Announcement

Collapse
No announcement yet.

.............

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • f1zz
    GTi:stä tuttu
    • Sep 2003
    • 1469
    • Veikkola

    #16
    teoreettinen e36 etupää budjetti (jos ei itse pysty tekemään/teettämään osia)

    e36 navat, jarrut, iskarit 300€ (käytetyt)
    kynätolpat eteen 400€
    säädettävät iskarin yläpäät 180€
    e36 3.2 m3 tukivarret 350€ (uudet)
    epäkeskopuslat 80€ (tai eyeball puslat esim thracing ~150$$$)
    Mahdolliset ABS-anturit ~150€??
    (e36:sen anturi pitäisi pystyä kolvaamaan e30 johtosarjaan??)
    Mahdollisia pientarvikkeita 50€

    Yhteensä noin 1300-1500€

    Ja silti pyörä on liian takana ja isompi fillari ottaa kiinni koriin + se on tyhmän näköinen

    Tarinan opetus:
    JOS SINULLA ON OIKEASTI TARVE 5-PULTTISILLE NAVOILLE, OSTA VALMIIT E30 M3 TOLPAT, JOS OLET SAANUT HALVALLA (esim. E36 alkuperäiset 15" vanteet ) JA HALUAT NE E30:SEEN, NIIN SUOSITTELEN UNOHTAMAAN KOKO IDEAN

    Nimimerkillä: e30 + edessä 235/35-19
    Last edited by f1zz; 16-07-2005, 12:36. Reason: typot

    Comment

    • Alpina B6
      Bimmer Rookie
      • Feb 2005
      • 90

      #17
      Originally posted by f1zz
      teoreettinen e36 etupää budjetti (jos ei itse pysty tekemään/teettämään osia)

      e36 navat, jarrut, iskarit 300€ (käytetyt)
      kynätolpat eteen 400€
      säädettävät iskarin yläpäät 180€
      e36 3.2 m3 tukivarret 350€ (uudet)
      epäkeskopuslat 80€ (tai eyeball puslat esim thracing ~150$$$)
      Mahdolliset ABS-anturit ~150€??
      (e36:sen anturi pitäisi pystyä kolvaamaan e30 johtosarjaan??)
      Mahdollisia pientarvikkeita 50€

      Yhteensä noin 1300-1500€

      Ja silti pyörä on liian takana ja isompi fillari ottaa kiinni koriin + se on tyhmän näköinen

      Tarinan opetus:
      JOS SINULLA ON OIKEASTI TARVE 5-PULTTISILLE NAVOILLE, OSTA VALMIIT E30 M3 TOLPAT, JOS OLET SAANUT HALVALLA (esim. E36 alkuperäiset 15" vanteet ) JA HALUAT NE E30:SEEN, NIIN SUOSITTELEN UNOHTAMAAN KOKO IDEAN

      Nimimerkillä: e30 + edessä 235/35-19
      Nyt itse asiaa tutkineena....
      E30 325 -86:sen laakeri on aivan sama kuin E36 328i:ssä....
      Joten e36 napa paketti laakereineen päivineen paiskattuna E30:seen pitäisi sopia suoraan koska molemmissa todellakin sama laakeri ( 42x75x37 ), lukkorengaskin on sama ( 79x2.5 ), mutterissa koko ero mutta se ei merkitse mitään ( e30 m22x1.5 ja e36 m24x1.5 ).
      Loppu proggig onkin hitsailua ja reikien porailua ja sorvailua laikkojen osalta...
      Käytännössä en ole vielä asiaa tutkinu mutta sähköinen etk antaa oivan tutkiskelu mahdollisuuden...

      Comment

      • f1zz
        GTi:stä tuttu
        • Sep 2003
        • 1469
        • Veikkola

        #18
        Originally posted by Alpina B6
        Nyt itse asiaa tutkineena....
        E30 325 -86:sen laakeri on aivan sama kuin E36 328i:ssä....
        Joten e36 napa paketti laakereineen päivineen paiskattuna E30:seen pitäisi sopia suoraan koska molemmissa todellakin sama laakeri ( 42x75x37 ), lukkorengaskin on sama ( 79x2.5 ), mutterissa koko ero mutta se ei merkitse mitään ( e30 m22x1.5 ja e36 m24x1.5 ).
        Jees jees, tutkiskele ihan rauhassa mutta enpä ole vielä törmännyt sellaiseen etunapaan missä laakeri olisi irrallinen!! Ja vaikka joku e36 3xx napa kävisi eteen niin jarrulevyt ja satulat ovat sitten mittatilaus kamaa, koska navan offset on sitten ihan eriluokkaa.

        Originally posted by Alpina B6
        Loppu proggig onkin hitsailua ja reikien porailua ja sorvailua laikkojen osalta...
        Käytännössä en ole vielä asiaa tutkinu mutta sähköinen etk antaa oivan tutkiskelu mahdollisuuden...
        Niin, napa käteen niin tiedät taas enemmän. Ja valurautaisia jarrulevyjä en lähtisi hirveesti hitsailemaan

        Comment

        • Alpina B6
          Bimmer Rookie
          • Feb 2005
          • 90

          #19
          Originally posted by f1zz
          Jees jees, tutkiskele ihan rauhassa mutta enpä ole vielä törmännyt sellaiseen etunapaan missä laakeri olisi irrallinen!! Ja vaikka joku e36 3xx napa kävisi eteen niin jarrulevyt ja satulat ovat sitten mittatilaus kamaa, koska navan offset on sitten ihan eriluokkaa.



          Niin, napa käteen niin tiedät taas enemmän. Ja valurautaisia jarrulevyjä en lähtisi hirveesti hitsailemaan
          Siis hitsaten.

          Comment

          • Bullitt
            BTCF Member
            • Jul 2002
            • 2786
            • Turku

            #20
            Mitä täällä nyt ollaan sit oikeen hitsailemassa? Jos se muka olis helppoa ja halpaa pistää E30 5-pulttiset navat, niin kai niitä olis vähintään joka toisella E30-tunettajalla.


            Comment

            • Lauri
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2002
              • 596
              • juva

              #21
              Originally posted by Doni
              Kunhan sellaiset jostain löytää.

              Taakse tarvitset:
              M3 takanavan 100 eur/kpl
              Laakerin 40 eur/kpl
              Jarrulevyt 50 eur/kpl
              onko laakerit noin halvat.??. btw jarrukilvet maksoi taakse 22e/kpl alkup.
              -87 M3
              -88 325 ???





              Comment

              • avr
                Bimmer Fanatic
                • May 2005
                • 290
                • Vaasa

                #22
                Originally posted by Bullitt
                Mitä täällä nyt ollaan sit oikeen hitsailemassa? Jos se muka olis helppoa ja halpaa pistää E30 5-pulttiset navat, niin kai niitä olis vähintään joka toisella E30-tunettajalla.

                Niin! Ja eikö olis kaikista helpoin vaan myydä ne kaikki 5*120 vanteet, ja ostaa 4*100 vanteet jotka sopivat suoraan e30iin?

                Comment

                • mortimer
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 1079
                  • Satulinna kaukomaan

                  #23
                  Originally posted by Lauri
                  onko laakerit noin halvat.??. btw jarrukilvet maksoi taakse 22e/kpl alkup.
                  sama takalaakeri 325i yms eli ihan tarvikeosaa.
                  takajarrukilvet 22€/kpl, eteen ne vasta halvat onkin , silmät muljahti kun kuulin hinnan tilattuani etujarrukilvet.
                  havaittavissa "pientä" M-lisää hinnoissa

                  i3S -20
                  E30M3 slotcar 1:32
                  XKE FHC 1971
                  Mgb Gt -66
                  T6 -19
                  E91 -08

                  Comment

                  • Lauri
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2002
                    • 596
                    • juva

                    #24
                    Originally posted by mortimer
                    sama takalaakeri 325i yms eli ihan tarvikeosaa.
                    takajarrukilvet 22?/kpl, eteen ne vasta halvat onkin , silmät muljahti kun kuulin hinnan tilattuani etujarrukilvet.
                    havaittavissa "pientä" M-lisää hinnoissa
                    Juu etukilvet oli hyvän hintaiset, mut pakkohan ne oli ostaa...
                    -87 M3
                    -88 325 ???





                    Comment

                    • Alpina B6
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2005
                      • 90

                      #25
                      KOnepajalla pojat osaavat hitsata mitä vain.

                      Originally posted by Alpina B6
                      Siis hitsaten.
                      OOtteko nähny alastaron varttimaili viivalla vanhan välikoppa escortin ? Väriltään ecce on sininen ja löylyä konehuoneessa 500+ hevosta. Siinä autossa on konepajan hitsaamat 4*108 jako muunnettuna volvon 5-pulttisille sopiviksi. Eli vanhat pinnapulttien reijät umpeen kempillä ja uudet porataan säteisporalla ja painetaan uudet pinnapultit läpiin ja eikun hanaa . Et kestävää tekoa aijat konepajalla tekevät

                      Comment

                      • cursor
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2004
                        • 30
                        • Kalajoki

                        #26
                        nii mut volvon jako onkin 5*108. joten vertailu ei ole suoraan soveltuva 4*100 jaon muuttamiseen 5*120 jaoksi.

                        Comment

                        • Alpina B6
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2005
                          • 90

                          #27
                          Mitä merkitystä vertailulla?

                          Originally posted by cursor
                          nii mut volvon jako onkin 5*108. joten vertailu ei ole suoraan soveltuva 4*100 jaon muuttamiseen 5*120 jaoksi.
                          Vertailulla ei mitään tekemistä, laipissa saa olla vaikka 8x189 jako kun kert vanhojen pulttien reijät hitsataan umpeen ja sorvataan laippa suoraksi ja sit porataan uusi jako.

                          Comment

                          • Maza
                            BTCF Member
                            • Jul 2002
                            • 4321
                            • Kannus/Kokkola

                            #28
                            Originally posted by Alpina B6
                            Vertailulla ei mitään tekemistä, laipissa saa olla vaikka 8x189 jako kun kert vanhojen pulttien reijät hitsataan umpeen ja sorvataan laippa suoraksi ja sit porataan uusi jako.
                            Entäs jos sattuisi sellainen hypoteettinen tilanne, että laipan halkaisija onkin alle 120mm. Ilmaanko ne reiät porataan ?

                            Comment

                            • f1zz
                              GTi:stä tuttu
                              • Sep 2003
                              • 1469
                              • Veikkola

                              #29
                              No sitten tietysti hitsataan makkarasaumaa navan ympärille kunnes sen halkaisija on sopiva. DAA!!

                              Comment

                              • Alpina B6
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2005
                                • 90

                                #30
                                Huumorin kukka kukkii

                                Originally posted by f1zz
                                No sitten tietysti hitsataan makkarasaumaa navan ympärille kunnes sen halkaisija on sopiva. DAA!!
                                Ei vaiskaan , jahka jaksan aloittaa ton kioskin napojen modifioinnin niin teen siitä oiken projektin tänne foorumille kuvien kera niin muutkin voi tehdä jos nappaa tehdä 4x100 -> 5x120 jaolle.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎