Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moottoriremontin jälkeen savutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Janza182
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 4987
    • 013

    Moottoriremontin jälkeen savutus

    Tuossa vainoharhasena tyyppinä tuli mieleen kysellä täältäkin asiaa:

    Eli auto (M30 moottori) kävi about täydellisessä konerempassa. hoonattu, männänrenkaat, yksi mäntä, kaikki stefat/tiivisteet ym. uusittu/tehty. Tekijäkin jo sano että se saattaa savuttaa jonkun aikaa kun osat hakee omaa paikkaansa... Sama pari kaveriakin sano että saattaa joutua ajamaan muutaman tuhat km ennen kun katoaa. Mut miten asia on? Itseeni tuo häiritsee ja jotenkin vaan käy mielessä voiko tuo olla oikein

    Öljyjä mitä seurannu niin ei sitä näyttäs häviävän juuri nimeksikään. Nyt ajettu n.500km
  • huoppa81
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 638
    • Nastola

    #2
    Hyvinki voi pari tonnii savutella, seuraa vaan juu öljymäärää!
    Garage:

    E21 323i -79
    E21 323i -82
    E30 325i Cabriolet -91
    E30 316i -89
    E39 520i -01
    Kadett C 1,2 -76

    Lynx Rave RE 600 -08

    Comment

    • Janza182
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 4987
      • 013

      #3
      Jep jep.. kai se on uskottava

      Comment

      • Antti O
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6935
        • N/A

        #4
        Entiseen rs turbo escorttiin kun tehtiin kaverinkanssa aivan täydellinen remontti.
        Sylinterit hoonattiin ja rengastettiin kone ja tietenkin laakerit.
        Turbo kävi proturbolla modifioinnissa ja tietenkin se kunnostettiin samalla.
        Auto pölläytti ekassa startissa pikkasen sinistä ja senjälkeen _Ei koskaan_ sinistä missäänvaiheessa eikä kuluttanut öljyä.

        Mietin vaan että aika erikoiselta toi kuulostaa että se sellain puhaltaisi sinistä.
        Miehän en moottoriekspertti ole mutta seurailisin aika tarkasti kyllä ko.pataa.

        Comment

        • Janza182
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 4987
          • 013

          #5
          noo tuossa kyselly asiaa niin kyllä se aikas normaalilta kuulosta (mie vaan ku oon vainoharhainen). Kuulemma hoonausjälki niin karkea niin sieltä välistä.. tuossa kuulin jo tarinan M10 padan laitosta ja sama juttu.. pari tonnii kuulemma suattaa savuttaa.

          Mut näin OT:nä niin jotenkin tuntus ett selkeesti jo parempi nyt mut vielä vähän

          Comment

          • xtc
            BTCF Member
            • Aug 2002
            • 2908
            • Heinävesi<->Kuopio

            #6
            Originally posted by Janza182
            noo tuossa kyselly asiaa niin kyllä se aikas normaalilta kuulosta (mie vaan ku oon vainoharhainen). Kuulemma hoonausjälki niin karkea niin sieltä välistä.. tuossa kuulin jo tarinan M10 padan laitosta ja sama juttu.. pari tonnii kuulemma suattaa savuttaa.

            Mut näin OT:nä niin jotenkin tuntus ett selkeesti jo parempi nyt mut vielä vähän
            Mitäs sulla on muuten huomenna suunnitelmissa? Ootko töissä vai vapaalla? Jos tulis kattomaan tota savuttavaa katiskaa lähempää..
            Pommit:
            BMW 325 cäbi HooCee optik
            Audee Q7
            Vivaro
            2xFL6

            Comment

            • Janza182
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 4987
              • 013

              #7
              Xtc

              Töissähän sitä pitää käydä tienaa

              Comment

              • Rocker
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 1023
                • Suburb of SUUR-Oulu

                #8
                Janza, äläpä hättäile, sitä ölppää voi mennä ekalla tonnilla helposti litra, joten ei kannata huolestua, se on vaan hyvä että öljyä menee, voiteleepi kunnolla kun on kitkaiset pinnat vastakkain.
                T:Tero
                2003 BMW 530dAT ///M-Sport individual
                Ford Escort 1.6-16V STW AC yms -98
                EX: 524Tda, 324TdicT
                Valtakunnan pelastustoimen keikat by 112info.fi
                ...Kun älli loppuu, korvaappa se lihaksilla! Toimii muuten aina...

                Comment

                • Velho
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2003
                  • 267
                  • Tampere

                  #9
                  Mutta jos savutus ei lakkaa niin männän renkaat voi olla väärin päin sillä tiedän yhen tekijän joka teki remontin 325 koneeseen ja savutus ei lakannut 2500km:n jälkeen ja ei muuta kuin kone auki ja männänrenkaissa luki top alapuolella että näin.
                  Kun rakennat rakenna keralla kunnolla
                  Vikakoodien luku/nollailu 050-5301659 BMW:t ja myös muut merkit

                  Comment

                  • Jarsse
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 1519
                    • Kymenlaakso

                    #10
                    vanha topikki sopi mun oireisiin hyvin, kone remontoitu lähes täysin,tiivisteet,laakerit ja männänrenkaat vaihdettu..nyt eka startti tehtiin ja savuttaa ihan helvetisti ja tulpat oli öljyssä, koneen käytin normaaliin lämpötilaan n.10 min,tsekkasin öljyt ja tikku kastui hieman päästä,tuosta en ole varma johtuiko vain siitä että öljy meni suodattimeen jne.

                    kaadoin hieman öljyä kasausvaiheessa sylinteriin ,voiko johtua siitä?savuttaisiko noin kauan? muuten auto kävi heti helvetin hienosti,savuttaa vaan ihan helvetisti..
                    E91 325xi vm07
                    E60 530xd vm06 stage X

                    Comment

                    • pazq
                      BTCF Member
                      • Jan 2008
                      • 3166
                      • 47200

                      #11
                      Jos muistat karhulassa penkissä mun auton savutuksen nii se on kadonnu kun on vaan antanu runtua. Pelkkä hoonaus ja uudet renkaat pistin. Luulis hiipuvan ajan kanssa

                      Comment

                      • enins
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2009
                        • 513
                        • Rauma

                        #12
                        Kyllä nuo rempan jälkeiset savutukset menee selittelyksi, ei koneen pidä enää rempan jälkeen savuttaa, poislukien eka startti.
                        Mitä sitten ikinä onkin mennyt pieleen, niin jotain kumminkin.

                        Yksi helposti ryssittävä kohde on venttiilin varrentiivisteet; menee aika helposti soikeaksi väärillä työkaluilla tai huolimattomasti asennettaessa.
                        Autokalusto: 320d f30

                        Comment

                        • Jarsse
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 1519
                          • Kymenlaakso

                          #13
                          kannelle ei ole tehty mitään,eikä savuttanut vanhassa koneessa.
                          E91 325xi vm07
                          E60 530xd vm06 stage X

                          Comment

                          • Jarsse
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 1519
                            • Kymenlaakso

                            #14
                            tänään taas käyttelin ja ajelin pihalla,mutta savuttaa niin että ei eteensä näe...öljyä palaa 0.5L 20min ja kaikkien mäntien päällä öljyä

                            ei taida tuo enää ajamalla vähentyä,eikä kyllä kehtaa ihmisten ilmoilla ajaakkaan jos tolleen savuttaa.
                            E91 325xi vm07
                            E60 530xd vm06 stage X

                            Comment

                            • 426Hemi
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2008
                              • 621
                              • Pälkäne

                              #15
                              Originally posted by mehtojarvi View Post
                              tänään taas käyttelin ja ajelin pihalla,mutta savuttaa niin että ei eteensä näe...öljyä palaa 0.5L 20min ja kaikkien mäntien päällä öljyä

                              ei taida tuo enää ajamalla vähentyä,eikä kyllä kehtaa ihmisten ilmoilla ajaakkaan jos tolleen savuttaa.
                              Äkkiä auki vaan ettet riko enempää sitä. Tommonen kulutus vaatii jo selkeän paikan mistä se öljy joutuu palotilaan.

                              Rempattu kone saattaa ensikäynnistyksessä savutella vähän kun asennusööliä on jokapaikassa. Mutta tuo on jo epänormaalia.
                              ex: viitisenkymmentä bmw+muut

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎