Announcement

Collapse
No announcement yet.

525tdsa heikko alavääntö???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dieselrules
    Bimmer Rookie
    • Mar 2004
    • 197
    • ToRnIo

    525tdsa heikko alavääntö???

    Niin... Mulla on tuollainen e39 525tdsa -98 ja se on tosi laiska lähteen paikoiltaan. Tyhjäkäynniltä kun painaa petalin pohjaan, niin miettii kauvan ennen kuin kiekat ottaa sen 2000 ja sit se kyl lähtee. Tästäkö ilmat lämpenee ja laitettaan ilmastointi päälle, niin korostuu vaan. Tuntuu välistä, et tupakin ehtii vetasta ennenku lähtee liikkeelle =) On lastuttukki, mut eipäse vaikuttanu alavääntöön ku turbo ei ole pelissä... Onkos muilla samanlaista ongelmaa, ei ole tullu ajettua toisella samanlaisella vehkeellä, niin ei tiä onko niissä samanlaista????
  • LASSI-S
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 4918
    • hattula/hämeenlinna.

    #2
    taitaapi olla sun turbos entinen, olen 90% varma tuosta. ei ole eka kyseisen kopan dieseli jossa on tuo sama vika. vakioahdin pitäisi lähteä ahtamaan heti kun kaasuun koskee, ainakin mulla on lähtenyt vakioturbolla.
    nyt tosin alkaa vasta tapahtuun joskus 3700rpm jälkeen mutta on turbokin vähän eri kalibeeria kuin vakio
    E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

    Comment

    • Keimo
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 2032
      • Kekkoslovakia

      #3
      Originally posted by LASSI-S
      taitaapi olla sun turbos entinen, olen 90% varma tuosta. ei ole eka kyseisen kopan dieseli jossa on tuo sama vika.
      Onko Lassi mutua vai varmaa tietoa...?

      Comment

      • LASSI-S
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 4918
        • hattula/hämeenlinna.

        #4
        Originally posted by Keimo
        Onko Lassi mutua vai varmaa tietoa...?
        tietoa.esim polarilla sama vika omassa 525D:ssä eli siis tuossa tds koneessa
        E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

        Comment

        • Tapsa.k
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2003
          • 2676
          • Oulu

          #5
          Meillä oli samanlaista oiretta .. vika oli ilmamassamittarissa.
          -Official member of BTCF-Sauna Team-

          Comment

          • dieselrules
            Bimmer Rookie
            • Mar 2004
            • 197
            • ToRnIo

            #6
            Originally posted by LASSI-S
            taitaapi olla sun turbos entinen, olen 90% varma tuosta. ei ole eka kyseisen kopan dieseli jossa on tuo sama vika. vakioahdin pitäisi lähteä ahtamaan heti kun kaasuun koskee, ainakin mulla on lähtenyt vakioturbolla.
            nyt tosin alkaa vasta tapahtuun joskus 3700rpm jälkeen mutta on turbokin vähän eri kalibeeria kuin vakio
            Olen samaa miettiny, mut ku se pelittää niin hyvin sit yläkieroksilla?? Turbo on kyllä ulospäin vuotanu öljyä vähäsen. Pitäisköhän viä huoltoon, jos olis jotain tehtävissä. Kaveri huollatti meseen turbon, niin n.500e....

            Comment

            • ex-VAG
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2004
              • 408
              • Tampere

              #7
              Täältä ääni myös ilmamäärämittarille!
              Oli todella laiska lähtemään paikaltaan (vääntö kateissa) ja kylläkin myös yläkierroksilla tehot kateissa, ennen määrämittarin vaihtoa.
              Tosin kysessä eri kone (530D), mutta kai ne oireet voivat olla samoja.

              Comment

              • Keimo
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 2032
                • Kekkoslovakia

                #8
                Sarjassamme tyhmiä kysymyksiä, mutta onko ilmamassa- ja ilmamäärämittari sama asia?

                Comment

                • Sami
                  BTCF Member
                  • Oct 2002
                  • 1332
                  • Kajaani

                  #9
                  Originally posted by Keimo
                  Sarjassamme tyhmiä kysymyksiä, mutta onko ilmamassa- ja ilmamäärämittari sama asia?
                  Ilmamassa ja ilmamäärämittarit on eri asia, mutta tossa TDS:ssä ei ole näistä kumpaakaan...on tavallinen jakajapumppu kone...

                  Ja se alavääntö on aika heikko noissa moottoreissa dieseliksi vaikka on täysin kunnossakin..

                  Comment

                  • ex-VAG
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2004
                    • 408
                    • Tampere

                    #10
                    Originally posted by Sami
                    Ilmamassa ja ilmamäärämittarit on eri asia, mutta tossa TDS:ssä ei ole näistä kumpaakaan...on tavallinen jakajapumppu kone...

                    Ja se alavääntö on aika heikko noissa moottoreissa dieseliksi vaikka on täysin kunnossakin..
                    Joo tota ilmamäärä/massamittarin olemassaoloa epäilinkin, mutta tarkistin asian ennen sen puolesta julistamista ETK:n mukaan semmonen kuitenkin olisi -98 525TDS:sä
                    Attached Files

                    Comment

                    • Shadow-line
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2004
                      • 245
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      Kaikissa M51D25 (e34 ja e39) löytyy ilmamassamittari,joka tuosta kuvastakin selviää.Se mittaa ohi kulkevaa ilmamassaa siten, että "rautalankaa" kuumennetaan ja ohi virtaava ilma pyrkii jäähdyttämään lankaa-->vastus muuttuu.

                      Käsittääkseni uudemmissa dieseleissä, esim.525d ja 530d mittari muuttuu ilmämäärämittariksi, jonka toimintaperiaate lienee jokseenkin vastaava.

                      E39 tds koneen paras vääntö manuskan mukaan tulee 2200rpm(280Nm).

                      Heikohko(vrt. bensakone) alavääntö taitaa olla ominaisuus, tietty minkälaiseksi kukin sen nyt kuvittelee..
                      Mutta bensakoneen "kierrosherkkyyttä" tyhjäkäynnin tuntumussa tai heti sen jälkeen on turha odottaa.Mutta ahtimen tullessa mukaan tilanne muuttuu ja normaalisti yli 3000rpm dieseliä on turha käyttää.Ainakin omassa tds:ssä paras käytännön kierrosluku alue on 2000-2800.

                      Comment

                      • LASSI-S
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2003
                        • 4918
                        • hattula/hämeenlinna.

                        #12
                        Originally posted by Shadow-line
                        ahtimen tullessa mukaan tilanne muuttuu ja normaalisti yli 3000rpm dieseliä on turha käyttää.Ainakin omassa tds:ssä paras käytännön kierrosluku alue on 2000-2800.
                        hmm, mulla paras käytännön kierrosluku alue on tuolla +3500rpm kunnes rajoittaja pistää stopin 5500rpm ja loota vaihtaa isompaan. tietysti turbon koolla voi olla osuutta tähän
                        E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

                        Comment

                        • Maxi
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2003
                          • 190
                          • Vaasa

                          #13
                          Meillä kans e39 tds on todella mopo 1000-2000 kierrosta, sen jälkeen liikkuu n. 2200 - 3500rpm/min, mutta sen jälkeen vissiin tulee turbo ahtaaksi? Näin ainakin luin jostain.
                          rai rai.

                          Comment

                          • vexu524tdic
                            BTCF Member
                            • Jan 2004
                            • 776
                            • Gallia = Kinnula

                            #14
                            [QUOTE=Shadow-line]Kaikissa M51D25 (e34 ja e39) löytyy ilmamassamittari,joka tuosta kuvastakin selviää.Se mittaa ohi kulkevaa ilmamassaa siten, että "rautalankaa" kuumennetaan ja ohi virtaava ilma pyrkii jäähdyttämään lankaa-->vastus muuttuu.

                            Käsittääkseni uudemmissa dieseleissä, esim.525d ja 530d mittari muuttuu ilmämäärämittariksi, jonka toimintaperiaate lienee jokseenkin vastaava. [\QUOTE]



                            Eipä ole e34:ssa ilmamassamittaria... Nyt tulee mutua: ilmamassamittari tuli uudemman m51 koneen myötä (aluimusarja muuttui muoviseen, öljynsuodatin muuttui alukansi > muovikansi) Tästä ei 100% varmuutta. IlmaMÄÄRÄmittari on läppätyyppinen mittari ja MASSA mittari on tuo mainitsemasi malli.

                            Uudemmissa autoissa on lähes poikkeuksetta ilmanmassamittari koska se ei aiheuta vastusta ilman kululle, kuten ilmamäärämittari.
                            Last edited by vexu524tdic; 25-04-2005, 11:53.
                            e70 X5 3.0sd -08
                            f30 320i xdrive -16
                            e30 325i Cabriolet -88 M52b28
                            e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
                            e30 316 -88 2,2TIC M10
                            e21 323i -81 ruostekasa...

                            Comment

                            • Shadow-line
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2004
                              • 245
                              • Pirkanmaa

                              #15
                              [QUOTE=vexu524tdic]
                              Originally posted by Shadow-line
                              Kaikissa M51D25 (e34 ja e39) löytyy ilmamassamittari,joka tuosta kuvastakin selviää.Se mittaa ohi kulkevaa ilmamassaa siten, että "rautalankaa" kuumennetaan ja ohi virtaava ilma pyrkii jäähdyttämään lankaa-->vastus muuttuu.

                              Käsittääkseni uudemmissa dieseleissä, esim.525d ja 530d mittari muuttuu ilmämäärämittariksi, jonka toimintaperiaate lienee jokseenkin vastaava. [\QUOTE]



                              Eipä ole e34:ssa ilmamassamittaria... Nyt tulee mutua: ilmamassamittari tuli uudemman m51 koneen myötä (aluimusarja muuttui muoviseen, öljynsuodatin muuttui alukansi > muovikansi) Tästä ei 100% varmuutta. IlmaMÄÄRÄmittari on läppätyyppinen mittari ja MASSA mittari on tuo mainitsemasi malli.

                              Uudemmissa autoissa on lähes poikkeuksetta ilmanmassamittari koska se ei aiheuta vastusta ilman kululle, kuten ilmamäärämittari.

                              Joo, totta puhut, e34 tossa koneessa ei taidakaan olla mittaria kuten aikaisemmin mainitsin...I am sorry!

                              Ja imusarja ja öljyns. kansi muuttui uudemmassa todellakin muoviseen.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎