se ei oo mun skaalalla enää ihan pikku virittämistä, lopputulos on tietty jotain ihan muuta kuin alussa.

          Kun (silloin joskus vuonna miekka ja kilpi) mulla vielä oli toi eta niin kattelin mieluummin muutamaakin astetta kevyempää virittämistä. Nokan tai ecun vaihto olis ehkä vielä sopinu mun senaikuiseen aikatauluun ja budjettiin mut koneen enempi vähempi täys uudelleenrakentaminen ei.

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5856
            • Joccis City

            #35
            Originally posted by Setämies View Post
            Korkeammalla kierrosluvunrajoittimella olevat koneet sit taas ovat 129-heppaisia. Tosin muistelen et rajoitin olis noussu vain muutaman sata kierrosta, jonnekin 5200 - 5300 kierroksen maisemille. Eli noin 400 - 500 kierrosta, ei noin 1000 kierrosta.

            Ollaankohan me edes luettu samaa viestiä?
            122hv versiossa rajoitin oli n. 4600rpm ja 129hv versiossa luokkaa 5400rpm.
            se 1000rpm oli vain karkea muistikuva
            Näistäkin tiedoista saa netissä risteävää tietoa, joissain sanotaan 122hv version rajoittimen olevan 5000rpm, mutta omassa vanhassa 122hv version käyttöohjekirjassa sanotaan rajoittimen olevan se n. 4600rpm.... 129hv version käyttöohjekirjaa en ole nähnytkään, ilmeisesti tehdas ei ole sellaista koskaan painanutkaan..
            Aprilia RSV4

            Comment

            • T3
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 8530
              • Karhe

              #36
              Originally posted by Setämies View Post
              Missäköhän mä olen väittäny et kaikki eta-kannet on ahtaita??? :think
              Ilman vittuilua sinulle, äläkä ota tätä sinuun kohdistetuksi, mutta...
              Jos oikein tarkkoja ollaan, niin nimenomaan kaikki ETA-kannet ovat ahtaita. Viimeisimmässä versiossa on samanlainen kansi, kuin 325i:ssä ja tämä kansi ei ole ahdas, mutta sehän ei olekaan ETA-kansi, vaan 325i-kansi.
              .

              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

              Comment

              • pauli_86
                BTCF Member
                • Sep 2005
                • 66
                • Iisalmi

                #37
                Itselläkin olisi tarkoitus kesän loppupuolella hommata jostain halvalla E30 325i bemu, ja päivitellä sitä 2.7 litraiseksi. Eli kun tuohon operaatioon rupeaa, niin tarvitsee siis vain hommata se ETAN alakerta, ja vaihtaa siihen nuo 2.5:sen yläkerran hilut (kansi, ruisku ym.) ja mitään muita muutoksiako ei tarvitse? Autosta ei ole tulossa mikään turbovehje, vain jotain pientä piristystä tuleepi, esim. lastu, vapari, peltisarja putkistoineen ja ehkäpä kireämpi nokka.
                Niin olikos se B25 mäntien vaihto -> B27 ehdoton, muutenko puristukset laskee ihan liian alas ja tehot sitä myöten?
                Mitäs tuommoisella yhdistelmällä (B27 alakerta + B25 yläkerta) saadaan vakiona tehoja, sen saman verranko kuin 325i vakiona on (171hv)? Vääntöhän lisääntyy tietysti. Entäs nuilla aiemmin mainituilla "piristyksillä", saako joitan hevosia kutiteltua lisää? Ja ylipäätänsä, onko saatava hyöty tuosta projektista sen työn ja vaivan arvoinen? Kuitenkin 325i:llä pääsee aika mukavasti jo varmaan

                Kiitoksia jos jaksatte vastailla ja antaa vinkkejä, en ole tosiaankaan expertti näissä hommissa, joten neuvomiset on tarpeen
                Nykyiset:
                E60 M5 -06, E61 535d Touring M-sport -06, E36 328i Cabriolet "M-sport" -96
                Entiset:
                E30 316i Sedan -89, E34 M5 Sedan 3.6 -90, E30 320i Sedan -87, E30 325i Cabriolet "M-Tech II" -91, E30 325i Sedan M-Tech II -89, E36 328i Coupe "M-Sport" -95, E34 540iA Sedan -92, E46 330dA Touring M-sport II -03

                Comment

                • jannmann
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 5856
                  • Joccis City

                  #38
                  Originally posted by pauli_86 View Post
                  Itselläkin olisi tarkoitus kesän loppupuolella hommata jostain halvalla E30 325i bemu, ja päivitellä sitä 2.7 litraiseksi. Eli kun tuohon operaatioon rupeaa, niin tarvitsee siis vain hommata se ETAN alakerta, ja vaihtaa siihen nuo 2.5:sen yläkerran hilut (kansi, ruisku ym.) ja mitään muita muutoksiako ei tarvitse? Autosta ei ole tulossa mikään turbovehje, vain jotain pientä piristystä tuleepi, esim. lastu, vapari, peltisarja putkistoineen ja ehkäpä kireämpi nokka.
                  Niin olikos se B25 mäntien vaihto -> B27 ehdoton, muutenko puristukset laskee ihan liian alas ja tehot sitä myöten?
                  Mitäs tuommoisella yhdistelmällä (B27 alakerta + B25 yläkerta) saadaan vakiona tehoja, sen saman verranko kuin 325i vakiona on (171hv)? Vääntöhän lisääntyy tietysti. Entäs nuilla aiemmin mainituilla "piristyksillä", saako joitan hevosia kutiteltua lisää? Ja ylipäätänsä, onko saatava hyöty tuosta projektista sen työn ja vaivan arvoinen? Kuitenkin 325i:llä pääsee aika mukavasti jo varmaan

                  Kiitoksia jos jaksatte vastailla ja antaa vinkkejä, en ole tosiaankaan expertti näissä hommissa, joten neuvomiset on tarpeen
                  Kannattaa ostaa saksasta suoraan sellanen 87 eta.. (edullisempia kuin 325i mallit) Hankit siihen nokan ja i-mallin venttiilin jouset ja uudet männät. Boxiin 325i mallin lastu ja vielä imusarja ja kaasuläppä i-mallista niin jo on puhtia.

                  Tolla i ja e mallin ostohinta erolla hankii kivasti tota uutta osaa...
                  Aprilia RSV4

                  Comment

                  • pauli_86
                    BTCF Member
                    • Sep 2005
                    • 66
                    • Iisalmi

                    #39
                    Paljonko niistä suurinpiirtein saa maksaa kun saksasta semmoisen hommaa? En tiiä että olisiko täällä Pohjois-Savossa tai muualla tässä lähistöllä mitään firmaa joka nuita autoja tuo saksasta, tietääkö muut? Sieltä kyllä olisi halpa tuommoinen e30 korinen bemu hakea.
                    Nykyiset:
                    E60 M5 -06, E61 535d Touring M-sport -06, E36 328i Cabriolet "M-sport" -96
                    Entiset:
                    E30 316i Sedan -89, E34 M5 Sedan 3.6 -90, E30 320i Sedan -87, E30 325i Cabriolet "M-Tech II" -91, E30 325i Sedan M-Tech II -89, E36 328i Coupe "M-Sport" -95, E34 540iA Sedan -92, E46 330dA Touring M-sport II -03

                    Comment

                    • Tzeimi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2004
                      • 2067
                      • Banshee - Jyväskylä

                      #40
                      Originally posted by pauli_86 View Post
                      Paljonko niistä suurinpiirtein saa maksaa kun saksasta semmoisen hommaa? En tiiä että olisiko täällä Pohjois-Savossa tai muualla tässä lähistöllä mitään firmaa joka nuita autoja tuo saksasta, tietääkö muut? Sieltä kyllä olisi halpa tuommoinen e30 korinen bemu hakea.
                      Katsot vaikka mobile.de:stä tai autoscout24de:stä hintatasoa ja otat vaikka http://www.eurocars.fi/:n kautta ja haet Turusta?
                      Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                      & 02 tulpo saniteetti dyno




                      Älä väkisin, ota isompi vasara.
                      If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                      Comment

                      • JJT
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6694
                        • .......

                        #41
                        Originally posted by pauli_86 View Post
                        Paljonko niistä suurinpiirtein saa maksaa kun saksasta semmoisen hommaa? En tiiä että olisiko täällä Pohjois-Savossa tai muualla tässä lähistöllä mitään firmaa joka nuita autoja tuo saksasta, tietääkö muut? Sieltä kyllä olisi halpa tuommoinen e30 korinen bemu hakea.
                        Missäs päin sawoa asustelet?
                        Myyn:
                        M10/20/52 E30-E36 osia

                        Comment

                        • pauli_86
                          BTCF Member
                          • Sep 2005
                          • 66
                          • Iisalmi

                          #42
                          Iisalmessa.
                          Nykyiset:
                          E60 M5 -06, E61 535d Touring M-sport -06, E36 328i Cabriolet "M-sport" -96
                          Entiset:
                          E30 316i Sedan -89, E34 M5 Sedan 3.6 -90, E30 320i Sedan -87, E30 325i Cabriolet "M-Tech II" -91, E30 325i Sedan M-Tech II -89, E36 328i Coupe "M-Sport" -95, E34 540iA Sedan -92, E46 330dA Touring M-sport II -03

                          Comment

                          • Tomppara80
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2007
                            • 108
                            • Oulu

                            #43
                            "pieninmahollinenreikästä" kantta ja 2,5 männissä on venoille taskut valmiina, jos jyrkempää nokkaa laittaa tai ajoitusta muuttaa.[/quote]




                            Minulla on M20B20 kone ja männissä on "taskut" siinäkin.nyt on kyllä B25 kansi.Eli onkohan tuohon vaihdettu noi männät joskus kun ei tietoa auton historiasta itellä ollenkaan :think niin,ja muutuiko tuossa nyt puristukset huonommaksi kun on tuo B25 kansi ?

                            Comment

                            • jii.veivo
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2005
                              • 564
                              • Haapavesi

                              #44
                              kyllä

                              Puristukset tippuu tuolla 2.5 kannella:think
                              e38 750ial
                              Husaberg 650 fs -05
                              http://www.btcf.fi/forum/showthread....51#post2483951

                              Comment

                              • sedan325i
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2007
                                • 30

                                #45
                                Originally posted by jii.veivo View Post
                                Puristukset tippuu tuolla 2.5 kannella:think
                                kuinkas paljon puristus putoaa b20 koneesta kun siihen vaihtaa b25 kannen?
                                olis kiva tietää ku itellä juurikin tuo b25 kansi vaihdettu...:think
                                ex e30 m3 look 325i purussa...
                                ex e30 316/320i purussa...
                                ex e30 m3 look 325i
                                ex e30 32x tic
                                ex e36 325i sedan
                                ex e30 318is



                                kaupan:osia e30 ja e36

                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎