Originally posted by duunari76
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW - yleisimmät viat
Collapse
X
-
Originally posted by Bmw_e30no samal tavalla ne japsi paskat on sököjö.. saat vaa hitsata/hitsauttaa enemmä niitä
Edellinen e30 BMW:ni vei itseltäni peltiä sellaiset 2 neliömetriä eikä siltikään kaikkia reikiä saatu umpeen => auto myytiin. Uusi omistaja kuului hitsanneen reilusti ja samoin siitä seuraava. Nyt auto näyttää taas olevan kaupan. Ja kommenttina: "Ei mätä!"Now: 525xd -09
Ex: 330d -07
Ex: 328i -96
Comment
-
-
HETKINEN? Siis nyt ei tunnuta siis lainkaan ymmärtävän mistä ihmeestä näissä eri vikatilastoissa on kyse??
Eli, jos joku kuvittelee etteikö jokaiseen ihmisen suunnittelemaan ja rakentamaan laitteeseen tulisi joskus vikaa, kannattaisi ensiksi mielummin lähteä "huollattamaan" omaa markkinoitiuskovaisuuteen hurahtanutta ajatusmaailmaansa.
Eli: Tämä voi tulla järkytyksenä joillekkin tätä lukevalle...mutta BMW:kin tulee jossain vaiheessa elinkaartaan VIKA?!?!
Huh, huh...kun tämä on ensin tiedostettu/sisäistetty, voidaan tämän tyyppisiä tilastointeja lähteä analyyttisesti lukemaan ja hieman päättelemään mikähän se ensimmäinen ja/tai todennäköisimmin ilmaantuva vika voisi olla.
Autokauppaa ihan itselleen ja puhumattakaan jos sitä tekee ammatikseen, on nämä tiedot sisäistettävä=opittava tai sitten on ammatinvaihto joka tapauksessa jossain vaiheessa edessä. Katsastusinsinöörin ammatinvalinnan voi toki senkin unohtaa heti alkuunsa.
Nämä kannattaisi monen täälläkin huonoja=yllätyksellisiä autokauppojaan tuskailevien ottaa ihan vakavissaan, koska "merkkiUSKOVAISUUS" autonostotilanteessa on varmin keino joutua kunkin ostoksen kokonaiselinkaaren bruttomaksajaksi.
Eli, nämä tilastot kertovat vain mistä ne kyseisen mallin viat yleisimmin/varmimmin tulevat esiintymään jossain vaiheessa auton elinkaarta.
Se että jonkin väyrysmersun ylimmäinen takakoiranluu on jossain vikalistalla, ei kerro yhtään mitään itse vian ilmeentymisen tiheydestä, mikäli sitä ei ole suhteutettu ajosuoritteeseen.
mm.omissa autoissani se on ollut vaihtokunnossa n.400tkm:n kohdalla, mutta koska tämä on huomattu vasta katsastuksessa, tilastoidaan se ilmenneeksi viaksi. Tosin minulla kun ei ole mitään harhakuvitelmia mersunkaan ikuisesti "neitsyenä" pysymisestä, niin ostaessa ko.autoa tutkin kyllä tuon takapään tukivarsihässäkän jo 200tkm:sta eteenpäin.
Vasta siinä vaiheessa kun eri vikoja aletaan suhteuttamaan ko.merkillä ajettuun ajosuoritteeseen, saadaan itse vikatiheys.
Se kertoo sitten sen kuinka USEIN on huolto/korjaamoreissuja tietyllä ajosuoritteella tiedossa. Se on kuitenkin kylmä fakta että monet ns."japsimerkit" ovat näiden tilastojen vähävikaisimpia suhteessa ajosuoritteeseen.
Tämä nyt tehty tilastointi EI OLE TÄLLAINEN.Last edited by Hemi; 28-06-2005, 13:15.
Comment
-
-
Hemi puhuu asiaa, tätä listaa tulkitaan harmillisen väärin. Samanoloisia vikalistoja löytyy samalla tavalla myös muista merkeistä.
Tuo merkkiUSKOVAISUUS -lohkaisu onkin tosiaan hyvä sana tähän teemaan. Kylmä tosiasia vain on että 'japsiautoissa' niiden elinkaaren aikana vikoja esiintyy vähemmän, olkoon se elikaari sitten minkä mittainen tahansa. Mutta se nyt ei liity tähän, joten se siitä..Ei mopolla mahottomia..
Comment
-
-
Originally posted by Hevimies...
Hihna vaihdettu ketjuksi vuoden 1993 lopussa.
...
Lisäksi tuossa ei sanota missään tyhjäkäyntiongelmista, joita esiintyy erityisesti M40 koneissa."Position One, Position One"
Punainen miesten voimisteluauto
BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18
Comment
-
-
Originally posted by herjaMäkin lueskelin noita joskus viime viikolla mutta toihan on ihan täyttä paskaa! Onko se muka joku vika, että jarrulevyt voivat olla kuluneet!! Hehheh.Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!
Comment
-
-
700
"Tarkista automaattivaihteiston toiminta. Automaattivaihteisto saattaa olla kulunut jo 100 000 kilometriä ajetussa autossa". Onko tuo kuinka yleistä? Ja jos se on kulunut kuinka "vaarallista" se on, kärsiikö suoritus kyky? tai jotain? Olen harkinnut vakavasti tuota 700sarjaa, kiinnostaisi erittäin paljon tietää.
Comment
-
-
Originally posted by samaberg View Post"Tarkista automaattivaihteiston toiminta. Automaattivaihteisto saattaa olla kulunut jo 100 000 kilometriä ajetussa autossa". Onko tuo kuinka yleistä? Ja jos se on kulunut kuinka "vaarallista" se on, kärsiikö suoritus kyky? tai jotain? Olen harkinnut vakavasti tuota 700sarjaa, kiinnostaisi erittäin paljon tietää.Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by samaberg View Posteli onkos se sitten tuo E32
Comment
-
-
Comment
-
Comment