Originally posted by Leka
Jatkeeseen datsunin pata?
Collapse
X
-
Kohdan 2 lopussa lukee näin: "...taikka myös vertailumoottoreita tehokkaamman, painavamman tai iskutilavuudeltaan suuremman moottorin vaihtaminen", ja jatkuu mm.: "a) auton jarrut, voimansiirto ja muut liikenneturvallisuuteen vaikuttavat rakenteet vastaavat vertailumoottorilla varustettua autoa, mahdollinen vakiovarusteena oleva lukkiutumaton jarrujärjestelmä mukaan luettuna;" jne, tuohon perään sitten vielä ne perinteiset 20% ja 25% säännöt.. Vertailumoottorihan on siis tunnetusti mallisarjaan kuuluva moottori, siitä saa kasvattaa noilla ehdoilla. Mallisarjalla, valmistajalla tai millään muulla ei ole väliä kunhan se osuu noihin ehtoihin..Ducati 998 -02 //
-
90-luvun puolessa välissä kotipuolen sällit tiputti takaveto mazdan pellin alle m20b20 tekniikan, ja leimasta läpi, ideat ei loppunu siihen vaan coupe-tanariin iskivät Toyota Crown Super-Saloon:sta 2,8ltr rivi-6(sama mylly mikä oli 80-luvun alun celica-supra:ssa), ja eikun leimaan. Ideat kun ei lopu kesken ja on järkevät lähtötavoitteet, niin miksipä se leimaaminen ei onnistuisi. Vähäpäästöinen->vähäpäästöiseksi, bmw->tatsuniksi ja pysytään niissä 20% teho/painorajoissa ja ei oo aikasempia prosentteja, niin leimahan tulee ihan varmasti. Ja isompiin muutoksiin anotaan lupia vaihtelevalla menestyksellä
Itsekkin ainakaan haavelin V8-koneesta Sedan-sierraan (1990 doch), ja luvat oli ja kaikki, muttei koskaan tullu alotettua projektia, ja nyt kyllä on jälkeenpäin harmittanut kovasti. Mutta sulle
projektiin
T:Tero2003 BMW 530dAT ///M-Sport individual
Ford Escort 1.6-16V STW AC yms -98
EX: 524Tda, 324TdicT
Valtakunnan pelastustoimen keikat by 112info.fi
...Kun älli loppuu, korvaappa se lihaksilla! Toimii muuten aina...
Comment
-
Käsittääkseni yhtä validi kuin, jonkun turbopajan "hyväksytty" jälkiasennussarja tai esim wv:n moottori sen omassa autossa. Eli mihin se moottorikonstruktion hyväksyntä häviäisi, jos sydän siirretään eri kehoon?Originally posted by NHBVaan onko moottorin vähäpäästöisyysluokitus validi enää sen jälkeen kun se vaihdetaan johonkin toiseen koriin?
Vertailuksi siis kelpaa 325 192hv... mitä esim. 316:een tarttee vaihtaa jotta vastaa em. kiesiä? Jarrut + abs, muuta?
Ja tässä päästään lakiuudistukseen, eli paremmat ja turvallisemmat osat saa vaihtaa ilman prosentteja, joten ainoastaan pata apulaitteineen + loota vie prosentteja. Olenko oikeassa?
ps.kiitos mederoinnista ja vaihteeksi asiallisista kommenteista!
Ei kellään ois kaupan kone (ja laatikko) vikaista e36 325:sta?
...
Comment
-
et ole. Sillä käytäntö on voimassa vasta sitten kun autoon on tehty jo kanta-auto tarkistus eli prossat on yli 35.Originally posted by reddewilJa tässä päästään lakiuudistukseen, eli paremmat ja turvallisemmat osat saa vaihtaa ilman prosentteja, joten ainoastaan pata apulaitteineen + loota vie prosentteja. Olenko oikeassa?
eli sulla menisi vaihtoon lueteltuen osien lisäksi tolpat ja vakaajat...E30 325i Touring -89
E30 325i touring -88 m50tbo
G20 330e M-Sport -20
Comment
Comment