Announcement

Collapse
No announcement yet.

316i + 520i (2.8)=328i?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Leonidae
    Newbiemmer
    • Apr 2005
    • 15
    • Varkaus

    316i + 520i (2.8)=328i?

    no niin.. eka posti tänne.. joten, ostan ensi viikolla kaksi bemua, toinen on 316i coupe ja toinen on 520i johon on laitettu 2.8 kone. 520 on muistaakseni E28-korinen, 316:n sukupolvea en tiedä, nelivalomaski siinä ainakin on . mutta, suunnitelma on kuitenkin että laitan vitosesta tekniikan kolmoskoriseen. kysymys kuuluukin että mahtuuko ilman tulipeltien paukuttelua ja mitä pitää vaihtaa, prosenteista puhumattakaan? kokemuksia ja infoa otetaan mielihyvin vastaan, että saan tämän pikkuhomman hoidettua. sitten ei muuta kuin baanalle nöyryyttämään niitä pakollisia takapotkunipponeita..

    kiitokset etukäteen!
    316 "coupe" (The CAR), johon tulee jonain kauniina päivänä 2-litranen kutvonen ahtimella..
  • advance
    Bimmer Enthusiast
    • May 2004
    • 1687

    #2
    316i coupe, nelivalomaski? oisko kuule perus e30 eikä ne ole mitään coupeja.

    Comment

    • Leonidae
      Newbiemmer
      • Apr 2005
      • 15
      • Varkaus

      #3
      Originally posted by advance
      316i coupe, nelivalomaski? oisko kuule perus e30 eikä ne ole mitään coupeja.
      kaksovinen se on..

      ilmeisesti siihenb on sitten pistetty nelivalomaski :P

      mut kuitenkin, niin löytyiskö tuota kyselemääni tietoa?
      Last edited by Leonidae; 21-04-2005, 09:23.
      316 "coupe" (The CAR), johon tulee jonain kauniina päivänä 2-litranen kutvonen ahtimella..

      Comment

      • advance
        Bimmer Enthusiast
        • May 2004
        • 1687

        #4
        Joo kyllä siis e30 korissa on nelivalomaski vakiona. Katso autot osiosta e30 ja onko samanlainen. Ne ei mitään coupeja ole usko.

        Comment

        • Scitso
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2002
          • 2817
          • Kuusankoski

          #5
          no itseasiassa e30 2d on virallisesti coupe vaikka se onkin sedan mallia. Veikkaampa että kyseessä on e30, mitähän vuosimallia sulla se auto on?
          E34 525i Touring -96 "Iris"
          E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
          E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
          E46 328ia Sedan -98 "HOI"
          E61 530d Touring -04

          ex. E39 520ia Touring -98
          ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
          ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
          ex. E28 520i -82

          Comment

          • Sickness
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 1923
            • Helsinki

            #6
            Eli kyseessä lienee siis tekniikan vaihto e30 316i koriin m30b28 tekniikalla? Haulla löytyy asiaa m30:n mahduttamisesta e30:n. Näitä projekteja on klubilaisilla meneillään useammallakin, joten etsipä tietoa aluksi niistä ja kysele sitten lisää. Lue myös muita tekniikanvaihtothreadeja niin selviää myös alustapäivitykset ja muut kommervenkit.

            Tsemppiä projektiin.
            E39 520iA -02

            Comment

            • Leonidae
              Newbiemmer
              • Apr 2005
              • 15
              • Varkaus

              #7
              Originally posted by Sickness
              Eli kyseessä lienee siis tekniikan vaihto e30 316i koriin m30b28 tekniikalla? Haulla löytyy asiaa m30:n mahduttamisesta e30:n. Näitä projekteja on klubilaisilla meneillään useammallakin, joten etsipä tietoa aluksi niistä ja kysele sitten lisää. Lue myös muita tekniikanvaihtothreadeja niin selviää myös alustapäivitykset ja muut kommervenkit.

              Tsemppiä projektiin.
              jees, sehän tässä on tähtäimessä. kokeilen tuota hakutoimintoa jne, kiitoksia vinkistä.
              316 "coupe" (The CAR), johon tulee jonain kauniina päivänä 2-litranen kutvonen ahtimella..

              Comment

              • Leonidae
                Newbiemmer
                • Apr 2005
                • 15
                • Varkaus

                #8
                okei, etsiskelin vähän joka puolelta, mutta eipä oikein löytynyt sopivaa tietoa. oli kyllä puhetta koneen sisuksista jne, mutta ei sen laittamisesta tuollaisen "coupe-sedan" hässäkän pellin alle.. onko parempaa tietoa aiheesta?
                316 "coupe" (The CAR), johon tulee jonain kauniina päivänä 2-litranen kutvonen ahtimella..

                Comment

                • jmp2002
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 5727
                  • Rovaniemi

                  #9
                  Näillä näkyminen se sinun autosi on e30 316. eli homma lähtees siitä.

                  Sinun pitää laittaa alusta vastaamaan 325i mallia eli Isot etutolpat, taakse levyt, paksumman vakaajat, että alusta vastaa täysin 325i mallia.

                  Sitten vain nakkaat koneen keulille ja menet katsastamaan sen..

                  Prosentit menee todennäköisesti yli 35% eli autoo tehtävä kanta-auto ennen kuin mitään rakennat. tarkistus ---> yli 500ekee..

                  Muuta ongelmaa siinä ei ole..

                  Halvalla et pääse, mutta jos tykkää rakentaa, niin anna mennä vaan..

                  Jos kohteena olisi valmiiksi 325i malli niin siihen ei tarttisi kuin nostaa kone paikalle.
                  E30 325i Touring -89
                  E30 325i touring -88 m50tbo
                  G20 330e M-Sport -20

                  Comment

                  • Jonsku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 4647
                    • Tuusula

                    #10
                    Originally posted by Leonidae
                    kysymys kuuluukin että mahtuuko ilman tulipeltien paukuttelua ja mitä pitää vaihtaa, prosenteista puhumattakaan? kokemuksia ja infoa otetaan mielihyvin vastaan, että saan tämän pikkuhomman hoidettua.
                    Hyvältä kuulostaa

                    Mutta asiaan, eli kyllä tuo m30 kone mahtuu e30 pellin alle että heilahtaa. Kiinnikkeet saa joko tilattua www.e30.de tai sitten tekee itse, vakiokiinnikkeet ei käy.
                    E30:iin joudut vaihtamaan käytännössä koko alustan. Jarruista ei mene prosentteja mutta noista muista tulee (moottori ja vaihteisto mukaan laskettuna) ~30%. Searchilla löytyy juttua varmasti.

                    Nämä kannattaa lukea läpi (m30 => e30)

                    http://www.e30.de/ (sieltä 335 ja english version)
                    ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                    ex. Alpina D10 Touring #33/94
                    ... and many more

                    Comment

                    • jmp2002
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 5727
                      • Rovaniemi

                      #11
                      Originally posted by Jonsku
                      Jarruista ei mene prosentteja
                      Huom. Se on niin että jarruista ei mene prosentteja jos sinulla on jo kanta-auto tarkistus tehty, muuten menee...
                      E30 325i Touring -89
                      E30 325i touring -88 m50tbo
                      G20 330e M-Sport -20

                      Comment

                      • jazma
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 1115
                        • Oulu

                        #12
                        On se kupéé...
                        e30 318i

                        Comment

                        • jmp2002
                          BTCF Member
                          • Oct 2003
                          • 5727
                          • Rovaniemi

                          #13
                          Originally posted by jazma
                          ja m3 on samaa mallisarjaa.... kerro tuo viellä akelle, että nekin sen uskoo.,...
                          E30 325i Touring -89
                          E30 325i touring -88 m50tbo
                          G20 330e M-Sport -20

                          Comment

                          • Leonidae
                            Newbiemmer
                            • Apr 2005
                            • 15
                            • Varkaus

                            #14
                            jees, kiits.. eli olis helpompaa aloittaa 325:sta ja rakennella siitä 328.. pitää katsoa. olivat kerenneet nimittäin jo myydä sen528i:n! hmh.. pitänee alka etsiä uutta uhria sen sijaan. ja se 316:nenkaan ei ole ihan varma vielä, en ole saanut myyjää kiinni. mutta tuo antamanne nouhau tulee tarpeeseen jahka saan raavittua kaiken tarvittavan kasaan.

                            kiitokset kaikille vastanneille, palailen aiheeseen myöhemmin..
                            316 "coupe" (The CAR), johon tulee jonain kauniina päivänä 2-litranen kutvonen ahtimella..

                            Comment

                            • kaol
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2003
                              • 5007
                              • Ilmajoki

                              #15
                              Originally posted by Leonidae
                              jees, kiits.. eli olis helpompaa aloittaa 325:sta ja rakennella siitä 328.. pitää katsoa. olivat kerenneet nimittäin jo myydä sen528i:n! hmh.. pitänee alka etsiä uutta uhria sen sijaan. ja se 316:nenkaan ei ole ihan varma vielä, en ole saanut myyjää kiinni. mutta tuo antamanne nouhau tulee tarpeeseen jahka saan raavittua kaiken tarvittavan kasaan.

                              kiitokset kaikille vastanneille, palailen aiheeseen myöhemmin..
                              Sullakin on taipumusta kovaan haaveiluun, kun et ole edes autoja vielä ostanut ja suunnitelmat on jo valmiita...
                              No, ei siinä mitään, samaa vikaa on minullakin.
                              Kokeilemalla se selviää...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎