Niin... Mulla on tuollainen e39 525tdsa -98 ja se on tosi laiska lähteen paikoiltaan. Tyhjäkäynniltä kun painaa petalin pohjaan, niin miettii kauvan ennen kuin kiekat ottaa sen 2000 ja sit se kyl lähtee. Tästäkö ilmat lämpenee ja laitettaan ilmastointi päälle, niin korostuu vaan. Tuntuu välistä, et tupakin ehtii vetasta ennenku lähtee liikkeelle =) On lastuttukki, mut eipäse vaikuttanu alavääntöön ku turbo ei ole pelissä... Onkos muilla samanlaista ongelmaa, ei ole tullu ajettua toisella samanlaisella vehkeellä, niin ei tiä onko niissä samanlaista????
Announcement
Collapse
No announcement yet.
525tdsa heikko alavääntö???
Collapse
X
-
taitaapi olla sun turbos entinen, olen 90% varma tuosta. ei ole eka kyseisen kopan dieseli jossa on tuo sama vika. vakioahdin pitäisi lähteä ahtamaan heti kun kaasuun koskee, ainakin mulla on lähtenyt vakioturbolla.
nyt tosin alkaa vasta tapahtuun joskus 3700rpm jälkeen mutta on turbokin vähän eri kalibeeria kuin vakioE63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari
-
-
Originally posted by LASSI-Staitaapi olla sun turbos entinen, olen 90% varma tuosta. ei ole eka kyseisen kopan dieseli jossa on tuo sama vika. vakioahdin pitäisi lähteä ahtamaan heti kun kaasuun koskee, ainakin mulla on lähtenyt vakioturbolla.
nyt tosin alkaa vasta tapahtuun joskus 3700rpm jälkeen mutta on turbokin vähän eri kalibeeria kuin vakio
Comment
-
-
Originally posted by KeimoSarjassamme tyhmiä kysymyksiä, mutta onko ilmamassa- ja ilmamäärämittari sama asia?
Ja se alavääntö on aika heikko noissa moottoreissa dieseliksi vaikka on täysin kunnossakin..
Comment
-
-
Originally posted by SamiIlmamassa ja ilmamäärämittarit on eri asia, mutta tossa TDS:ssä ei ole näistä kumpaakaan...on tavallinen jakajapumppu kone...
Ja se alavääntö on aika heikko noissa moottoreissa dieseliksi vaikka on täysin kunnossakin..ETK:n mukaan semmonen kuitenkin olisi -98 525TDS:sä
Comment
-
-
Kaikissa M51D25 (e34 ja e39) löytyy ilmamassamittari,joka tuosta kuvastakin selviää.Se mittaa ohi kulkevaa ilmamassaa siten, että "rautalankaa" kuumennetaan ja ohi virtaava ilma pyrkii jäähdyttämään lankaa-->vastus muuttuu.
Käsittääkseni uudemmissa dieseleissä, esim.525d ja 530d mittari muuttuu ilmämäärämittariksi, jonka toimintaperiaate lienee jokseenkin vastaava.
E39 tds koneen paras vääntö manuskan mukaan tulee 2200rpm(280Nm).
Heikohko(vrt. bensakone) alavääntö taitaa olla ominaisuus, tietty minkälaiseksi kukin sen nyt kuvittelee..
Mutta bensakoneen "kierrosherkkyyttä" tyhjäkäynnin tuntumussa tai heti sen jälkeen on turha odottaa.Mutta ahtimen tullessa mukaan tilanne muuttuu ja normaalisti yli 3000rpm dieseliä on turha käyttää.Ainakin omassa tds:ssä paras käytännön kierrosluku alue on 2000-2800.
Comment
-
-
Originally posted by Shadow-lineahtimen tullessa mukaan tilanne muuttuu ja normaalisti yli 3000rpm dieseliä on turha käyttää.Ainakin omassa tds:ssä paras käytännön kierrosluku alue on 2000-2800.E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari
Comment
-
-
[QUOTE=Shadow-line]Kaikissa M51D25 (e34 ja e39) löytyy ilmamassamittari,joka tuosta kuvastakin selviää.Se mittaa ohi kulkevaa ilmamassaa siten, että "rautalankaa" kuumennetaan ja ohi virtaava ilma pyrkii jäähdyttämään lankaa-->vastus muuttuu.
Käsittääkseni uudemmissa dieseleissä, esim.525d ja 530d mittari muuttuu ilmämäärämittariksi, jonka toimintaperiaate lienee jokseenkin vastaava. [\QUOTE]
Eipä ole e34:ssa ilmamassamittaria... Nyt tulee mutua: ilmamassamittari tuli uudemman m51 koneen myötä (aluimusarja muuttui muoviseen, öljynsuodatin muuttui alukansi > muovikansi) Tästä ei 100% varmuutta. IlmaMÄÄRÄmittari on läppätyyppinen mittari ja MASSA mittari on tuo mainitsemasi malli.
Uudemmissa autoissa on lähes poikkeuksetta ilmanmassamittari koska se ei aiheuta vastusta ilman kululle, kuten ilmamäärämittari.Last edited by vexu524tdic; 25-04-2005, 11:53.e70 X5 3.0sd -08
f30 320i xdrive -16
e30 325i Cabriolet -88 M52b28
e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
e30 316 -88 2,2TIC M10
e21 323i -81 ruostekasa...
Comment
-
-
[QUOTE=vexu524tdic]Originally posted by Shadow-lineKaikissa M51D25 (e34 ja e39) löytyy ilmamassamittari,joka tuosta kuvastakin selviää.Se mittaa ohi kulkevaa ilmamassaa siten, että "rautalankaa" kuumennetaan ja ohi virtaava ilma pyrkii jäähdyttämään lankaa-->vastus muuttuu.
Käsittääkseni uudemmissa dieseleissä, esim.525d ja 530d mittari muuttuu ilmämäärämittariksi, jonka toimintaperiaate lienee jokseenkin vastaava. [\QUOTE]
Eipä ole e34:ssa ilmamassamittaria... Nyt tulee mutua: ilmamassamittari tuli uudemman m51 koneen myötä (aluimusarja muuttui muoviseen, öljynsuodatin muuttui alukansi > muovikansi) Tästä ei 100% varmuutta. IlmaMÄÄRÄmittari on läppätyyppinen mittari ja MASSA mittari on tuo mainitsemasi malli.
Uudemmissa autoissa on lähes poikkeuksetta ilmanmassamittari koska se ei aiheuta vastusta ilman kululle, kuten ilmamäärämittari.
Joo, totta puhut, e34 tossa koneessa ei taidakaan olla mittaria kuten aikaisemmin mainitsin...I am sorry!
Ja imusarja ja öljyns. kansi muuttui uudemmassa todellakin muoviseen.
Comment
-
Comment