Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kysymyksiä, Lambda, +jotain?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Xhawk
    OBTCF Member
    • Jul 2004
    • 2326
    • Kierrosalueella (hki)

    #31
    Mites on kun mulla jostain syystä ei oo asennettuna tuota lampda-anturia ollenkaan ja putkessa ei oo edes paikkaa sille. Kulutuskin menee siellä reilusti 14 litran kieppeillä vaikka ei oo kun 1.8i.

    Ois varmaan se anturi asennettava että kulutus tippus? Onko se helppo asentaa, kun johdot pitää varmaan vetää jostain. Kyllä siellä jotain johtoja on mutta en oo varma mitä. Vitun tekniikanvaihto vehkeet.

    Paljokohan tulee hintaa kun pitää ostaa ainakin nää osat:
    Lambda-anturi
    putkenpätkä jossa on paikka sille anturille
    ja katti
    +
    mahdolliset johdot
    "Position One, Position One"
    Punainen miesten voimisteluauto

    BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18

    Comment

    • Antti_
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2004
      • 364

      #32
      hei mitäs eroo noil motonetin lambdoilla on? tälläset mallit löytyy sieltä..

      316i/318i E36 91-- Lambda-anturi jos Zirconia/4 johtoa. . . 28-3422 65.00

      316i/318i E36 91--95 Bosch-Lambda (valmis 4napapistoke). . 28-3481 128.00

      käykö toi halvempi 316i e36 -91 pemariin? ja mistä sen tietää kumpiko pitää laittaa?

      ja pitääkös lambdan vaihon jälkeen säädättää tai mitään, vaiko onko toi iha plug&play juttu?

      Comment

      • akukasperi
        Newbiemmer
        • Oct 2004
        • 13

        #33
        auttakaa nyt joku pikkuisen..
        Ongelmani on seuraava: vaihdoin jo lambdan E46:n, ja tehoja tuli lisää mutta auto käyttäytyy kylmänä niinkuin vanha romu, eli nykii pahasti ei ota kierroksia.. tms..
        Pitääkö käydä päivittämässä boxi?
        Vai olisiko vika vielä ilmamassamittarissa?

        Comment

        • Laxa
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2004
          • 1363
          • Tampere

          #34
          Täytyypä nostaa tämä topicci taas ylös.

          Omasta E36 320i:sta (riskiryhmä -91 nonvanos) tuli taas kerran tämän viikon alusta sydänpotilas eli käyntihäiriö alkoi kummittelemaan ja pahemman kerran, kokoajan. Kierrokset humbaa ja kulutusmittari seilaa jossain 20L ja äärettömän välillä ajoipa miten rauhallisesti tahansa. Aika pitkään on saanut ollakin ilman ongelmia. No kävin tänään auton kanssa luettamassa vikalistaa (en merkkiliikkeessä) ja lambdaa näytti viaksi mutta herra siellä liikkeessä sanoi että on tässä muutakin vikaa kuin lambda-anturi. No testas sitten ilmamäärämittarin massavirtaa kannettavalla ihan funktiomallin käppyrän avulla. Kierroksia nopeasti ylös tyhjäkäynniltä ja pienemmiltä kierroksilta ja tralalaa!!! Se kaikkien rakastama kuminen haitariputki siinä ilmamäärämittarin jälkeen, aivan paskana sivusta. Haitariputki on ratkennut ilmamäärämittarin jälkeen siten että väliin mahtuu kaikki oravaa pienemmät tavarat. Tuumittiin siinä mestarin kanssa vähän aikaa ja todettiin että lambdaa ei kannata vaihtaa ennen kuin on korjannut kaikki mahdolliset imuvuodot. Laitan myöhemmin kuvia haitariputkesta miten riekaleina se tosiaan on. En voi ymmärtää että miten auto on voinut edes toimia ylipäätään, no ehkäpä se haitariputki on ratkennut tämän viikon alussa lopullisesti.
          Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

          E30 325i Cabrio M-Tech II -91

          EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
          EX: E61 530xdAT -07
          EX: E60 520dA Sedan -08
          EX: F30 320dA xDrive Sport -13
          EX: E39 530dAT -02
          EX: E36 320iA -91
          EX: R1150RT -03

          Comment

          • Laxa
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2004
            • 1363
            • Tampere

            #35
            Elikäs kas näin...
            Last edited by Laxa; 17-09-2006, 22:35.
            Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

            E30 325i Cabrio M-Tech II -91

            EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
            EX: E61 530xdAT -07
            EX: E60 520dA Sedan -08
            EX: F30 320dA xDrive Sport -13
            EX: E39 530dAT -02
            EX: E36 320iA -91
            EX: R1150RT -03

            Comment

            • -vv-
              Bimmer Rookie
              • Mar 2006
              • 88

              #36
              help

              mun pitäis kans vaihtaa lambda..

              pikku broblem vaan et anturis on 4 johtoo,
              ja täs uudes on 3 (?)
              joku on kuulemma joskus jossain
              sanonu et se käy siihen mut en tiä..
              mitkä piuhat ees on mitä
              tietääkö joku et mitä ne 4 piuhaa on?
              eli miks siinä pötkössä pitää noin monta piuhaa olla?

              -vesa

              Comment

              • Masinol
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2003
                • 988
                • "Turku"

                #37
                Originally posted by -vv-
                mun pitäis kans vaihtaa lambda..

                pikku broblem vaan et anturis on 4 johtoo,
                ja täs uudes on 3 (?)
                joku on kuulemma joskus jossain
                sanonu et se käy siihen mut en tiä..
                mitkä piuhat ees on mitä
                tietääkö joku et mitä ne 4 piuhaa on?
                eli miks siinä pötkössä pitää noin monta piuhaa olla?

                -vesa
                Kaksi piuhaa lämmitykselle ja yksi signaalille ja yksi on signaalin maa.

                Jollen nyt ihan metsään muista niin tuossa kolmepiuhaisessa puuttuu signaalin maa.... eli pitäisi maadoittua putken kautta.

                Kannattaisi silti hankkia ihan oikeasti autoon sopiva anturi.
                Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

                Comment

                • Z3BMW3
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2004
                  • 159
                  • Tampere

                  #38
                  Originally posted by Xhawk
                  Mites on kun mulla jostain syystä ei oo asennettuna tuota lampda-anturia ollenkaan ja putkessa ei oo edes paikkaa sille. Kulutuskin menee siellä reilusti 14 litran kieppeillä vaikka ei oo kun 1.8i.

                  Ois varmaan se anturi asennettava että kulutus tippus? Onko se helppo asentaa, kun johdot pitää varmaan vetää jostain. Kyllä siellä jotain johtoja on mutta en oo varma mitä. Vitun tekniikanvaihto vehkeet.

                  Paljokohan tulee hintaa kun pitää ostaa ainakin nää osat:
                  Lambda-anturi
                  putkenpätkä jossa on paikka sille anturille
                  ja katti
                  +
                  mahdolliset johdot
                  Ei tuo kattia vaadi. Lambdan saa putkeen kiinni poraamalla reijän ja hitsaamalla siihen mutterin. Katsoo vain, ettei putki vuoda ennen ja jälkeen lambdan, jolloin vuoto sekoittaa lukemat.

                  Jos ei halua sijoittaa lambdaan paria kymppiä, johtoihin voisi kokeilla laittaa tasajännitettä joku 0,5V, jos ruisku jotain vanhempaa mallia, eikä huomaa, että tuo jännite ei heilu. Eli ei anna vikakoodia tms.

                  0,5V saa helposti 10k trimmerillä, 1.5V paristolla (ja diodilla, jos hifistelee).
                  Z3BMW3

                  Comment

                  • Masinol
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2003
                    • 988
                    • "Turku"

                    #39
                    Originally posted by Z3BMW3
                    Ei tuo kattia vaadi. Lambdan saa putkeen kiinni poraamalla reijän ja hitsaamalla siihen mutterin. Katsoo vain, ettei putki vuoda ennen ja jälkeen lambdan, jolloin vuoto sekoittaa lukemat.

                    Jos ei halua sijoittaa lambdaan paria kymppiä, johtoihin voisi kokeilla laittaa tasajännitettä joku 0,5V, jos ruisku jotain vanhempaa mallia, eikä huomaa, että tuo jännite ei heilu. Eli ei anna vikakoodia tms.

                    0,5V saa helposti 10k trimmerillä, 1.5V paristolla (ja diodilla, jos hifistelee).
                    Mites ajattelit tuon vastuksen kytkeä....

                    Tuon vastuksen koko nyt riippuu ihan kuorman suuruudesta. Ja jos kuorma jostaisyystä vaihtelee niin ykdellä vastuksella ei saa millään jännitettä tasaksi.
                    Diodin kynnyjännitteellä kikkailemalla saa helposti tehtyä tuosta 1.5 voltista 0.5 volttia.
                    Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

                    Comment

                    • Z3BMW3
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2004
                      • 159
                      • Tampere

                      #40
                      Originally posted by Masinol
                      Mites ajattelit tuon vastuksen kytkeä....

                      Tuon vastuksen koko nyt riippuu ihan kuorman suuruudesta. Ja jos kuorma jostaisyystä vaihtelee niin ykdellä vastuksella ei saa millään jännitettä tasaksi.
                      Diodin kynnyjännitteellä kikkailemalla saa helposti tehtyä tuosta 1.5 voltista 0.5 volttia.
                      Trimmerillä saa tehtyä säädettävän jännitejaon, eli trimmeri jännitteen yli ja keskikarvasta säädetty jännite ulos.
                      Normaalilla diodilla saa sitten vakaan n.0,7V, jolloin pariston jännitteen muutokset eivät suuremmin vaikuta. Tosin tuohon tarvitaan vielä etuvastus, vaikka 10k.
                      Eli avainsana oli tuo säädettävä, muutenhan voi käyttää suoraan diodia.
                      Z3BMW3

                      Comment

                      • miGueL747
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2005
                        • 30
                        • Jyväskylä

                        #41
                        Originally posted by Laxa
                        Elikäs kas näin...
                        Mites homma selvisi?

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎