Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lämmityslaitteen kenno vaihtoon?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tuonela
    BTCF Member
    • Sep 2004
    • 368
    • Tampere

    Lämmityslaitteen kenno vaihtoon?

    Miten vaikeassa paikassa lämmityslaitteen kenno on e30:ssä? (316i, 11/88, M40). Entä onko kenno korjattavissa, eli onko se kuparia vai muovia?
  • antti79
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 2499
    • Littoinen

    #2
    Aika veemäisessä paikassa kojelaudan alla (keskellä) ja ei ole korjattavissa, päädyt ovat muovia. Suhteellisen helposti saat sen ulos kuskin jalkotilan kautta mutta takaisin ei tahdo mennä millään muuten kuin löysäämällä koko kojelautaa hieman.
    sigpic
    Originally Posted by jari kihlman
    "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

    Comment

    • Eepo
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 5388
      • Tampere

      #3
      Itse kyllä sain sen tulemaan pois ilman mitään kojelaudan löysäämisiä (316 E30 86) tosin hieman ahdasta on mut kyl se sieltä tulee....
      keskikonsoli pois ja kuskinpuolelta tsiikaileen, en muista oliko siin viel joku muovi edes, letkut irti ja eikun "repimään"
      -Harley Davidson Sportster - 89-
      -Harley Davidson softail -89-
      -Suzuki PV50 -86-

      Comment

      • Tuonela
        BTCF Member
        • Sep 2004
        • 368
        • Tampere

        #4
        Ei siis mikään tunnin homma, niin vähän ajattelinkin... Löytyiskö mistään räjäytyskuvaa kojelaudasta ja lämppärinkennon ympäristöstä? Onko muuten jäähdytysjärjestelmässä jossain ilmausruuvi, vai miten siitä saa ilman pois?

        Comment

        • Tuonela
          BTCF Member
          • Sep 2004
          • 368
          • Tampere

          #5
          Saisin uuden kennon satasella, saako mistään halvemmalla?

          Comment

          • Kyytsis
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 3472
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by Tuonela
            Ei siis mikään tunnin homma, niin vähän ajattelinkin... Löytyiskö mistään räjäytyskuvaa kojelaudasta ja lämppärinkennon ympäristöstä? Onko muuten jäähdytysjärjestelmässä jossain ilmausruuvi, vai miten siitä saa ilman pois?


            Tuolta saat räjäytyskuvan "ihanite".

            Jäähdytysjärjestelmän ilmaukseen löytyy foorumilta vinkkejä vaikka kuinka, mutta pääpiirteittän homma menee niin, että auton nokkaa ylöspäin (mäkeen), paisari täyteen nestettä, kone käyntiin, lämppäri täysille ja sitten antaa käydä lämpimäksi. Asiaa auttaa ilmaletkujen puristelu ja nestepinnan tarkkailu.

            Comment

            • Tuonela
              BTCF Member
              • Sep 2004
              • 368
              • Tampere

              #7
              Kiitos. Onko muuten kennon putket muovia vai alumiinia? Pitäisi tietää kun oon tilaamassa osaa?

              Comment

              • jMh
                Bimmer Rookie
                • Feb 2005
                • 167
                • Napapiirin tuntumassa...

                #8
                Originally posted by Tuonela
                Saisin uuden kennon satasella, saako mistään halvemmalla?
                Joitain vuosia sitten korjautin kennon, 318 -89, paikallisessa jäähdyttäjäkorjaamossa, maksoi silloin 150 mk. Muistaakseni kenno on muovipäädyillä
                Last edited by jMh; 29-07-2005, 16:08.
                E46 330 xiA Touring M-Sport II 2002
                Ex: E39 528i Touring 1997

                Vikakoodien lukua ja nollausta roin ympäristössä.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎