Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jakohihnan kireys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jaa
    Bimmer Rookie
    • Apr 2004
    • 32
    • Kuopio

    Jakohihnan kireys

    Olisko Kenelläkään tietoa jakohihnan oikeasta kireydestä M40 moottorissa
  • reddewil
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 3015
    • West Coast

    #2
    Kuulema helvetin tarkka, ja siks harva paikka vaihtaa!!!
    Soittaa ja kysyy että teettekö jakopäänhihnan vaihtoa, joo tietysti, mikä auto, BMW, jaa ei me niihin tehä ku se on niin vaikee ja tarkka...

    Oma kokemus...
    ...

    Comment

    • BestMotorWith
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2004
      • 382
      • Hämeenlinna

      #3
      Kyllä kunnon paikoissa on siihen mittarit millä sen saa oikeeseen kireyteen...
      Ja tosiasentaja laittaa sen kasi tunnolla
      If you wanna feel what is drive a car try BMW, and you never miss any other vehicle.

      http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=1780

      Comment

      • dantte
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 1532
        • Helsinki

        #4
        Kuha hihna taipuu vähän alle 90 astetta se on hyvä... :lol:

        Comment

        • vilsku
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2003
          • 729
          • Tampere

          #5
          Kyllä mekaanikko tietää. Itse ei kait suositella vaihdettavaks, mutta ei sitä nyt mihinkään "Laakkoselle" välttämättä tarvi viedä jos on joku tuttu mekaanikko tms.
          e61 525d (2006)
          ex: e36 328i M-Sport (1996)
          ex: e30 316i (1988)

          Comment

          • Nakke
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2003
            • 523

            #6
            Originally posted by dantte
            Kuha hihna taipuu vähän alle 90 astetta se on hyvä... :lol:
            juurikin näin. Itse olen kahteen kertaan vaihtanut ja hyvin on kestänyt. ekalla kerralla ajoin vähän reilun 30tkm, kun piti tehä kansiremppa niin vaihdoin sitten samalla. Nyt on 15tkm takana rempasta ja hyvin on pyörinyt.

            Tuo 90astetta on sellanen nyrkkisääntö ja pätee se ihan samallailla bmw:ssäkin
            BMW E30 325i Touring -90(telakalla), BMW E30 320i -89, Kawasaki ZZR600 -93
            Ilo ilman E30 on teeskentelyä.

            EX: BMW E30 316i 2d -89, RIP. Ford escort 1,6 kent -77

            Comment

            • wj
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 3253
              • Järvenpää

              #7
              Selvisikö tämä jo?

              No:
              Eli suora keppi kahden hihanpyörän väliin ja vaikka puumitta. Jos etäisyys on alle 30cm hihnan pitäs painua 5-8mm. Jos taas yli 30cm hinan pitäis painua 10-13mm

              Mittaus kuvan mukaan
              - 2006 Mustang cabriolet
              - Sleekcraft Enforcer 28'

              Comment

              • Infinity Beta
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2003
                • 445
                • Alavus

                #8
                Paljos hihnan vaihdon jälkeen uskaltaa ajella ennen kuin pitää taas
                vaihtaa,ja siis 316i M40 koneessa?

                Comment

                • Kyytsis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2003
                  • 3472
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by Infinity Beta
                  Paljos hihnan vaihdon jälkeen uskaltaa ajella ennen kuin pitää taas
                  vaihtaa,ja siis 316i M40 koneessa?
                  20tkm ja sitten alkaa perse hikoamaan jännityksestä. :roll:

                  40tkm sen _pitäisi_ kestää, mutta on noita kuulemma poikennut jo 13tkm kohdalla. Hihnapyörät kun pitää kunnossa ja vaihtaa samalla kun hihnan ja katsoo sen kireyden kunnolla, niin varmaan sen 40tkm uskaltaa ajaa.

                  Comment

                  • Wanha Bemari
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2004
                    • 50
                    • Kajaani

                    #10
                    Hihnan kireydestä sen verran että vaarallisempaa on hihnan ylikireys kuin löysyys. M40 rakenne on sellainen että se sallii suht löysän hihnan hyppäämättä hampaalla yli. Tosin jos tulee koneeseen takapotku käynnistäessä voi hypätä silloin yli.
                    Kun auton käypä arvo on alle tonnin luokkaa tuntuu tyhmältä maksaa merkkiliikkeeseen 400e hihnanvaihdosta.
                    Jos vääntää kylmänä tiukanhivakaksi niin varmaan kuumana soi ja laulua ei kestä pitkään :(
                    Tuohon kuvaan viitaten yksi tärkeä suure siitä puuttuu...millä voimalla viivotinta työnnetään hihnaa vasten?
                    Muoviviivotinkin kestää aika paljon voimaa pystysuunnassa ennen katkeamistaan :lol:

                    Comment

                    • Lanttu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 1643

                      #11
                      Tuo kuva on muuten hyvä, mutta siinä on kyse laturinhihnasta.

                      Comment

                      • markkutapani
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2004
                        • 105
                        • kotka

                        #12
                        Minulla kävi noin 2 vuotta sitten vanhanaikaisesti,laitatin hihnan tosi tee se itse miehellä.Kaikki piti olla ok hihnapyörät yms,no kesken elimäkeä auto sammui kuin lyhty ajattelin mikä prkl:le,hihna ei pyörinyt meni venttiili kieroksi kun avattiin kone!!!!!! .Olen sitä mieltä että hihna kannattaa AINA vaihdattaa bmw liikkeessä maksaa noin 240 e.Sen jälkeen olen viisastunut eikä ole ollut ongelmia EIKÄ TULE sen suhteen,pieni raha siihen vaivaan nähden ja auto varmasti ei jätä tielle :?

                        Comment

                        • wj
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2003
                          • 3253
                          • Järvenpää

                          #13
                          Originally posted by Lanttu
                          Tuo kuva on muuten hyvä, mutta siinä on kyse laturinhihnasta.
                          No kirjan mukaan toi on jakopäästä :roll:
                          - 2006 Mustang cabriolet
                          - Sleekcraft Enforcer 28'

                          Comment

                          • Lanttu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 1643

                            #14
                            No yleensä laturinhihna on jakopään puolella, vai mitä...

                            Comment

                            • jyrkkis
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2002
                              • 503
                              • Jänkä

                              #15
                              Originally posted by Wittu_joo
                              Originally posted by Lanttu
                              Tuo kuva on muuten hyvä, mutta siinä on kyse laturinhihnasta.
                              No kirjan mukaan toi on jakopäästä :roll:
                              Jos se on Alfamerin tekemä kirja niin nakkaat sen heti roskiin. Lukeeko ensimmäisellä sivulla teekkarien autopalvelu?
                              Big spoilers and fat wheels can disguise a lack of engineering

                              Never Fuck With The Countryboys

                              Ounasrinteen Volvoystävät- Ounaslutning Vålvå vänner

                              Neulalla pistetään, ruokaa laitetaan - ja kaikkea muuta pannaan...Oulusa

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎