Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ahtopaine ja jarrutehostin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MuuZik
    Bimmer Rookie
    • Sep 2014
    • 55
    • Somero

    Ahtopaine ja jarrutehostin

    Eli m52b28 e36 turbo projekti menossa ja mietityttää kestääkö jarrutehostaja painetta? Kun normaalisti siellä vain imua.
  • Bullitt
    BTCF Member
    • Jul 2002
    • 2786
    • Turku

    #2
    Arvaa mikä tämä on?
    Attached Files


    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8262
      • Järvikylä (Nakkila)

      #3
      Originally posted by MuuZik View Post
      Eli m52b28 e36 turbo projekti menossa ja mietityttää kestääkö jarrutehostaja painetta? Kun normaalisti siellä vain imua.
      siellä kyllä pitäisi olla takaiskuventtiili tehostimelle menevässä linjassa jo ihan vaparinakin. :think
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • Matuh
        BTCF Member
        • Apr 2013
        • 3702
        • Kouvola

        #4
        Originally posted by peto2 View Post
        siellä kyllä pitäisi olla takaiskuventtiili tehostimelle menevässä linjassa jo ihan vaparinakin. :think
        Ei mulla ole ja silti pelittään, aina toiminut vaparina, ahdettuna.
        E36 328i M50B30 turbo
        Skoda vRS
        Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
        Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

        EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

        Comment

        • MuuZik
          Bimmer Rookie
          • Sep 2014
          • 55
          • Somero

          #5
          Vaparina ei löydy kyseisestä autosta minkäänlaista vastusvastaventtiiliä. Itsellä nyt paineet vähän häviksissä. On ahtanut jo ennen ja kaikki muut paikat käyty läpi, paitsi tuo tehostin.

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8262
            • Järvikylä (Nakkila)

            #6
            Originally posted by Matuh View Post
            Ei mulla ole ja silti pelittään, aina toiminut vaparina, ahdettuna.
            Kauheen vähän aikaa pysyy tehostus ilmankaan

            P.S on muuten hiukan mielenkiintosta tuo kuminpoltto jarrua vasten kun on vuoto takaiskun ja tehostimen välillä. Tehostus lakkaa sillä sekunnilla kun kaasupolkimen painaa lattiaan.
            Last edited by peto2; 01-10-2018, 23:43.
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • Vauhtivaunu
              BTCF Member
              • Jun 2008
              • 2714
              • P-Karjala

              #7
              Muutaman euron osa jolla säästää satasien remontin. Miksi pitää edes miettiä että se on siellä letkun välissä?
              sigpic


              Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11120
                • Oulu

                #8
                Originally posted by Matuh View Post
                Ei mulla ole ja silti pelittään, aina toiminut vaparina, ahdettuna.
                Oletko ihan varma. e36:ssa se takaiskuventtiili on siinä tehostimeen tulevassa nipassa. Vai oletko jostain syystä ottanu sen pois ja korvannu jollain muulla.

                Osa numero 7: http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=34_0477


                Originally posted by MuuZik View Post
                Vaparina ei löydy kyseisestä autosta minkäänlaista vastusvastaventtiiliä. Itsellä nyt paineet vähän häviksissä. On ahtanut jo ennen ja kaikki muut paikat käyty läpi, paitsi tuo tehostin.
                Vastaus tosiaan tuossa yllä. Tehostimessa pitäisi olla kiinni takaiskuventtiili. Jos se on edelleen paikallaan, ahtaessa ei tarvi tehdä muutoksia systeemiin.

                Ja joo on muuten aika vitun paskat jarrut jos tuo takaisku ei pelaa. Tehostus pelaa vain tyhjäkäynniltä ja jos vaikka kiihdytät kaasu pohjassa ja vaihdat äkkiä jarrulle, niin saa polkea aivan täysillä että jotain tapahtuu. Jopa vaparissa, mutta ahdettussa vielä pahempi.
                Last edited by Pazi88; 02-10-2018, 10:26.

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  #9
                  Originally posted by Pazi88 View Post
                  Oletko ihan varma. e36:ssa se takaiskuventtiili on siinä tehostimeen tulevassa nipassa. Vai oletko jostain syystä ottanu sen pois ja korvannu jollain muulla.


                  Vastaus tosiaan tuossa yllä. Tehostimessa pitäisi olla kiinni takaiskuventtiili. Jos se on edelleen paikallaan, ahtaessa ei tarvi tehdä muutoksia systeemiin.

                  Ja joo on muuten aika vitun paskat jarrut jos tuo takaisku ei pelaa. Tehostus pelaa vain tyhjäkäynniltä ja jos vaikka kiihdytät kaasu pohjassa ja vaihdat äkkiä jarrulle, niin saa polkea aivan täysillä että jotain tapahtuu. Jopa vaparissa, mutta ahdettussa vielä pahempi.
                  Jos kalvon toisella puolella onkin yhtäkkiä ylipainetta alipaineen sijaan sehän on silloin epätehostin.


                  Saa varmasti polkea kovaa.

                  Comment

                  • jannmann
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 5856
                    • Joccis City

                    #10
                    Originally posted by MuuZik View Post
                    Eli m52b28 e36 turbo projekti menossa ja mietityttää kestääkö jarrutehostaja painetta? Kun normaalisti siellä vain imua.
                    Originally posted by Matuh View Post
                    Ei mulla ole ja silti pelittään, aina toiminut vaparina, ahdettuna.
                    Joskus kannattaa miettiä hetki ennen kuin kirjoittaa mitään.....

                    Jos lasketaan äkkiä tehostimen pinta-ala (n.240cm2) ja kuvitellaan että ahtopainetta on 1,4kg yli ilmanpaineen ja polkimen vipusuhde on 4:1
                    Niin aika vitusti saa painaa jarrua että saa kumottua ahtopaineen vaikutuksen.
                    Last edited by jannmann; 04-10-2018, 12:54.
                    Aprilia RSV4

                    Comment

                    • makkis
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 5152
                      • Kouvola, Savisto

                      #11
                      Tuskinpa Matuh:kaan sitä sieltä on poistanut ja keksinyt uudestaan miten letkun tehostajaan kytkee.

                      Bensa vehkeissä kun mennään kuitenkin paljon alipaine puolella niin toimii ahdetussakin ihan normaalisti kun on takaisku paikallaan.
                      Dieseleissä kun imusarjassa on melkein aina joko 0-paine tai ylipaine jonka vuoksi dieseleissä on erillinen alipaine pumppu.
                      Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                      Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                      Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9157
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by makkis View Post
                        Bensa vehkeissä kun mennään kuitenkin paljon alipaine puolella niin toimii ahdetussakin ihan normaalisti kun on takaisku paikallaan.
                        Dieseleissä kun imusarjassa on melkein aina joko 0-paine tai ylipaine jonka vuoksi dieseleissä on erillinen alipaine pumppu.
                        Juu, sama kuin dieseleissä koskee myös Valvetronic-koneita, kun kaasuläppää ei käytetä, eli imusarjaan ei tule alipainetilannetta.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • Matuh
                          BTCF Member
                          • Apr 2013
                          • 3702
                          • Kouvola

                          #13
                          Originally posted by makkis View Post
                          Tuskinpa Matuh:kaan sitä sieltä on poistanut ja keksinyt uudestaan miten letkun tehostajaan kytkee.

                          Bensa vehkeissä kun mennään kuitenkin paljon alipaine puolella niin toimii ahdetussakin ihan normaalisti kun on takaisku paikallaan.
                          Dieseleissä kun imusarjassa on melkein aina joko 0-paine tai ylipaine jonka vuoksi dieseleissä on erillinen alipaine pumppu.

                          Äh, juurikin näin. Tehtaan jäljiltä se on kyllä... Taitaa se takaisku olla vaan näkymättömissä niinku tuolla Pazin kuvassa olikin. Hyvä niin, vanhemmissa laitteissa oon takaisku näkyvissä? mikä on jo esteettisesti helvatan ruma ja ällöttävä
                          E36 328i M50B30 turbo
                          Skoda vRS
                          Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                          Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                          EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                          Comment

                          • jannmann
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 5856
                            • Joccis City

                            #14
                            Originally posted by Matuh View Post
                            Äh, juurikin näin. Tehtaan jäljiltä se on kyllä... Taitaa se takaisku olla vaan näkymättömissä niinku tuolla Pazin kuvassa olikin. Hyvä niin, vanhemmissa laitteissa oon takaisku näkyvissä? mikä on jo esteettisesti helvatan ruma ja ällöttävä
                            Onhan se halkaisijaltaan 3cm pieni möykky letkun välissä ihan jäätävän ruma. Toisin kuin 3-5 lisämittaria pitkin koelautaa ja sekalainen letku/putkiviritelmä pitkin jälkiahdettujen konehuonetta.
                            Aprilia RSV4

                            Comment

                            • Remotion
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2003
                              • 15249
                              • Ajamisen Iloa

                              #15
                              Originally posted by jannmann View Post
                              Onhan se halkaisijaltaan 3cm pieni möykky letkun välissä ihan jäätävän ruma. Toisin kuin 3-5 lisämittaria pitkin koelautaa ja sekalainen letku/putkiviritelmä pitkin jälkiahdettujen konehuonetta.
                              Kunhan ne on järeän näköisillä Komatsun hydrauliikkaliittimillä ne letkut niin silloin ne on kauniita. Ja mitä enemmän, sitä enemmän. Kai...
                              Z3 coupé individual

                              F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                              E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎