Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikä BMW-malli rata-autoksi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petteriu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 1164
    • Pori

    #16
    Originally posted by Keimo
    Muuten, millainen vaunu itselläsi on rata-ajoa varten. Arvaanko täysin väärin, jos sanon että hopean harmaa 325ix?
    Juu, väärin meni, tumman harmaa 4-ov E30 325i (M50B25TU).


    Petteri
    BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

    Comment

    • full
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2005
      • 1214
      • Tampere

      #17
      siinä olisi halpa 3350euroa... ja jo valmiiksi rata-ajoon rakennettu turbo M535 x)
      autoa ilmeisesti kevennetty jonkinverran ja löytyy sparcon kuppia jne

      BMW M535iA -86
      Volvo V90 -18

      Comment

      • mikko
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2002
        • 1750
        • kotona

        #18
        rajan veto on kyllä vaikeaa mutta jos tosissaanleikillään ajetaan niin S14 moottori ois kyllä ehtoton...

        en lähtis noilla 5-sarjalaisilla leikkii...

        Comment

        • maph
          Bimmer Rookie
          • May 2003
          • 113

          #19
          Originally posted by mikko
          en lähtis noilla 5-sarjalaisilla leikkii...
          Samaa mieltä, 5-sarjalaiset ovat aivan liian painavia suomalaisille mikkihiiriradoille. Jopa M5:et ovat täällä turhauttavia ajaa täkäläisillä radoilla, ne on optimoitu Nurburgringillä ajettavaksi isoa kovaa.

          Itse suosittelisin rata-autoksi joko E30 325i:tä tai 02:sta. Molemmat ovat halpoja aihioita ja viripalikkaa löytyy hyvin juuri niin paljon kuin lompakko kestää. Sisusta purkuun, sisälle kuppipenkit ja kaaret, jarrupaloiksi kisapalat, alustaan pu-puslat ja hyvä alustasarja - tuolla reseptilla saa jo paljon ajonautintoa. Ratalelun kilvissä pitämisessä ei ole mitään mieltä, siitä tulee vaan kustannuksia ja rajoituksia rakenteluun. Lisäksi sitä alkaa turhaan stressaamaan radalla, että tällä autolla pitää vielä ajaa kotiin...

          - m

          Comment

          • .konen
            Bimmer Rookie
            • Aug 2005
            • 42

            #20
            Originally posted by muggo
            Sitä paitsi, E28 on helvetisti hauskempi auto AJAA kuin E30
            Miks?
            --

            Comment

            • qwe
              Bimmer Rookie
              • Mar 2004
              • 133
              • espoo

              #21
              ei ole hirveästi vaihtoehtoja jos nimenomaan kierrosaikoja on tarkoitus tahkota. unohda ahtaminen ja hirveät tehot ja isot puheet. keskity keveyteen, teho-painosuhteeseen, alustaan, ja tasapainoiseen ajettavuuteen. jätä kassanpohjalle sen verran että saat tahkottua kierroksia kaudessa satoja ilman pihistelyä ja vielä ahvenistolla. se opettaa niin kuskia kuin auton rakenteluakin.

              318is e30 on mainio mutta siitä on vaikea ottaa tarvittavia tehoja, 325i e30 on pomminvarma, nopea jo vakionakin, erittäin tasapainoinen ja helppo ajettava.


              http://www.nieminenracing.net/

              tutustu sivuihin, 230hv riittää "lähes suvereeniin" nopeimman luokan hallintaan.
              ei tarvita 400hv:ta ja turbolagia, kertarysäyksellä tulevaa tehontuottoa ja vikuroivaa ajoa. 1.30 katurenkailla (ei r-compound) apparalla on hyvää kyytiä.

              täällä paljon hyvää osaa:

              http://www.turnermotorsport.com/html...aramCat=E30325
              vapareiden vapautusrintama: pro-vaparit ry/ for naturally aspirated engine union

              Olen toistuvasti sanonut, että BMW:n väki on kovapintaista. Sen takia yritys on rikas ja erittäin tuottoisa. He ovat vaativia ihmisiä ja sillä tavalla he saavat työnsä tehtyä. Kuinka monta miljardööriksi yltänyttä heittopussia tiedätte? - Frank Williams-

              Comment

              • Keimo
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 2032
                • Kekkoslovakia

                #22
                Originally posted by qwe
                ei ole hirveästi vaihtoehtoja jos nimenomaan kierrosaikoja on tarkoitus tahkota. unohda ahtaminen ja hirveät tehot ja isot puheet. keskity keveyteen, teho-painosuhteeseen, alustaan, ja tasapainoiseen ajettavuuteen. jätä kassanpohjalle sen verran että saat tahkottua kierroksia kaudessa satoja ilman pihistelyä ja vielä ahvenistolla. se opettaa niin kuskia kuin auton rakenteluakin.

                318is e30 on mainio mutta siitä on vaikea ottaa tarvittavia tehoja, 325i e30 on pomminvarma, nopea jo vakionakin, erittäin tasapainoinen ja helppo ajettava.


                http://www.nieminenracing.net/

                tutustu sivuihin, 230hv riittää "lähes suvereeniin" nopeimman luokan hallintaan.
                ei tarvita 400hv:ta ja turbolagia, kertarysäyksellä tulevaa tehontuottoa ja vikuroivaa ajoa. 1.30 katurenkailla (ei r-compound) apparalla on hyvää kyytiä.

                täällä paljon hyvää osaa:

                http://www.turnermotorsport.com/html...aramCat=E30325
                Juuri tästä on kysymys eli hommata perusaihio, jolla kuskia voidaan virittää. Ajatus on se, että jos perusasiat on tuossa 325:ssa asianmukaisessa kunnossa (alusta + jarrut), niin kestää jonnin verran, kun auton limitti tulee vastaan kuskin taitojen johdosta.

                Ja kun hampaat irvessä ajamisesta ei tule olemaan kyse, niin luulenpa, että ne ahdetut 400hp:n tehot eivät tule ihan heti ajankohtaiseksi.

                Comment

                • mukko
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2003
                  • 5965
                  • Uleåborg

                  #23
                  ...........
                  Last edited by mukko; 30-10-2007, 20:32.
                  -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                  Save the World, Fuck The Fuel Economy
                  Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                  Comment

                  • mikko
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2002
                    • 1750
                    • kotona

                    #24
                    Originally posted by muggo
                    Summarusummarum, hyvä alustaneinen E30 vs. hyvä alustainen E28, niin E28 vie voiton selkeästi.
                    höpsistä töppöseen... ei o vaan siihen E30 laitettu oikeita osia minkä kyytissä olet ollut

                    Comment

                    • mukko
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2003
                      • 5965
                      • Uleåborg

                      #25
                      ................
                      Last edited by mukko; 30-10-2007, 20:31.
                      -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                      Save the World, Fuck The Fuel Economy
                      Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                      Comment

                      • mikko
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2002
                        • 1750
                        • kotona

                        #26
                        joo ei toi vakio E30 häävi oo räpätessä mutta kun esim ohjauksen vaihtaa nopeempaan... ois muute myynnissä sellane .... niin johan alkaa tarkentuu meno!!

                        jo muggo ajelee E28 535im sarkatakki ja huopakengät jalassa, vesuri takapenkillä ja pui nyrkkiä ku E30 318is kuskit pärisyttää 8000rpm nordscheife paidat päällä ja batteryä juoden molemmin puolin ohi

                        ELÄMÄ ON!!
                        Last edited by mikko; 01-09-2005, 15:43.

                        Comment

                        • mukko
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2003
                          • 5965
                          • Uleåborg

                          #27
                          .........
                          Last edited by mukko; 30-10-2007, 20:31.
                          -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                          Save the World, Fuck The Fuel Economy
                          Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                          Comment

                          • Tomi T
                            BTCF Member
                            • Apr 2003
                            • 3828
                            • Nokia

                            #28
                            Originally posted by muggo
                            a) kierroskoneet on riiseihin
                            BMW Motorsport onkin sitten vissiin jonkinlainen riisiviljelmä?
                            ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                            ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                            BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
                            BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                            ex. 53*BMW

                            Comment

                            • mukko
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2003
                              • 5965
                              • Uleåborg

                              #29
                              ..........
                              Last edited by mukko; 30-10-2007, 20:30.
                              -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                              Save the World, Fuck The Fuel Economy
                              Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                              Comment

                              • Keimo
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 2032
                                • Kekkoslovakia

                                #30
                                Ihan peruskysymys, niin miksi kuitenkin pääosa edurance sekä roadsport -luokkien parhaista autoista on nimenomaan E30:ä eikä E28:ja?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎