Announcement

Collapse
No announcement yet.

535i "HDC" Hill descent control?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antti O
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6935
    • N/A

    535i "HDC" Hill descent control?

    Niin, luin ohjekirjaa ja googletin suht tuloksetta, tuli vaan jostain maasturien jutuista tietoa mutten siitäkään oikein saanut tolkkua mikä tämä hdc on.
    Löyty meinaan lisävarustelistalta omasta e34.

    Joku mäkihidastin, mitenkä pitäis pelata?
  • Leka
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 7701
    • Vilppula

    #2
    Originally posted by Antti O
    Niin, luin ohjekirjaa ja googletin suht tuloksetta, tuli vaan jostain maasturien jutuista tietoa mutten siitäkään oikein saanut tolkkua mikä tämä hdc on.
    Löyty meinaan lisävarustelistalta omasta e34.

    Joku mäkihidastin, mitenkä pitäis pelata?
    X5/X3:ssa nuo löytyy mutta E34 535:ssa? Milläs lisävarustekoodilla tuo oikein on?
    sigpic

    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


    Comment

    • Antti O
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6935
      • N/A

      #3
      Originally posted by Leka
      X5/X3:ssa nuo löytyy mutta E34 535:ssa? Milläs lisävarustekoodilla tuo oikein on?


      213 Hill descent Control (HDC)
      Last edited by Antti O; 15-05-2005, 22:58.

      Comment

      • larmatin
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 1118
        • Perttula

        #4
        Originally posted by Antti O
        213 Hill descent Control (HDC)
        EPÄILYS:
        se ei välttämättä ole sen kummalisempi laite kuin se että polttoaineen syöttö katkee tosi pienille kierroksille moottorijarrutuksessa.

        mulla ei katkea syöttö kuin yli 1500rpm:än ja toivoisin että se katkeaisi välillä tuonne 800rpm:ään asti (kun proidilta tulee semmoista isoa pitkää mäkeä alespäin)

        edit siis se katkeaa siin 1500rpm ja kytkeytyy sitten noin 1000-1100rpm
        Last edited by larmatin; 16-05-2005, 12:18.

        Comment

        • herja
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 1649

          #5
          Kyllä mulla ainakin katkasee melkein tonniin saakka, ehkä joku 1100rpm.
          Retard Member

          Comment

          • Leka
            BTCF Member
            • Sep 2003
            • 7701
            • Vilppula

            #6
            Originally posted by herja
            Kyllä mulla ainakin katkasee melkein tonniin saakka, ehkä joku 1100rpm.
            Suurinpiirtein samoille kierroksille menee myös mun autossa.
            sigpic

            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


            Comment

            • petteriu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 1164
              • Pori

              #7
              Originally posted by Antti O
              Löyty meinaan lisävarustelistalta omasta e34.
              Kyseessä saattaa olla myös lisävarustekoodien uusiokäyttö, eli 213 E34:sen aikaan tarkoittanut jotain muuta kuin nyt X3/X5 aikaan. Yhdessä omassa E30 316 autossa oli koodilistan mukaan lisäpolttoainesäiliö ja joku ainoastaan Brasilian malleille tarkoitettu erikoisvaruste. En muista mikä, mutta vain Brasilian malleille mahdollinen eikä sitä tai tuota tankkia autossa (316 -85 ) näkynyt.

              Petteri
              BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

              Comment

              • Leka
                BTCF Member
                • Sep 2003
                • 7701
                • Vilppula

                #8
                Vai olisiko painovirhepaholainen iskenyt, jos tuon pitäisi olla 218 "Sport Leather Steering Wheel II"
                sigpic

                BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                Comment

                • Frendiz
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2004
                  • 501
                  • Kajaani

                  #9
                  Originally posted by petteriu
                  Kyseessä saattaa olla myös lisävarustekoodien uusiokäyttö, eli 213 E34:sen aikaan tarkoittanut jotain muuta kuin nyt X3/X5 aikaan. Yhdessä omassa E30 316 autossa oli koodilistan mukaan lisäpolttoainesäiliö ja joku ainoastaan Brasilian malleille tarkoitettu erikoisvaruste. En muista mikä, mutta vain Brasilian malleille mahdollinen eikä sitä tai tuota tankkia autossa (316 -85 ) näkynyt.

                  Petteri
                  Minulla taisi olla myös e34 sama "lisä tankki"... Eipä oo ainakaan vielä löytynyt
                  BMW M5 3.8 -92 Mitt Volleder
                  EX:Ford Fiesta 1.1 8V -89 | BMW 525 24V -91 | Opel C kadett -76

                  "Ei Riemulla Rajaa, Ku Bemarilla Ajaa"

                  Comment

                  • Sickness
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2003
                    • 1923
                    • Helsinki

                    #10
                    X3:ssa oleva alamäkihidastin ottaa ainakin ihan reilusti vauhdin pois ajettaessa maastossa jyrkkää alamäkeä. Ei toiminut kolmosvaihteella, joten on rajoitettu mukaantuloltaan ainakin nopeuden suhteen.

                    Toimii oikeasti tosi näppärästi ja estää laskettelemasti liian reippaasti maastossa mäkeä alas. Tekniikka ei ajaessa selvinnyt, mutta käyttänee ABS:ia ja katkoo polttoaineen syöttöä.
                    E39 520iA -02

                    Comment

                    • hawkki
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2004
                      • 458
                      • Vuosaari

                      #11
                      on olemassa semmonen järjestelmäkin joka tukkii pakoputkea ja täten tehostaa moottorijarrutusta. Mutta tuskin se nyt on kyseessä ?

                      Comment

                      • jani73
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 4320
                        • Turku

                        #12
                        Originally posted by hawkki
                        on olemassa semmonen järjestelmäkin joka tukkii pakoputkea ja täten tehostaa moottorijarrutusta. Mutta tuskin se nyt on kyseessä ?
                        Eikös tämä pakoputkijarru ole käytössä lähinnä rekoissa ja kuormureissa?

                        Comment

                        • Laud
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2004
                          • 335
                          • Espoo

                          #13
                          Originally posted by jani73
                          Eikös tämä pakoputkijarru ole käytössä lähinnä rekoissa ja kuormureissa?
                          Küllä.

                          Bemarin HDC toimii käsittääkseni ihan niin kuin vakionopeussäädin, mutta kaasuläpän/moottorinohjauksen sijasta/ohella vauhtia säädellään jarrujen avulla, tietysti yhdessä ajonvakautuksien ym. kanssa.
                          E36 320i coupé (M50TU)

                          Comment

                          • Antti O
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6935
                            • N/A

                            #14
                            Originally posted by Laud
                            Küllä.

                            Bemarin HDC toimii käsittääkseni ihan niin kuin vakionopeussäädin, mutta kaasuläpän/moottorinohjauksen sijasta/ohella vauhtia säädellään jarrujen avulla, tietysti yhdessä ajonvakautuksien ym. kanssa.

                            En ole kovin jyrkkää alamäkeä ajanut, muttei se ainaskaan normaalimäessä hiljennä yhtään?

                            Comment

                            • Laud
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2004
                              • 335
                              • Espoo

                              #15
                              Niin, siis mun "tieto" koski ainoastaan näitä uusia nelivetobemuja... Ei mitään hajua E34:n HDC:stä, jos siinä sellaista edes oikeasti on. Mutta siis uusissa Bemareissa pystyy tietääkseni (en ole ajanut) nappia painamalla "lukitsemaan" jonkun nopeuden (haluttua nopeutta voi ilmeisesti säätää kaasu- ja jarrupolkimilla), jota auto ei ylitä vaan jarruttaa tarpeen mukaan, jos vauhti meinaa kasvaa. En tiedä toimiiko tuo loivissa alamäissä ollenkaan, jos vauhti pysyy pelkän moottorijarrutuksenkin avulla aisoissa.
                              E36 320i coupé (M50TU)

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎