Announcement

Collapse
No announcement yet.

Laturin toiminta?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jaskalla
    Bimmer Rookie
    • Sep 2017
    • 68
    • Kaakonkulma

Ensin itse laturin toimintaan. Siihen ei tullut muutosta laturin vaihdolla. Nyt on uusi laturi ja sen puolesta huolettomia kilometrejä edessä. Koitetaan pärjätä tällä BMW:n ominaisuudella.

4560 Rail-pressure ongelma on ja pysyy. Auto ei ole koskaan sammunut tuohon vikaan vaan ainoastaan kova kiihdytys estyy ja matka jatkuu rauhallisemmalla vauhdilla. Startin jälkeen taas kaikki toimii. Tuo on siitä outo vika kun se tulee joskus kun vähänkään reilummin lähtee liikkeelle eikä kärsi yhtään reippaampaa kiihdytystä. Joskus saa monta kertaa vedättää rajoittimelle asti ja vauhtia on jo 160-180km/h eikä hyytymistä tule. Lähipäivinä tehnyt testilenkkejä paljon ja joka kerta se 4560 tulee jossain vaiheessa on se sitten ensimmäinen kiihdytys ja vauhtia reilu satanen tai tunnin ajon ja usean kiihdytyksen jälkeen 180km/h vauhdissa. Tämän ongelman ratkaisu vaatii todellista BMW harrastajaa joten tämä asia on nyt jäissä ja yritetään tämänkin vian kanssa tulla toimeen.

Comment

• naikou
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2010
      • 1749
      • vihti

Onko alottajan autoon kokeiltu akkua vaihtaa? Kunnossa oleva agm akku pitää ns. pintavarausta(13V) noin 5min sen jälkeen kun lataus on lopetettu vaikka olisi pari vähän kuluttavaa sähkölaitettakin käytössä. Tommonen auto missä on akun ohjainlaite ja virrankulutuksen valvonta ei normaalisti lataa akkua ennen kuin sille on tarvetta, kun laittaa sähkölaitteita päälle jotka vie paljon virtaa pitäisi lataus lähteä päälle. Tämmöisten autojen kanssa jos ajaa lyhyttä ajoa niin kannattaa käyttää ylläpitolaturia että pysyy akku kunnossa

Edit: itse olen hajottanut autostani akun koska tuo efficientdynamics toiminto ei ylläpidä akkua kun ”tarvittaessa”, ajoprofiili oli silloin sellanen noin 20min kerrallaan ja talvella sit akku luovutti
      Last edited by naikou; 05-07-2023, 01:34.
      E39 523i Turbo

Comment

Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎