Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mistä tietää, että on DSC?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    #46
    Originally posted by HC91 View Post
    Ei ole.

    EDIT: Ei ole e39:ssä vakiona DSC 2000-> eteenpäin, niinkuin tuolla väitetään.

    EDIT: Siis eihän se noin toimi kuin tuolla väitetään, pääsiäismuna...
    Last edited by Bmw Master; 14-10-2009, 15:05.

    Comment

    • JJT
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6694
      • .......

      #47
      Kysynpä tässä kun näkyy olevan asiantuntijoita.
      Onko e36:ssa asc+t niin kuin käyttöohjekirjassa sanotaan vai pelkkä asc?:think

      btw siinäkin jää palamaan tuo valo kun painaa nappia pitkään pohjassa eikä napista tämän jälkeen tapahdu mitään.
      Myyn:
      M10/20/52 E30-E36 osia

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        #48
        Originally posted by jjt View Post
        kysynpä Tässä Kun Näkyy Olevan Asiantuntijoita.
        Onko E36:ssa Asc+t Niin Kuin Käyttöohjekirjassa Sanotaan Vai Pelkkä Asc?:think

        Btw Siinäkin Jää Palamaan Tuo Valo Kun Painaa Nappia Pitkään Pohjassa Eikä Napista Tämän Jälkeen Tapahdu Mitään.
        Asc+t.

        Comment

        • JJT
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6694
          • .......

          #49
          Kiitän.
          Myyn:
          M10/20/52 E30-E36 osia

          Comment

          • HC91
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 998
            • 29100/310053

            #50
            Originally posted by Bmw Master View Post
            Ei ole.

            EDIT: Ei ole e39:ssä vakiona DSC 2000-> eteenpäin, niinkuin tuolla väitetään.

            EDIT: Siis eihän se noin toimi kuin tuolla väitetään, pääsiäismuna...
            Ne taulukot ovat USA-vientimalleille (528, 540). Aamulla koitin niin se on kokolailla 10s mitä piti DSC nappia painaa että keltanen valo sammui. Eikä syty nappia painelemalla kuin virtojen katkaisun jälkeen uusiksi. Efekti on kuten boardilla kuvattu, moottoritehon leikkausta ei enää tehdä - luistoa hillitään jarruilla ja liukkaalla kolmio vilkkuu entiseen malliin. Tämä siis -01 530iT:llä.
            92' ///M5 3.8 individual
            09' 320d xDrive
            16' NIU N1 Sport
            19' NIU U+ Sport

            Comment

            • Risto113
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 1204
              • GrassLake

              #51
              Originally posted by HC91 View Post
              Ne taulukot ovat USA-vientimalleille (528, 540). Aamulla koitin niin se on kokolailla 10s mitä piti DSC nappia painaa että keltanen valo sammui. Eikä syty nappia painelemalla kuin virtojen katkaisun jälkeen uusiksi. Efekti on kuten boardilla kuvattu, moottoritehon leikkausta ei enää tehdä - luistoa hillitään jarruilla ja liukkaalla kolmio vilkkuu entiseen malliin. Tämä siis -01 530iT:llä.
              Tämä mäkin olen yrittänyt moneen kertaan selittää...

              Comment

              • HC91
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2007
                • 998
                • 29100/310053

                #52
                Originally posted by Risto113 View Post
                Tämä mäkin olen yrittänyt moneen kertaan selittää...
                ...mutta kehnolla menestyksellä 10s override auttaa kyllä liukkaalla liikkeellelähdöissä kun ei niin rajusti stumppaa menoa heti alkuunsa. Toinen "hyödyllinen" tapaus on revittely 1-2 vaihdossa vähänkään kostealla alustalla, missä ASC+T/DSC muutoin leikkaisi tehot 0,5-1s ajaksi
                92' ///M5 3.8 individual
                09' 320d xDrive
                16' NIU N1 Sport
                19' NIU U+ Sport

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  #53
                  Originally posted by HC91 View Post
                  Ne taulukot ovat USA-vientimalleille (528, 540). Aamulla koitin niin se on kokolailla 10s mitä piti DSC nappia painaa että keltanen valo sammui. Eikä syty nappia painelemalla kuin virtojen katkaisun jälkeen uusiksi. Efekti on kuten boardilla kuvattu, moottoritehon leikkausta ei enää tehdä - luistoa hillitään jarruilla ja liukkaalla kolmio vilkkuu entiseen malliin. Tämä siis -01 530iT:llä.
                  ASC:stä tuota ei edelleenkään löydy.

                  Vahvasti epäilen DSC varustelluista e39:stä. Todisteita odotellessa

                  Eli nyt kun painat pitkään, pystyt esim. jäälle heittelemään rinkuloita helposti, kun molemmat pyörät sutii?

                  EDIT: Asiaa puitu ennenkin ja todettu, ettei sitä väliasentoa ole e39:ssä. http://www.btcf.fi/forum/showthread....ht=dsc&page=22
                  Last edited by Bmw Master; 15-10-2009, 10:17.

                  Comment

                  • HC91
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2007
                    • 998
                    • 29100/310053

                    #54
                    Originally posted by Bmw Master View Post
                    ASC:stä tuota ei edelleenkään löydy.
                    samalla tavalla (ensin syttyy valo, 10s päästä sammuu, sen jälkeen ei valo reagoi nappiin) käyttäytyi -98 E39 mikä mulla joskus muinoin oli, siinä ASC+T.

                    Originally posted by Bmw Master View Post
                    Vahvasti epäilen DSC varustelluista e39:stä. Todisteita odotellessa
                    Hankalaksi menee kun pitäis samanaikaisesti olla kolme kameraa? Mittaristoon (tästä on viteo), DSC-napille ja yks ulkopuolelta autoa :think

                    Originally posted by Bmw Master View Post
                    Eli nyt kun painat pitkään, pystyt esim. jäälle heittelemään rinkuloita helposti, kun molemmat pyörät sutii?
                    En ole kokeillut, ajan aggressiivisesti mutten leiki autoillani tahi yritä saada niitä tieten tahtoen rikki

                    Originally posted by Bmw Master View Post
                    EDIT: Asiaa puitu ennenkin ja todettu, ettei sitä väliasentoa ole e39:ssä. http://www.btcf.fi/forum/showthread....ht=dsc&page=22
                    Olen näköjään itsekin ilmaissut asian tuolla harjaanjohtavasti eli olisi pitänyt kirjoittaa kunnolla auki: E39:n DSC:ssä ei ole samanlaista virtoja katsematta päälle ja pois kytkettävää väliasentoa kuin esim. E46:ssa (DTC). En tiedä miten E39:n DSC:n käytös eroaa vai eroaako mitenkään DTC:stä tuon 10s overriden jälkeen. Ei kait DTC-modessakaan kovin pienisäteistä ympyrää pysty pyörittään?
                    92' ///M5 3.8 individual
                    09' 320d xDrive
                    16' NIU N1 Sport
                    19' NIU U+ Sport

                    Comment

                    • TheFlb
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2008
                      • 37
                      • Vaasa

                      #55
                      Originally posted by Convertible View Post
                      ASC = luistonesto
                      DSC = ajonhallinta (sama asia kuin muiden merkkien ESP)
                      DTC = ajonhallinta (sama asia kuin muiden merkkien ESP)
                      Niin ja tuo ASC sisältyy noihin DSC ym järjestelmiin.

                      ASC napista vain päälle/pois
                      DSC napista yksi painallus kytkee ASC:n pois jolloin antaa lyödä osittain tyhjää, mutta ottaa hommat hanskaan, kun alkaa lähteä tumpusta.

                      DSC napista kun painaa 5 sec. niin saa kokonaan pois. kaksi valoa mittaristossa.

                      Niin ja vain manuaaleille.
                      Eiks tää pitäis olla näin?

                      ASC= sutimisen esto

                      ASC+T= sutimisen ja luiston esto

                      ????????????????????????????????

                      Comment

                      • HC91
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2007
                        • 998
                        • 29100/310053

                        #56
                        Originally posted by TheFlb View Post
                        Eiks tää pitäis olla näin?

                        ASC= sutimisen esto

                        ASC+T= sutimisen ja luiston esto

                        ????????????????????????????????
                        ASC tais tulla 80-luvun loppupuolella ja se toimii moottoritehoa rajoittamalla/leikkaamalla

                        ASC+T 90-luvun alkupuolella, tuossa lisänä ylläolevaan takajarrujen käyttö kiertoliikkeen estämiseksi

                        DSC 90-luvun loppupuolella ja jottei asia olisi liian yksiselitteinen - ASC on yksi osa DSC:tä, DTC taas yksi DSC:n toiminto

                        stability control != traction control

                        tuossa on aika kivasti avattu eri järjestelmiä ja lyhenteitä:
                        Last edited by HC91; 15-10-2009, 11:41. Reason: lukihäriö koirattu
                        92' ///M5 3.8 individual
                        09' 320d xDrive
                        16' NIU N1 Sport
                        19' NIU U+ Sport

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          #57
                          Originally posted by HC91 View Post
                          samalla tavalla (ensin syttyy valo, 10s päästä sammuu, sen jälkeen ei valo reagoi nappiin) käyttäytyi -98 E39 mikä mulla joskus muinoin oli, siinä ASC+T.
                          Kyllä ne valot sammuu ja syttyy, mutta siltikin se rajoittaa moottori tehoa.

                          Tässäpä tämä ongelma onkin, kun ne valot sammuu ja nappi menee toimimattomaksi. Siltikin, se rajoittaa moottoritehoa.

                          Vain kumia polttamalla asdian voi varmistaa

                          Originally posted by TheFlb View Post
                          Eiks tää pitäis olla näin?

                          ASC= sutimisen esto

                          ASC+T= sutimisen ja luiston esto

                          ????????????????????????????????
                          Ei, ASC+T on sutimisen esto, ei ajonvakautus, eli DSC.

                          Comment

                          • HC91
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2007
                            • 998
                            • 29100/310053

                            #58
                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            Vain kumia polttamalla asian voi varmistaa
                            lähinnä mietin 0-80km/h kiihdytystä liukkaalla pinnalla, jossa aikaeroa pitäisi tulla merkittävästi. Ei kait esim. E46 anna DTC-modella kumia polttaa?
                            92' ///M5 3.8 individual
                            09' 320d xDrive
                            16' NIU N1 Sport
                            19' NIU U+ Sport

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              #59
                              Originally posted by HC91 View Post
                              lähinnä mietin 0-80km/h kiihdytystä liukkaalla pinnalla, jossa aikaeroa pitäisi tulla merkittävästi. Ei kait esim. E46 anna DTC-modella kumia polttaa?
                              E46:ssa on DSC, ei DTC.

                              Miksei antaisi? Jos kaasunrajoitus on poissa ja jarrut vain hoitaa lukkoperän virkaa. Silloin pitäisi molempien renkaiden sauhuta.

                              Tuo liukkaalla kiihdyttely ja ajanotto antaisi jo paljon lisätietoa. Kokeile jos voit.

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                #60
                                Lainaus:

                                "For those of you that are pressing & holding your ASC or DSC button...nothing is wrong with your car when you the light goes back off and you can't get it to illuminate until you turn the car off, then back on. That is how it works. This is the "easter egg" competition mode...like previously stated...ASC+T/DSC default is ON. When you briefly press the ASC+T/DSC button you turn the system OFF (triangular light illuminates on the instr cluster). If you press & hold the ASC+T/DSC button for approx 10 seconds...the triangular TC light on the instr cluster should first illuminate, then go back off...this indicates that you have disabled (or changed the parameters) of the ETR (engine throttle reduction) part of traction control (both ASC+T and DSC has this feature). The car remains in this mode once initiated until you turn the ignition off. Upon the next start up...ASC+T/DSC will return to it's default setting of being ON."

                                Eli eihän tuossakaan 100% mainita, että kaasunrajoitus olisi pois vaan parametrejä muutettu.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎