elikkäs mihin kulutus mittari tulee kiinni?kun ei toimi kunnolla:( suurin kulutus kun painaa kaasun pohjaan on n.5l/100km...ei nouse korkeemmalle!?missä vois olla vika??toisaalta ei haittaa jos auto veis vaa 5l/100km
auto on e36 325
kulutusmittari ongelma
Collapse
X
-
No hemskutti..mul sama vika. Joko oot saanu mittarin kuntoon? Jos niin mikä oli vika?Originally posted by unlimitedelikkäs mihin kulutus mittari tulee kiinni?kun ei toimi kunnolla:( suurin kulutus kun painaa kaasun pohjaan on n.5l/100km...ei nouse korkeemmalle!?missä vois olla vika??toisaalta ei haittaa jos auto veis vaa 5l/100km
auto on e36 325
-
-
Mulla tekee joskus tällasta: Kun mittari näyttää yli 8 litraa ja lähtee hitaasti nostamaan kaasua niin viisari jumahtaa karvan verran alle 8 litran viivan ja jää siihen, vaikka tiedän, että todellinen kulutus on pienempi. Sormenpäillä napautus kojetauluun mittariston päälle ja viisari pomppaa todelliseen kohtaan, esim vaikka 6 litran viivalle. Sama jumitus toistuu lähellä nollaa. Jos vaikka lähetyn risteystä moottorijarrutuksella eli jalka kokonaan pois kaasulta, jää neula 2 litran kohalle. Taas napautus ja viisari pomppaa nollaan, niin kuin sen kuuluukin olla. Kaasupoljin ei jumita, joten se ei ole vikana. Ihan niin kuin neula kanittas johonki.
Kellään ollut vastaavaa vikaa ja miten se on korjattu. Tai onko kellään arvausta tai tietoa, mikä mättää ja miten se korjataan. Mittaristoa en ole vielä irrottanut ja aukaissut. "Vika" on pieni mutta ärsytttää silloin tällöin.E61 525d LCI
Comment
-
Mun autos jumitti kiekkamittari, ja kun vaihto konkat ehjiin niin jumitus on loppunut.Originally posted by Ha2Mulla tekee joskus tällasta: Kun mittari näyttää yli 8 litraa ja lähtee hitaasti nostamaan kaasua niin viisari jumahtaa karvan verran alle 8 litran viivan ja jää siihen, vaikka tiedän, että todellinen kulutus on pienempi. Sormenpäillä napautus kojetauluun mittariston päälle ja viisari pomppaa todelliseen kohtaan, esim vaikka 6 litran viivalle. Sama jumitus toistuu lähellä nollaa. Jos vaikka lähetyn risteystä moottorijarrutuksella eli jalka kokonaan pois kaasulta, jää neula 2 litran kohalle. Taas napautus ja viisari pomppaa nollaan, niin kuin sen kuuluukin olla. Kaasupoljin ei jumita, joten se ei ole vikana. Ihan niin kuin neula kanittas johonki.
Kellään ollut vastaavaa vikaa ja miten se on korjattu. Tai onko kellään arvausta tai tietoa, mikä mättää ja miten se korjataan. Mittaristoa en ole vielä irrottanut ja aukaissut. "Vika" on pieni mutta ärsytttää silloin tällöin.Ehkä vielä joskus E30/E34/E39:think
Ex: E39 525iA -02 Touring, E30 316i -90
Comment
-
No harvassa on sellaset elektroniset vehkeet joissa ei kondensaattoreita olisi...Originally posted by Ha2Onko E36:ssa konkat? Ei kai... Auto siis E36 iS -93.Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring
Comment
-
Mulla näyttää kulutusmittari aina yli 10 litraa, ellei tosi kevyesti paina pedaalia. Auto ei kuitenkaan kuluta kun 7-10 litraa/100km. Mikähän siinäkin sitten on?
Comment
-
Vittu meikä tajua sähöstä mittään. Sori. Ihan yössä oon ku en tajunnu, että konkat tarkottaa kondensaattoreita. Ajattelin jotain ihan muuta, mitä en ees kehtaa tunnustaa. Pitää kait näyttää sitä jollekki, joka tajuaa sähöstä enemmän ku minä.E61 525d LCI
Comment
-
530d e39 ja kulutus mittari jumittaa välillä paikalleen, laskee kyllä nollaan, ku päästää kaasun. toisinaan ku kiihdyttää niin jää näyttämään 15l/100km ja kun hellää on viisari edelleen siinä. laskee vasta ku päästää kaasun kokonaan. mittari saattaa jumittaa mihin kohtaan vaan joskus, toisinaan taas toimii ok.
mistä lähtis vikaa etsimään?E28 M30b34 turbo - > m54b30 Turbo
650hp/850nm 1.8bar
1/4m 11.48s/208km/h
100-150km/h 2.01s
100-200km/h 6.99s
EX jatkeet:
e39 528 M-Sport -99
e36 318is "M-sport" -92
Comment
Comment