Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW - yleisimmät viat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw_e30
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2004
    • 1260
    • joutseno

    #16
    Originally posted by duunari76
    No tässähän alkaa ihan tuntumaan siltä, etten huomenna haekkaan bemaria, vaan jonku japsiauton
    no samal tavalla ne japsi paskat on sököjö.. saat vaa hitsata/hitsauttaa enemmä niitä
    ex 325i -85 325i
    325i soupe -92 325i

    Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

    Comment

    • Kilpuri
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2004
      • 831
      • Tampere

      #17
      Originally posted by Bmw_e30
      no samal tavalla ne japsi paskat on sököjö.. saat vaa hitsata/hitsauttaa enemmä niitä
      Jaa, no en ihan sanoisi noinkaan. Omaan vanhaan ja avovaimon nykyiseen -84 malliseen 323:een on kerran tehty ruostekorjausta, kun ei katsastusmies tykänny helmoista ja sekin vuonna 2004. Peltiä meni hurjat kaksi kämmenen kokoista paikkaa. Auto ollu perheessämme 80-luvulta, joten asia on varma.

      Edellinen e30 BMW:ni vei itseltäni peltiä sellaiset 2 neliömetriä eikä siltikään kaikkia reikiä saatu umpeen => auto myytiin. Uusi omistaja kuului hitsanneen reilusti ja samoin siitä seuraava. Nyt auto näyttää taas olevan kaupan. Ja kommenttina: "Ei mätä!"
      Now: 525xd -09
      Ex: 330d -07
      Ex: 328i -96

      Comment

      • Keimo
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2032
        • Kekkoslovakia

        #18
        No kaikkihan on suhteellista. Tuossahan on 5-satasesta kaikki mallit edustettuina eli 30-vuotta autohistoriaa.

        Niin ja omassa -03 Mondeossa vikalista oli yhtä pitkä 1 vuoden jälkeen.

        Comment

        • Eepo
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 5388
          • Tampere

          #19
          Auto kun auto menee paskaksi/paskaan kuntoon jos niitä ei tajua huoltaa/korjata....
          Sellasia urpojakin näyttää olevan yllättävän paljon,mitkä vaan ajaa eikä tajua huoltaa autoja kuin kerran vuoteen...
          -Harley Davidson Sportster - 89-
          -Harley Davidson softail -89-
          -Suzuki PV50 -86-

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #20
            HETKINEN? Siis nyt ei tunnuta siis lainkaan ymmärtävän mistä ihmeestä näissä eri vikatilastoissa on kyse??
            Eli, jos joku kuvittelee etteikö jokaiseen ihmisen suunnittelemaan ja rakentamaan laitteeseen tulisi joskus vikaa, kannattaisi ensiksi mielummin lähteä "huollattamaan" omaa markkinoitiuskovaisuuteen hurahtanutta ajatusmaailmaansa.
            Eli: Tämä voi tulla järkytyksenä joillekkin tätä lukevalle...mutta BMW:kin tulee jossain vaiheessa elinkaartaan VIKA?!?!
            Huh, huh...kun tämä on ensin tiedostettu/sisäistetty, voidaan tämän tyyppisiä tilastointeja lähteä analyyttisesti lukemaan ja hieman päättelemään mikähän se ensimmäinen ja/tai todennäköisimmin ilmaantuva vika voisi olla.
            Autokauppaa ihan itselleen ja puhumattakaan jos sitä tekee ammatikseen, on nämä tiedot sisäistettävä=opittava tai sitten on ammatinvaihto joka tapauksessa jossain vaiheessa edessä. Katsastusinsinöörin ammatinvalinnan voi toki senkin unohtaa heti alkuunsa.
            Nämä kannattaisi monen täälläkin huonoja=yllätyksellisiä autokauppojaan tuskailevien ottaa ihan vakavissaan, koska "merkkiUSKOVAISUUS" autonostotilanteessa on varmin keino joutua kunkin ostoksen kokonaiselinkaaren bruttomaksajaksi.
            Eli, nämä tilastot kertovat vain mistä ne kyseisen mallin viat yleisimmin/varmimmin tulevat esiintymään jossain vaiheessa auton elinkaarta.
            Se että jonkin väyrysmersun ylimmäinen takakoiranluu on jossain vikalistalla, ei kerro yhtään mitään itse vian ilmeentymisen tiheydestä, mikäli sitä ei ole suhteutettu ajosuoritteeseen.
            mm.omissa autoissani se on ollut vaihtokunnossa n.400tkm:n kohdalla, mutta koska tämä on huomattu vasta katsastuksessa, tilastoidaan se ilmenneeksi viaksi. Tosin minulla kun ei ole mitään harhakuvitelmia mersunkaan ikuisesti "neitsyenä" pysymisestä, niin ostaessa ko.autoa tutkin kyllä tuon takapään tukivarsihässäkän jo 200tkm:sta eteenpäin.
            Vasta siinä vaiheessa kun eri vikoja aletaan suhteuttamaan ko.merkillä ajettuun ajosuoritteeseen, saadaan itse vikatiheys.
            Se kertoo sitten sen kuinka USEIN on huolto/korjaamoreissuja tietyllä ajosuoritteella tiedossa. Se on kuitenkin kylmä fakta että monet ns."japsimerkit" ovat näiden tilastojen vähävikaisimpia suhteessa ajosuoritteeseen.
            Tämä nyt tehty tilastointi EI OLE TÄLLAINEN.
            Last edited by Hemi; 28-06-2005, 13:15.

            Comment

            • Lakeson
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2004
              • 649
              • Jyväskylä

              #21
              Hemi puhuu asiaa, tätä listaa tulkitaan harmillisen väärin. Samanoloisia vikalistoja löytyy samalla tavalla myös muista merkeistä.

              Tuo merkkiUSKOVAISUUS -lohkaisu onkin tosiaan hyvä sana tähän teemaan. Kylmä tosiasia vain on että 'japsiautoissa' niiden elinkaaren aikana vikoja esiintyy vähemmän, olkoon se elikaari sitten minkä mittainen tahansa. Mutta se nyt ei liity tähän, joten se siitä..
              Ei mopolla mahottomia..

              Comment

              • Hevimies
                Bimmer Enthusiast
                • May 2004
                • 1456
                • Savonlinna

                #22
                Postasin tuon listan ihan kuriositeetin vuoksi ja jospa siitä olisi jollekin ollut edes jotain iloa. Turha oli toivo. Ei tullut kun vitusti itkua kun ei ymmärretä koko listan syvintä olemusta ja miten se on laadittu. Jatkaa itkemistä...

                Comment

                • Xhawk
                  OBTCF Member
                  • Jul 2004
                  • 2326
                  • Kierrosalueella (hki)

                  #23
                  Originally posted by Hevimies
                  ...
                  Hihna vaihdettu ketjuksi vuoden 1993 lopussa.
                  ...
                  Mikäs (tyyppi)vika tää on

                  Lisäksi tuossa ei sanota missään tyhjäkäyntiongelmista, joita esiintyy erityisesti M40 koneissa.
                  "Position One, Position One"
                  Punainen miesten voimisteluauto

                  BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18

                  Comment

                  • Cunttory
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2004
                    • 1772
                    • Kuopio

                    #24
                    Originally posted by herja
                    Mäkin lueskelin noita joskus viime viikolla mutta toihan on ihan täyttä paskaa! Onko se muka joku vika, että jarrulevyt voivat olla kuluneet!! Hehheh.
                    No minä kokisin levyjen kulumisen tyyppiviaksi,jos jarrulevyjen vaihto on otettu 100tkm huoltoon ...olikohan cit.xarassa
                    Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                    Comment

                    • samaberg
                      Newbiemmer
                      • Jan 2009
                      • 6
                      • Finland

                      #25
                      700

                      "Tarkista automaattivaihteiston toiminta. Automaattivaihteisto saattaa olla kulunut jo 100 000 kilometriä ajetussa autossa". Onko tuo kuinka yleistä? Ja jos se on kulunut kuinka "vaarallista" se on, kärsiikö suoritus kyky? tai jotain? Olen harkinnut vakavasti tuota 700sarjaa, kiinnostaisi erittäin paljon tietää.

                      Comment

                      • Laku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 17508
                        • Turku

                        #26
                        Originally posted by samaberg View Post
                        "Tarkista automaattivaihteiston toiminta. Automaattivaihteisto saattaa olla kulunut jo 100 000 kilometriä ajetussa autossa". Onko tuo kuinka yleistä? Ja jos se on kulunut kuinka "vaarallista" se on, kärsiikö suoritus kyky? tai jotain? Olen harkinnut vakavasti tuota 700sarjaa, kiinnostaisi erittäin paljon tietää.
                        Mistäköhän korimallista on kyse? E23, E32, E38, E65?
                        Näillä mennään:
                        - BMW E81 118i since 2017
                        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                        Comment

                        • samaberg
                          Newbiemmer
                          • Jan 2009
                          • 6
                          • Finland

                          #27
                          750

                          en minä tiedä :O 750i tuota olen harkinnut, haluisin vain tietää tuosta vaihdelaatikko asiasta.

                          Comment

                          • samaberg
                            Newbiemmer
                            • Jan 2009
                            • 6
                            • Finland

                            #28
                            750i

                            eli onkos se sitten tuo E32

                            Comment

                            • mailman
                              BTCF Member
                              • Jul 2003
                              • 8003
                              • Vantaa

                              #29
                              Originally posted by samaberg View Post
                              eli onkos se sitten tuo E32
                              Vuosimalli helpottais kummasti arpomista...
                              G01 ///M40i '19
                              F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                              E39 ///M5 '00

                              Comment

                              • peltone
                                BTCF Member
                                • Jan 2005
                                • 8092
                                • Willähde

                                #30
                                Originally posted by Laku View Post
                                Mistäköhän korimallista on kyse? E23, E32, E38, E65?
                                Originally posted by samaberg View Post
                                eli onkos se sitten tuo E32
                                E32, E38 ja E65. Joku niistä. Kaikista löytyy 750i.

                                E30 316 -87
                                E91 325i -06
                                E61 530d -06
                                F10 520d -14
                                ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎