Announcement

Collapse
No announcement yet.

Onko tietoa kytkimestä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • M5 talviautona
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2005
    • 242
    • Kokkola

    #16
    en väitä..

    Originally posted by Leka
    Tuosta näkee millä laatikolla on ollut alunperin.

    Ei kuulu 535:een

    Tuossa vähän alkuinfoa.
    No en tiiä miks ne sit romutamollakin sano et tuo 280 laatikko sinne kuuluu?
    Olikohan se osamyynti af vai jalonen kuka sitä sano ja kauppas..?
    Eikai tuo pikkulohkon 260nen käy tuohon 535seen? Eikö "kytkin koppa" oo eri?
    Ja onko tietoa et onko moottorilohko 535sessa sama ku 3,6sessa m5sessa? Ainakin saman näkönen se on.. Mutta poraus ja isku ainakin eri..?
    ex talviautot vuodesta 2003 alkaen.

    325e 2,7 e30
    318i e30
    535ia e34
    m5 e34
    525 e34
    316i e30
    524td e28 = Ei savua ilman tulta
    Viimesin bemari 316i e36
    Ei enään Bemaria! Ja kyllä helpottaa.

    Comment

    • Leka
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 7701
      • Vilppula

      #17
      Originally posted by M5 talviautona
      No en tiiä miks ne sit romutamollakin sano et tuo 280 laatikko sinne kuuluu?
      Olikohan se osamyynti af vai jalonen kuka sitä sano ja kauppas..?
      Eikai tuo pikkulohkon 260nen käy tuohon 535seen? Eikö "kytkin koppa" oo eri?
      Ja onko tietoa et onko moottorilohko 535sessa sama ku 3,6sessa m5sessa? Ainakin saman näkönen se on.. Mutta poraus ja isku ainakin eri..?
      Ei käy M20:stä laatikko M30:iin, M10:n perästä käy sitten vaikka S38B36:een

      Lohko ei ole S38B36:ssa sama kuin M30B34:ssa, mutta hyvin lähellä kuitenkin... Infoa S38B36:sta
      sigpic

      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


      Comment

      • tihuovin
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 1422
        • Oulu

        #18
        Originally posted by Leka
        Ei käy M20:stä laatikko M30:iin, M10:n perästä käy sitten vaikka S38B36:een

        Lohko ei ole S38B36:ssa sama kuin M30B34:ssa, mutta hyvin lähellä kuitenkin... Infoa S38B36:sta
        Tuota, eikö uudemmissa 535:ssa ole Getrag 260/6, eli se uusilla sisuksilla oleva kampe, jossa sisuskalut vastaa enemmän ja vähemmän Getrag 265:sta? Vanhempi getrag 260/5 ei käy eikä kestä. Tällainen käsitys päässyt jossain vaiheessa syntymään (eli voin olla pahastikin väärässä).

        t: Timo

        Comment

        • Leka
          BTCF Member
          • Sep 2003
          • 7701
          • Vilppula

          #19
          Originally posted by tihuovin
          Tuota, eikö uudemmissa 535:ssa ole Getrag 260/6, eli se uusilla sisuksilla oleva kampe, jossa sisuskalut vastaa enemmän ja vähemmän Getrag 265:sta? Vanhempi getrag 260/5 ei käy eikä kestä. Tällainen käsitys päässyt jossain vaiheessa syntymään (eli voin olla pahastikin väärässä).

          t: Timo
          Uudemmissa 535:ssa tosiaan 260/6, 265:sta tuo 5-vaiheisen kehitys lähti. Tein tuommoisen pdf:n noista MM:n sivuista, koittakaa saada selvää...
          sigpic

          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


          Comment

          • M5 talviautona
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2005
            • 242
            • Kokkola

            #20
            mistä tunnistaa

            Mistä sen tunnistaa että mikä laatikko on jos ei pääse kattoon auton alle laatikon numeroita?
            Mistä tietää jos on toi 280nen? Mikä sen sport getrakin numero on? 2jotakin?
            kahtoin tuolla "lekan" ohjelmasta että mikä laatikko tuohon mun ämmään kuuluu niin pitäis olla 280/5nen, Mut ku otin laatikon tänään irti ja vaihoin kytkimen niin laatikosta löytyi leima 260.... jotakin.... Mut ruuvit oli niin saakelin ruosteessa ja hapettunut ja lujalla että tuskinpa tuota laatikkoo on ikinä otettu irti? laatikossa oli 2 eri sarjanumeroo. Molemmat tehtaan jäljiltä. Ja sitten oli ne ihme torksi kanta ruuvit ja ne ei ollu yhtään pyöristyny, et näytti korkkaamattomalta, Mut mistä noista vanhoista autoista tietää? Kytkin vaikutti myös alkuperäseltä. Levyssä oli leima ja 10/89 ja tuon ohjelman mukaan tuo auto oli lähteny 11/89 tehtaalta. Ja levy oli 7.8mm paksu ja uus on 10mm et kaippa tuo on nähny tietä?
            Kyseissä vehkeessä oli ihan normaali jousitettu kytkin levy ja uus levykin on myös jousitettu. Että ei ole mitään kaksoismassa vauhtipyörää tuossa mallissa. Ja vauhtipyörän pultissa oli maalitäpläkin.
            ex talviautot vuodesta 2003 alkaen.

            325e 2,7 e30
            318i e30
            535ia e34
            m5 e34
            525 e34
            316i e30
            524td e28 = Ei savua ilman tulta
            Viimesin bemari 316i e36
            Ei enään Bemaria! Ja kyllä helpottaa.

            Comment

            • M5 talviautona
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2005
              • 242
              • Kokkola

              #21
              Tarkemmin katsottuna

              Tutkin lisää noita lekan lähettämiä kuvia/tiedostoja, Niin huomasin että tuo mun laatikko on identtinen tuon 280kans ainaskin alhaalta päin katsottuna..
              Minkähän takia siinä ois 2-erit 260leimat? Heti niin 100% just saman näköset jäähytys ritilät. Keskellä paksumpi osio.. Sitten tulee pieni korotus/syvennys johon tais tullu pakoputken kannake rauta kiinni jos oikeen muistan?
              Mikähän tuossa numeroinnissa on ollu ideana? Koko laatikko on tehty 3palikasta/osiosta nuo vanhemmathan näyttää olevan näköjään 2-osasia..

              Luoja tietää, mut sekään ei perkele kerro sitä..
              ex talviautot vuodesta 2003 alkaen.

              325e 2,7 e30
              318i e30
              535ia e34
              m5 e34
              525 e34
              316i e30
              524td e28 = Ei savua ilman tulta
              Viimesin bemari 316i e36
              Ei enään Bemaria! Ja kyllä helpottaa.

              Comment

              • M5 talviautona
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2005
                • 242
                • Kokkola

                #22
                Tarkemmin katsottuna

                Tutkin lisää noita lekan lähettämiä kuvia/tiedostoja, Niin huomasin että tuo mun laatikko on identtinen tuon 280kans ainaskin alhaalta päin katsottuna..
                Minkähän takia siinä ois 2-erit 260leimat? Heti niin 100% just saman näköset jäähytys ritilät. Keskellä isompi osio.. Sitten tulee pieni korotus/syvennys johon tais tullu pakoputken kannake rauta kiinni jos oikeen muistan?
                Mikähän tuossa numeroinnissa on ollu ideana? Koko laatikko on tehty 3palikasta/osiosta nuo vanhemmathan näyttää olevan näköjään 2-osasia..

                Luoja tietää, mut sekään ei perkele kerro sitä..
                ex talviautot vuodesta 2003 alkaen.

                325e 2,7 e30
                318i e30
                535ia e34
                m5 e34
                525 e34
                316i e30
                524td e28 = Ei savua ilman tulta
                Viimesin bemari 316i e36
                Ei enään Bemaria! Ja kyllä helpottaa.

                Comment

                • Leka
                  BTCF Member
                  • Sep 2003
                  • 7701
                  • Vilppula

                  #23
                  280:n eroittaa ulkoisesti parhaiten siitä että siinä on 44mm leveä "välikappale" niinkuin tuossa kuvassa: Ja jossain E31 850 Csi:n "jättigetragissa" oli muistaakseni 240 alkuinen numerosarja...
                  Attached Files
                  Last edited by Leka; 22-06-2005, 23:21.
                  sigpic

                  BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                  Comment

                  • Hörö
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2004
                    • 223

                    #24
                    Originally posted by Leka
                    Ja jossain E31 850 Csi:n "jättigetragissa" oli muistaakseni 240 alkuinen numerosarja...
                    Eikös ne 6-vaihteiset ole ZF:n laatikkoja....
                    "Yeah! I'm riding alone and I've drugged my senses
                    There's no one else to take the consequences
                    See when the day is gone free & the night creeps up on me
                    I take my B.M.W that's where I wanna be..."
                    D.A.D. True Believer

                    Comment

                    • M5 talviautona
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2005
                      • 242
                      • Kokkola

                      #25
                      samanlainen

                      Originally posted by Leka
                      280:n eroittaa ulkoisesti parhaiten siitä että siinä on 44mm leveä "välikappale" niinkuin tuossa kuvassa: Ja jossain E31 850 Csi:n "jättigetragissa" oli muistaakseni 240 alkuinen numerosarja...


                      Mulla on just tommonen samanlainen välikappale hässäkkä siinä lootassa.. Et kaippa se on 280 vaikka numerosarjassa 260... jotakin. Hyvinpä tuo on tuntunu kestävän ja on hiljanenkin vielä..
                      ex talviautot vuodesta 2003 alkaen.

                      325e 2,7 e30
                      318i e30
                      535ia e34
                      m5 e34
                      525 e34
                      316i e30
                      524td e28 = Ei savua ilman tulta
                      Viimesin bemari 316i e36
                      Ei enään Bemaria! Ja kyllä helpottaa.

                      Comment

                      • E65
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2003
                        • 130

                        #26
                        Originally posted by Bullitt
                        Kyllä jotkut hakee niveliä ja jarrupalojakin romikselta.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎