Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problemo moottorinvaihdossa :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Janek
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2005
    • 631
    • Nakkila

    Problemo moottorinvaihdossa :)

    Jees, kysytään taas viisaammilta neuvoa jos ei sitten tarvis painia asian kanssa kovin kauaa..

    Eli tein tuossa moottorinvaihdon tuollaseen -84 316 kaasarilaitteeseen, uusi moottori m20b20 -83 e28:sta b23 boksilla. Ja ongelmana on se ettei laite käynnisty ilman apubensaa, aluksi kävi vain sen verran mitä laitoin bensaa, mutta alkoi käyttämään omaakin bensaa useamman yrityksen jälkeen, tai ainakin kävi n. 5min kunnes sammutin. Sen jälkeen lähti kerran omin avuin käymään, mutta ei toista kertaa ilman apubensaa.
    Eli mistä etsiä vika? Lisäksi etk:n mukaan pitäisi olla e30 320:ssä läppärungon ja virranjakajan välissä pari jotain venttiiliä, mutta sen kuvan alipainejutut eroaa hieman kyllä tuosta olemassa olevasta koneesta, kuinka tärkeitä ne venttiilit on tuon käyntiin lähtemisen kannalta kun en sellaisia löytänyt
    mistään? Ja kuuluuko tuonne polttoaine letkuun jäädä kova paine pumpun ja b.paineensäätimen väliin? Kun aioin kokeilla syöttääkö pumppu bensaa, otin letkun irti paineensäätimeltä ja roiskas niin vituusti petroolia silmille.(eikä ollut käynnissä) EDIT: tarkemmin ajattelin niin taitaa kuulua..
    Ja sit vielä: miksi/kuuluuko imusarjan alla olevasta "vedenjakelupisteestä" mennä letku imusarjan letkuliitokseen joka on pakopuolella? Eikö sieltä mene sitten vesi imusarjaan? vai lämmittääkö se vaan siellä ilman että se mihkään menee?


    Ja kysytään vielä että mitä se käynnistysventtiili käytännössä tekee?

    tällasia ongelmia täällä kertaa, kun piti koota kone suunnilleen osista mitä sattu löytymään....

    Tänks jo etukäteen, pikaisia vastauksia kaivataan..
    Last edited by Janek; 22-10-2005, 13:02.
    Audi A4 Avant 2.7BITURBO
    Bmw 740 E38
  • Scitso
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 2816
    • Kuusankoski

    #2
    Niin vaihoithan sä sinne ruiskun bensapumpun, siinä meinaan on aika paljon kovempi paine. Ja ruiskulla on siinä bensalinjan päässä paineensäädin jolla se bensan paine pidetään tarpeeks korkeena. Se "veden jakaja" on varmaankin lisäilmaluisti elikkäs toimii ryyppynä sen läpi kulkee ilmaa kun kone on kylmä ja kun kone on lämmin se on sulettuna, eli siinä on 2 ilma letkua ja 2 jäähytinnesteletkua.
    E34 525i Touring -96 "Iris"
    E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
    E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
    E46 328ia Sedan -98 "HOI"
    E61 530d Touring -04

    ex. E39 520ia Touring -98
    ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
    ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
    ex. E28 520i -82

    Comment

    • Bmw_e30
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2004
      • 1260
      • joutseno

      #3
      Originally posted by Scitso
      Niin vaihoithan sä sinne ruiskun bensapumpun, siinä meinaan on aika paljon kovempi paine.
      316 on mekaaninen pumppu eli sinnehä o pakko laittaa uudet bensalinjat ja sähköne pumppu
      ex 325i -85 325i
      325i soupe -92 325i

      Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

      Comment

      • Janek
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2005
        • 631
        • Nakkila

        #4
        juu onhan siellä ruiskupumput ja sellaset.

        mistä etsiä vika jos syy kuitenkin se ettei boxi saa tietoa että kone pyörii, jolloin ei syötä bensaa? kampiakselin tunnistin pitäisi olla kunnossa ja kytketty. ihmettelen vaan että miten se kävi n. 5min jos ei suuttimet aukea.
        sääteleekö ne alipaineventtiilit siinä imusarjan ja virranjakajan välillä ennakkoa ja syöttöä tai jotain sellasta?


        Ja miksei siinä realoemin nettietk:ssa ole e28:sia lainkaan?
        Last edited by Janek; 22-10-2005, 14:50.
        Audi A4 Avant 2.7BITURBO
        Bmw 740 E38

        Comment

        • Vee-eit
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 709
          • Turku

          #5
          Klikkaa Archive niin e28 löytyy.
          Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

          Comment

          • Scitso
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2002
            • 2816
            • Kuusankoski

            #6
            no siis jos sulla on vuoden -83 kone ni ei tod oo motronic eikä tunnistele kampiakselilta mitään. Vaan kyse on jetronic ja se syöttää kyl bensaa kuhan kone pyörii jos kaikki muut on kunnossa.
            E34 525i Touring -96 "Iris"
            E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
            E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
            E46 328ia Sedan -98 "HOI"
            E61 530d Touring -04

            ex. E39 520ia Touring -98
            ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
            ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
            ex. E28 520i -82

            Comment

            • Bmw_e30
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2004
              • 1260
              • joutseno

              #7
              onko toi b23 boksi varmasti käypäne toho b20:See?
              ex 325i -85 325i
              325i soupe -92 325i

              Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

              Comment

              • Janek
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2005
                • 631
                • Nakkila

                #8
                Originally posted by Scitso
                no siis jos sulla on vuoden -83 kone ni ei tod oo motronic eikä tunnistele kampiakselilta mitään. Vaan kyse on jetronic ja se syöttää kyl bensaa kuhan kone pyörii jos kaikki muut on kunnossa.

                no tunnisteleepa? on ainakin joku pyörä kampiakselin päässä ja siinä tunnistin, piste

                ja kyllä tuo b23 boxi pitäis siinä vörkkiä, on vaan hieman pidempi suutinten aukioloaika.

                kyllä tossa vika kavennettu siihen että joko b.paineensäädin ei aukea koska jumissa, tai pumppu ei jostain syystä jaksa kehittää tarpeeksi painetta että paineensäädin aukeaisi. eipä jaksa tänään enempiä ettiä
                Audi A4 Avant 2.7BITURBO
                Bmw 740 E38

                Comment

                • Scitso
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2002
                  • 2816
                  • Kuusankoski

                  #9
                  Originally posted by sanches
                  no tunnisteleepa? on ainakin joku pyörä kampiakselin päässä ja siinä tunnistin, piste

                  ja kyllä tuo b23 boxi pitäis siinä vörkkiä, on vaan hieman pidempi suutinten aukioloaika.

                  kyllä tossa vika kavennettu siihen että joko b.paineensäädin ei aukea koska jumissa, tai pumppu ei jostain syystä jaksa kehittää tarpeeksi painetta että paineensäädin aukeaisi. eipä jaksa tänään enempiä ettiä
                  Se piste on ainoastaan diagnostiikka pistokkeelle tulevalle anturille jonka avulla säädetään sytytysennakko. Ihan hyvä neuvo näitä tekeville ois, että ottakaa selvää minkä koneen kanssa ootte tekemisissä ja miten sen pitää toimia ennenku alatte vaihtamaan.
                  E34 525i Touring -96 "Iris"
                  E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                  E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                  E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                  E61 530d Touring -04

                  ex. E39 520ia Touring -98
                  ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                  ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                  ex. E28 520i -82

                  Comment

                  • Janek
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2005
                    • 631
                    • Nakkila

                    #10
                    Originally posted by Scitso
                    Se piste on ainoastaan diagnostiikka pistokkeelle tulevalle anturille jonka avulla säädetään sytytysennakko. Ihan hyvä neuvo näitä tekeville ois, että ottakaa selvää minkä koneen kanssa ootte tekemisissä ja miten sen pitää toimia ennenku alatte vaihtamaan.

                    no mitäs sä nyt niin scitsoilet, tekemällä oppii, ja tosiaan eka m20 kone johon käteni työnsin. JA EIKÖ TÄÄ OO SITÄ SELVÄN OTTAMISTA?
                    Audi A4 Avant 2.7BITURBO
                    Bmw 740 E38

                    Comment

                    • Hasardi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2002
                      • 1860
                      • Der Hauptstad

                      #11
                      Originally posted by sanches
                      no mitäs sä nyt niin scitsoilet, tekemällä oppii, ja tosiaan eka m20 kone johon käteni työnsin. JA EIKÖ TÄÄ OO SITÄ SELVÄN OTTAMISTA?
                      Tässä on kyllä asennetta!
                      Stadtluft macht frei.

                      Comment

                      • Scitso
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2002
                        • 2816
                        • Kuusankoski

                        #12
                        Originally posted by sanches
                        no mitäs sä nyt niin scitsoilet, tekemällä oppii, ja tosiaan eka m20 kone johon käteni työnsin. JA EIKÖ TÄÄ OO SITÄ SELVÄN OTTAMISTA?
                        Voihan sen tuollakin tavalla ottaa jos neuvotaan...
                        E34 525i Touring -96 "Iris"
                        E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                        E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                        E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                        E61 530d Touring -04

                        ex. E39 520ia Touring -98
                        ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                        ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                        ex. E28 520i -82

                        Comment

                        • Hasardi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2002
                          • 1860
                          • Der Hauptstad

                          #13
                          Originally posted by Scitso
                          Voihan sen tuollakin tavalla ottaa jos neuvotaan...
                          Hehe, nää on hauskoja kun tulee herneitä..
                          Stadtluft macht frei.

                          Comment

                          • Janek
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2005
                            • 631
                            • Nakkila

                            #14
                            löytyihän se vika, eikä edes ihmeellinen, pumpussa oli jotain häirää eikä saanut tehtyä tarpeeksi painetta. ei vaan tullut se heti mieleen kun pumppu oli takuutuote.

                            että kiitti vaan kumminkin
                            Audi A4 Avant 2.7BITURBO
                            Bmw 740 E38

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎