Announcement

Collapse
No announcement yet.

Automaatti takkuilee taas....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 3822
    • California

    #16
    Juttelin just yhden tomaatti korjaajan kanssa joka on rakentanut Zf:än laatikoita ja sano että Dextron III on sopiva öljy siihen ja Zf:n omien öljyjen myyminen on täysin kaupallista ja oikeasti laatikko ei tarvitse litrahinnaltaan monta kertaa kalleempaa öljyä.

    Niin siis koska minttu sun öljyt vaihdettu? Just kävin laakkosilla vaihdattamassa ja vaihdatin myös suodattimen ja pohjantiivisteen. N. 100 euroa maksoi. Ei se nyt niin paha hinta ollu...
    P
    R
    N
    D

    Comment

    • minttu2
      Bimmer Rookie
      • Sep 2004
      • 46
      • Jyväskylä

      #17
      Originally posted by M-Technic
      Niin siis koska minttu sun öljyt vaihdettu? Just kävin laakkosilla vaihdattamassa ja vaihdatin myös suodattimen ja pohjantiivisteen. N. 100 euroa maksoi. Ei se nyt niin paha hinta ollu...
      Vaihdoin tuon auton viime vuonna syksyllä, ja siihen oli vaihdettu ne öljyt ja suodatin pari-kolme kuukautta ennen ostoa. Sen jälkeen sitä öljyä on lisätty pariinkin otteeseen, toisella kertaa sen jäähdytin remontin yhteydessä.

      Tuosta akunkenkä jutusta vielä....mulle tarttee vissiin vääntää rautalangasta
      mutta mä luulin että ne akunkengät ei saa missään tapauksessa koskea toisiinsa, tai tapahtuu kauheita?

      Comment

      • BMW
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2004
        • 3822
        • California

        #18
        Sama juttu. Oli kuulemma munkin autoon just vaihdettu (omistaja itse kuulemma ) ja päätin että uudet öljyt ei varmaan oo pahitteeksi. Eli suosittelisin sullekin öljyjen VAIHTOA. Vanhat pskat öljyt vaan pois kun ei niistä edellisistä käyttäjistä voi koskaan tietää
        P
        R
        N
        D

        Comment

        • Gonzalez
          BTCF Member
          • Jun 2003
          • 2632
          • Seinäjoki

          #19
          Originally posted by minttu2
          Tuosta akunkenkä jutusta vielä....mulle tarttee vissiin vääntää rautalangasta
          mutta mä luulin että ne akunkengät ei saa missään tapauksessa koskea toisiinsa, tai tapahtuu kauheita?
          Eihän sielä sillon tapahdu kauheita kun irrotat ne kengät ensin akusta ja laitat sitten vasta yhteen...
          530d GT F07 2010
          325i E30 Cabriolet 1987

          Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

          Comment

          • minttu2
            Bimmer Rookie
            • Sep 2004
            • 46
            • Jyväskylä

            #20
            Originally posted by Gonzalez
            Eihän sielä sillon tapahdu kauheita kun irrotat ne kengät ensin akusta ja laitat sitten vasta yhteen...
            Hyvä homma..eikun testaamaan kun kotio pääsee...toivottavasti auto toimii vielä huomenna kun menen sorkkimaan sitä.

            Comment

            • Sami
              BTCF Member
              • Oct 2002
              • 1332
              • Kajaani

              #21
              Ei Akun Kenkiä Yhteen "uusissa" Bemuissa...

              EI E39:ssä saa laittaa enää akunkenkiä yhteen!!! vanhat bemut tykkää siitä joskus hyvää mutta ei e39:t ja uudemmat eli EI missään nimessä!!!! Voi hajota ohjainlaitetta sun muuta....
              Last edited by Sami; 19-04-2005, 22:21.

              Comment

              • minttu2
                Bimmer Rookie
                • Sep 2004
                • 46
                • Jyväskylä

                #22
                Originally posted by Sami
                EI E39:ssä saa laittaa enää akunkenkiä yhteen!!! vanhat bemut tykkää siitä joskus hyvää mutta ei e39:t ja uudemmat eli EI missään nimessä!!!! Voi hajota ohjainlaitetta sun muuta....
                En onneksi eilen ehtiny tehdä sille akulle yhtään mitään. ja mullahan on se aika tänään sinne korjaamoon joten kysyn jos ne voi siellä resetoida sen muistin

                Comment

                • overboost
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2004
                  • 181
                  • E-Suomi

                  #23
                  ------
                  Last edited by overboost; 29-08-2006, 01:13.

                  Comment

                  • bemari320mies
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2004
                    • 788
                    • Suodenniemi

                    #24
                    Originally posted by Sami
                    EI E39:ssä saa laittaa enää akunkenkiä yhteen!!! vanhat bemut tykkää siitä joskus hyvää mutta ei e39:t ja uudemmat eli EI missään nimessä!!!! Voi hajota ohjainlaitetta sun muuta....
                    Saakos E34 laittaa akunkengät yhteen kun nollaa motroniccia ja hyödyttääkö se jotain? Tyhjeneekö kenties kondensaattorit nopeammin?
                    Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
                    EX: BMW E34 525i -90
                    EX: BMW E28 528iA -85
                    EX: BMW 320i Taxi -86

                    Comment

                    • visa e36
                      BTCF Member
                      • Jan 2005
                      • 753
                      • Järvenpää

                      #25
                      Mulla oli samanlaista vikaa omassani ja seurauksena oli laatikko remppa. Kytkinlevyt oli aivan loppu sen takia kun käytin ensin laatikon öljyt vaihdettavana ja vittu nehän oli laittanut sinne liian vähän öljyä... hetken aikaa toimi ihan hyvin ja sitten rupesi tekemään tuota samaa sitten rupes laatikko luistamaan kerran yhtenä iltana ja jäi tien päälle kun ei lopuksi kulkenut enään mihinkään vaikka kuin oli kierroksia koneessa. Remppa maksoi 10000mk. Kaikki meni omasta pussista ku olin teettänyt öljynvaihdon pimeänä. Autona oli tosin audi a3 -97.
                      Nykyiset
                      -63 Pontiac Catalina convertible
                      -05 E53 X5 3.0d

                      Comment

                      • minttu2
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2004
                        • 46
                        • Jyväskylä

                        #26
                        Öljyn määrä tarkastettiin, sitä oli ihan oikea määrä. Mutta itse ongelma ei ole vielä ratkennut. Ne otti hetkeksi aikaa siellä akunkengän irti mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta, liekö liian lyhyt aika. Ajattelin jos käyttäisin Laakkosella muistin resetoinnissa jos se auttaa tuohon laatikon ongelmaan.

                        Muutoin laatikko tuntuu pelaavan normaalisti, mutta sitten kiihdyttäessä ei vaihda isommalle kuin vasta sitten kun olen käyttänyt vaihdetta ensin pienemmällä ja sitten takaisin D:lle.

                        Comment

                        • riparipa
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2006
                          • 92
                          • Jyväskylä

                          #27
                          saitko homman pelittämään? Mulla teki viimeks pitemmällä työmatkalla samalla tavalla eli ei vaihtanut kovan kiihytyksen jälkeen pieneltä vaihteelta isommalle eli moottorijarrutus jäi "päälle" kun nosti kaasun...

                          Autona 528iA '96, 250tkm, tietääkseni laatikon nesteitä ei oo vaihettu (kai) kertaakaan.

                          vikakoodien luvussa automaatin boxi anto vian "nopeuden tunnistus 2-3 vaihde"

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎