Announcement

Collapse
No announcement yet.

325i -93 Kulutus ja Tyhjäkäynti häikkää.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JanisHell
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 410

    325i -93 Kulutus ja Tyhjäkäynti häikkää.

    Tässä mun vehkeessä on nyt ovela ongelma, että vika ei ole kokoajan päällä ja tulee ainoastaan lämpösellä koneella. Kun ajelen autolla mukavasti ja pysähdyn valoihin autojää tyhjäkäynnille niin se alkaa yhtääkkiä humppaamaan tyhjäkäyntiä, kierokset tipahtaa 300rpm sitten vehjes antaa kaasua ja kierokset nousee 1200rpm taas laskee tätä se tekee suunilleen minuutin. Tyhjäkäyntiä se heiluttelee mukavasti ja joskus se samahtaa sen takia koska kone ei ehdi antaa kaasualisää, kun kierokset tipahtaa liikaa.

    Jos antaa pikkasen kaasua 800rpm-1000rpm vian ollessa, niin käynti pysyy tasasena. Kun tyhjäkäynti hässäkkä on päällä niin kulutuskin nousee aika mahtavasti, mutta tämä vika ei tule kuin aina välillä kestää suunilleen minuutin. Muuten kokoajan autotoimii kuin unelma ja tähän vehkeeseen on vaihdettu Bosch lambda 3kk sitten. Kun ajelen maantiellä tällä vehkeellä ja huomaan että ajan 80km/h kulutus nousee yhtä äkkiä 14l (nomaalisti 8l pitäis viedä), vaikka ajan tasaseen niin painan kytkimen pohjaan niin silloin tyhjäkäynti heiluu mukavasti. Tuntuu että jossain anturissa olis pientä häikkää ainavälillä mutta kiva alkaa etsimään mikä anturi tämän tekisi.

    Olen ottanut akkukaapelit vuorokaudeksi irti, niin tämäkään ei auttanut yhtään.
    Last edited by JanisHell; 15-05-2005, 14:30.
    325i -93 E36
  • heikki81
    Bimmer Rookie
    • Oct 2003
    • 176
    • Rauma

    #2
    Voi olla, et imuilman lämpötila-anturi on zipannu. Eli ilmamassamittarin vaihto edessä. Mut jos käyt luetuttamas vikakoodit, ni voi tiätää enemmän. Ei silti, voiha se ol mitä vaa...
    Tapaturmassa irronnut käsi pystyy jo vähän vasaroimaan.
    Otsikko Aamulehdessä 12.1.

    Comment

    • haapja
      Bimmer Rookie
      • Sep 2003
      • 42

      #3
      Voihan tuo olla et se uus lamdakin on jo kerinny hajoomaan! Viat ainakin tuntuis siltä että lamdassa olis häikkää!

      Comment

      • JanisHell
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2004
        • 410

        #4
        Originally posted by haapja
        Voihan tuo olla et se uus lamdakin on jo kerinny hajoomaan! Viat ainakin tuntuis siltä että lamdassa olis häikkää!
        Voihan fuck, onkos noissa mitään takuita? itse kävin ton huollattamassa Bosch Servicellä.
        325i -93 E36

        Comment

        • dws
          Bimmer Rookie
          • Dec 2004
          • 85

          #5
          Sama vika rahikaisella. Kun painan kytkimen pohjaan niin kierrokset putoavat itsellä tuonne 500:aan jonka jälkeen tekee yhden "humpauksen" eli nostaa tuonne 1000 kieppeille ja sitten asettuu tuonne 700 kierroksen normaaleille hujakoille. Tässä muutama viikko sitten yhtenä päivänä kävi tilanne niin pahana, että sammui aina kun painoi kytkimen pohjaan jos ei samaan aikaan kaasulla pitänyt kierroksia tuolla tuhannen yläpuolella. Seuraavana päivänä vika olikin jo kadonnut. Tiedä näistä sitten...

          Comment

          • Simo69
            Bimmer Rookie
            • Jan 2005
            • 119
            • Joensuu

            #6
            Vuoden takuu pitäs olla ainakin bosch:in lambdoissa..

            Comment

            • Gonzalez
              BTCF Member
              • Jun 2003
              • 2632
              • Seinäjoki

              #7
              Originally posted by JanisHell
              itse kävin ton huollattamassa Bosch Servicellä.
              Nollasivatkos vikamuistin siellä Bosch-servicellä?? ---> Veikkaampa että siellä ei bemarin merkkityökaluja vikamuistin nollaukseen ole, ja tuskimpa käyttivät "kotikonstejakaan"/tietävätkökään asiasta...

              Joka tapauksessa oireet kuullostaa siltä että vika on suurella todennäköisyydellä lambdassa. Tosin vika voi olla hyvällä tuurilla ecun lämpöanturissa ja huonolla ilmamassamittarissa, mutta näitä on harvemmin...

              Ps.Ex-pirssissä samat oireet ja parani lambdan vaihdolla...
              530d GT F07 2010
              325i E30 Cabriolet 1987

              Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

              Comment

              • Tozi
                BTCF Member
                • Jun 2003
                • 2056
                • Epsoo

                #8
                Originally posted by Gonzalez
                Nollasivatkos vikamuistin siellä Bosch-servicellä?? ---> Veikkaampa että siellä ei bemarin merkkityökaluja vikamuistin nollaukseen ole, ja tuskimpa käyttivät "kotikonstejakaan"/tietävätkökään asiasta...

                Joka tapauksessa oireet kuullostaa siltä että vika on suurella todennäköisyydellä lambdassa. Tosin vika voi olla hyvällä tuurilla ecun lämpöanturissa ja huonolla ilmamassamittarissa, mutta näitä on harvemmin...

                Ps.Ex-pirssissä samat oireet ja parani lambdan vaihdolla...
                Kyllä Boschilla on vehkeet muistin nollaamiseen, ainakin Oulussa on.
                Mitä vikaan tulee, niin pahasti kuulostaa sille että lambda olis menny taas,
                mikä taas viittaa siihen että voi olla jotain muuta vikana myös.
                Onko imuilman haitariputki tutkittu ja kaikki muut imuvuodot.

                Sekä vaihdoithan alkuperäisen boschin sinne etkä mitään tarvike halpista?

                BMW varaosat, tuning & styling!

                E92 335i -06
                ex E46 330Ci -02
                ex E46 328i Coupe -99
                ex E36 325i Coupe -92

                Comment

                • JanisHell
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2004
                  • 410

                  #9
                  Originally posted by Tozi
                  Kyllä Boschilla on vehkeet muistin nollaamiseen, ainakin Oulussa on.
                  Mitä vikaan tulee, niin pahasti kuulostaa sille että lambda olis menny taas,
                  mikä taas viittaa siihen että voi olla jotain muuta vikana myös.
                  Onko imuilman haitariputki tutkittu ja kaikki muut imuvuodot.

                  Sekä vaihdoithan alkuperäisen boschin sinne etkä mitään tarvike halpista?
                  Silloin boschin huoltokuitissa luki että bosch lambda laitettu sinne 108€. Imu vuodot on tutkittu. Vika on siinä suhteessa outo että kun se tulee niin se ei pysy pitkään päällä maximissaan 1min. Luulis että tossa olis jokin kosketus häikkä että tietokatkee välillä jollakin anturilla ja paha mennä autoa huoltamaan kun ei ole vikaa päällä.
                  Last edited by JanisHell; 16-05-2005, 17:02.
                  325i -93 E36

                  Comment

                  • alspe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2004
                    • 3402
                    • Tre

                    #10
                    takapöntössä makaava kosteus kuulemma voi hajottaa lambdoja.
                    G30 520d xDrive
                    EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                    Comment

                    • visa e36
                      BTCF Member
                      • Jan 2005
                      • 753
                      • Järvenpää

                      #11
                      Ilmansuodatin vaihtettu milloin viimeeksi? Vois myös ajatella et vika voi olla niinkin yksinkertainen kuin olisi ilmanputsari tukossa ja saa liian vähän ilmaa ja suhteessa liikaa bensaa. Kun taas painaa kaasua niin imee juuri ja juuri tarpeeksi ilmaa että pysyy käynnissä?
                      Nykyiset
                      -63 Pontiac Catalina convertible
                      -05 E53 X5 3.0d

                      Comment

                      • Gonzalez
                        BTCF Member
                        • Jun 2003
                        • 2632
                        • Seinäjoki

                        #12
                        Originally posted by JanisHell
                        Silloin boschin huoltokuitissa luki että bosch lambda laitettu sinne 108€. Imu vuodot on tutkittu. Vika on siinä suhteessa outo että kun se tulee niin se ei pysy pitkään päällä maximissaan 1min. Luulis että tossa olis jokin kosketus häikkä että tietokatkee välillä jollakin anturilla ja paha mennä autoa huoltamaan kun ei ole vikaa päällä.
                        Periaatteessa vika ei tarvitse tulla kuin kerran (vaikka auto siitä eteenpäin pelaisikin normaalisti) niin siitä jää auton vikamuistiin merkintä.
                        Eli itse kävisin luetuttamassa vikamuistin merkkiliikkeessä vaikka en niitä muuten kannatakkaan. Turha sitä on ostaa lambdoja ja muita antureita jos ei ole tietoa mikä on rikki, kalliimmaksi se tulee... Paikasta riippuen ottavat hommasta 10-20 euroa (kehäkolmosen lisähinnoista ei tietoa)...

                        Ps.Ilmanputsarissa vika ei todellakaan ole, sillä silloin oireet olisi päällä kokoajan. Ja tuosta peräpöntön kosteudesta voidaan olla montaa mieltä. Jotkut porailee pieniä reikiä ja jotkut ei, mutta tuskin tässä on siitä kysymys...
                        530d GT F07 2010
                        325i E30 Cabriolet 1987

                        Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                        Comment

                        • Murska
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2004
                          • 382
                          • Savo

                          #13
                          Tsekkaa lambdan rele!!! löytyy sulakerasiasta
                          e61 530i touring M-sport LCI -08
                          Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
                          Ex:e46 330i -01 Sedan
                          Ex:e36 328i Coupe sport edition -97

                          Comment

                          • WWWili
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2004
                            • 123
                            • Vantaa

                            #14
                            Mites tyhjäkäyntipumppu???
                            he thethethethethe the thethethe tet... boutros boutros ghali

                            Comment

                            • Tozi
                              BTCF Member
                              • Jun 2003
                              • 2056
                              • Epsoo

                              #15
                              Originally posted by Murska
                              Tsekkaa lambdan rele!!! löytyy sulakerasiasta
                              Ihan mielenkiinnosta kysyn, jotta mites toi tsekataan/testataan??

                              BMW varaosat, tuning & styling!

                              E92 335i -06
                              ex E46 330Ci -02
                              ex E46 328i Coupe -99
                              ex E36 325i Coupe -92

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎