Laskin tossa että 10mm elementillä ja 1mm iskulla tulee soppaa 78,5 ml ja 12 mm elementillä 113 ml samanpituisella iskulla.
Aikamoinen ero!
Maskimi tehollinen iskuhan tuossa pumpussa on suunnillee 1,5 mm tai hieman vähemmän.
Ja tuollaisella reilulla 110 kuutiomillillä saa aikaan n. 360 - 370 hv:n tehot, siis mikäli kaiken saa palamaan.
Omassa autossa on tällä hetkellä syöttöä päällä tuo 110 mm3, maksimisyöttö on 135 mm3, tehoa irtoaa 450 hv.
Laskin tossa että 10mm elementillä ja 1mm iskulla tulee soppaa 78,5 ml ja 12 mm elementillä 113 ml samanpituisella iskulla.
Aikamoinen ero!
Maskimi tehollinen iskuhan tuossa pumpussa on suunnillee 1,5 mm tai hieman vähemmän.
Ja tuollaisella reilulla 110 kuutiomillillä saa aikaan n. 360 - 370 hv:n tehot, siis mikäli kaiken saa palamaan.
Omassa autossa on tällä hetkellä syöttöä päällä tuo 110 mm3, maksimisyöttö on 135 mm3, tehoa irtoaa 450 hv.
450hp dieselistä ????????!!!!!!!! mikäs on koneen koko???
Paiskatkaa se sähköpumppu mäkeen ja teetä 524 mekaanisesta pumpusta syöttöpumppu pääsette paljon helpommalla ja asiasta voi kysellä HP-Dieselistä Hannnu Mustola 0400-677485
Ainakin tehokkaiden volsun diiseleiden pumput ovat hannun käsialaa täällä ylivieskan ja kalajoen suunnalla... savua ainakin lähtee ja tehoakin kiitettävästi..
Laskin tossa että 10mm elementillä ja 1mm iskulla tulee soppaa 78,5 ml ja 12 mm elementillä 113 ml samanpituisella iskulla.
Aikamoinen ero!
Maskimi tehollinen iskuhan tuossa pumpussa on suunnillee 1,5 mm tai hieman vähemmän.
Ja tuollaisella reilulla 110 kuutiomillillä saa aikaan n. 360 - 370 hv:n tehot, siis mikäli kaiken saa palamaan.
Omassa autossa on tällä hetkellä syöttöä päällä tuo 110 mm3, maksimisyöttö on 135 mm3, tehoa irtoaa 450 hv.
450hp dieselistä ????????!!!!!!!! mikäs on koneen koko???
nostetaampa tätä topikkia ylös kun taitaa olla turbo hajoamassa...
Ensin se säksätti kiihdyttäessä ja nyt turbosta kuulu karmea vihellys kun kiihdyttää reilummin. Laakeritkohan sieltä on menossa, vai mitkä?
Auto on e34 525tdsa -92 ja ahtimessa lukee TD04, ilmeisesti vakio ahdin. Kannattaakohan tuota ruveta korjaamaan vai heittääkö mäkeen ja isompaa tilalle? Autoon on kuitenkin asennettu jo 3" putkisto ja syötönhuijauspiiri.
Nyt hyviä vinkkejä, mikä turbo olisi toimiva vakio pakosarjaan? Tai tietenkin jos joku tekee kohtuuhintaisia pakosarjoja voisi sinne isompaakin ahdinta harkita. Tarkoitus olisi kuitenkin pysyä alle 200hv:n lukemissa.
Moikka!
Itsellä ei pariin vuoteen ole bemaria ollutkaan, mutta nyt alkaisi ko. auto taas kiinnostamaan. Nykyinen auto, kun on turbolla varustettu audi josta on ollut kohtuullisen helppoa repiä hevosvoimia irti, niin bemarissakin tuo turbollinen kone olisi kiinnostava vaihtoehto.
Elikkä löytyykö tietoutta 330d virittämisestä? Minkälaisia vääntöjä/hv olette koneista saaneet irti ja minkälaisilla toimenpiteillä? Karalalle olisi kai järkevintä auto viedä?
Moikka!
Itsellä ei pariin vuoteen ole bemaria ollutkaan, mutta nyt alkaisi ko. auto taas kiinnostamaan. Nykyinen auto, kun on turbolla varustettu audi josta on ollut kohtuullisen helppoa repiä hevosvoimia irti, niin bemarissakin tuo turbollinen kone olisi kiinnostava vaihtoehto.
Elikkä löytyykö tietoutta 330d virittämisestä? Minkälaisia vääntöjä/hv olette koneista saaneet irti ja minkälaisilla toimenpiteillä? Karalalle olisi kai järkevintä auto viedä?
Taitaa olla ~parisataa kw, mallista riippuen. Siis lastulla. Vääntöjä sen verran, kun omistajalla kantti kestää.
Parempien suuttimien puute taitaa sopivan ahtimen puutteen kanssa rajoittaa tehonnostoa tehokkaasti.
"Hukkaporttilinjaisten" Holsettien, tai Garrettien vaihto ?. Eipäs taida olla kukaan kokeillut.
"Paremmat" injektorit olisi varmaankin 535d,ssä, sinänsä ei haittaa, vaikka ei sellaisenaan kävisikkään, kun niistä voi sen kärjessä olevan suutinosan vaihtaa sopivaan runkoon,mikäli sellainen löytyy.
Uudempien moottoreiden boxi sitten tukee jo piezo-sähköisiä suuttimiakin.
Soitto Mikalle, niin sitten jo kaiken tarpeellisen tiedätkin.
.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia. Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
nostetaampa tätä topikkia ylös kun taitaa olla turbo hajoamassa...
Ensin se säksätti kiihdyttäessä ja nyt turbosta kuulu karmea vihellys kun kiihdyttää reilummin. Laakeritkohan sieltä on menossa, vai mitkä?
Auto on e34 525tdsa -92 ja ahtimessa lukee TD04, ilmeisesti vakio ahdin. Kannattaakohan tuota ruveta korjaamaan vai heittääkö mäkeen ja isompaa tilalle? Autoon on kuitenkin asennettu jo 3" putkisto ja syötönhuijauspiiri.
Nyt hyviä vinkkejä, mikä turbo olisi toimiva vakio pakosarjaan? Tai tietenkin jos joku tekee kohtuuhintaisia pakosarjoja voisi sinne isompaakin ahdinta harkita. Tarkoitus olisi kuitenkin pysyä alle 200hv:n lukemissa.
Lunta/jäätä/moskaa päässyt imupuolen siipiin ja tätä myöten siipi vääntynyt jolloin myös tuo vihellys alkaa..
itselläni manuaali tds:stä löyty dynossa takarenkaalta 179hv ja 460Nm pelkällä lastulla 1.4baareilla. tällä hetkellä menossa pikku päivitys turbon,pakosarjan ja coolerin osalta. tarkoitus olisi että ensin penkitetään ilman 12mm nestepäätä ihan mielenkiinnosta,toki ensin pitää kytkimelle antaa tekohengitystä. tavoite olisi 240 ehkä jonkun verran +
Comment