Ensi alkuun kiitokset e30 touring-nimimerkille vastusarvojen mittaamisesta omasta kulkuneuvostaan.
TDS:n säädinhän on varsin yksinkertainen kuten alla olevasta kytkentäkaaviosta voimme päätellä. X72-liitin löytyy kuskin vasemman polven kohdalta "kulmapalan" takaa. Valkoisessa moninapaliittimessä on vain kaksi nastaa kytketty: vihreä ja ruskea/vihreä. Napaisuudella ei ole väliä.
Kytkentä kannattaa tehdä ns. ilmakytkentänä eli juottaa vastukset suoraan kiinni kytkimiin. Reikäpiirilevyäkin voi tietysti käyttää, jos välttämättä haluaa. Nappien sijoittelun voi jokainen toteuttaa haluamallaan tavalla pitäen mielessä BMW:lle tyypilliset korkeat ergonomiavaatimukset :lol: Nappuloiden pitää tietysti olla palautuvaa tyyppiä eli sähkö kulkee vain kun nappia painetaan. Vastuksiksi käyvät tavalliset neljänneswatin aksiaalivastukset.
Vakionopeussäätimen saa pois päältä painamalla kevyesti kytkintä. Originaalisäätimen omistajat voisivat kommentoida toimiiko kytkimen painaminen samalla tavalla kuin pois kytkentä säätimen vipstaakista. Oman n. 5 km testilenkin perusteella kytkimellä tuppaa tulemaan epämiellyttävä nykäys. Jos eroa on, pitää OFF nappi lisätä tähän kytkentään.
Hauskoja rakenteluhetkiä ja tasaista kyytiä
TDS:n säädinhän on varsin yksinkertainen kuten alla olevasta kytkentäkaaviosta voimme päätellä. X72-liitin löytyy kuskin vasemman polven kohdalta "kulmapalan" takaa. Valkoisessa moninapaliittimessä on vain kaksi nastaa kytketty: vihreä ja ruskea/vihreä. Napaisuudella ei ole väliä.
Kytkentä kannattaa tehdä ns. ilmakytkentänä eli juottaa vastukset suoraan kiinni kytkimiin. Reikäpiirilevyäkin voi tietysti käyttää, jos välttämättä haluaa. Nappien sijoittelun voi jokainen toteuttaa haluamallaan tavalla pitäen mielessä BMW:lle tyypilliset korkeat ergonomiavaatimukset :lol: Nappuloiden pitää tietysti olla palautuvaa tyyppiä eli sähkö kulkee vain kun nappia painetaan. Vastuksiksi käyvät tavalliset neljänneswatin aksiaalivastukset.
Vakionopeussäätimen saa pois päältä painamalla kevyesti kytkintä. Originaalisäätimen omistajat voisivat kommentoida toimiiko kytkimen painaminen samalla tavalla kuin pois kytkentä säätimen vipstaakista. Oman n. 5 km testilenkin perusteella kytkimellä tuppaa tulemaan epämiellyttävä nykäys. Jos eroa on, pitää OFF nappi lisätä tähän kytkentään.
Hauskoja rakenteluhetkiä ja tasaista kyytiä
Comment