Announcement

Collapse
No announcement yet.

525 tdsa:n ahtimen vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mauri H.
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2003
    • 270
    • Salo

    #31
    Originally posted by rei7pir8
    Laskin tossa että 10mm elementillä ja 1mm iskulla tulee soppaa 78,5 ml ja 12 mm elementillä 113 ml samanpituisella iskulla.
    Aikamoinen ero!
    Maskimi tehollinen iskuhan tuossa pumpussa on suunnillee 1,5 mm tai hieman vähemmän.
    Ja tuollaisella reilulla 110 kuutiomillillä saa aikaan n. 360 - 370 hv:n tehot, siis mikäli kaiken saa palamaan.

    Omassa autossa on tällä hetkellä syöttöä päällä tuo 110 mm3, maksimisyöttö on 135 mm3, tehoa irtoaa 450 hv.
    F11 530D xDrive

    Comment

    • TONI_VAAN
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2003
      • 210

      #32
      ????

      Originally posted by Mauri H.
      Originally posted by rei7pir8
      Laskin tossa että 10mm elementillä ja 1mm iskulla tulee soppaa 78,5 ml ja 12 mm elementillä 113 ml samanpituisella iskulla.
      Aikamoinen ero!
      Maskimi tehollinen iskuhan tuossa pumpussa on suunnillee 1,5 mm tai hieman vähemmän.
      Ja tuollaisella reilulla 110 kuutiomillillä saa aikaan n. 360 - 370 hv:n tehot, siis mikäli kaiken saa palamaan.

      Omassa autossa on tällä hetkellä syöttöä päällä tuo 110 mm3, maksimisyöttö on 135 mm3, tehoa irtoaa 450 hv.
      450hp dieselistä ????????!!!!!!!! mikäs on koneen koko???

      Comment

      • petska
        Newbiemmer
        • Mar 2004
        • 15

        #33
        Paiskatkaa se sähköpumppu mäkeen ja teetä 524 mekaanisesta pumpusta syöttöpumppu pääsette paljon helpommalla ja asiasta voi kysellä HP-Dieselistä Hannnu Mustola 0400-677485

        Ainakin tehokkaiden volsun diiseleiden pumput ovat hannun käsialaa täällä ylivieskan ja kalajoen suunnalla... savua ainakin lähtee ja tehoakin kiitettävästi..

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17799
          • Jämsä

          #34
          Re: ????

          Originally posted by TONI_VAAN
          Originally posted by Mauri H.
          Originally posted by rei7pir8
          Laskin tossa että 10mm elementillä ja 1mm iskulla tulee soppaa 78,5 ml ja 12 mm elementillä 113 ml samanpituisella iskulla.
          Aikamoinen ero!
          Maskimi tehollinen iskuhan tuossa pumpussa on suunnillee 1,5 mm tai hieman vähemmän.
          Ja tuollaisella reilulla 110 kuutiomillillä saa aikaan n. 360 - 370 hv:n tehot, siis mikäli kaiken saa palamaan.

          Omassa autossa on tällä hetkellä syöttöä päällä tuo 110 mm3, maksimisyöttö on 135 mm3, tehoa irtoaa 450 hv.
          450hp dieselistä ????????!!!!!!!! mikäs on koneen koko???
          eikös se joku 300D -80 luvun taksimersu ollu?
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          • turomu
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2005
            • 310
            • Kuusamo

            #35
            nostetaampa tätä topikkia ylös kun taitaa olla turbo hajoamassa...
            Ensin se säksätti kiihdyttäessä ja nyt turbosta kuulu karmea vihellys kun kiihdyttää reilummin. Laakeritkohan sieltä on menossa, vai mitkä?

            Auto on e34 525tdsa -92 ja ahtimessa lukee TD04, ilmeisesti vakio ahdin. Kannattaakohan tuota ruveta korjaamaan vai heittääkö mäkeen ja isompaa tilalle? Autoon on kuitenkin asennettu jo 3" putkisto ja syötönhuijauspiiri.

            Nyt hyviä vinkkejä, mikä turbo olisi toimiva vakio pakosarjaan? Tai tietenkin jos joku tekee kohtuuhintaisia pakosarjoja voisi sinne isompaakin ahdinta harkita. Tarkoitus olisi kuitenkin pysyä alle 200hv:n lukemissa.
            X3 30d M-sport
            exät:e39 M5, x3, e39 523iA,e32 730i,e46 316i,e39 520d,e39 523iA touring, e39 523iA, e30 325 cabriolet, e34 525i 12v, e34 524 TD, e34 535, e34 525 TDSA, e34 525 24v ja e30 316

            Comment

            • 1tas
              Newbiemmer
              • Apr 2006
              • 5

              #36
              Moikka!
              Itsellä ei pariin vuoteen ole bemaria ollutkaan, mutta nyt alkaisi ko. auto taas kiinnostamaan. Nykyinen auto, kun on turbolla varustettu audi josta on ollut kohtuullisen helppoa repiä hevosvoimia irti, niin bemarissakin tuo turbollinen kone olisi kiinnostava vaihtoehto.
              Elikkä löytyykö tietoutta 330d virittämisestä? Minkälaisia vääntöjä/hv olette koneista saaneet irti ja minkälaisilla toimenpiteillä? Karalalle olisi kai järkevintä auto viedä?

              Comment

              • tuikku
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 1353

                #37
                Originally posted by 1tas
                Moikka!
                Itsellä ei pariin vuoteen ole bemaria ollutkaan, mutta nyt alkaisi ko. auto taas kiinnostamaan. Nykyinen auto, kun on turbolla varustettu audi josta on ollut kohtuullisen helppoa repiä hevosvoimia irti, niin bemarissakin tuo turbollinen kone olisi kiinnostava vaihtoehto.
                Elikkä löytyykö tietoutta 330d virittämisestä? Minkälaisia vääntöjä/hv olette koneista saaneet irti ja minkälaisilla toimenpiteillä? Karalalle olisi kai järkevintä auto viedä?

                Taitaa olla ~parisataa kw, mallista riippuen. Siis lastulla. Vääntöjä sen verran, kun omistajalla kantti kestää.
                Parempien suuttimien puute taitaa sopivan ahtimen puutteen kanssa rajoittaa tehonnostoa tehokkaasti.

                "Hukkaporttilinjaisten" Holsettien, tai Garrettien vaihto ?. Eipäs taida olla kukaan kokeillut.
                "Paremmat" injektorit olisi varmaankin 535d,ssä, sinänsä ei haittaa, vaikka ei sellaisenaan kävisikkään, kun niistä voi sen kärjessä olevan suutinosan vaihtaa sopivaan runkoon,mikäli sellainen löytyy.

                Uudempien moottoreiden boxi sitten tukee jo piezo-sähköisiä suuttimiakin.
                Soitto Mikalle, niin sitten jo kaiken tarpeellisen tiedätkin.
                .
                CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                Comment

                • jani1632
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 2243
                  • Etelä-pohjanmaa

                  #38
                  Originally posted by turomu
                  nostetaampa tätä topikkia ylös kun taitaa olla turbo hajoamassa...
                  Ensin se säksätti kiihdyttäessä ja nyt turbosta kuulu karmea vihellys kun kiihdyttää reilummin. Laakeritkohan sieltä on menossa, vai mitkä?

                  Auto on e34 525tdsa -92 ja ahtimessa lukee TD04, ilmeisesti vakio ahdin. Kannattaakohan tuota ruveta korjaamaan vai heittääkö mäkeen ja isompaa tilalle? Autoon on kuitenkin asennettu jo 3" putkisto ja syötönhuijauspiiri.

                  Nyt hyviä vinkkejä, mikä turbo olisi toimiva vakio pakosarjaan? Tai tietenkin jos joku tekee kohtuuhintaisia pakosarjoja voisi sinne isompaakin ahdinta harkita. Tarkoitus olisi kuitenkin pysyä alle 200hv:n lukemissa.
                  Lunta/jäätä/moskaa päässyt imupuolen siipiin ja tätä myöten siipi vääntynyt jolloin myös tuo vihellys alkaa..
                  Tallin täytteet:
                  E70 3.0d -09
                  E34 540ia -94
                  E39 520d -00
                  E39 528i M-sport -00
                  E60 520i -04
                  E30 -86
                  E61 520da -09

                  Comment

                  • turomu
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2005
                    • 310
                    • Kuusamo

                    #39
                    mahdollisesti hätiköity diaknoosi, vaihdetaampa vuotava pakosarjan tiiviste ja katsotaan tilannetta uudestaan...


                    Vika oli pakosarjan tiivisteessä!!!
                    Last edited by turomu; 27-04-2006, 20:05.
                    X3 30d M-sport
                    exät:e39 M5, x3, e39 523iA,e32 730i,e46 316i,e39 520d,e39 523iA touring, e39 523iA, e30 325 cabriolet, e34 525i 12v, e34 524 TD, e34 535, e34 525 TDSA, e34 525 24v ja e30 316

                    Comment

                    • fenkka
                      Newbiemmer
                      • Feb 2008
                      • 10
                      • kempele

                      #40
                      itselläni manuaali tds:stä löyty dynossa takarenkaalta 179hv ja 460Nm pelkällä lastulla 1.4baareilla. tällä hetkellä menossa pikku päivitys turbon,pakosarjan ja coolerin osalta. tarkoitus olisi että ensin penkitetään ilman 12mm nestepäätä ihan mielenkiinnosta,toki ensin pitää kytkimelle antaa tekohengitystä. tavoite olisi 240 ehkä jonkun verran +
                      525 (pensalla pestään pensselit) e39

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎