siinä olisi halpa 3350euroa... ja jo valmiiksi rata-ajoon rakennettu turbo M535 x)
autoa ilmeisesti kevennetty jonkinverran ja löytyy sparcon kuppia jne
Samaa mieltä, 5-sarjalaiset ovat aivan liian painavia suomalaisille mikkihiiriradoille. Jopa M5:et ovat täällä turhauttavia ajaa täkäläisillä radoilla, ne on optimoitu Nurburgringillä ajettavaksi isoa kovaa.
Itse suosittelisin rata-autoksi joko E30 325i:tä tai 02:sta. Molemmat ovat halpoja aihioita ja viripalikkaa löytyy hyvin juuri niin paljon kuin lompakko kestää. Sisusta purkuun, sisälle kuppipenkit ja kaaret, jarrupaloiksi kisapalat, alustaan pu-puslat ja hyvä alustasarja - tuolla reseptilla saa jo paljon ajonautintoa. Ratalelun kilvissä pitämisessä ei ole mitään mieltä, siitä tulee vaan kustannuksia ja rajoituksia rakenteluun. Lisäksi sitä alkaa turhaan stressaamaan radalla, että tällä autolla pitää vielä ajaa kotiin...
ei ole hirveästi vaihtoehtoja jos nimenomaan kierrosaikoja on tarkoitus tahkota. unohda ahtaminen ja hirveät tehot ja isot puheet. keskity keveyteen, teho-painosuhteeseen, alustaan, ja tasapainoiseen ajettavuuteen. jätä kassanpohjalle sen verran että saat tahkottua kierroksia kaudessa satoja ilman pihistelyä ja vielä ahvenistolla. se opettaa niin kuskia kuin auton rakenteluakin.
318is e30 on mainio mutta siitä on vaikea ottaa tarvittavia tehoja, 325i e30 on pomminvarma, nopea jo vakionakin, erittäin tasapainoinen ja helppo ajettava.
tutustu sivuihin, 230hv riittää "lähes suvereeniin" nopeimman luokan hallintaan.
ei tarvita 400hv:ta ja turbolagia, kertarysäyksellä tulevaa tehontuottoa ja vikuroivaa ajoa. 1.30 katurenkailla (ei r-compound) apparalla on hyvää kyytiä.
vapareiden vapautusrintama: pro-vaparit ry/ for naturally aspirated engine union
Olen toistuvasti sanonut, että BMW:n väki on kovapintaista. Sen takia yritys on rikas ja erittäin tuottoisa. He ovat vaativia ihmisiä ja sillä tavalla he saavat työnsä tehtyä. Kuinka monta miljardööriksi yltänyttä heittopussia tiedätte? - Frank Williams-
ei ole hirveästi vaihtoehtoja jos nimenomaan kierrosaikoja on tarkoitus tahkota. unohda ahtaminen ja hirveät tehot ja isot puheet. keskity keveyteen, teho-painosuhteeseen, alustaan, ja tasapainoiseen ajettavuuteen. jätä kassanpohjalle sen verran että saat tahkottua kierroksia kaudessa satoja ilman pihistelyä ja vielä ahvenistolla. se opettaa niin kuskia kuin auton rakenteluakin.
318is e30 on mainio mutta siitä on vaikea ottaa tarvittavia tehoja, 325i e30 on pomminvarma, nopea jo vakionakin, erittäin tasapainoinen ja helppo ajettava.
tutustu sivuihin, 230hv riittää "lähes suvereeniin" nopeimman luokan hallintaan.
ei tarvita 400hv:ta ja turbolagia, kertarysäyksellä tulevaa tehontuottoa ja vikuroivaa ajoa. 1.30 katurenkailla (ei r-compound) apparalla on hyvää kyytiä.
Juuri tästä on kysymys eli hommata perusaihio, jolla kuskia voidaan virittää. Ajatus on se, että jos perusasiat on tuossa 325:ssa asianmukaisessa kunnossa (alusta + jarrut), niin kestää jonnin verran, kun auton limitti tulee vastaan kuskin taitojen johdosta.
Ja kun hampaat irvessä ajamisesta ei tule olemaan kyse, niin luulenpa, että ne ahdetut 400hp:n tehot eivät tule ihan heti ajankohtaiseksi.
joo ei toi vakio E30 häävi oo räpätessä mutta kun esim ohjauksen vaihtaa nopeempaan... ois muute myynnissä sellane .... niin johan alkaa tarkentuu meno!!
jo muggo ajelee E28 535im sarkatakki ja huopakengät jalassa, vesuri takapenkillä ja pui nyrkkiä ku E30 318is kuskit pärisyttää 8000rpm nordscheife paidat päällä ja batteryä juoden molemmin puolin ohi
Comment