Onko porukoilla jotain kikka kolmosta tuohon jämähtämisongelmaan? Napa sekä vanne puhdistetaan tietysti hyvin aina kun vanne on pois paikoiltaan. Mutta silti vanteita ei saa pois kuin moskalla hakkaamalla...
Onko vinkkejä?
Onko porukoilla jotain kikka kolmosta tuohon jämähtämisongelmaan? Napa sekä vanne puhdistetaan tietysti hyvin aina kun vanne on pois paikoiltaan. Mutta silti vanteita ei saa pois kuin moskalla hakkaamalla...
Onko vinkkejä?
Kuparitahnaa ku pikkasen sipaisee napaan ni irtoo vielä keväälläkin..:think
Kuparitahnaa ku pikkasen sipaisee napaan ni irtoo vielä keväälläkin..:think
+1
Meitä köyhiäkin kun löytyy jokunen Suomesta joka ajaa peltivanteilla talvet niin ne ainakin omasta kokemuksesta tahtoo jämähtää hyvin ilman kuparitahnaa.
Kuparitahnaa ku pikkasen sipaisee napaan ni irtoo vielä keväälläkin..:think
Saattaa helpottaa vanteen irtoamista navasta, mutta mikäli on alumiinivanne kyseessä, niin on hyvä huomioida että kupari muodostaa sähkökemiallisen parin alumiinin kanssa ja siksi edistää alumiinin syöpymistä. Alumiinitahnalla tai keraamisella tahnalla tms. vastaavaa ilmiötä ei tapahdu.
B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20 BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben. Tampere
Meitä köyhiäkin kun löytyy jokunen Suomesta joka ajaa peltivanteilla talvet niin ne ainakin omasta kokemuksesta tahtoo jämähtää hyvin ilman kuparitahnaa.
Emännän golffissa oli välttämätön pakko pistää syksyllä niin pulttien kantoihin kuin naapaankin kuparitahnaa. Muuten oli keväällä hylsyt halki ja vanteet sai hakata moskalla irti.
Saattaa helpottaa vanteen irtoamista navasta, mutta mikäli on alumiinivanne kyseessä, niin on hyvä huomioida että kupari muodostaa sähkökemiallisen parin alumiinin kanssa ja siksi edistää alumiinin syöpymistä. Alumiinitahnalla tai keraamisella tahnalla tms. vastaavaa ilmiötä ei tapahdu.
Tämä on toki hyvä huomioida. Ajattelin automaattisesti peltivanteen olevan kyseessä, kun ne tuppaavat ryytymään kiinni melkoisesti.
Saattaa helpottaa vanteen irtoamista navasta, mutta mikäli on alumiinivanne kyseessä, niin on hyvä huomioida että kupari muodostaa sähkökemiallisen parin alumiinin kanssa ja siksi edistää alumiinin syöpymistä. Alumiinitahnalla tai keraamisella tahnalla tms. vastaavaa ilmiötä ei tapahdu.
Käytännössä ei vaikuta mitään kun siellä ei ole kosketuksissa puhdasta alumiinia ja kuparia. Mitään syöpymistä en ole huomannut, vaikka on tullut pultteihin sipaistua kuparitahnaa ja alla on alumiinivanteet. Rohkenen väittää ilman testaamista, että jos laitat puhdasta alumiinia pihalla ja osan käsittelet tuolla kuparitahnalla ja osaa et, niin se kuparitahnalla käsitelty osa on syöpynyt vähemmän. Siinä tahnassa kun on korroosiota estäviä ainesosia mukana. Ainakin CRC keraaminen tahna on lähinnä vitsi, se kuivuu melkoisen nopeasti ja jäjelle jää vain pöly. Kuparitahna kestää paljon pidempään. Toki toimia keraamisia tahnoja on, mutta saatavuus ja hinta monesti on melko lailla korkeampi. En toki laittaisi kuparitahnaa alumiini kanteen tms. mutta vanteiden kanssa toimii. Esim. tässä on ihan toimivaa tahnaa, mutta hintakin on melkoinen vrt. kuparitahna.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Ja jos syystä taikka toisesta vanne on niin kiinni ettei lähde ku moskalla niin parempi keinokin on olemassa; pultit löysälle, auto käyntiin ja pikkusen matkaa ajaa ja t painaa reippaasti jarru niin on vanne varmasti irti navasta! Toimii!!
Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Ja jos syystä taikka toisesta vanne on niin kiinni ettei lähde ku moskalla niin parempi keinokin on olemassa; pultit löysälle, auto käyntiin ja pikkusen matkaa ajaa ja t painaa reippaasti jarru niin on vanne varmasti irti navasta! Toimii!!
No onpa käynyt niinkin ettei sitten tuollakaan lähtenyt. Normaalisti kyseinen on oikein hyvä metodi.
Hydraulitunkilla tylysti runttaamalla ne sai sitten lopulta irti.
Yleensä potkaisemalla on saanut omani irti. Tosin, joskus muinoin kun auto oli palasina niin maalasin navat vasaralakalla ja ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia vanteiden irroituksessa. Maalikin on pysynyt kiinni nätisti jo useamman vuoden.
Mitenhän toimisi ohut kerros vesivaseliinia? :think
Sinänsä hazardin kuuloinen mutta jotenkin muistikuva että joku olisi tätä metodia joskus käyttänyt.
Hydraulitunkilla tylysti runttaamalla ne sai sitten lopulta irti.
Tätä konstia tullut itsekin käytettyä ja aina on lähtenyt irti. Pultit siis löysälle ja laskee reippaasti tunkin alas niin vääntöä tulee sivusuunnassa sen verran että irtoaa.
Tätä konstia tullut itsekin käytettyä ja aina on lähtenyt irti. Pultit siis löysälle ja laskee reippaasti tunkin alas niin vääntöä tulee sivusuunnassa sen verran että irtoaa.
Siis tuossa oli kyseessä poikittain työntävä "tunkki". Työnsin siis toisen puolen vanteesta/renkaasta nuo irti. Ei ollut niin väliä kyseisillä vanteillä tai renkailla ja perä nyt piti saada vaihdetuksi tai olisin tullut metelistä hulluksi.
Kyseessä vanha ford missä oli ilmeisesti lekalla hakattu vetarit paikoilleen niin olivat hieman levinneet.
Comment