Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sisätilanlämmittimistä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alspe
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 3402
    • Tre

    Sisätilanlämmittimistä

    Nyt jo toistamiseen vanhasta Defan sisälämppäristä laukesi ilmeisesti lämpösulake. Kerran sen uusin siihen, tiedä sitten viitsiikö toista kertaa. Olisiko liian riskipeliä kytkeä se ilman lämpösulaketta? Jonain aamuna auto olis tuhkana

    Minkälaisia sisälämmittimiä ihmisillä on? Mihin olette asentaneet? Onko kokemusta "merkittömistä" lämmittimistä.

    Siis todella kalliita on nuo paremmat merkit ja mallit sisälämppäreissä! Joku Defan isompi malli maksaa 80 euroa! Siis pelkästä muovista, vastuksesta ja sähkömoottorista. Aika paljon mun mielestä.

    e34:seen olisin hankkimassa uutta, ilmeisesti ei kannata ostaa mitään Minimallia, koska se ei tunnin lämmityksellä tee isoon autoon vielä juuri mitään.

    Olisko ideaa asentaa lämmitin hattuhyllylle puhaltamaan eteenpäin(lämpö leviäisi hienosti ja tasaisesti)? Johdon kuljettaisin jotenkin takakonttiin ja sieltä kytkisi hattuhyllylle.
    G30 520d xDrive
    EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
  • Hevimies
    Bimmer Enthusiast
    • May 2004
    • 1456
    • Savonlinna

    #2
    Mullla on joku Defan 1400W ja sillä pitää ainakin viikko kihnuttaa jos meinaa pakkasilla E34 touringin saada kunnolla lämpimäksim eli se malli kannattaa suosiolla unohtaa. Mielummin hankkisin jonkun tehokkaamman vaikka halpahallista.

    Comment

    • Veltsu
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2005
      • 886
      • Varkaus

      #3
      Ite kyllä laittasin rahaa tohon lämmittimeen, Sattu muutama kuukaus sitten sellanen tapaus että just halpis "Defan" lämppäristä meni vissiin termostaatti paskaks, Auto oli roikassa noin 15minuuttia sitten katoin ikkunasta autoa niin koko hytti ihan täynnä savua, saatanan lämppäri oli sulanu vastusta vasten. Ropeli pyöri ihme kyllä kun menin johtoa repimään irti. Olis varmaan syttyny tuleen parin minuutin päästä.

      Helvetti jos ois mennu auto samalla lämppärillä aamulla lämmitykseen automaattisesti niin ois palanu auto ja hyvällä tuurilla talo.

      Comment

      • Jaska PKP
        Bimmer Rookie
        • Nov 2005
        • 123

        #4
        Itelläni oli just se isompi Defa oliko se nyt 2000w:nen E30:ssä ja sillä kyllä lämpesi kunnolla auto! Ei paljo tarvinnu ikkonoita raapia aamulla lähtiessä! Makso tosin just jonku vajaat 80e että aika kallis mutta kyllä se oli sen arvosta ku aamulla autolle kävellessä kahteli muitten autoja mitkä oli ihan jäässä ja lumessa..
        BMW 740IL

        Comment

        • mika68
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2004
          • 1966
          • ......

          #5
          Jo viisi vuotta kierrättänyt autosta autoon bilteman 600/1200W sisälämppäriä.
          Touringissa pidettävä 1200W asennossa, mutta aukaisee lasit kevyesti vielä yli 20 pakkasilla!
          Ainoa varuste mun autossani biltemasta, mutta ihmeen kestävä?

          Comment

          • sirkus
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2004
            • 2195
            • kaustinen

            #6
            Noissa on kyllä eroja, 10A sulakehan ei kestä kuin n.2300W ja moottorin vastus on yleensä 550W. Meillä on sellanen megan 2.0i eli 1000/2000W ja jos vertaa sitä toiseen joka on calix 1500w testivoittaja 3-4v sitte niin calix on paljo tehokkaampi eikä polta 10A sulaketta.
            Chrysler 300c crd touring 2010
            Daily driver
            Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
            Man cave on wheels
            Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
            Built not bought
            V8, only juice&milk come in 2 litres

            Kawasaki zzr1100 fighter


            Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

            Comment

            • HarzaTheMan
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2004
              • 458
              • Sawo

              #7
              Parista alle 30 euron lämmittimestä on kokemusta, jotain no-name tuotteita. Ihan hyvin ovat toimineet ja molemmissa valittavissa 2 lämmitystehoa (1000W/2000W), pelkkä ilman puhallus (mitähän hyötyä siitäkin on?) ja OFF-asento.
              ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä

              Comment

              • Sturmovik
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2005
                • 360
                • häme

                #8
                Mulla kokemuksia MEGA-merkkisistä ja Bilteman lämppäreistä:

                Tota MEGAA en kyllä suosittele pahemmin. Vuoden sisällä hajonnut kaks 1200wattista, ja molemmat ihan samalla lailla. Ropellista katkee ensin yks lapa joka jumittaa koko vehkeen ja sitten savut pihalle. Molemmat hajos melkein heti oston jälkeen, menivät kyllä takuuseen, mutta paikallinen varaosamyyjä väitti ettei oo ikinä tullut yhtään takaisin. Olis sitten pakko sanoo että tää on jo toinen, jonka tuon tänne, veti aika hiljaseks No nyt on ollu sitten Defan lämmitin käytössä tän alkutalven eikä ainakaan VIELÄ ole valittamista. Toisessa autossa ollu kolmisen vuotta joku vanha bilteman puhallinen, lämmintä tulee kyllä tosi hyvin (1300w) kokoonsa nähden. Ainoa vittumainen piirre on että jos puhallin päällä yli kaks tuntia, niin kun otan piuhan irti nii automaattisulakkeet paukkuu

                Comment

                • an13
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2005
                  • 260

                  #9
                  Originally posted by Sturmovik
                  Tota MEGAA en kyllä suosittele pahemmin. Vuoden sisällä hajonnut kaks 1200wattista, ja molemmat ihan samalla lailla. Ropellista katkee ensin yks lapa joka jumittaa koko vehkeen ja sitten savut pihalle.
                  Itselläni on nyt "Mega 1.1" lämppäri, kiertänyt eri autoissa joku 8 vuotta, hyvin tuo pöhisee. Mutta kyllä Eber/Webasto himottaisi kovasti, kaveripiirissä noita kaukosäätimellisiä 5 kilowatin vehkeitä pyörii, hienoa pistää sisältä auto kakella lämpiämään ja vartin päästä liikkeelle.
                  ex-535iA E34

                  Comment

                  • cool10
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2005
                    • 239
                    • Stadi

                    #10
                    Originally posted by Sturmovik
                    Tota MEGAA en kyllä suosittele pahemmin. Vuoden sisällä hajonnut kaks 1200wattista, ja molemmat ihan samalla lailla. Ropellista katkee ensin yks lapa joka jumittaa koko vehkeen ja sitten savut pihalle.
                    Mulla hajosi juuri äsken MEGA 1.3i tälleen, eli ropellista pala irti, lämmittimestä savut pihalle. Pitäs varmaan pestä auto sisältä kokonaan, sen verran vahva tuo sähkön tuoksu, perkule. Sadan euron lämmitin eikä kestä! pohjassa vielä valmistusvuosi 04 ja ostokuitissa 02 joten jo kertalleen vaihdettu.

                    Älkää ostako ainakaan MEGAA!
                    EX: 730i -89

                    Comment

                    • alspe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2004
                      • 3402
                      • Tre

                      #11
                      Ostin sitten Citymarketista jonku SuperTurbon hintaan 29,90. Tehoa 600/1300W. Ihan asialtainen peli. Kun vaan keksisi hyvän ja (erikoisen) paikan lämmittimelle. Kun lämppäri nyt pöhisee apukuskin jalkatilassa(taakse päin), jää kuskinpuolelle tuulilasille kylmin kohta ja lasi huurussa sieltä
                      G30 520d xDrive
                      EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                      Comment

                      • Haggis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 1570
                        • Wackyland

                        #12
                        Nyt olen kyllästynyt aamuisin kylmään autoon ja edessä on sisätilalämmittimen hankinta.
                        Autossa on Calix letkulämppäri,joten varmaan Calixin sisäpitoke pitää hankkia? Defan ei taida käydä? Entä onko Calixin/Defan sisätila pistokkeissa eroa? Molemmissa samanlainen normi töpseli?

                        Mistä kannattaa töpseli vetää sisään ja minkä tehoinen lämmitin olis hyvä E34 sedaniin?
                        Käyttis:Kia Optima TF

                        Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

                        Comment

                        • BreeZi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2004
                          • 2371
                          • Jyväskylä

                          #13
                          Originally posted by Haggis View Post
                          Nyt olen kyllästynyt aamuisin kylmään autoon ja edessä on sisätilalämmittimen hankinta.
                          Autossa on Calix letkulämppäri,joten varmaan Calixin sisäpitoke pitää hankkia? Defan ei taida käydä? Entä onko Calixin/Defan sisätila pistokkeissa eroa? Molemmissa samanlainen normi töpseli?

                          Mistä kannattaa töpseli vetää sisään ja minkä tehoinen lämmitin olis hyvä E34 sedaniin?
                          Itsellä on ainakin ollut kaikissa autoissa piuhat defan, mutta parina viime talvena sisälämppärinä on palvellut: Calix mallia: Compact Large

                          speksejä:

                          PxLxK: 225x220x90
                          Output: 2100W / 1250W @ -25°
                          Paino: 1,5 kg
                          - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                          - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                          - E- ja F- sarjan avaimet.
                          - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                          - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                          .

                          Finmodi oy
                          050-3063926
                          [email protected]

                          Comment

                          • 324tdic2d
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2004
                            • 136
                            • Kemi, Oulu, Vaala

                            #14
                            Suosittelen Defan Mini Termini -sarjan sisälämmittimiä.
                            Tänään oli -24 astetta aamulla, autona 330d touring ja
                            lämppärinä mini termini 1800.
                            Lämmitin oli 1.teholla eli 800W noin 1 tunnin ajan ja touring oli liikkeelle lähdettäessä sisältä huoneen lämpöinen.

                            Käyttäisin kyllä 2. tehoa eli 1800W, mutta kun taloyhtiössä on säännöt ettei saisi käyttää ollenkaan sisälämmittiä. Tänään käytin, kun katoin että puolet autoista oli vain roikassa.

                            Edellisessä autossa (sedan) oli mini termini 1350 ja tod. hyvät kokemukset siitäkin.
                            325iA Cabriolet 3/1987
                            330d 6/2003

                            Comment

                            • dumle127
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2009
                              • 99
                              • Jyväskylä

                              #15
                              Itse ostin syksyllä Defa Termini 1350-mallin, maksoi 59 euroa ja tyytyväinen oon ollut +++ tässä vehkeessä on viiden vuoden takuu!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎