Announcement

Collapse
No announcement yet.

324Td syysflunssa pahenee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rocker
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 1023
    • Suburb of SUUR-Oulu

    #16
    3 kpl lämpöantureita vaihdettu, nokka tarkastettu, venttiilinvälykset ok ja kolmannen nokkapukin pultit kiristetty, jumaliste ne pyöri käsin !! En ole aiemmin itse aukonut ton koneen venakoppaa, kylläpä kannatti ennekuin laakeri ois kerennyt peräytyä pois pukilta. Nyt vaan odotellaan pakkasia ja toivotaan että temppuilu olis poistunut.
    WANTED: M21D24T-B moottorin sähkökaaviot edelleen hakusessa.
    T:Tero
    2003 BMW 530dAT ///M-Sport individual
    Ford Escort 1.6-16V STW AC yms -98
    EX: 524Tda, 324TdicT
    Valtakunnan pelastustoimen keikat by 112info.fi
    ...Kun älli loppuu, korvaappa se lihaksilla! Toimii muuten aina...

    Comment

    • jani1632
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 2243
      • Etelä-pohjanmaa

      #17
      Originally posted by Rocker
      3 kpl lämpöantureita vaihdettu, nokka tarkastettu, venttiilinvälykset ok ja kolmannen nokkapukin pultit kiristetty, jumaliste ne pyöri käsin !! En ole aiemmin itse aukonut ton koneen venakoppaa, kylläpä kannatti ennekuin laakeri ois kerennyt peräytyä pois pukilta. Nyt vaan odotellaan pakkasia ja toivotaan että temppuilu olis poistunut.
      WANTED: M21D24T-B moottorin sähkökaaviot edelleen hakusessa.
      T:Tero
      Ja jos ei nuo auta niin sitten perusajoitus nokka/kampi linjalle +pumpun kellotus
      Tallin täytteet:
      E70 3.0d -09
      E34 540ia -94
      E39 520d -00
      E39 528i M-sport -00
      E60 520i -04
      E30 -86
      E61 520da -09

      Comment

      • BMW324TD
        Newbiemmer
        • Apr 2005
        • 22

        #18
        Originally posted by jani1632
        Ja se jakoremmin kuluminen / uusiminen vaikuttaa yllättävän paljon ennakoihin!!
        Tuo asia tuli huomattua kun vaihdoin nokan, aikaisemmin tällä foorumillakin
        keskusteltu nykiminen katosi nokan vaihdon yhteydessä.

        Comment

        • Rocker
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 1023
          • Suburb of SUUR-Oulu

          #19
          Originally posted by BMW324TD
          Tuo asia tuli huomattua kun vaihdoin nokan, aikaisemmin tällä foorumillakin
          keskusteltu nykiminen katosi nokan vaihdon yhteydessä.
          Näinpä, huomattu on . Se vain tuskin on tässä syynä jos remmi ei ole venynyt 33tkm matkalla niin paljoa että ennakot olisi sekaisin. Nokassa ei sormin tuntuvaa kulumista ja venavälykset ok.
          T:Tero
          2003 BMW 530dAT ///M-Sport individual
          Ford Escort 1.6-16V STW AC yms -98
          EX: 524Tda, 324TdicT
          Valtakunnan pelastustoimen keikat by 112info.fi
          ...Kun älli loppuu, korvaappa se lihaksilla! Toimii muuten aina...

          Comment

          • Tumppa
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2003
            • 1812
            • Oulu

            #20
            olikos nyt aamulla ongelmia? nollassa oli ainakin oman auton lämpömittari, kun töihin lähdin.
            F31 320d LCI

            Comment

            • Rocker
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 1023
              • Suburb of SUUR-Oulu

              #21
              Originally posted by Tumppa
              olikos nyt aamulla ongelmia? nollassa oli ainakin oman auton lämpömittari, kun töihin lähdin.
              Oli roikassa, starttas ehkä 2sec kahden hehkutuksen jälkeen, alan pikkuhiljaa aavistella jotakin hehkuongelmaa ohjainpuolelta, seuraavaksi mitataan hehkutusvirtoja pihtivirtamittarilla, heti kun sellainen saadaan käsiin jostakin, ettei tartte jokaisen hehkun johtoja yksitellen irrotella ja mittailla. Paljokos hehkutusvirran pitäisi olla, täys- ja jälkihehkuilla?
              T:Tero
              2003 BMW 530dAT ///M-Sport individual
              Ford Escort 1.6-16V STW AC yms -98
              EX: 524Tda, 324TdicT
              Valtakunnan pelastustoimen keikat by 112info.fi
              ...Kun älli loppuu, korvaappa se lihaksilla! Toimii muuten aina...

              Comment

              • jani1632
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 2243
                • Etelä-pohjanmaa

                #22
                Originally posted by Rocker
                Näinpä, huomattu on . Se vain tuskin on tässä syynä jos remmi ei ole venynyt 33tkm matkalla niin paljoa että ennakot olisi sekaisin. Nokassa ei sormin tuntuvaa kulumista ja venavälykset ok.
                T:Tero
                Mutta olikos sulla joskus aiemmin siitä autosta kansi pois ja sitä myöten myös nokka pyörä??
                Tallin täytteet:
                E70 3.0d -09
                E34 540ia -94
                E39 520d -00
                E39 528i M-sport -00
                E60 520i -04
                E30 -86
                E61 520da -09

                Comment

                • Lakeson
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2004
                  • 649
                  • Jyväskylä

                  #23
                  Originally posted by Rocker
                  Näinpä, huomattu on . Se vain tuskin on tässä syynä jos remmi ei ole venynyt 33tkm matkalla niin paljoa että ennakot olisi sekaisin. Nokassa ei sormin tuntuvaa kulumista ja venavälykset ok.
                  T:Tero
                  Välttämättä nokka ei ole kulunut, mutta kyseisen venttiilin keinuvipu voi silti olla 'järkyttävässä' kunnossa.

                  Hehkutusjännitteet pitäs olla 12V/6V. Virtojen suuruuteen vaikuttaa suoraan hehkujen resistanssi. Jos mittaukset meni oikein, pitäs tulla yhteensä alle 80A (hehkusulakkeen koko).

                  Pääsin tsekkaan omasta hehkut lämpökameralla, melko lahjomaton peli.
                  Ei mopolla mahottomia..

                  Comment

                  • Rocker
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 1023
                    • Suburb of SUUR-Oulu

                    #24
                    Originally posted by Lakeson
                    Välttämättä nokka ei ole kulunut, mutta kyseisen venttiilin keinuvipu voi silti olla 'järkyttävässä' kunnossa.

                    Hehkutusjännitteet pitäs olla 12V/6V. Virtojen suuruuteen vaikuttaa suoraan hehkujen resistanssi. Jos mittaukset meni oikein, pitäs tulla yhteensä alle 80A (hehkusulakkeen koko).

                    Pääsin tsekkaan omasta hehkut lämpökameralla, melko lahjomaton peli.
                    Totta turiset, keinut voi olla sökönä, toivottavasti ei . Tosiaan virtojen summahan pitäis olla siinä 80A, pitää mitata ne kuhan saan sen virtapihdin, alan pikkuhiljaa kallistua sinnepäin että hehkutuspuolella se vika silti mahtaa piillä
                    T:Tero
                    2003 BMW 530dAT ///M-Sport individual
                    Ford Escort 1.6-16V STW AC yms -98
                    EX: 524Tda, 324TdicT
                    Valtakunnan pelastustoimen keikat by 112info.fi
                    ...Kun älli loppuu, korvaappa se lihaksilla! Toimii muuten aina...

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎