Announcement

Collapse
No announcement yet.

Takaa kuuluu ulinaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kujis
    Bimmer Rookie
    • Jul 2005
    • 39

    Takaa kuuluu ulinaa

    Moro.

    Mistähän voisi aloittamaan paikallistamaan seuraava onkkelmaa. Takaapäästä kuluu
    ujellusta, joka alkaa häiritsemään n. yli 60km/h tuntinopeudessa. Ääni on tasaista ujellusta, eikä muutu vaikka kääntelee rattia tai vaihtaa vapaalle. Aluksi luulin, että se on rengasmelua, mutta ei =( Ääni muuttuu korkeammaksi nopeuden kasvaessa.

    Hyviä vinkkejä ja korjausehdotuksia otetaan vastaan!
  • KuHaZ
    Bimmer Rookie
    • Jun 2005
    • 49
    • Iisalmi

    #2
    perä rikki
    Nyt: e46 320d farkku -00 Ex: e36 328i coupe, e30 320

    Comment

    • Kujis
      Bimmer Rookie
      • Jul 2005
      • 39

      #3
      Originally posted by KuHaZ
      perä rikki
      Höm höm, onkohan välttämättä noin paha diagnoosi. Auto on E36 316i, ajettu 160tkm ja huollot tehty ( <-- ei takaa välttämättä mitään ). Noh, pitää koittaa vaihtaa peräöljyt ja tutkia jos ääni tulisi pyöränlaakereista. Ääni ei kuitenkaa ole vielä mahottoman kova, joten sitä ei kuule jos ei ajattele =)

      Comment

      • Juke
        Bimmer Rookie
        • Feb 2005
        • 167

        #4
        Mulla oli tismalleen saman kuulonen vaiva, joka hoitu kyseisen laakerin vaihdolla.

        Comment

        • pete81
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 2056
          • .........

          #5
          Originally posted by Kujis
          Höm höm, onkohan välttämättä noin paha diagnoosi. Auto on E36 316i, ajettu 160tkm ja huollot tehty ( <-- ei takaa välttämättä mitään ). Noh, pitää koittaa vaihtaa peräöljyt ja tutkia jos ääni tulisi pyöränlaakereista. Ääni ei kuitenkaa ole vielä mahottoman kova, joten sitä ei kuule jos ei ajattele =)
          pyöränlaakeri, samanlaiset oireet oli kans edellisessä autossa ja laakerista johtu. peräöljyt kannattaa vaihtaa muutenkin välillä vaikkei vika siellä olisikaan.

          Comment

          • Kujis
            Bimmer Rookie
            • Jul 2005
            • 39

            #6
            Originally posted by pete81
            pyöränlaakeri, samanlaiset oireet oli kans edellisessä autossa ja laakerista johtu. peräöljyt kannattaa vaihtaa muutenkin välillä vaikkei vika siellä olisikaan.
            Tunteeko sen helposti jos pyörittelee rengasta perä ylhääällä onko laakeri rikki? Muistatko pitikö koko napa uusia vai selvisikö pelkällä laakerin vaihdolla?

            Comment

            • -JMV-
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 840
              • Etelä-Pirkanmaa

              #7
              Laitahan tänne tietoo jos vika löytyy.Itellä samanlaista ongelmaa eli ulinaa kuuluu aina kun nostaa kaasun ylös.
              F82 harraste

              Comment

              • Veltsu
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2005
                • 886
                • Varkaus

                #8
                Laakeria veikkaan, mut kattoisin myös jarrut, ettei laahaa.

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  -JMV-:Jos ulina kuuluu päästettäessä kaasu, on vika 100% varmuudella perässä.Tarkemmin sen kosketuskulmissa.
                  Kujis: oletko varma että ujellus ei tule renkaista? Jos ei, niin pyöranlaakerivika on se todennäköisin

                  Comment

                  • -JMV-
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 840
                    • Etelä-Pirkanmaa

                    #10
                    [QUOTE=Hemi]-JMV-:Jos ulina kuuluu päästettäessä kaasu, on vika 100% varmuudella perässä.Tarkemmin sen kosketuskulmissa.


                    Pystyykö noita jotenkin säätämään vai millä tavalla sais tuon ulinan loppumaan?,muutakun vaihtamalla uuden perän.
                    F82 harraste

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      Siinä vaiheessa kun ääni alkaa kuulumaan, on jo myöhäistä. Usein nämä plkässä moottorijarrutuksessa ulisevat perät on jo joku säätänyt jotta vetopuolen äänet/välykset ovat saatu siirrettyä "jarrupuolelle".
                      Perän vaihto on ainoa käytännön ongelmaratkaisu.

                      Comment

                      • Kujis
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2005
                        • 39

                        #12
                        Originally posted by Hemi
                        -JMV-:Jos ulina kuuluu päästettäessä kaasu, on vika 100% varmuudella perässä.Tarkemmin sen kosketuskulmissa.
                        Kujis: oletko varma että ujellus ei tule renkaista? Jos ei, niin pyöranlaakerivika on se todennäköisin
                        Rengasmelu se ei ole, koska se ei muutu tien muuttuessa. Eikä ilmeisesti sitten peräkään koska ääni ei muutu kun kaasun päästää (onneksi). Noh, pitää tutkia kun kerkeää.

                        Comment

                        • pete81
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 2056
                          • .........

                          #13
                          Originally posted by Kujis
                          Tunteeko sen helposti jos pyörittelee rengasta perä ylhääällä onko laakeri rikki? Muistatko pitikö koko napa uusia vai selvisikö pelkällä laakerin vaihdolla?
                          tällänen köyhänmiehen kuuntelulaita toimii, takapää ilmaan ja takarenkaat pois, auto käymään ja vaihde päälle, kaveri antaa vähän kenkää ja samalla itse otat ruuvimeisselin, toinen pää laakerin lähelle kiinni metalliin ja toinen korvalle (mielummin muovipää ), sillä kuulee äänteleekö laakeri. pelkkä laakerinvaihto riittää, maksaa n. 35e laakeri, on vaan aika tiukassa siellä.

                          Comment

                          • bmwcruiser
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2004
                            • 410
                            • Lappeenranta

                            #14
                            Yheltä tyypiltä kuulin tämmösestä aineesta kun Rvs-gel, on kuulemma suunniteltu just poistamaan noita ulinoita perästä. Aine on semmosessa putkilossa ja se sekotetaan pieneen määrään perästä otettua öljyä ja laitetaan takas sinne. Ulinat pitäs ainaki hekentyä, ei itellä ainakaan kokemusta.
                            E30

                            Comment

                            • HarzaTheMan
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2004
                              • 458
                              • Sawo

                              #15
                              Originally posted by bmwcruiser
                              Yheltä tyypiltä kuulin tämmösestä aineesta kun Rvs-gel, on kuulemma suunniteltu just poistamaan noita ulinoita perästä. Aine on semmosessa putkilossa ja se sekotetaan pieneen määrään perästä otettua öljyä ja laitetaan takas sinne. Ulinat pitäs ainaki hekentyä, ei itellä ainakaan kokemusta.
                              Meillä päin tuo Rvs-gel tunnetaan nimellä "sahanpuru"
                              ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎