elikkäs mihin kulutus mittari tulee kiinni?kun ei toimi kunnolla:( suurin kulutus kun painaa kaasun pohjaan on n.5l/100km...ei nouse korkeemmalle!?missä vois olla vika??toisaalta ei haittaa jos auto veis vaa 5l/100km auto on e36 325
Ex ajokit:2xe36
4xe30
1xe32
1xe34
Ja joka ikisen bemarin jälkeen aina sama "EI IKINÄ ENÄÄ BEMARIA"mut aina toi baijerilainen tohon pihaan ilmestyy...haha...kerran bemari AINA bemari.
elikkäs mihin kulutus mittari tulee kiinni?kun ei toimi kunnolla:( suurin kulutus kun painaa kaasun pohjaan on n.5l/100km...ei nouse korkeemmalle!?missä vois olla vika??toisaalta ei haittaa jos auto veis vaa 5l/100km auto on e36 325
No hemskutti..mul sama vika. Joko oot saanu mittarin kuntoon? Jos niin mikä oli vika?
no perhana. mulla on e30 m10 ruiskulla. Tekee silleen taas että kulutus on mittarin mukaan väkisinkin 15- 20 l/100km, vaikka kuinka varovasti painaisi...
L-jetin boxi on kyllä lainattu 518 e28 keksinnöstä... lieneekö vaikutusta.??
Mulla tekee joskus tällasta: Kun mittari näyttää yli 8 litraa ja lähtee hitaasti nostamaan kaasua niin viisari jumahtaa karvan verran alle 8 litran viivan ja jää siihen, vaikka tiedän, että todellinen kulutus on pienempi. Sormenpäillä napautus kojetauluun mittariston päälle ja viisari pomppaa todelliseen kohtaan, esim vaikka 6 litran viivalle. Sama jumitus toistuu lähellä nollaa. Jos vaikka lähetyn risteystä moottorijarrutuksella eli jalka kokonaan pois kaasulta, jää neula 2 litran kohalle. Taas napautus ja viisari pomppaa nollaan, niin kuin sen kuuluukin olla. Kaasupoljin ei jumita, joten se ei ole vikana. Ihan niin kuin neula kanittas johonki.
Kellään ollut vastaavaa vikaa ja miten se on korjattu. Tai onko kellään arvausta tai tietoa, mikä mättää ja miten se korjataan. Mittaristoa en ole vielä irrottanut ja aukaissut. "Vika" on pieni mutta ärsytttää silloin tällöin.
Mulla tekee joskus tällasta: Kun mittari näyttää yli 8 litraa ja lähtee hitaasti nostamaan kaasua niin viisari jumahtaa karvan verran alle 8 litran viivan ja jää siihen, vaikka tiedän, että todellinen kulutus on pienempi. Sormenpäillä napautus kojetauluun mittariston päälle ja viisari pomppaa todelliseen kohtaan, esim vaikka 6 litran viivalle. Sama jumitus toistuu lähellä nollaa. Jos vaikka lähetyn risteystä moottorijarrutuksella eli jalka kokonaan pois kaasulta, jää neula 2 litran kohalle. Taas napautus ja viisari pomppaa nollaan, niin kuin sen kuuluukin olla. Kaasupoljin ei jumita, joten se ei ole vikana. Ihan niin kuin neula kanittas johonki.
Kellään ollut vastaavaa vikaa ja miten se on korjattu. Tai onko kellään arvausta tai tietoa, mikä mättää ja miten se korjataan. Mittaristoa en ole vielä irrottanut ja aukaissut. "Vika" on pieni mutta ärsytttää silloin tällöin.
Mun autos jumitti kiekkamittari, ja kun vaihto konkat ehjiin niin jumitus on loppunut.
Ehkä vielä joskus E30/E34/E39:think
Ex: E39 525iA -02 Touring, E30 316i -90
Mulla näyttää kulutusmittari aina yli 10 litraa, ellei tosi kevyesti paina pedaalia. Auto ei kuitenkaan kuluta kun 7-10 litraa/100km. Mikähän siinäkin sitten on?
Vittu meikä tajua sähöstä mittään. Sori. Ihan yössä oon ku en tajunnu, että konkat tarkottaa kondensaattoreita. Ajattelin jotain ihan muuta, mitä en ees kehtaa tunnustaa. Pitää kait näyttää sitä jollekki, joka tajuaa sähöstä enemmän ku minä.
530d e39 ja kulutus mittari jumittaa välillä paikalleen, laskee kyllä nollaan, ku päästää kaasun. toisinaan ku kiihdyttää niin jää näyttämään 15l/100km ja kun hellää on viisari edelleen siinä. laskee vasta ku päästää kaasun kokonaan. mittari saattaa jumittaa mihin kohtaan vaan joskus, toisinaan taas toimii ok.
Comment