Announcement

Collapse
No announcement yet.

TDS - vakionopeussäätimen rakennusohjeet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jannmann
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 5856
    • Joccis City

    #31
    säädin

    omaani ostin ihan merkkiliikkeestä Salosta....
    tosin autoni on vielä saksassa eli en ole päässyt asentamaan vielä.
    paketin mukana tulee myös hyvät ohjeet.

    Seuraavaksi tilaan alkuperäisen webaston, niin ei tarvitse virittää mitään patentteja vesiletkuihin ja juosta pitkin kaupunkia ostamassa pikku nippeleitä vaan paketissa tulee kaikki tarvittavat osat ja sitten se webasto istuu konehuoneessa niin kuin bmw on sen suunnitellut....
    Aprilia RSV4

    Comment

    • JJP
      Bimmer Rookie
      • Oct 2003
      • 151
      • Kuopio

      #32
      Laitteleppa infoo ku oot saanu asnneltua ton vakionopeussäätimen paikalleen. Jos merkkiliikkeessä viiksen hinta on ton verran niin enpä viiti ruveta ite rassailemaan suurempia.

      Comment

      • Juho_P
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2005
        • 313
        • p-pohjanmaa

        #33
        Nostetaanpa vanhaa topikkia kun löysin tämmösen taas.

        Tulipa tehtyä illalla ohjeen mukaan tuommonen ja kävin kokeileenkin niin toimii hienosti.
        Nappuloita kävin hakemassa mutta eipä tullut niitä käytettyä kun oli niin ruman näköisiä, sen sijaan löysin vanhasta kattoluukusta sopivan kytkimen ja tuli toimiva ja kaikenlisäksi hieno.
        Sen keinukytkimen ku vielä sorvaa nätisti johonki vaihdekepin viereen niin kylläpä kelpaa ajella ja lepuuttaa jalkaa.

        Kiitoksi ohjeista.
        pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..

        Comment

        • ongelmalapsi
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 1063
          • Hämeenlinna

          #34
          jos nyt siis ihan oikein ymmärsin niin 525tds riittää kun vaihtaa pelkän viiksen? onko ajotietokoneen viiksessä mahdollisesti tota ohjausta?
          -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
          -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
          -Voimaa.com Ohjelmoinnit
          -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
          -Ilmastointi huolto alkaen 69€
          Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
          GMC Topkick C6500 rollback -95
          Ford F-350 4X4 Wrecker -97
          E46 330xiA -02
          Chrysler neon -99

          Comment

          • O.K.
            Moderator
            • Nov 2003
            • 4854
            • Espoo

            #35
            Originally posted by ongelmalapsi View Post
            jos nyt siis ihan oikein ymmärsin niin 525tds riittää kun vaihtaa pelkän viiksen? onko ajotietokoneen viiksessä mahdollisesti tota ohjausta?
            Yhtään viikseä ei vaihdeta, oikealle puolelle rattia tulee yksi viiksi lisää.
            Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
            Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
            E34 525i

            Comment

            • epaananen
              Newbiemmer
              • Feb 2007
              • 25
              • Jyväskylä

              #36
              Pakko nostella vanhaa topikkia, kun vieläkin jäi minulle epäselväksi, että onnistuuko vakkarin jälkiasennus 06/97 525tds:ään?

              Jostakin topikista kun sain sellaisen kuvan, ettei onnistuisi niin helposti näihin alkupään e39 koreihin..
              F01 730da
              ex. E61 530da
              ex. E38 730da
              ex. E39 530da
              ex. E39 525tdsa
              ex. E39 525tdsa touring

              Comment

              • ongelmalapsi
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 1063
                • Hämeenlinna

                #37
                jos jollakin olis vielä tieto mitkä nastat boksissa liittyvät tuohon cruiseen, saisi vetää suoraan boksilta omat johdot viikselle, ku tosta vessasta ei löydy ainakaan alkuperästä liitintä cruisen viikselle
                -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
                -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
                -Voimaa.com Ohjelmoinnit
                -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
                -Ilmastointi huolto alkaen 69€
                Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
                GMC Topkick C6500 rollback -95
                Ford F-350 4X4 Wrecker -97
                E46 330xiA -02
                Chrysler neon -99

                Comment

                • Jan-73
                  Newbiemmer
                  • Jul 2003
                  • 17

                  #38
                  Cruise 325 TDS

                  Tulipa sairaslomapäivä hyötykäyttöön... jaksoin kaivaa tuon cruisen laatikonpohjalta! Eli tuosta omasta koslastakaan ei löyry valmiita piuhoja joten se vihreä piuha piti vetää X69 liittimeltä pinni 2 (konehuoneessa sulakeboxinvieressä,lähempänä paloseinää oleva pyöreä liitin) ja ruskean otin X72 liittimeltä pinni 4 eli siitä kaasupolkimen asennontunnistimen liittimestä (rattiputken oikealla puolella).

                  ...vuosia tuohon meni mutta toimii
                  Attached Files
                  Last edited by Jan-73; 30-03-2007, 22:04.
                  BMW 325 TDS -94

                  Comment

                  • rixamix
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2005
                    • 39
                    • JKL

                    #39
                    Missä tuo liitin voisi e36:ssa(tds -95) olla jos sellainen on? Siis se mihin tuo viikseltä tuleva liitin laitetaan.

                    Viiksen mukana tuli johtosarja joka pitäisi kytkeä johonkin.
                    Käyttis e61 530xd
                    ex e36 325 TDS

                    Comment

                    • jsr85
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2007
                      • 1375
                      • Oulainen

                      #40
                      ratin alapuolelta otetaan suoja muovi pois. vasemman polven edessä on muistaakseni joku "laatta" jossa on releitä yms. tämän "laatan" oikeassa laidassa on valkoinen 8 pinninen liitin joista vain kahteen tulee johto. siihen ku tuuttaa sen vak.no.säätimen valkoisen pistokkeen nii alkaapa pelaan. tälleen mulla 525tds vm-93
                      ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                      Comment

                      • juzu3
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2007
                        • 237

                        #41
                        saaako tätä toimimaan e36 bensakoneessa? ei jaksais pitkällämatkalla painella kaasua
                        VoimaaCom-moottorioptimointia<--045 111 42 37 tai priva
                        MB Vito 116cdi 4x4 special
                        BMW E92 320d
                        Kawasaki Z750
                        EX:
                        E36 325i Cäbi,Suzuki GSXR-1000 -06,E65 730dA -04,E38 740iA -98,E36 325i Cäbi,E38 728iAL -98,E36 320i -95

                        Comment

                        • Raine
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 2603
                          • N/A

                          #42
                          ..........
                          Last edited by Raine; 24-06-2013, 00:34.
                          ///Motorporot

                          Comment

                          • rixamix
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2005
                            • 39
                            • JKL

                            #43
                            Tuon vakionopeudensäädin paketin mukana olisi pitänyt ilmeisesti tulla asennusohje? Kl-varaosalla ei pojat tienny mitään ohjeista kun soitin ja kysyin.
                            Käyttis e61 530xd
                            ex e36 325 TDS

                            Comment

                            • erese
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2006
                              • 478
                              • Vantaa

                              #44
                              Juu ei tuota saa samalla tavalla toimimaan bensakoneella varustetuissa autoissa, vaatii erilaiset sydeemit.

                              Ja mitä asennusohjeeseen tulee niin en itsekään saanut sitä merkkiliikkeestä, tuli vaan itse vipu...asennusohje kyllä löytyy arkistoista... Eli jos joku tarvii sen niin voin lähettää sen pdf:nä säpöön!
                              Last edited by erese; 04-08-2007, 23:31.
                              F40 -20
                              F20 -13
                              E46 320D Touring -01
                              E36 "nokivasara" Touring -99

                              Comment

                              • masi_71
                                Newbiemmer
                                • Jul 2005
                                • 8

                                #45
                                Rakensin E34sen bensamallin viiksestä tolla kytkennällä TDS:ään käypäsen säätimen.
                                Viiksi maksoi 20 e käytettynä, vastukset, kytkentäpiirilevy ja asennuslaatikko löyty omasta varastosta.
                                Aikaa meni noin tunti ja oli perin helppo asennus.

                                Säädin toimii just niiku pitääkin, ei nykäyksiä tai muita vaivoja.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎