Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jatkeeseen datsunin pata?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • eeki
    BTCF Member
    • Jul 2003
    • 1966
    • HKI

    #16
    Originally posted by Leka
    Lakihan on niinkuin siinä lukee Kai tuo kohta 2. on jäänyt takaraivoon kun kaikki laittaa vaan isompaa/tehokkaampaa kiuasta pellin alle, itse mukaanluettuna...
    Kohdan 2 lopussa lukee näin: "...taikka myös vertailumoottoreita tehokkaamman, painavamman tai iskutilavuudeltaan suuremman moottorin vaihtaminen", ja jatkuu mm.: "a) auton jarrut, voimansiirto ja muut liikenneturvallisuuteen vaikuttavat rakenteet vastaavat vertailumoottorilla varustettua autoa, mahdollinen vakiovarusteena oleva lukkiutumaton jarrujärjestelmä mukaan luettuna;" jne, tuohon perään sitten vielä ne perinteiset 20% ja 25% säännöt.. Vertailumoottorihan on siis tunnetusti mallisarjaan kuuluva moottori, siitä saa kasvattaa noilla ehdoilla. Mallisarjalla, valmistajalla tai millään muulla ei ole väliä kunhan se osuu noihin ehtoihin..
    Ducati 998 -02 //

    Comment

    • Rocker
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 1023
      • Suburb of SUUR-Oulu

      #17
      90-luvun puolessa välissä kotipuolen sällit tiputti takaveto mazdan pellin alle m20b20 tekniikan, ja leimasta läpi, ideat ei loppunu siihen vaan coupe-tanariin iskivät Toyota Crown Super-Saloon:sta 2,8ltr rivi-6(sama mylly mikä oli 80-luvun alun celica-supra:ssa), ja eikun leimaan. Ideat kun ei lopu kesken ja on järkevät lähtötavoitteet, niin miksipä se leimaaminen ei onnistuisi. Vähäpäästöinen->vähäpäästöiseksi, bmw->tatsuniksi ja pysytään niissä 20% teho/painorajoissa ja ei oo aikasempia prosentteja, niin leimahan tulee ihan varmasti. Ja isompiin muutoksiin anotaan lupia vaihtelevalla menestyksellä
      Itsekkin ainakaan haavelin V8-koneesta Sedan-sierraan (1990 doch), ja luvat oli ja kaikki, muttei koskaan tullu alotettua projektia, ja nyt kyllä on jälkeenpäin harmittanut kovasti. Mutta sulle projektiin
      T:Tero
      2003 BMW 530dAT ///M-Sport individual
      Ford Escort 1.6-16V STW AC yms -98
      EX: 524Tda, 324TdicT
      Valtakunnan pelastustoimen keikat by 112info.fi
      ...Kun älli loppuu, korvaappa se lihaksilla! Toimii muuten aina...

      Comment

      • Muumi
        BTCF Member
        • Oct 2002
        • 1702
        • Rovaniemi

        #18
        Originally posted by Jekku
        Niimpä.. 2 tapausta oulun seudulta joissa e30 koriin on tiputeltu 2.0l volvon kiristetty turbopata ja haettu leima..molemmat viimisen 3v sisällä.
        Mielenkiintoista!
        Löytyykö mistään lisä juttua/kuvia?
        E24 635csi

        Comment

        • NHB
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2003
          • 1120

          #19
          Vaan onko moottorin vähäpäästöisyysluokitus validi enää sen jälkeen kun se vaihdetaan johonkin toiseen koriin?

          Comment

          • reddewil
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 3015
            • West Coast

            #20
            Originally posted by NHB
            Vaan onko moottorin vähäpäästöisyysluokitus validi enää sen jälkeen kun se vaihdetaan johonkin toiseen koriin?
            Käsittääkseni yhtä validi kuin, jonkun turbopajan "hyväksytty" jälkiasennussarja tai esim wv:n moottori sen omassa autossa. Eli mihin se moottorikonstruktion hyväksyntä häviäisi, jos sydän siirretään eri kehoon?

            Vertailuksi siis kelpaa 325 192hv... mitä esim. 316:een tarttee vaihtaa jotta vastaa em. kiesiä? Jarrut + abs, muuta?
            Ja tässä päästään lakiuudistukseen, eli paremmat ja turvallisemmat osat saa vaihtaa ilman prosentteja, joten ainoastaan pata apulaitteineen + loota vie prosentteja. Olenko oikeassa?

            ps.kiitos mederoinnista ja vaihteeksi asiallisista kommenteista!

            Ei kellään ois kaupan kone (ja laatikko) vikaista e36 325:sta?
            ...

            Comment

            • jmp2002
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 5727
              • Rovaniemi

              #21
              Originally posted by reddewil
              Ja tässä päästään lakiuudistukseen, eli paremmat ja turvallisemmat osat saa vaihtaa ilman prosentteja, joten ainoastaan pata apulaitteineen + loota vie prosentteja. Olenko oikeassa?
              et ole. Sillä käytäntö on voimassa vasta sitten kun autoon on tehty jo kanta-auto tarkistus eli prossat on yli 35.
              eli sulla menisi vaihtoon lueteltuen osien lisäksi tolpat ja vakaajat...
              E30 325i Touring -89
              E30 325i touring -88 m50tbo
              G20 330e M-Sport -20

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎