Mitenkähän tuo EGR kannattaisi käytännössä tukkia? Imusarja oli sen näköinen että tuli mieleen tällainen ajatus. Sitä paitsi se EGR:n pyöreä painekytkin vuotaa enkä tykkää kun karsta vuotaa moottoritilaan. Oletteko ottaneet koko EGR-venttiilin pois? Teoriassahan se venttiili on siellä vaan ilman tukkeena. ETK:ssa ainakin tarjotaan myös versiota jossa ei edes ole EGR:ää ennen imusarjaa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
EGR:n tukkiminen TDS:ssä
Collapse
X
-
Originally posted by DiisseliKiisseliToisen pään putken pistin poikki ja hitsasin umpeen. Toiseen päähän tein pellistä laipan reiän tukkeeksi, pakosarjaan siis. Ai miks noin? Muuten vaan.
Mutta sitten jos sulla on E39 niin ei välttämättä kannata tulpata, voi mennä moottorinohjaus ymmälleen, näin olen tältä foorumilta lukenut.
kyllä se helpoin on tukkia ottamalla sitä käyttävä alipaineletku irti.
tosiaan jotkut moottorin ohjaus tsydeemit menee vikamoodiin jos huomaa että se on irti..
Comment
-
-
Kiitos vastauksista. Tarkempi ETK:n tutkiminen paljasti että imusarja näyttäisi olevan erilainen autoissa joissa ei ole EGR:ää joten sen palikan poistaminen ei taida onnistua ainakaan halvalla. EGR-venttiili on kiinni neljällä pultilla kun venttiilittömässä autossa on pultinkierteiden sijaan vain pyöreä aukko välijäähdyttimeltä tulevalle putkelle. Varminta on kai tuon pakokaasuputken tukkiminen, ei ainakaan falskaava EGR sitten haittaa...
Jaa piti vielä mainita että auto on E34 525tdsA 11/1993 touring.Yamaha XJ750 ja XJ900
E32 730iA
ex E32 750iAL
ex E34 525tdsA Touring
Comment
-
-
Mutta sitten jos sulla on E39 niin ei välttämättä kannata tulpata, voi mennä moottorinohjaus ymmälleen, näin olen tältä foorumilta lukenut.
Ei mene ECU sekaisin ainakaan -02 525d:ssä. Pellistä vaan lätkä egr-venttiilille tulevan putken jatkoslaippojen väliin ja venttiili on pois pelistä. Tummat pöläytykset kiihdytyksissä pakkasilla jäävät pois. Alipaineletkun tukkimalla saa varmaankin vikavalon syttymään E39:ssä, näin on ainakin joissakin Volvon TDI -koneissa.- E70 X5 3.0d Sport 2009
- ex. E61 535dA M-Sport 2005 -
- ex. E60 530dA 2004 -
- ex. E46 318i 2002 -
- ex. E60 525dA M-Sport 2005 -
- ex. E39 525dA 2002 -
Comment
-
-
Originally posted by kartsanKiitos vastauksista. Tarkempi ETK:n tutkiminen paljasti että imusarja näyttäisi olevan erilainen autoissa joissa ei ole EGR:ää joten sen palikan poistaminen ei taida onnistua ainakaan halvalla. EGR-venttiili on kiinni neljällä pultilla kun venttiilittömässä autossa on pultinkierteiden sijaan vain pyöreä aukko välijäähdyttimeltä tulevalle putkelle. Varminta on kai tuon pakokaasuputken tukkiminen, ei ainakaan falskaava EGR sitten haittaa...
Jaa piti vielä mainita että auto on E34 525tdsA 11/1993 touring.
Comment
-
-
Nyt on EGR tukittu pakosarjan puolella. Laitoin sinne pellinpalan. Lisäksi otin venttiilin liittimen irti niin sen ei pitäisi päästää alipainetta EGR:lle ollenkaan. Imusarjasta lähtee putki jollekin anturille. Luulin että se liittyy EGR:ään jotenkin joten laitoin ahtopainemittarin putken siihen imusarjan kyljessä olevaan tappiin vaan härskisti. Seurauksena oli että autosta katosi tehot. Turbo ei tuntunut tekevän mitään. Laitoin putken uudestaan kiinni siihen anturiin ja auto alkoi taas kulkea.
Ilmeisesti anturi on joku tietokoneen painemittari vai tietääkö joku kertoa tästä enemmän? Yritin ETK:sta etsiä aiheesta mutta eipä osunut silmään.Yamaha XJ750 ja XJ900
E32 730iA
ex E32 750iAL
ex E34 525tdsA Touring
Comment
-
-
Originally posted by kartsanNyt on EGR tukittu pakosarjan puolella. Laitoin sinne pellinpalan. Lisäksi otin venttiilin liittimen irti niin sen ei pitäisi päästää alipainetta EGR:lle ollenkaan. Imusarjasta lähtee putki jollekin anturille. Luulin että se liittyy EGR:ään jotenkin joten laitoin ahtopainemittarin putken siihen imusarjan kyljessä olevaan tappiin vaan härskisti. Seurauksena oli että autosta katosi tehot. Turbo ei tuntunut tekevän mitään. Laitoin putken uudestaan kiinni siihen anturiin ja auto alkoi taas kulkea.
Ilmeisesti anturi on joku tietokoneen painemittari vai tietääkö joku kertoa tästä enemmän? Yritin ETK:sta etsiä aiheesta mutta eipä osunut silmään.
Kun otit tuolta EGR:ää ohjaavalta venttiililtä liittimen irti, niin toki EGR venttiili pysyy kiinni, mutta todennäköisesti tuo aiheuttaa myös vikakoodin. Tietty koodista ei ole mitään vaaraa, mutta itse laittaisin liittimen takaisin kiinni ja tunkisin EGR:lle menevään alipaineletkuun haulin, joka estää venttiiliä ohjautumasta. Näin ei moottorinohjauskaan huomaa mitään eroa normaaliin tilanteeseen.
Comment
-
-
Originally posted by kartsanNyt on EGR tukittu pakosarjan puolella. Laitoin sinne pellinpalan. Lisäksi otin venttiilin liittimen irti niin sen ei pitäisi päästää alipainetta EGR:lle ollenkaan. Imusarjasta lähtee putki jollekin anturille. Luulin että se liittyy EGR:ään jotenkin joten laitoin ahtopainemittarin putken siihen imusarjan kyljessä olevaan tappiin vaan härskisti. Seurauksena oli että autosta katosi tehot. Turbo ei tuntunut tekevän mitään. Laitoin putken uudestaan kiinni siihen anturiin ja auto alkoi taas kulkea.
Ilmeisesti anturi on joku tietokoneen painemittari vai tietääkö joku kertoa tästä enemmän? Yritin ETK:sta etsiä aiheesta mutta eipä osunut silmään.
Comment
-
Comment