Juttua uusio(talvi)renkaista

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juhape
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2004
    • 321
    • Pieksämäki

    #46
    Hemi kyllä puhuu kuin Ruuneperi ja onhan tuossa asiaakin.
    Itsellä oli viime talvena Masterit alla, pito oli kyllä tosi hyvä mutta meteli aivan kauhea. Ja tämän laatuluokan autossa kuin BMW pitää kyllä olla sivistyneemmät renkaat ettei tartte kuulosuojaimet korvilla ajella.
    Ja mitä vielä noihin pinnoitettuhinn tulee niin kyllä niissä laatu on mennyt eteenpäin mutta ei niistä uudenveroisia saa millään.
    Hinta/laatusuhde on kyllä kohdallaan.

    Ja jonkunhan on ajettava ensin ne aidot renkaat loppuun että saadaan runkoja joista sitten tehdään uusioita
    -BMW 530d Touring -14 LCI
    -Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
    -Zetor 6245-89
    -David Brown 996 -76
    -MF 35 -58
    -Tunturi Super Sport -85
    -Tunturi Super Sport -77

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #47
      Muistutan kuitenkin vielä siitä että kaikki nyt kirjoittamani kokemukset koskee vain ja ainoastaan uusia Encorea ja Ässiä, ei yleisesti uusiorenkaita nyt, eikä joskus 70-luvulla. Uusiorenkaisiin sinällään, enkä varsinkaan uusio kesärenkaisiin en siis ota mitään kantaa. En siksi että nekään olisi huonoja, vaan siksi että koska niistä ei ole omakohtaista pidempää/elinkaaren pituista käyttökokemusta. Eli en missään tapauksessa halua itse lähteä tuohon naurettavaan markkinointiuskovaisten valtaryhmään joka luulee tietävänsä jotain vain siksi kun "muutkin tietävät" ja vieläpä ilman pienintäkään omaa kokemuspohjaa. Näitä huuhaa joukkohype juttuja kun analysoi, niin on hme että ihminen on noussut luolasta, laittanut housut jalkaan ja noussut kahdelle jalalle?
      Pitäisi myydä bemut venäjälle ja vaihtaa ne TM:n kestovoittajasuosikkiin...Opeliin tai Toyotaan....sillä nehän on OIKEASTI ne kaksi parasta...

      Comment

      • Tumppa
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2003
        • 1812
        • Oulu

        #48
        jahas..tästähän on taisteltu urakalla Itse viimetalvena pääsin toteamaan kaverin Volvossa olleet Encoret ja täytyy myöntää, että pitoa on enemmän kuin omissa myös viimetalveksi ostamissani Bridgestonen Noranza merkkirenkaissa...eron huomaa varsinkin jäisellä kelillä kun välillä melkein hirvitti ajatella mitä vauhtia kaverikin päästeli huoletta menemään niillä kunnon nastoituksella olevilla Encoreillaan. Niinkuin jotkut ovat sanoneet niin meteliä voi olla, mutta se PITO on jäisellä ja huonolla kelillä aivan mahtava.
        F31 320d LCI

        Comment

        • IvvN
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 3078
          • HelSINKI

          #49
          Oma lusikka mukaan. En talvella ole varmaan ikinä ajanut yli 100km/h ihan vaan sen takia, että pelkään hajottavani autoa johonkin tolppaan. Sivusladissa kyllä, mutta vain pienissä nopeuksissa. Eli sen takia, että voisi kokea jonkun testivoittajarenkaan jossain märällä asfaltilla, mikä on max 1/6 talvesta, en viittisi maksaa mitään 600€ lisää, kun en kuitenkaan ajaa semmoista nopeutta, että se märkäpidon eron voisi tuntea ja osaan varoa vesiliirtoa. Se että auto lähtee vesiliirtoon, on myös aika harvinaisuus, kun taivaalta tulee luntaa, eikä sinne tiepintaa keräänny ikinä mitään hirveitä lätäkköjä ja jos kerääntyy, niin ne on äkkiä jäätä Suomessa. Räntää kyllä, mutta silloin kyllä ajellaan renkailla kuin renkailla hiljaa ja varovaisesti. Eli mulle se tärkein on just toi, että jäällä ja lumella pystyy jarruttamaan ja ajamaan peläämättä, joten taidan koittaa noita ässiä tänä vuonna, kun pari rengasta on vaihdettava. Tosta melusta vielä sen verran. Miten paljon sitä melua oikeasti tulee lisää???? Mä sain semmoisen kuvan, ettei siellä autossa voi olla sisällä, jos on uusiorenkaat alla. Onko näin? vai onko se vain joku pieni lisäys siihen perus meluun, mikä tulee muutenkin nastoilla?
          Luxusta elämään - KhreliX Design verhoomo
          www.kxd.fi

          Mahdollisesti maailman paras verhoomo

          Comment

          • b@ss
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2003
            • 408
            • Lammi

            #50
            ivvn:
            itellä on ollut alla nokian hkp2:t ja ässä2:t samalla kuviolla. ääni eroa en havainnut. joten ainoa kriittinen ero on hinta
            E30 323i [pajalla]
            Nissan Primera GT
            myydään e34 osaa
            http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=173239

            Ex. Opel Manta GSi -84, Ford Escort RS2000 -76

            Member of Team ERT
            Juodaan_naiset_kauniiksi.com

            Comment

            • grote
              Bimmer Rookie
              • Feb 2005
              • 87
              • Turku

              #51
              keväällä kun väänsin kesärenkaat alle (fulda 235/40/17) niin järkytyin sitä, että todellisuudessa rengasäänet oli niissä jopa suuremmat, kuin (eko tyren 205/55/16)talvirenkailla.
              Kyllähän ne rengas äänet suomen karkeilla teillä kantautuu sisään, mutta en alkaisi pidosta tinkimään mikään olemattoman rengasääni eron tähden.
              3 edellistä talvea ajellut uusioilla eikä ole kuulovauriota todettu.
              :think

              Comment

              • Vee-eit
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2004
                • 709
                • Turku

                #52
                Hemi: "No, oikeasti tästä maasta ei löydy kovin montaa kiesiä joka minut jättää kaupasta ostetuilla talvirenkailla jäädytetyllä jääradalla, mutta tätä en laske miksikään turvallisuusnäkökohdaksi."

                Jep jep. Ego on vuoren kokoinen ja jutut sen mukaan. En väitä olevani junnusm mestari vuodelta -86, mutta jos löydät jostain pari b-mallin Asconaa tai Mk2 Escoo, niin voitais kokeilla jääradalla.

                Tämä pelkästään sen takia ettei täälläkään sentään ihan mitä vaan voi sanoa, ilman että siihen joku tarttuu kiinni.
                Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

                Comment

                • bystis
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2004
                  • 32
                  • Lpr

                  #53
                  Originally posted by juhape
                  Hemi kyllä puhuu kuin Ruuneperi ja onhan tuossa asiaakin.
                  Itsellä oli viime talvena Masterit alla, pito oli kyllä tosi hyvä mutta meteli aivan kauhea.
                  Kun ostin tuon auton ja pistin eka kerran talvirenkaat alle viime syksynä, luulin oikesti että jotain meni pieleen kun pitivät ihan hel...inmoista jyrinää ja meteliä! Piti oikein pysäyttää auto ja katella lampulla että irtoaako renkaat vai mitä tapahtuu! Nuo Masterit oli silloin melkein uudet.Kyl ne talven jälkeen vähän hiljeni tai sitten korva tottui.

                  Comment

                  • juhape
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2004
                    • 321
                    • Pieksämäki

                    #54
                    Originally posted by IvvN
                    Miten paljon sitä melua oikeasti tulee lisää???? Mä sain semmoisen kuvan, ettei siellä autossa voi olla sisällä, jos on uusiorenkaat alla. Onko näin? vai onko se vain joku pieni lisäys siihen perus meluun, mikä tulee muutenkin nastoilla?
                    Kyllä sitä melua ainakin minun tapaukessa tuli aivan helvetisti lisää. Kuullosti jopa siltä että jossain joku laakeri jurisee tai ujeltaa kun renkaat oli uudet.
                    Tuo melun kasvaminen on ihan suhteessa nastojen pituuteen. Noissa Mastereissa (HKPL 2 kuviolla) nastaulkonemaa oli useampi milli. Syvemmällä olevat tai lyhyemmät nastat on varmasti hiljaisemmat mutta jääpito tietenkin kärsii. Se täytyy vielä sanoa plussana että talven jälkeen taitaa kaikki nastat olla tallessa. Tosin en kyllä hirveesti suditellu tai sladitellu ainakaan paljaalla pinnalla vaikka muuten kyllä ajelen aika reippaasti.
                    Tälle talvelle tuota Bemua ei enää ole mutta nykyiseen kärryyn meinasin laittaa talven ajetut Nokian Neloset. Masterit on tuolla tallissa ja saan ne kyllä äkkiä vanteilla ja alle jos tarttee kun on itsellä koneet mutta varmasti noilla Nelosilla pärjää ainakin yhtä hyvin.
                    -BMW 530d Touring -14 LCI
                    -Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
                    -Zetor 6245-89
                    -David Brown 996 -76
                    -MF 35 -58
                    -Tunturi Super Sport -85
                    -Tunturi Super Sport -77

                    Comment

                    • juster
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2003
                      • 624

                      #55
                      Koska rengastestin selvän jumbon eli uusiorenkaan tueksi ei ole tullut mitään faktaa, jatketaan edelleen miksi uusiorenkaan eli ”testijumbon” hankinta on täyttä hakuammuntaa. Koska esimerkiksi Eco Turbon vanhan käytetyn rungon kyljet on pinnoitettu uudelleen (eli rungon alkuperäinen valmistajan nimi peitetty), on mahdotonta sanoa kenen valmistama runko on alun perin ollut. Pahimmassa tapauksessa kaikki neljä vanhaa runkoa voivat olla eri valmistajalta. Tällaisten ”testijumbon” ominaisuudet voivat siis heittelehtiä jo yhden auton pyörästä toiseen. Saati sitten minkälainen laatuhajonta on esimerkiksi sadan pinnoitetun kesken.

                      Mitä tällainen uusiotalvirenkaan valmistaminen käytännössä on? Hankitaan jostain loppuun käytettyjä kesärenkaita ja pinnoitetta eli renkaan pintakuviota sen valmistajalta. Uusiorengas valmistajan osaaminen on siis lähinnä käytetyn rungon ja jonkun muun valmistaman pinnoitteen toisiinsa vulkanoiminen. Kukaan uusien renkaiden valmistaja, jotka näitä pinnoitteita tekevät esim. Nokian (pohjoismaiden suurin pinnoite valmistaja) ei anna viimeistä kumi teknologiaa tai pintakuvioita uusiorengas valmistajien käyttöön.

                      Tästä sekameteli sopasta ei siis voi tulla kuin ”testijumbo” tason tuotteita. Onko se sitten riittävää laatua omaan BMW:hen? Sen päättää jokainen itse. Ymmärrän toki etteivät aidosti uudet renkaat ole halpoja, muttei pitäisi myöskään antaa pinnoitetun renkaan ominaisuuksille sellaista arvoa mikä ei niille kuulu.

                      PS. mielenkiintoista on huomata että täällä eräät pitävät jonkinlaisena totuutena, että uudet ”testijumbot” uutena olisivat paremmat kuin vuoden vanhat ”testivoittajat”. Onko tälle käsitykselle jotain mahdollista faktaa? Ja kuinka moni oikeasti vaihtaa ”testijumbot” joka vuosi uusiin, ellei ole rengaskauppias itse?

                      Comment

                      • Jeremias_touring
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2004
                        • 170
                        • Kuopio

                        #56
                        Green Diamond
                        RWD on pop

                        Comment

                        • jaki
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2003
                          • 2979
                          • Uusimaa

                          #57
                          No, eiköhän se ole jo selvä, että hemi on jonkinsortin rengaskauppias. Ja jotenkin tekemisissä noiden uusiorenkaiden kanssa.
                          Varmaan ihan toimivat ovat, mutta en todellakaan ymmärrä miksi laittaisin n 25 t euron autoon (uutena 90 t eur) jotkut halpisnuljumuljumelurenkaat. Kun hyviäkin( loogisesti käyttäytyviä + hiljaisia) on tarjolla.
                          Aika lapsellista tuo kommentointi TM:stä. Samoja testejähän on ympäri eurooppaa. Ok, eri renkailla mutta periaate: onko kaikki lehdet rengastehtaiden kanssa "suuressa salajuonessa". Heko heko.
                          Ihan sama Motonetista. Melkein taitaa hemin puheiden perusteella saada parempaa tavaraa kuin merkkiliikkeestä. Just joo: hain virranjakajan kannen ja pyörijän kilpuriin. Muistaakseni webissä oli maininta Bosch:sta. Nuo osat ei ollut Boschia koskaan nähneetkään. Tästä edes pitäydynLaakkoseen (tai sitten tilataan suoraan Saksasta) Original Teile-osiin.
                          Mutta kukin tavallaan.
                          Ai niin: en kai saisi osallistua koko tähän threadiin, koska ajelen talvella kitkoilla: Continentalin VC3:lla 225/55/16. Hyi häpeä, testivoittajilla vielä!!!
                          BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                          Comment

                          • kaol
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 5007
                            • Ilmajoki

                            #58
                            Lue koko topicci + lisälukemiseksi tuon aiemmin laittamani linkin topicci loppupäästä

                            Originally posted by jaki
                            Varmaan ihan toimivat ovat, mutta en todellakaan ymmärrä miksi laittaisin n 25 t euron autoon (uutena 90 t eur) jotkut halpisnuljumuljumelurenkaat. Kun hyviäkin( loogisesti käyttäytyviä + hiljaisia) on tarjolla.
                            Perustele nyt hyvä mies kommenttisi halpisnuljumuljumelurenkaista ja "loogisesti käyttäytyvistä". Onko sinulla oikein kokemusta?

                            Originally posted by jaki
                            Aika lapsellista tuo kommentointi TM:stä.
                            Perusteletko tuonkin? Mielestäni siinä ei ole "loogisesti" mitään lapsellista.

                            Originally posted by jaki
                            Ai niin: en kai saisi osallistua koko tähän threadiin, koska ajelen talvella kitkoilla: Continentalin VC3:lla 225/55/16. Hyi häpeä, testivoittajilla vielä!!!
                            Mistä olet ottanut herneet nenäästi? Oletko TM:n päätoimittaja?
                            Ehkä otit nokkiisi, kun ajat niillä "testivoittajarenkailla" ja sitten täällä puhutaan kyseenalaisesti testivoittajista.?
                            Kokeilemalla se selviää...

                            Comment

                            • IvvN
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 3078
                              • HelSINKI

                              #59
                              Originally posted by jaki
                              Aika lapsellista tuo kommentointi TM:stä.
                              Oli aika hyvin perusteltua ainakin mun mielestä HEMIn puolesta. Ei kyllä ole mitenkään lapsellista, vaan ihan asiallisia perusteluja.
                              Luxusta elämään - KhreliX Design verhoomo
                              www.kxd.fi

                              Mahdollisesti maailman paras verhoomo

                              Comment

                              • alspe
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2004
                                • 3399
                                • Tre

                                #60
                                juster;

                                millä perusteella sä luulet että kaikki rungot ovat erilaisia ja huonoja ja jopa moneen kertaan käytettyjä. Luultavasti uusioden valmistajalla on aika helppo ja halpa valita mitä haluaa, kunhan vaan hakee kumikorjaamoilta loppuunajettuja renkaita.

                                Eikä edes uusiorenkaiden valmistajilla ole varaa tehdä niin huonoja renkaita, että kohta lehdet kirjoittelevat kuinka moni on kuollut uusiorenkaan räjähtäessä tms.!
                                G30 520d xDrive
                                EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                                Comment

                                Working...
                                X