Announcement

Collapse
No announcement yet.

remmi?!?!?.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • samikarki
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 343
    • turku

    remmi?!?!?.

    Mitä tämä nyt ihan oikeasti tekee?


    Ahtaako se jotenkin vai mitä ihmettä? Kyseessähän on siis tuo "remmi"
  • RiiQuu
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 1367

    #2
    Basically: Työntää paineistettua ilmaa moottoriin kompressorin kautta, jota käytetään tässä tapauksessa remmin avulla. Vaikuttaa suorituskykyyn samalla tavalla kuin turbokin, yleensä ilman "viivettä"..

    Google, Define: Supercharger

    Google: Remmiahdin


    Tässä yksi määritelmä:

    "Supercharging is the compression of an engine's intake charge above atmospheric pressure by means of an air pump driven by a crankshaft. This is not to be confused with a turbocharger which is an air pump that is exhaust driven. A supercharger can provide boost faster than a turbo and over a much broader engine rpm range. The disadvantages of supercharging are higher power demands, more mechanical noise and more complex control requirements."

    -www.cdnauto.org/glossary/s.asp
    Last edited by RiiQuu; 10-04-2005, 18:35.
    "Die wirklich guten Fahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" -Walter Röhrl"
    - - -
    E30 325i Cabrio M-Technic I 1990
    Cäbi©

    E36 M3 Coupé 1996 Clubsport ikuisuusprojekti
    G61 i5 Touring eDrive40 M Sportpaket 2024 Batteriewagen

    Comment

    • samikarki
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2004
      • 343
      • turku

      #3
      Eli periaatteessa ei vaadi paineistettuja kaasareita ja toimisi tuplien kanssa hyvin. Millasia tehoja tollasella saa revittyjä ja vaikuttaa jo matalilla kierroksilla?
      Onko kellään kuvia tollasesta hässäkästä bemarissa? Tollanen old school remmimeininki kuulostas kivalta.? Varmaankin vaan tod vittumainen asentaa , ja peeloilemaan joutuu aivan sikana et saa toimiin.

      Comment

      • LASSI-S
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 4918
        • hattula/hämeenlinna.

        #4
        no tuollaista V8 koneeseen tarkotettua remmiahdinta et saa tohon kaasari M10 asennettua sit millään, ja toisekseen tuollanen ahdin maksaa niin paljon että saat sen hinnalla 10-20 turboa autoos.

        lyhyesti sanottuna UNOHDA
        E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

        Comment

        • samikarki
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 343
          • turku

          #5
          =) no tuo kuva sattui vaan olemaan yhdessä topicissa, eli se oli vaan ainoastaan esimerkkinä, ihan minä vaan tiedon janon vuoksi kyselen tässä. . Kuten kaikki aina sanoo helpompi ois vaihtaa m23534546 pata. jne jne..


          Mistä tuo "remmi" ottaa sitten sen pyörimisensä, eli mikä sitä pyörittää näin helposti imaistuna?

          Comment

          • jmp2002
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 5727
            • Rovaniemi

            #6
            onkai tällä klubilla ainakin muutama remmi vehe...
            E30 325i Touring -89
            E30 325i touring -88 m50tbo
            G20 330e M-Sport -20

            Comment

            • Rossifumi
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1030
              • Hamina

              #7
              Originally posted by samikarki
              Mistä tuo "remmi" ottaa sitten sen pyörimisensä, eli mikä sitä pyörittää näin helposti imaistuna?
              jos olen oikein ymmärtäny niin kampuran päästä se nappaa.
              Maailma on erilainen nelikko kuskin silmin.

              On todennäköistä, että epätodennäköinen toteutuu.

              Comment

              • Second
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2003
                • 223
                • Kaarina

                #8
                samanlailla ahtaa ilmaa kuin turbokin. turbo vain ottaa liike energiansa pakokaasusta kun remmi kampiakselilta. remmiahtimella hyötysuhde huonompi kuin turbolla. samanlailla tarvitset paineistetun kaasarin remmillä kuin turbollakin.
                ex-E39 530d M-sport
                ex-E30 325i cabrio
                ex-E30 325i
                ex-E34 535i

                Comment

                • Breyton
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2002
                  • 59

                  #9
                  Originally posted by samikarki
                  Eli periaatteessa ei vaadi paineistettuja kaasareita ja toimisi tuplien kanssa hyvin. Millasia tehoja tollasella saa revittyjä ja vaikuttaa jo matalilla kierroksilla?
                  Onko kellään kuvia tollasesta hässäkästä bemarissa? Tollanen old school remmimeininki kuulostas kivalta.? Varmaankin vaan tod vittumainen asentaa , ja peeloilemaan joutuu aivan sikana et saa toimiin.
                  BMW E30 2JZ-GTE | BMW 323TI

                  Comment

                  • kake
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2002
                    • 590
                    • Kerava

                    #10
                    Originally posted by Second
                    samanlailla ahtaa ilmaa kuin turbokin. turbo vain ottaa liike energiansa pakokaasusta kun remmi kampiakselilta. remmiahtimella hyötysuhde huonompi kuin turbolla. samanlailla tarvitset paineistetun kaasarin remmillä kuin turbollakin.
                    Paitsi jos kaasari on ennen ahdinta. Eikä remmiahdin sen vaikeampi
                    ole asentaa kuin turbokaan. Ei ainakaan tarvii vääntää pakosarjaa..
                    Tallissa: Z4 35is Alpinweiss III ja Camino

                    Comment

                    • Esko
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2002
                      • 11680
                      • Kouvola

                      #11
                      ja kun on oikein hienot lelut ni koneesta löytyy sekä remmi että pakokaasuahdin!

                      esimerkkinä tästä voisi toimia vaikka B-ryhmän Lancia Delta S4 jossa koneen koko oli vain 1.8l ja huipputehohan oli parhaimmillaan noin 600hv:ssa! jotta tollanen tehosumma saadaan, tarvitaan jo ihan mukavan kokoinen ahdin tuottamaan ilmaa...tosta syntyy jo niin suuri turbolagi, että päätettiin heittää remmi lisäksi tuomaan potkua heti alakierroksilta lähtien!

                      Comment

                      • samikarki
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2004
                        • 343
                        • turku

                        #12
                        oiskohan kellään omakohtaista kokemusta tosta hommasta.

                        Comment

                        • Janza182
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 4987
                          • 013

                          #13
                          Noita remmiahdin sarjoja löytyy ihan mosselmaniltakin BMW:n.. hintoja en muita enkä arvoja mitä niillä saa mut muistan että M10 pataa ei niissä ollu.. M20 oli kyll

                          Comment

                          • Suutari
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2003
                            • 3059
                            • Suomi

                            #14
                            Originally posted by Esko
                            ja kun on oikein hienot lelut ni koneesta löytyy sekä remmi että pakokaasuahdin!

                            esimerkkinä tästä voisi toimia vaikka B-ryhmän Lancia Delta S4 jossa koneen koko oli vain 1.8l ja huipputehohan oli parhaimmillaan noin 600hv:ssa! jotta tollanen tehosumma saadaan, tarvitaan jo ihan mukavan kokoinen ahdin tuottamaan ilmaa...tosta syntyy jo niin suuri turbolagi, että päätettiin heittää remmi lisäksi tuomaan potkua heti alakierroksilta lähtien!
                            niin..ja sitten fiksuthan ostaa suoraan ison ruuviahtimen ja saavuttaa samat edut kuin tuolla roots/turbo yhdistelmällä ...sport bilen tms. ruotsalaisessa lehdessä oli yks 2.5L m20 ja siinä oli 500+ hp ruuviahtimella...en muista mikä vuosi. että semmosta. rahalla saa ja mopolla ei pääse...lancian aikoihin ruuviahtimet ei olleet vielä kovin kehittyneitä, mutta nykyään ei ole mitään järkeä asentaa enää esim. keskipakoremmiahdinta kun oikein mitotettujen turbojen tehot+väännöt on paljon paremmat.

                            Onhan siinä se perinteinen wiuuz wuush mullapa on remmiahdin! kerroin tietty ...

                            uusi roots (siis ei mikään vanha dieselin huuhtelupumppu tms. aatamin aikuinen modaamaton suoralapanen paska, tietty jenkkiautoissa paikallaan) on käyttökelpoinen 1.0bar asti ja sitten hyötysuhde heittää persettä varsinkin ilman kunnon cooleria..sen jälkeen alkaa ruuviahtimessa näkymään edut eli sisäinen puristus kuten keskipakoperiaatteella toimivassa turbossakin. sitten päästäänkin jo turbojen paineeseen hyvällä hyötysuhteella.

                            ne keskipakoremmit voi heittää sinne lasikuitulevikehilujen kanssa samaan nippuun...onhan se cool mut ei sillä tee mitään.

                            niin tuo kuvassa oleva on roots mallinen ja päältä ei voi kertoa onko sitä modailtu. nätti on tuokin ja 0.8-1.0bar asti hakkaa suoritusarvoissa kaikki turbohilut mennen tullen ..thumps up!
                            Last edited by Suutari; 11-04-2005, 09:54.
                            Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                            -Official BTCF-Sauna Team-
                            -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                            -Team BTCF Top Alcohol-
                            -Team Pimp My Bride-
                            TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                            R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                            R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                            526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                            Comment

                            • samivaan
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2004
                              • 176

                              #15
                              Originally posted by LASSI-S
                              no tuollaista V8 koneeseen tarkotettua remmiahdinta et saa tohon kaasari M10 asennettua sit millään, ja toisekseen tuollanen ahdin maksaa niin paljon että saat sen hinnalla 10-20 turboa autoos.

                              lyhyesti sanottuna UNOHDA
                              No höpö höpö.

                              Eatonin nykyaikaiset pikkuremmit maksaa käytettynä hinnat alta 500 euroa. Jos mulle myyt 500 eurolla 10-20kpl ehjiä turboja, niin samantien tulee kaupat. Sitä paitsi nuo isot on yleensä dieselin "huuhtelupumppuja", ja eivät myöskään ole kalliita, täytyy vaan nähdä hieman vaivaa. Täysin uusia rakennussarjoja voit bongata summit racingiltä jenkkilästä, taitaa imusarjoineen päivineen olla chevyyn alta 2000$ halvimmat.

                              Koko ei ole Eatoneissa "iso", sopii niin pikkumersujen konehuoneeseen tehtaalta lähtiessä, kuin jälkiasennettuna esim. opel mantan, pikku porschen yms. autojen konehuoneisiin.

                              Edit: Suutari, tuossa nyt ruuvilla imetty yli 2bar, hyötysuhde lienee ihan kiville
                              404 Page not found Here are some useful links: Home Page Superchargers Parts Support/Contact


                              En kyllä itse katukäyttöön edes harkitsisi yli barin paineita.
                              Last edited by samivaan; 11-04-2005, 11:10.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎