Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMS46 + EWS III-D sielusta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kissvesala
    Moderator
    • Jun 2010
    • 3110
    • Liminka

    #16
    Originally posted by Doni View Post
    Minäkin lukenut muutamasta paikasta että olisi 8-jalkainen.

    Tässä on kuvat rikkinäisestä ecusta. Kuvaa klikkaamalla täyteen kokoon. Toisen kuvan 8-jalkaisesta ei saa mitään selvää edes suurennuslasilla.


    Ainaki oikian näkönen satiainen on ja tuo isompi on flässi. Nuo vanhasta uuteen niin pitäs olla bueno. Mutta varmista ensin viisaammilta.
    Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
    Kissvesala.fi
    Priva tai o443424479

    Comment

    • böntti
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2011
      • 2857
      • Tampere

      #17
      Taitaa tässä ecussa olla kaikki olennainen tuolla flash-piirillä. AM29F200AB vanhasta uuteen ja sen jälkeen toimii alkuperäisellä avaimella ja ews:llä. EWS-synkkauksen voi joutua tekemään, riippuen että miten autoa on starttailtu ja mitkä ohjainlaitteet ovat olleet silloin kiinni. Jos ei synkka onnistu niin sitten tuo tunnistamaton piiri vaihtoon, ei pitäisi kuitenkaan olla tarvetta.

      Se että joku piiri on kahdeksanjalkainen, ei tarkoita että se olisi eeprom.
      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

      Comment

      • aae30
        BTCF Member
        • May 2010
        • 2730
        • .fi

        #18
        Originally posted by böntti View Post
        Taitaa tässä ecussa olla kaikki olennainen tuolla flash-piirillä. AM29F200AB vanhasta uuteen ja sen jälkeen toimii alkuperäisellä avaimella ja ews:llä. EWS-synkkauksen voi joutua tekemään, riippuen että miten autoa on starttailtu ja mitkä ohjainlaitteet ovat olleet silloin kiinni. Jos ei synkka onnistu niin sitten tuo tunnistamaton piiri vaihtoon, ei pitäisi kuitenkaan olla tarvetta.

        Se että joku piiri on kahdeksanjalkainen, ei tarkoita että se olisi eeprom.
        Jos nyt en väärin kuvaa zoomaillut,
        on ainakin yksi pinni tuosta pienestä kasipinnisestä suht suoraan yhteydessä DME:n ulkopuoliseen johtosarjaan liittimen kautta,
        eli tuskin liittyy arvaukselle +1.
        Sorry I'm Not Sorry
        E34 540iA 93 sedan
        E34 540iA 93 sedan
        E39 530iA 00 touring

        Comment

        • ptikkala
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2007
          • 1576

          #19
          Joskus palovaurioiseen E46:een 330d:hen olen tuon operaation tehnyt ja 8 jalkainen eprom sieltä piti siirtää. Jos siis vain ajonestoa haluaa toimimaan. Tietenkään nyt en tuota ohjausboksin tyyppiä muista.
          Last edited by ptikkala; 10-11-2015, 05:55.

          Comment

          • böntti
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2011
            • 2857
            • Tampere

            #20
            Oliskohan ollut DD4. Siinä on ajonesto eepromilla ja sen siirto riittää, ews:n suhteen. Flässin siirtää kans niin on sitten kaikki kohdillaan, viikonloppuna tämmösen tein. Tässä topicissa kyseessä BMS46.

            Edit. Ei se nyt ihan pelkkä arvaus sentään ollut vaikka en tämmöistä purkkia ole ropeltanutkaan .
            Last edited by böntti; 10-11-2015, 08:53.
            -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
            -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
            -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
            -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

            -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

            Comment

            • Doni
              Moderator
              • Sep 2004
              • 2842
              • Kyrsälä

              #21
              Katsotaan kun saan autoon kasan muita käyntiin vaikuttavia osia. Jos ASC koodi lähtee ajamalla ja kaikki tuntuu toimivan niin sit saa olla talven yli.

              Jos valot palaa ja koodia pukkaa, niin sit tuo 44-jalkanen möhkäle vaihtoon.

              Jos heittäydytään vielä seuraavalle tasolle ja ruvetaan harrastamaan, niin mitä prommeria suosittelette tuollaisen AM29F200AB piirin lukemiselle? Jotenkin tekisi mieli lukea molempien ecujen piirit muistiin ennen kun ne juottaa takaisin. Ihan vaan sen takia että olisi hexat tallessa jos joku rikkoo piirin.
              Last edited by Doni; 10-11-2015, 07:18.
              Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

              Comment

              • Doni
                Moderator
                • Sep 2004
                • 2842
                • Kyrsälä

                #22
                Kun sai kaikki muut asiat kuntoon, tämä ECU/EWS ei loppupeleissä tuottanut ongelmaa. Vikakoodit lähti pienellä ajelulla ja nyt ecu ja muut näyttää vikakoodien osalta nollaa. Päästöt kunnossa ja leima paperissa. Elämäni halvin kulkuväline jota voi kutsua autoksi.

                Onkohan mitään mahdollisuutta saada toista EWS-sirua tilattua jos ei ole papereita ECU:n autosta. Hieman jännää pelata yhdellä avaimella.
                Last edited by Doni; 28-11-2015, 08:59.
                Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

                Comment

                • aae30
                  BTCF Member
                  • May 2010
                  • 2730
                  • .fi

                  #23
                  Originally posted by Doni View Post
                  Kun sai kaikki muut asiat kuntoon, tämä ECU/EWS ei loppupeleissä tuottanut ongelmaa. Vikakoodit lähti pienellä ajelulla ja nyt ecu ja muut näyttää vikakoodien osalta nollaa. Päästöt kunnossa ja leima paperissa. Elämäni halvin kulkuväline jota voi kutsua autoksi.

                  Onkohan mitään mahdollisuutta saada toista EWS-sirua tilattua jos ei ole papereita ECU:n autosta. Hieman jännää pelata yhdellä avaimella.
                  Lähtisin tältä pohjalta liikkeelle:
                  Sorry I'm Not Sorry
                  E34 540iA 93 sedan
                  E34 540iA 93 sedan
                  E39 530iA 00 touring

                  Comment

                  • kama
                    BTCF Member
                    • Dec 2002
                    • 1264
                    • Savonmua

                    #24
                    Jos ainokaisen avaimen hukkumista pelkää niin edullisin work-around on laittaa coil-ring ja chip esim ews-boxin sisään. Tällöin auto käynnistyy pelkällä mekaanisella avaimella, niin hyvässä kun pahassa....
                    E24 - M88/3 N/A
                    E85 - M54 Supercharged
                    G26 - M50 Supercharged
                    IG:kamamikko

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎