Announcement

Collapse
No announcement yet.

318iS vs 318i

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmw318is
    Bimmer Rookie
    • Feb 2004
    • 135

    #16
    Niin ei se 318is ole ainakaan huonontunut (e30-e36), päin vastoin tietenkin. Luulisin, että e36 318is on varmasti yhtä hyvä samalla arvo asteikolla mitattuna verrattuna muihin bmw:n malleihin, kuin e30 318is oli. Nelisylinteriseksi riittävän pirteä, ihan kivan näköinen, suht edullinen, hyvä ajaa..verrattuna esim. saman muihin saman ikäluokan autoihin.
    328i e46

    Comment

    • bmw318is
      Bimmer Rookie
      • Feb 2004
      • 135

      #17
      Niin ei se 318is ole ainakaan huonontunut (e30-e36), päin vastoin tietenkin. Luulisin, että e36 318is on varmasti yhtä hyvä samalla arvo asteikolla mitattuna verrattuna muihin bmw:n malleihin, kuin e30 318is oli. Nelisylinteriseksi riittävän pirteä, ihan kivan näköinen, suht edullinen, hyvä ajaa..verrattuna esim. muihin saman ikäluokan autoihin..
      328i e46

      Comment

      • Juzmus
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 259
        • Turku - Åbo

        #18
        Originally posted by bmw318is
        Niin ei se 318is ole ainakaan huonontunut (e30-e36), päin vastoin tietenkin. Luulisin, että e36 318is on varmasti yhtä hyvä samalla arvo asteikolla mitattuna verrattuna muihin bmw:n malleihin, kuin e30 318is oli. Nelisylinteriseksi riittävän pirteä, ihan kivan näköinen, suht edullinen, hyvä ajaa..verrattuna esim. muihin saman ikäluokan autoihin..
        Samaa tekniikkaa taka-akselia lukuunottamatta löytyy e36 318ti:stä, mielestäni hinta/laatu kohdallaan siinäkin..

        Comment

        • BMW
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2004
          • 3822
          • California

          #19
          Originally posted by Juzmus
          Originally posted by bmw318is
          Niin ei se 318is ole ainakaan huonontunut (e30-e36), päin vastoin tietenkin. Luulisin, että e36 318is on varmasti yhtä hyvä samalla arvo asteikolla mitattuna verrattuna muihin bmw:n malleihin, kuin e30 318is oli. Nelisylinteriseksi riittävän pirteä, ihan kivan näköinen, suht edullinen, hyvä ajaa..verrattuna esim. muihin saman ikäluokan autoihin..
          Samaa tekniikkaa taka-akselia lukuunottamatta löytyy e36 318ti:stä, mielestäni hinta/laatu kohdallaan siinäkin..
          Onkos ne näppylät nyt sitten niin että uudemmat 318ti compactit on nykypäivän IS?

          Onks tos 318TI compactis 140hv? Suoritusarvot? :arrow:
          P
          R
          N
          D

          Comment

          • Juzmus
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 259
            • Turku - Åbo

            #20
            Originally posted by M-Technic
            Onkos ne näppylät nyt sitten niin että uudemmat 318ti compactit on nykypäivän IS?

            Onks tos 318TI compactis 140hv? Suoritusarvot? :arrow:
            318ti compact 1994-96
            Kone M42B18 --> 1,8l
            Max teho@rpm 140@6000
            Max väääntö@rpm 175@4500
            0-100km/h 9.9 s
            Vmax 209 km/h

            318ti compact 1996-2000
            Kone M44B19 --> 1,9l
            Max teho@rpm 140@6000
            Max vääntö@rpm 180@4300
            0-100km/h 9.9 s
            Vmax 209 km/h

            Mulla itsellä on jälkimmäinen vm- 97. Hyvä peli. Ostakee vaikka pois, joutaisi oikeastaan tällä hetkellä myyntiinkiin?
            8)

            Comment

            • MikkoV
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2003
              • 631
              • Sastamala

              #21
              Ihan kiva ja kiertävä kone tossa iS:ssä on, paljon ruudikkaamman tuntunen kuin 320i. Itse toin tammikuussa saksasta -92 E36 iS:n ja oli mielestäni pirun siistikuntoinen peli. Pyynti liikkeessä oli muistaakseni 4300E ja aika hyvin sai tingittyä sielläkin, 2700E siitä loppupeleissä maksoin, oli kohtuu edullien ja ols varmaan vieläkin sillä rahalla. Verot silloin 3100E mutta nyt pääsis varmaan vähemmällä. Hakukustannuksiin muuten kannattaa varata se tonni ja sitten toiset renkaat yms päälle.
              E70 3.0SD -08
              .................................................. ................................
              Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70

              Comment

              • illinois
                Bimmer Rookie
                • Jul 2004
                • 68
                • Raceland

                #22
                Originally posted by Max
                iS:ssä on takana ainaski jarrulevyt, kun ilmeisesti kaikissa 318i:ssä on takana rumpujarrut. Ei tuu nyt mitään muuta mieleen :roll:
                Ainakin E36/318i (1996) on jo takana levyt, ja ainakin -92 oli vielä rummut.
                DetroitDieselandia

                Comment

                • BMW
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2004
                  • 3822
                  • California

                  #23
                  Originally posted by MikkoV
                  Ihan kiva ja kiertävä kone tossa iS:ssä on, paljon ruudikkaamman tuntunen kuin 320i. Itse toin tammikuussa saksasta -92 E36 iS:n ja oli mielestäni pirun siistikuntoinen peli. Pyynti liikkeessä oli muistaakseni 4300E ja aika hyvin sai tingittyä sielläkin, 2700E siitä loppupeleissä maksoin, oli kohtuu edullien ja ols varmaan vieläkin sillä rahalla. Verot silloin 3100E mutta nyt pääsis varmaan vähemmällä. Hakukustannuksiin muuten kannattaa varata se tonni ja sitten toiset renkaat yms päälle.
                  Tonni hakukustannuksiin??! :shock:

                  Mä kun ajattelin et sellainen 500 riittäis noihin pakollisiin menoihin auton hinnan lisäksi kun ostaa kärryn saksasta? Voisitko laittaa vähän erittelyä mihin nuita kuluja menee: osaisin olla viisaampi kun itse lähden.... :wink:

                  Ässän kiertävyydestä: Niin mäkin ajattelin et se tuntuis tehokkaammalta kuin toi kakslitranen: onhan se korkeempi viritteisempi ja vähän "kisaisempi" vaikka käytännön suorituskyky olisikin piirun verran huonompi.

                  Oon nyt vähän kallistumassa tohon 325 sedanin puoleen... Eik se oo aika saman hintainen ton saman E36 coupen kanssa veroineen?
                  P
                  R
                  N
                  D

                  Comment

                  • Bajer Power
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2004
                    • 62
                    • Helsinki

                    #24
                    Bemari lupaa E30 318iS mallille 0-100km/h ajaksi 9.9s. Onko näin, luulisi tuon nyt paremmin menevän :shock:
                    Myydään Old School Bemarien uusia esitteitä E23, E24, E28, E30, E32, E34, E36, E39 https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

                    Comment

                    • energy
                      BTCF Member
                      • May 2003
                      • 1694
                      • Haukipudas, Oulu

                      #25
                      Originally posted by Bajer Power
                      Bemari lupaa E30 318iS mallille 0-100km/h ajaksi 9.9s. Onko näin, luulisi tuon nyt paremmin menevän :shock:
                      Itse koeajossa mukana olleena luulisin kanssa, että liikahtaa vihasempaan kuin tuo :shock:
                      :: e32 750il :: 03/1988 :: diamantschwarz ::
                      :: e36 "330i 6-gang" cabrio :: 09/1995 :: cosmosschwarz :: projekti
                      :: e46 325xi touring :: 11/2003 :: titansilber :: projekti

                      Comment

                      • suomas
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2003
                        • 597
                        • Hämeenkyrö

                        #26
                        Eikös bmw aina ilmoita suoritus arvoja alakanttiin toisin kuin useat riisimaan luomukset. (Näin ainaskin kasari aikoina) :roll:
                        Benareilua vuodesta 1998..

                        Comment

                        • TONI_VAAN
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2003
                          • 210

                          #27
                          Originally posted by M-Technic
                          Originally posted by zeizei
                          E30 iS:ssä ainakin seuraavanlaisia eroja muihin nelareihin verrattuna:
                          -m-technic-alusta (mm. 15mm matalampi)
                          -jarrulevyt edessä ja takana
                          -kallistuksenvakaaja myös takana (kuulunee tuohon alustakohtaan)
                          -hieno, huoltovapaa, tehokas ja kestävä moottori (mm. tuplaketju)
                          -myös pakoputki tehokkaampi (ainakin äänistä päätellen)
                          -korinväriä joka paikassa (ei kromia, peilit värilliset)
                          -se pieni spoileri takana ja myös etuhelmamuovi erilainen
                          -häikäisynestoväritys tuulilasissa
                          -ratissa ja vaihekepissä m-technic-väritys

                          Pidän parhaimpana E30:nä mitä on. Tehokas ja kevyt moottori yhdistettynä E30:n jäljittelemättömiin ajo-ominaisuuksiin.
                          Onhan toi mun ymmärtääkseni aika arvostettu kärry. Toi Bmw magazine (vai mikä onkaan) on arvostellu 1-5 kaikki Bmw mallit mitä on tehty. E 30 318IS sai 4 tähteä!!! Paremmin kuin 325.

                          Mut mua kiinnostais toi sama E36 Coupe mallina. Olisko siitä tarkempaa tietoa?
                          turbotettuna saattas hakata jopa M-kolmoset ainaki vakiot :roll:

                          Comment

                          • bemu2000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 17799
                            • Jämsä

                            #28
                            Originally posted by M-Technic
                            Originally posted by MikkoV
                            Ihan kiva ja kiertävä kone tossa iS:ssä on, paljon ruudikkaamman tuntunen kuin 320i. Itse toin tammikuussa saksasta -92 E36 iS:n ja oli mielestäni pirun siistikuntoinen peli. Pyynti liikkeessä oli muistaakseni 4300E ja aika hyvin sai tingittyä sielläkin, 2700E siitä loppupeleissä maksoin, oli kohtuu edullien ja ols varmaan vieläkin sillä rahalla. Verot silloin 3100E mutta nyt pääsis varmaan vähemmällä. Hakukustannuksiin muuten kannattaa varata se tonni ja sitten toiset renkaat yms päälle.
                            Tonni hakukustannuksiin??! :shock:

                            Mä kun ajattelin et sellainen 500 riittäis noihin pakollisiin menoihin auton hinnan lisäksi kun ostaa kärryn saksasta? Voisitko laittaa vähän erittelyä mihin nuita kuluja menee: osaisin olla viisaampi kun itse lähden.... :wink:

                            Ässän kiertävyydestä: Niin mäkin ajattelin et se tuntuis tehokkaammalta kuin toi kakslitranen: onhan se korkeempi viritteisempi ja vähän "kisaisempi" vaikka käytännön suorituskyky olisikin piirun verran huonompi.

                            Oon nyt vähän kallistumassa tohon 325 sedanin puoleen... Eik se oo aika saman hintainen ton saman E36 coupen kanssa veroineen?
                            onhan coupe selvästi kalliimpi!

                            ja kyllä se tonni menee helposti auton ja veron päälle... lennot, vuokra-auto, bensat, majoitus, siirtokilvet, laivamatka ja tuleehan sit rekisteröintimaksu suomessa vielä päälle. voi se 500 riittää jos mennään tosi säästö budjetilla ja tota rekisteröintiä ei lasketa.
                            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                            Vanteet edullisesti
                            Nostureita ja rengaskoneita

                            Comment

                            • OrioN
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2004
                              • 197
                              • Lohja Finland

                              #29
                              Jos Saksasta auton hakee, niin kyl kannattaa katsella ja tutustua eri vaihtoehtoihin, ettei osta ekaa jonka näkee... Ja mielummin etelä saksasta, ei ole oikeestaan talvee ollenkaan...
                              OrioN

                              -----------
                              EX. - 328IA -95 e36 Cabriolet
                              EX. - 325i -94 E36 Coupe
                              EX. - 316 -88 E30

                              Comment

                              • BMW
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2004
                                • 3822
                                • California

                                #30
                                Originally posted by suomas
                                Eikös bmw aina ilmoita suoritus arvoja alakanttiin toisin kuin useat riisimaan luomukset. (Näin ainaskin kasari aikoina) :roll:
                                Munkin mielestä toi on aika mieto arvo. Oliskohan siitä jossain mustaa valkosella että olis peisser pyörä juossu jonku ässän rinnal satasen rykäyksen ajan?

                                Joo täytyy miettiä noi saksan haku budjetit uudelleen. Onko kärryn vuokraaminen siel kalleempaa, mitä maksoi?

                                Paljon toi E36 325 sedan kiihtyy sataseen ja huiput?
                                P
                                R
                                N
                                D

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎