Joo alkaa vaikuttaan mullaki siltä että autossa on jotain muuta vikaa kuin tuo ilmamassa mittari. Taidanpa vaihtaa alkuperäisen takaisin ja käydä luetuttamassa vikamuistin.
530d ilmamäärämittari
Collapse
X
-
Ex. Bmw 520iA Touring -01/02
Ex. Ford Mondeo 1.8 Trend -02
Ex. MB C 200cdi farkku -03
Ex. Bmw 540iA T -98/99
Ex. Audi a6 2.8 quattro -98
Ex. Bmw 530dA -99 (r.i.p)
-
Eikö sulla KEIMO ollutkaan pierburggi paikallaan autossasi?!? Joo ei todellakaan toimi,kävin juuri moottoritiellä testaamassa. Auto kulkee talla pohjassa 150km/h ja alle 3000rpm ei tapahdu paikaltaan lähdettäessä miitään muuta kuin että moottorin ääni muuttuu hiukan matalammaksi jurinaksi. Mustan savupilven pöläytteleminen kiihdytyksissä loppui tyystin uuden mittarin myötä.Ex. Bmw 520iA Touring -01/02
Ex. Ford Mondeo 1.8 Trend -02
Ex. MB C 200cdi farkku -03
Ex. Bmw 540iA T -98/99
Ex. Audi a6 2.8 quattro -98
Ex. Bmw 530dA -99 (r.i.p)
Comment
-
Kyllä on ja mielestäni se on toiminut ihan ok. Kiihdytysarvoissa ei mitään eroa ja kulkee kyllä. Ainoastaan tuo, jos kiihdyttää pysähdyksistä, niin se tekee sitä, että ihan kuin keräisi ahtoja ja sitten lähtee. Toisaalta samanlaista tekee myös E60 530d, jos survaisee kaasun pohjaan paikaltaan eli siksi ei aiheuttanut sen kummempia mietteitä.Originally posted by jakkeri530dEikö sulla KEIMO ollutkaan pierburggi paikallaan autossasi?!? Joo ei todellakaan toimi,kävin juuri moottoritiellä testaamassa. Auto kulkee talla pohjassa 150km/h ja alle 3000rpm ei tapahdu paikaltaan lähdettäessä miitään muuta kuin että moottorin ääni muuttuu hiukan matalammaksi jurinaksi. Mustan savupilven pöläytteleminen kiihdytyksissä loppui tyystin uuden mittarin myötä.
Ihan testin vuoksi vaihdan sen Bochsin pampulan takaisin.
Comment
-
Mulla on juurikin samat oireet päällä. Tosin oli jo ennen pierburgin vaihtoa. Huippuja löytyy varmasti enemmän (kokeilin kevyesti reiluun 160km/h:n), mutta maantiellä vitonen päällä ja 80-100 vauhtia, jolloin kierroksia 1500 - 1800 niin moottori vaan jurisee ylämäkiä ylös. Jos heittää neloselle niin kierrokset pompaa reiluun 2000, jolloin vetää huomattavasti paremmin. Ajoittain jopa melko normaalisti (vaikkakin hieman aaltoilevalla väännöllä), kun hieman houkuttelee ahtoja ylös.Originally posted by jakkeri530dEikö sulla KEIMO ollutkaan pierburggi paikallaan autossasi?!? Joo ei todellakaan toimi,kävin juuri moottoritiellä testaamassa. Auto kulkee talla pohjassa 150km/h ja alle 3000rpm ei tapahdu paikaltaan lähdettäessä miitään muuta kuin että moottorin ääni muuttuu hiukan matalammaksi jurinaksi. Mustan savupilven pöläytteleminen kiihdytyksissä loppui tyystin uuden mittarin myötä.
Auto on siis automaatti ja aski käyttäytyy muuten nyt aika oudosti. Kun ei vetoa löydy (vitosella pienillä kierroksilla), niin kierrokset jopa tippuu koneessa kun kaasua lisää, mutta vauhti nousee hiljalleen! Onko vaihteistossa jokin "ennakko", joka poistaa normaalin luiston kun kaasua lisätään? Huomasin myös tuon saman, kun kokeilin ajella pakkonelosella matalia nopeuksia.
Kick downilla ohittaa kuitenkin ihan OK.
Comment
-
itselläni myös steptronikki, käytin auton juuri testerissä tuo pierburgi paikallaan,eikä löytynyt mitään vikaa. mutta sitten aukaisin liikenne valoissa ikkunan ja painelin kaasua niin oli kuulevinani suhauksia,ihankuin ahtopaineet karkais jostain. laitan vanhan mittarin takaisin ja alan etsimään vuotoa putkista. olen kyllä jo pitemmän aikaa ihmetellyt "säksätystä" joka kuuluu kiihdytyksissä. ihmetyttänyt kun velipojan 525tds-98 ääntää paljon sievemmin.Ex. Bmw 520iA Touring -01/02
Ex. Ford Mondeo 1.8 Trend -02
Ex. MB C 200cdi farkku -03
Ex. Bmw 540iA T -98/99
Ex. Audi a6 2.8 quattro -98
Ex. Bmw 530dA -99 (r.i.p)
Comment
-
Tuli nyt testattua Boschia ja eipä nyt oikein eroa ollut Pierburgiin tai en nyt ainakaan huomannut mitään erikoista. Ehkä oli enemmän vetoja alhaalta..ehkä tai sitten ne oli kuskin päässä. Vieressä istuva kaveri ei huomannut mitään eroa.
Comment
-
Samantyyppiset oireet jatkuvat täälläkin. Kylmällä koneella (jolloin myös veto tuntuu paremmalta) suhahtelee selvästi enemmän. Kuumalla kuuluu joskus korkeilla kierroksilla ihme sirinää.
Olen kanssa käynyt ahtoputket silmämämääräisesti läpi. Siellä on muutamia paikkoja joita ei oikein näe tai pysty tunnustelemaankaan.
Muistaakseni jollain oli ollut vuotoa ahtoputkistossa (+jossain alipaineletkussakin). Voisitteko hieman tarkentaa missä kohtaa vuodot olivat?
ps:
Reilut kuukausi sitten minulla kävi kylläkin hieman kehnosti EGR:n tukkineen lätkän kanssa, mutta hiipumista oli havaittavissa jo ennen sitä.
No nyt on taas EGR tukittu, mutta vain se alipaineletku, eikä enää savuta.
Comment
-
tämähän menee jännäksi.. laitoin takas alkuperäisen maffin +kiristelin ahtoputkien klemmareita, mutta pöläyttely kiihdytyksissä ei palannutkaan vaikka auto on nyt alkuperäisessä kokoonpanossa?!? ihme vehje. tehoista en osaa nyt sanoa onko normaalit vai ei. pitäs varmaan käyttää penkissä jossain...Ex. Bmw 520iA Touring -01/02
Ex. Ford Mondeo 1.8 Trend -02
Ex. MB C 200cdi farkku -03
Ex. Bmw 540iA T -98/99
Ex. Audi a6 2.8 quattro -98
Ex. Bmw 530dA -99 (r.i.p)
Comment
-
kysäisin veholta tuosta ohjelmoinnista ja kertoivat ettei ainakaan mersuihin vaadi ohjelmointia tuo mittari. joo eipä se sitte taida olla tuo mittari syypää. No kyllä se vika vielä löytyy!Ex. Bmw 520iA Touring -01/02
Ex. Ford Mondeo 1.8 Trend -02
Ex. MB C 200cdi farkku -03
Ex. Bmw 540iA T -98/99
Ex. Audi a6 2.8 quattro -98
Ex. Bmw 530dA -99 (r.i.p)
Comment
-
530d threadiin jatkona. suurinpiirtein kaikki aiemmin mainitut oireet korjaantui maffin vaihdolla. Motonetin VW-MB mittari alkuperäisen -062 loppusen bosch mittarin tilalle. Motonetin osanumero 28-3262 ja hinta 64,50egee. Liitin sama ku boschissa mut ilman lukituskynsiä. Alkuperäsessä oli joku etuvastus/vast. joten sen tinasin kii vielä tän tarvikemittarin vastaaviin nastoihin.
Comment
-
Kokeilin kans tätä VW-MB mittaria ja auto toimi vähintään yhtähyvin kuin vanhalla Boschillakin. VW-MB mittarin kanssa vikakoodeja lueskellessa huomasin, että moottorinohjausyksikkö väittää vikaa olevan imuilmanlämpötila-anturissa. Tämähän on integroitu juuri tähän ilmamassamittariin. Alkuperäisessä Boschilaisessa anturissa on sellainen diodin näköinen kikkula siinä kyljessä (vois hyvin olla joku lämpötilaanturi) ja tässä VW-MB mittarissa on vain paikka tälle. Juotitko juuri tämän kikkulan uuteen mittariin? Diagnostiikka softa näytti VW-MB mittarin kanssa imuilmanlämmöksi -40C.Originally posted by han@tan530d threadiin jatkona. suurinpiirtein kaikki aiemmin mainitut oireet korjaantui maffin vaihdolla. Motonetin VW-MB mittari alkuperäisen -062 loppusen bosch mittarin tilalle. Motonetin osanumero 28-3262 ja hinta 64,50egee. Liitin sama ku boschissa mut ilman lukituskynsiä. Alkuperäsessä oli joku etuvastus/vast. joten sen tinasin kii vielä tän tarvikemittarin vastaaviin nastoihin.
Vai pitääköhän autolle oikeasti jotenkin kertoa, ettö tälläinen mittari on nyt kiinni? Niin autona kans 530D -99.
E60 535dA LCI -07 M-sport
E39 530dAT -99 "M-sport"
Comment
Comment