Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tietoa tuplakaasareista?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • samikarki
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 343
    • turku

    Tietoa tuplakaasareista?

    Lähetään ihan alakouluasteelta, koitin searchia mutta eipä löytynyt eli kertookaapas hieman infoa noista tuplista, on nyt aukko sivistyksessä. Eli sen verran käsitän että tuplakaasarit, eli siis tupla = kaksi?!? Vaihtoa varten tarvitsee varmaankin uuden imusarjan? Miten tuo homma nyt periaatteessa toimii, mitenkäs noiden hyöty? Kuuluu hienot äänet ei muuta? Insp heitteli tuollaista ideaa ilmoille, kun on kuulema se ruutan vaihtaminen kyrpähomma jos tahtoo ihan kunnollisen tehdä. Sitten jatkokehitystä, entäpä jos joskus haluan turbottaa auton niin varmaan täytynee paineistaa kaasarit tai siis hommata paineistetut kaasarit. No tosta kaasariturbosta on kyllä jo asiaa foorumilla vaikka kuinka, mutta kertokaa enemmän tosta tuplahässäkästä ja mitä tulee ottaa huomioon jos sellaista lähtee kokeilemaan. Onko siitä mitään iloa, saako sen edes toimimaan? Omakohtaisia kokemuksia.
  • pete81
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 2056
    • .........

    #2
    Originally posted by samikarki
    Lähetään ihan alakouluasteelta, koitin searchia mutta eipä löytynyt eli kertookaapas hieman infoa noista tuplista, on nyt aukko sivistyksessä. Eli sen verran käsitän että tuplakaasarit, eli siis tupla = kaksi?!? Vaihtoa varten tarvitsee varmaankin uuden imusarjan? Miten tuo homma nyt periaatteessa toimii, mitenkäs noiden hyöty? Kuuluu hienot äänet ei muuta? Insp heitteli tuollaista ideaa ilmoille, kun on kuulema se ruutan vaihtaminen kyrpähomma jos tahtoo ihan kunnollisen tehdä. Sitten jatkokehitystä, entäpä jos joskus haluan turbottaa auton niin varmaan täytynee paineistaa kaasarit tai siis hommata paineistetut kaasarit. No tosta kaasariturbosta on kyllä jo asiaa foorumilla vaikka kuinka, mutta kertokaa enemmän tosta tuplahässäkästä ja mitä tulee ottaa huomioon jos sellaista lähtee kokeilemaan. Onko siitä mitään iloa, saako sen edes toimimaan? Omakohtaisia kokemuksia.
    täältä löytyy tietoa! olis löytyny kun searchiin olis laittanut tuplakaasarit

    Comment

    • samikarki
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2004
      • 343
      • turku

      #3
      hirmu paljon on osia myynnissä, pitäneekö nuo kaikki sitten ostaa ja etsiä sieltä tietoa? ei herneitä, mutta en itse kyllä tuolla search postituksella löytänyt "tietoa" noista tuplista vaikka kuinka selasin, nyt on vika joko minun sisälukutaidossa tahi nopeasta submit sormesta?

      Comment

      • pete81
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 2056
        • .........

        #4
        Originally posted by samikarki
        hirmu paljon on osia myynnissä, pitäneekö nuo kaikki sitten ostaa ja etsiä sieltä tietoa? ei herneitä, mutta en itse kyllä tuolla search postituksella löytänyt "tietoa" noista tuplista vaikka kuinka selasin, nyt on vika joko minun sisälukutaidossa tahi nopeasta submit sormesta?
        ei sitä nyt ihan jokaista kannata ostaa olihan siellä tietoa esim. kysymääsi tietoa kaasareista turbotuksen yhteydessä!

        Comment

        • samikarki
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 343
          • turku

          #5
          no hieman, mutta se oli tuosta turbottamisesta, siitä kattelinkin jo nyt etin ihan basic hommia, siis kokemuksia, toimivuutta, säädön vaikeutta, mutta nyt alkaa jo oma topic menemään offtopic

          Comment

          • tepi_
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 2185
            • TKu

            #6
            Et oo romppareilta kattonu koko M10 ruiskukonetta? Ite ostettiin rompparilta pihalla seissy melkein täydellinen ruiskukone muistaakseni 250€... Nuo tuplat tulee varmasti samanhintaseks,veikkaan että vielä kalliimmaks...

            Comment

            • Suutari
              Bimmer Enthusiast
              • May 2003
              • 3059
              • Suomi

              #7
              Ei paljon näillä nykysillä ohjelmoitavan ruiskun hinnoilla kannata miettiäkkään kaasareita...Itku pääsee säädellessä niitä jne. Ikuna ei oo kauaa synkassa ja vielä kun on kuluneita horiskoja niin avot..
              bensaa juo kun paraskin Wappu apina!

              etuna mainittakoon konehuoneen katu uskottava ulkonäkö, sekä miellyttävät? imuäänet...

              Hommaa purkaamolta ruiskun osat ja asenna megaruutta...pääset helpommalla tulevaisuudessa. Auto toimiikin joskus enemmän kun kaks viikkoo kerrallaan...
              Last edited by Suutari; 07-04-2005, 12:13.
              Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
              -Official BTCF-Sauna Team-
              -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
              -Team BTCF Top Alcohol-
              -Team Pimp My Bride-
              TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
              R.I.P. 1K MOTORSPORTS
              R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
              526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

              Comment

              • M.A.G.E
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2004
                • 443

                #8
                Jos meinaat ne tuplakaasarit laittaa, niin perustietoa löytyy tommosesta kirjasta kuin VIRITTÄJÄN KÄSIKIRJA 3 - Polttoainelaitteet. Kirjastosta pitäisi löytyä toi kirja. Kirjassa käsitellään Boschin D-, L-, LH-, K-, KE-, Mono- Jetronicit sekä Motronic polttoaineen ruiskujärjestelmät + kaasuttimet ja niiden toimintaa.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎