Joo alkaa vaikuttaan mullaki siltä että autossa on jotain muuta vikaa kuin tuo ilmamassa mittari. Taidanpa vaihtaa alkuperäisen takaisin ja käydä luetuttamassa vikamuistin.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
530d ilmamäärämittari
Collapse
X
-
Eikö sulla KEIMO ollutkaan pierburggi paikallaan autossasi?!? Joo ei todellakaan toimi,kävin juuri moottoritiellä testaamassa. Auto kulkee talla pohjassa 150km/h ja alle 3000rpm ei tapahdu paikaltaan lähdettäessä miitään muuta kuin että moottorin ääni muuttuu hiukan matalammaksi jurinaksi. Mustan savupilven pöläytteleminen kiihdytyksissä loppui tyystin uuden mittarin myötä.Ex. Bmw 520iA Touring -01/02
Ex. Ford Mondeo 1.8 Trend -02
Ex. MB C 200cdi farkku -03
Ex. Bmw 540iA T -98/99
Ex. Audi a6 2.8 quattro -98
Ex. Bmw 530dA -99 (r.i.p)
Comment
-
-
Originally posted by jakkeri530dEikö sulla KEIMO ollutkaan pierburggi paikallaan autossasi?!? Joo ei todellakaan toimi,kävin juuri moottoritiellä testaamassa. Auto kulkee talla pohjassa 150km/h ja alle 3000rpm ei tapahdu paikaltaan lähdettäessä miitään muuta kuin että moottorin ääni muuttuu hiukan matalammaksi jurinaksi. Mustan savupilven pöläytteleminen kiihdytyksissä loppui tyystin uuden mittarin myötä.
Ihan testin vuoksi vaihdan sen Bochsin pampulan takaisin.
Comment
-
-
Originally posted by jakkeri530dEikö sulla KEIMO ollutkaan pierburggi paikallaan autossasi?!? Joo ei todellakaan toimi,kävin juuri moottoritiellä testaamassa. Auto kulkee talla pohjassa 150km/h ja alle 3000rpm ei tapahdu paikaltaan lähdettäessä miitään muuta kuin että moottorin ääni muuttuu hiukan matalammaksi jurinaksi. Mustan savupilven pöläytteleminen kiihdytyksissä loppui tyystin uuden mittarin myötä.
Auto on siis automaatti ja aski käyttäytyy muuten nyt aika oudosti. Kun ei vetoa löydy (vitosella pienillä kierroksilla), niin kierrokset jopa tippuu koneessa kun kaasua lisää, mutta vauhti nousee hiljalleen! Onko vaihteistossa jokin "ennakko", joka poistaa normaalin luiston kun kaasua lisätään? Huomasin myös tuon saman, kun kokeilin ajella pakkonelosella matalia nopeuksia.
Kick downilla ohittaa kuitenkin ihan OK.
Comment
-
-
itselläni myös steptronikki, käytin auton juuri testerissä tuo pierburgi paikallaan,eikä löytynyt mitään vikaa. mutta sitten aukaisin liikenne valoissa ikkunan ja painelin kaasua niin oli kuulevinani suhauksia,ihankuin ahtopaineet karkais jostain. laitan vanhan mittarin takaisin ja alan etsimään vuotoa putkista. olen kyllä jo pitemmän aikaa ihmetellyt "säksätystä" joka kuuluu kiihdytyksissä. ihmetyttänyt kun velipojan 525tds-98 ääntää paljon sievemmin.Ex. Bmw 520iA Touring -01/02
Ex. Ford Mondeo 1.8 Trend -02
Ex. MB C 200cdi farkku -03
Ex. Bmw 540iA T -98/99
Ex. Audi a6 2.8 quattro -98
Ex. Bmw 530dA -99 (r.i.p)
Comment
-
-
Samantyyppiset oireet jatkuvat täälläkin. Kylmällä koneella (jolloin myös veto tuntuu paremmalta) suhahtelee selvästi enemmän. Kuumalla kuuluu joskus korkeilla kierroksilla ihme sirinää.
Olen kanssa käynyt ahtoputket silmämämääräisesti läpi. Siellä on muutamia paikkoja joita ei oikein näe tai pysty tunnustelemaankaan.
Muistaakseni jollain oli ollut vuotoa ahtoputkistossa (+jossain alipaineletkussakin). Voisitteko hieman tarkentaa missä kohtaa vuodot olivat?
ps:
Reilut kuukausi sitten minulla kävi kylläkin hieman kehnosti EGR:n tukkineen lätkän kanssa, mutta hiipumista oli havaittavissa jo ennen sitä.
No nyt on taas EGR tukittu, mutta vain se alipaineletku, eikä enää savuta.
Comment
-
-
tämähän menee jännäksi.. laitoin takas alkuperäisen maffin +kiristelin ahtoputkien klemmareita, mutta pöläyttely kiihdytyksissä ei palannutkaan vaikka auto on nyt alkuperäisessä kokoonpanossa?!? ihme vehje. tehoista en osaa nyt sanoa onko normaalit vai ei. pitäs varmaan käyttää penkissä jossain...Ex. Bmw 520iA Touring -01/02
Ex. Ford Mondeo 1.8 Trend -02
Ex. MB C 200cdi farkku -03
Ex. Bmw 540iA T -98/99
Ex. Audi a6 2.8 quattro -98
Ex. Bmw 530dA -99 (r.i.p)
Comment
-
-
kysäisin veholta tuosta ohjelmoinnista ja kertoivat ettei ainakaan mersuihin vaadi ohjelmointia tuo mittari. joo eipä se sitte taida olla tuo mittari syypää. No kyllä se vika vielä löytyy!Ex. Bmw 520iA Touring -01/02
Ex. Ford Mondeo 1.8 Trend -02
Ex. MB C 200cdi farkku -03
Ex. Bmw 540iA T -98/99
Ex. Audi a6 2.8 quattro -98
Ex. Bmw 530dA -99 (r.i.p)
Comment
-
-
530d threadiin jatkona. suurinpiirtein kaikki aiemmin mainitut oireet korjaantui maffin vaihdolla. Motonetin VW-MB mittari alkuperäisen -062 loppusen bosch mittarin tilalle. Motonetin osanumero 28-3262 ja hinta 64,50egee. Liitin sama ku boschissa mut ilman lukituskynsiä. Alkuperäsessä oli joku etuvastus/vast. joten sen tinasin kii vielä tän tarvikemittarin vastaaviin nastoihin.
Comment
-
-
Originally posted by han@tan530d threadiin jatkona. suurinpiirtein kaikki aiemmin mainitut oireet korjaantui maffin vaihdolla. Motonetin VW-MB mittari alkuperäisen -062 loppusen bosch mittarin tilalle. Motonetin osanumero 28-3262 ja hinta 64,50egee. Liitin sama ku boschissa mut ilman lukituskynsiä. Alkuperäsessä oli joku etuvastus/vast. joten sen tinasin kii vielä tän tarvikemittarin vastaaviin nastoihin.E60 535dA LCI -07 M-sport
E39 530dAT -99 "M-sport"
Comment
-
Comment