Announcement

Collapse
No announcement yet.

Akun vaihto ilman katkosta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • oliw
    Bimmer Rookie
    • Feb 2019
    • 30
    • fin

    Akun vaihto ilman katkosta?

    Mites, onnistuuko ongelmitta ilman katkoksia jos kytkee vara-akun konehuoneen puolelta vaihdon ajaksi? Näin välttäisi kai riski-FRM:n käynnistymisen ja muiden asetusten katoamisen?
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16457
    • Asikkala

    #2
    Sulla on ilmeisesti jokin bmw-malli ?

    Comment

    • oliw
      Bimmer Rookie
      • Feb 2019
      • 30
      • fin

      #3
      Originally posted by jr66 View Post
      Sulla on ilmeisesti jokin bmw-malli ?
      Sulla on ilmeisesti jokin bmw-malli ?




      e71

      Comment

      • RRR77
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2016
        • 232
        • Tuusula

        #4
        Onnistuu. Itsellä on myös E71 ja vaihdoin akun juurikin noin, eli toinen akku kaapeleilla kiinni konehuoneeseen ja takaluukusta oma akku vaihtaen.
        535d F07
        120d M-Sport F20

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          #5
          Ihan mielenkiinnosta miksi? Akun voi näissä ihan normaalisti irroittaa.. Ihan sama miten vaihdat, niin akun vaihto pitää vähintään kertoa autolle. Mikäli akun koko/tyyppi vaihtuu, niin sitten pitää myös koodata. Näitähän ei muistaakseni ole saanut ilman IBS. Jos alkaa kikkailemaan kahden akun kanssa, niin sitten tarkkana sen plus kaapelin kanssa.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • oliw
            Bimmer Rookie
            • Feb 2019
            • 30
            • fin

            #6
            Originally posted by HTK12 View Post
            Ihan mielenkiinnosta miksi? Akun voi näissä ihan normaalisti irroittaa.. Ihan sama miten vaihdat, niin akun vaihto pitää vähintään kertoa autolle. Mikäli akun koko/tyyppi vaihtuu, niin sitten pitää myös koodata. Näitähän ei muistaakseni ole saanut ilman IBS. Jos alkaa kikkailemaan kahden akun kanssa, niin sitten tarkkana sen plus kaapelin kanssa.

            Löytyy tarinoita että "firmisvialliset" FRM:t lakanneet toimimasta kun akun maakaapelia käytetty irti, toki sama voi tapahtua muutenkin skannatessa tai koodatessa.



            Carlyllahan saa tuon akun vaihdon rekisteröityä ja tarvittaessa kapasiteetinkin muutettua.Carly ei anna koodata "riski-FRM:iä."


            Mitäköhän asetuksia katoaa ja tarvitseeko radio näissä mitään avauskoodia?

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              #7
              Originally posted by oliw View Post
              Löytyy tarinoita että "firmisvialliset" FRM:t lakanneet toimimasta kun akun maakaapelia käytetty irti, toki sama voi tapahtua muutenkin skannatessa tai koodatessa.



              Carlyllahan saa tuon akun vaihdon rekisteröityä ja tarvittaessa kapasiteetinkin muutettua.Carly ei anna koodata "riski-FRM:iä."


              Mitäköhän asetuksia katoaa ja tarvitseeko radio näissä mitään avauskoodia?
              Jos sitä FRM alkaa pelkäämään, niin parempi olla sitten enää lukematta ja nollaamatta koodeja. Ei tarvita mitään radion avauskoodeja. Kellohan sieltä katoaa ym. mutta ei mitään kriittistä.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • MeisterW
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2017
                • 306
                • Uusimaa

                #8
                Ohjainkulma herja tulee myös, jos akku ollut irti, eli ei pidä pelästyä vaan käännellä rattia puolelta toiselle niin häviää. Minusta mukavampi vaihdella akkua kun on virrat pois näissä. En tiedä onko tuo FRM kuitenkaan kovin yleinen ja jos hajotakseen niin ei sitä oikein voi välttää. Monet rempat, esim hehkut, pitää kuitenkin tehdä akku irti.
                E39 M5 2002
                E70 X5 3.0sd 2008
                E83 X3 3.0i 2005
                G21 330e

                Comment

                • oliw
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2019
                  • 30
                  • fin

                  #9
                  Originally posted by MeisterW View Post
                  Ohjainkulma herja tulee myös, jos akku ollut irti, eli ei pidä pelästyä vaan käännellä rattia puolelta toiselle niin häviää. Minusta mukavampi vaihdella akkua kun on virrat pois näissä. En tiedä onko tuo FRM kuitenkaan kovin yleinen ja jos hajotakseen niin ei sitä oikein voi välttää. Monet rempat, esim hehkut, pitää kuitenkin tehdä akku irti.

                  Entäs adaptiivinen vakkari, tarvitaanko uudelleen kalibrointi?



                  Mieluiten tosiaan käyttäisi virrat pois vaihdon ajaksi.

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    #10
                    Originally posted by oliw View Post
                    Entäs adaptiivinen vakkari, tarvitaanko uudelleen kalibrointi?



                    Mieluiten tosiaan käyttäisi virrat pois vaihdon ajaksi.
                    Ei tarvitse uudelleen kalibrointia. Edelleenkään en vielä ole yhtää hyvää syytä tässä keskustelussa nähnyt miksi sitä akkua ei vaihtaisi perinteisesti ilman ylimääräisiä säätöjä.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎