Vaikka tietouteni ahtamisesta perustuu vain lomavaatteiden tunkemisesta matkalaukkuun luulen, että mitään kovin yksioikoista FAQ:ia tästä asiasta tuskin voi tehdä. Eiköhän ahdetun koneen tekeminen riipu aikalailla henkilön rahavaroista, tehotavotteista ja tiedoista koneen sielunelämästä noin yleensä. Jos kiinnostus asiaan perehtymiseen on tasolla "en-jaksa-lukea-yli-sivua-asiasta", rahaa käytettävissä kuukauden opintotuki ja tehotavoite "enemmän-ku-essonbaarin-pihalla-olevassa-twin-turbo-hirviössä", niin kannattako edes haaveilla koko asiasta..
6 ahtaminen
Collapse
X
-
Hyvä!!Originally posted by XhawkNyt joku tästä sitä FAQia kirjottaamaan. Jos kerran tiedätte asiasta niin vois joku ihan oikeesti kirjottaa jotain FAQin tapasta vaikka M20B20-25 koneen turbottamisesta. M10 sitten vaikka erikseen. Tätäkin kysymystä esitetään erittäin monesti.
Niin ja sen verran että KYSYIN paljonko (vakio) kestää ahtoja 0.5??? Entäs teho suuntaa vaikka noilla 0.5 ahdoilla?? Ja ei ollut tarkoitus tehdä mitään 500hv peliä, niinkuin suurin osa tuntui ymmärtävän! On se kumma, sama napina joka voorumilla
e46 Touring M-Sport2
e30 tbo ic 2.5ltr 24v
L200 Vollen 2.3ltr tbo ic
Autojen pienet peltityöt Joensuun seudulla, 9v kokemuksella
Rakennus ja remontti työt, kahden rintamamiestalon kokemuksella
Kysele privalla
Comment
-
Oma kesti 0,6-0,8 bar ja 290-300hv:tä antoi, sitten se menikin kannestaan rikki.Originally posted by TuningUkkeliHyvä!!
Niin ja sen verran että KYSYIN paljonko (vakio) kestää ahtoja 0.5??? Entäs teho suuntaa vaikka noilla 0.5 ahdoilla?? Ja ei ollut tarkoitus tehdä mitään 500hv peliä, niinkuin suurin osa tuntui ymmärtävän! On se kumma, sama napina joka voorumilla


Vakio kamoilla, isommat suuttimet.Elämä on pihakivestä.
Comment
-
Tosiaan joku Faq tuosta turbottamisesta ois ihan jees. Ei nyt tarvis ihan mutteri tarkkuudella kertoa, mutta esim tarvittavat romppeet ja raha ois ihan kiva. Oon toki seuraillut noita projekteja mutta aina jää jotkut asiat vaivaamaan...
Ite ainakin suht noviisi tasol olen vielä mutta kiinnostusta löytyy. Ite turbotus omal kohal tulee jossain välis eteen, tarkotus kun olis ostaa toinen kone jonka kunnostais ja sit löis nykyseen alle ja ottais vanhan sivuun ja rupeis siitä sitten rakentelemaan.
Mutta tosiaan jos joku faqin jaksaa pyöräyttää niin kiitosta tulee ainakin täältäpäin
F11 525 3.0 -10
Ex E46 330d Touring -00
Ex 316/325 '85
Comment
-
No silläpä just... Naljailua on...Originally posted by bmwmiheet kyllä varmasti löydä voorumia missä osataan yhtä perusteellisesti vittuilla asiasta ku asiasta tietämättä siittä vittujakaan
e46 Touring M-Sport2
e30 tbo ic 2.5ltr 24v
L200 Vollen 2.3ltr tbo ic
Autojen pienet peltityöt Joensuun seudulla, 9v kokemuksella
Rakennus ja remontti työt, kahden rintamamiestalon kokemuksella
Kysele privalla
Comment
-
Noo nii, ei se nyt niin vaikeata ollutOriginally posted by ZouiOma kesti 0,6-0,8 bar ja 290-300hv:tä antoi, sitten se menikin kannestaan rikki.
Vakio kamoilla, isommat suuttimet.
Tämä selvensi jo mukavasti.
e46 Touring M-Sport2
e30 tbo ic 2.5ltr 24v
L200 Vollen 2.3ltr tbo ic
Autojen pienet peltityöt Joensuun seudulla, 9v kokemuksella
Rakennus ja remontti työt, kahden rintamamiestalon kokemuksella
Kysele privalla
Comment
-
Edelliseen vastaukseeni lisäten, huomion arvoista tietysti muuten on vielä, että kannentiiviste oli vuotanut jo ennen turbon laittoakin. Edellinen omistaja oli kannen irroittanut ja takasin laitettaessa väliin oli jäänyt metallin siru, kutospytty oli jo väljä vaikka vuoto on ollut todella vähäistä.Originally posted by TuningUkkeliNoo nii, ei se nyt niin vaikeata ollut
Tämä selvensi jo mukavasti.
Eli terve kone olisi tuon ahdon vielä hyvin kestänyt.Elämä on pihakivestä.
Comment
-
Mitähän jos heittäs paksun kuparitiivisteen?? Olis tuossa MEGARUUTTA pöydällä mutta kun on inspis hukassa. Pitäis vaan etsiä isommat suuttimet, 535 kaasuläppä yms pientä.e46 Touring M-Sport2
e30 tbo ic 2.5ltr 24v
L200 Vollen 2.3ltr tbo ic
Autojen pienet peltityöt Joensuun seudulla, 9v kokemuksella
Rakennus ja remontti työt, kahden rintamamiestalon kokemuksella
Kysele privalla
Comment
-
Originally posted by ZouiOma kesti 0,6-0,8 bar ja 290-300hv:tä antoi, sitten se menikin kannestaan rikki.
Vakio kamoilla, isommat suuttimet.
Niinno, Oulussa potkii eräs Mosselmani vieläkin sillä RANTAPALLON KOKOISELLA (imureikä luokkaa 120mm (rapiat puoltoista röökiaskia on reijän halkasija), pako vähän pienempi) ahtimella oleva VAKIO M20B25 (tosin vakiosuuttimien tilalla M50B25:n nelireikä suuttimet taitaa olla) ,jossa tosin rakennettu jälkeen päin lisärikastus, 1.8bar ahdoilla tuo lienee kestänyt jo aika pitkään
Tosin ahtoletkut alkaa antamaan jo nyt periksi, kone vakiorutuilla ja sytkällä.
Niinjoo, ja 'luullakseni' se kyllä saa päivittäin kenkään ihan 'sopivasti'
Mutta hyvin näkyy nipussa pysyvän
-- Official member of BTCF-Sauna Team --
Save the World, Fuck The Fuel EconomyVitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!
Comment
-
Painottaen nimenomaan perusteita sekä luonnollisesti bmw-koneisiin nojaten koko FAQ. Sitten jos asia kiinnostaa enemmän niin muutama linkki hyville saiteille ja lisäksi sopivia kirjoja voinee suositella.Originally posted by BnitoTosiaan joku Faq tuosta turbottamisesta ois ihan jees. Ei nyt tarvis ihan mutteri tarkkuudella kertoa, mutta esim tarvittavat romppeet ja raha ois ihan kiva. Oon toki seuraillut noita projekteja mutta aina jää jotkut asiat vaivaamaan...
Comment
Comment