Announcement

Collapse
No announcement yet.

6 ahtaminen

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Keme
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 227
    • Rannikko

    #16
    Vaikka tietouteni ahtamisesta perustuu vain lomavaatteiden tunkemisesta matkalaukkuun luulen, että mitään kovin yksioikoista FAQ:ia tästä asiasta tuskin voi tehdä. Eiköhän ahdetun koneen tekeminen riipu aikalailla henkilön rahavaroista, tehotavotteista ja tiedoista koneen sielunelämästä noin yleensä. Jos kiinnostus asiaan perehtymiseen on tasolla "en-jaksa-lukea-yli-sivua-asiasta", rahaa käytettävissä kuukauden opintotuki ja tehotavoite "enemmän-ku-essonbaarin-pihalla-olevassa-twin-turbo-hirviössä", niin kannattako edes haaveilla koko asiasta..
    JEEE JEE!

    Comment

    • TuningUkkeli
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2005
      • 497

      #17
      Originally posted by Xhawk
      Nyt joku tästä sitä FAQia kirjottaamaan. Jos kerran tiedätte asiasta niin vois joku ihan oikeesti kirjottaa jotain FAQin tapasta vaikka M20B20-25 koneen turbottamisesta. M10 sitten vaikka erikseen. Tätäkin kysymystä esitetään erittäin monesti.
      Hyvä!!

      Niin ja sen verran että KYSYIN paljonko (vakio) kestää ahtoja 0.5??? Entäs teho suuntaa vaikka noilla 0.5 ahdoilla?? Ja ei ollut tarkoitus tehdä mitään 500hv peliä, niinkuin suurin osa tuntui ymmärtävän! On se kumma, sama napina joka voorumilla
      e46 Touring M-Sport2
      e30 tbo ic 2.5ltr 24v
      L200 Vollen 2.3ltr tbo ic

      Autojen pienet peltityöt Joensuun seudulla, 9v kokemuksella
      Rakennus ja remontti työt, kahden rintamamiestalon kokemuksella
      Kysele privalla

      Comment

      • Zoui
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 6350
        • Tampere

        #18
        Originally posted by TuningUkkeli
        Hyvä!!

        Niin ja sen verran että KYSYIN paljonko (vakio) kestää ahtoja 0.5??? Entäs teho suuntaa vaikka noilla 0.5 ahdoilla?? Ja ei ollut tarkoitus tehdä mitään 500hv peliä, niinkuin suurin osa tuntui ymmärtävän! On se kumma, sama napina joka voorumilla
        Oma kesti 0,6-0,8 bar ja 290-300hv:tä antoi, sitten se menikin kannestaan rikki.

        Vakio kamoilla, isommat suuttimet.
        Elämä on pihakivestä.

        Comment

        • mika.h
          BTCF Member
          • Mar 2004
          • 799
          • haukipudas

          #19
          Originally posted by TuningUkkeli
          sama napina joka voorumilla
          et kyllä varmasti löydä voorumia missä osataan yhtä perusteellisesti vittuilla asiasta ku asiasta tietämättä siittä vittujakaan


          Comment

          • Bnito
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2005
            • 333

            #20
            Tosiaan joku Faq tuosta turbottamisesta ois ihan jees. Ei nyt tarvis ihan mutteri tarkkuudella kertoa, mutta esim tarvittavat romppeet ja raha ois ihan kiva. Oon toki seuraillut noita projekteja mutta aina jää jotkut asiat vaivaamaan...

            Ite ainakin suht noviisi tasol olen vielä mutta kiinnostusta löytyy. Ite turbotus omal kohal tulee jossain välis eteen, tarkotus kun olis ostaa toinen kone jonka kunnostais ja sit löis nykyseen alle ja ottais vanhan sivuun ja rupeis siitä sitten rakentelemaan.

            Mutta tosiaan jos joku faqin jaksaa pyöräyttää niin kiitosta tulee ainakin täältäpäin
            F11 525 3.0 -10

            Ex E46 330d Touring -00
            Ex 316/325 '85

            Comment

            • TuningUkkeli
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2005
              • 497

              #21
              Originally posted by bmwmihe
              et kyllä varmasti löydä voorumia missä osataan yhtä perusteellisesti vittuilla asiasta ku asiasta tietämättä siittä vittujakaan
              No silläpä just... Naljailua on...
              e46 Touring M-Sport2
              e30 tbo ic 2.5ltr 24v
              L200 Vollen 2.3ltr tbo ic

              Autojen pienet peltityöt Joensuun seudulla, 9v kokemuksella
              Rakennus ja remontti työt, kahden rintamamiestalon kokemuksella
              Kysele privalla

              Comment

              • TuningUkkeli
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2005
                • 497

                #22
                Originally posted by Zoui
                Oma kesti 0,6-0,8 bar ja 290-300hv:tä antoi, sitten se menikin kannestaan rikki.

                Vakio kamoilla, isommat suuttimet.
                Noo nii, ei se nyt niin vaikeata ollut Tämä selvensi jo mukavasti.
                e46 Touring M-Sport2
                e30 tbo ic 2.5ltr 24v
                L200 Vollen 2.3ltr tbo ic

                Autojen pienet peltityöt Joensuun seudulla, 9v kokemuksella
                Rakennus ja remontti työt, kahden rintamamiestalon kokemuksella
                Kysele privalla

                Comment

                • Zoui
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 6350
                  • Tampere

                  #23
                  Originally posted by TuningUkkeli
                  Noo nii, ei se nyt niin vaikeata ollut Tämä selvensi jo mukavasti.
                  Edelliseen vastaukseeni lisäten, huomion arvoista tietysti muuten on vielä, että kannentiiviste oli vuotanut jo ennen turbon laittoakin. Edellinen omistaja oli kannen irroittanut ja takasin laitettaessa väliin oli jäänyt metallin siru, kutospytty oli jo väljä vaikka vuoto on ollut todella vähäistä.

                  Eli terve kone olisi tuon ahdon vielä hyvin kestänyt.
                  Elämä on pihakivestä.

                  Comment

                  • herja
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 1649

                    #24
                    Paljonko kestää vakio just rempattu m30b34 paineita ilman puristusten tiputtamista sillain, että koneen ikää katotaan kalenterista eikä kellosta? Oletetaan että kaikki muut muuttujat on kohdallaan.
                    Retard Member

                    Comment

                    • TuningUkkeli
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2005
                      • 497

                      #25
                      Mitähän jos heittäs paksun kuparitiivisteen?? Olis tuossa MEGARUUTTA pöydällä mutta kun on inspis hukassa. Pitäis vaan etsiä isommat suuttimet, 535 kaasuläppä yms pientä.
                      e46 Touring M-Sport2
                      e30 tbo ic 2.5ltr 24v
                      L200 Vollen 2.3ltr tbo ic

                      Autojen pienet peltityöt Joensuun seudulla, 9v kokemuksella
                      Rakennus ja remontti työt, kahden rintamamiestalon kokemuksella
                      Kysele privalla

                      Comment

                      • mukko
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2003
                        • 5965
                        • Uleåborg

                        #26
                        Originally posted by Zoui
                        Oma kesti 0,6-0,8 bar ja 290-300hv:tä antoi, sitten se menikin kannestaan rikki.

                        Vakio kamoilla, isommat suuttimet.

                        Niinno, Oulussa potkii eräs Mosselmani vieläkin sillä RANTAPALLON KOKOISELLA (imureikä luokkaa 120mm (rapiat puoltoista röökiaskia on reijän halkasija), pako vähän pienempi) ahtimella oleva VAKIO M20B25 (tosin vakiosuuttimien tilalla M50B25:n nelireikä suuttimet taitaa olla) ,jossa tosin rakennettu jälkeen päin lisärikastus, 1.8bar ahdoilla tuo lienee kestänyt jo aika pitkään Tosin ahtoletkut alkaa antamaan jo nyt periksi, kone vakiorutuilla ja sytkällä.

                        Niinjoo, ja 'luullakseni' se kyllä saa päivittäin kenkään ihan 'sopivasti' Mutta hyvin näkyy nipussa pysyvän
                        -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                        Save the World, Fuck The Fuel Economy
                        Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                        Comment

                        • gnz
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2004
                          • 428
                          • -

                          #27
                          Originally posted by Bnito
                          Tosiaan joku Faq tuosta turbottamisesta ois ihan jees. Ei nyt tarvis ihan mutteri tarkkuudella kertoa, mutta esim tarvittavat romppeet ja raha ois ihan kiva. Oon toki seuraillut noita projekteja mutta aina jää jotkut asiat vaivaamaan...
                          Painottaen nimenomaan perusteita sekä luonnollisesti bmw-koneisiin nojaten koko FAQ. Sitten jos asia kiinnostaa enemmän niin muutama linkki hyville saiteille ja lisäksi sopivia kirjoja voinee suositella.

                          Comment

                          Working...
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎