Lainataas tätä aihetta. Asentelin ton INPA:n koneelle, mutta en oo nyt varma että menikö asennus oikein. Kokeilin ensin pöytäkoneelle asentaa ja sitten läppäriin jos tämä toimii. Eli onko tälläinen kuva ihan normaali?
Lainataas tätä aihetta. Asentelin ton INPA:n koneelle, mutta en oo nyt varma että menikö asennus oikein. Kokeilin ensin pöytäkoneelle asentaa ja sitten läppäriin jos tämä toimii. Eli onko tälläinen kuva ihan normaali?
Minulla on tuollainen Jartsalta ostettu piuha, INPA 4.4.7/5.2 ja Carsoft 6.1 toimii kumpikin kuten pitää.
Mutta mitä vaaditaan, että pääsee "käpistelemään" noita ohjelmoitavia asetuksia, kuten että ekalla kaukosäätimen painalluksella avataan vain kuskin ovi, toisella kaikki tai eka painalluksella kaikki, ovien lukitus liikkeelle lähdettäessä ym?
Noita personoitavia asetuksiahan on vaikka kuinka paljon ja niitä pystyy ohjekirjan mukaan tallentamaan myös avainkohtaisesti.
Carsoftissa on jotain asetuksia, kuten km/h / miles, kelloaika 12 tai 24H jne. mutta ei mitään "syvemmälle" menevää.
Inpan kaikkia Program -kohtia ei uskalla testailla, kun ei tiedä mitä ne tekee
Kyllä mulla löytyy Carsoftista nuo lukituksen "Selective locking" ja "Auto locking during driving" vaihtoehdot samalta välilehdeltä missä on nuo km-jututkin. Selective locking on se joka ei avaa kerralla kaikkia ovia. Molemmat vaihtoehdot tosin omasta mielestä on huonompia kuin tämä "vakioasetus". Auto locking ryhtyy ottamaan kupoliin aika pian kun lukot pitää niin kovaa ääntä eikä lukitus edes aukea automaattisesti pysäköitäessä.
Miksi e36 M51:n DDE-moduli ei löydy Carsoft 6.5:lla
Tähänkin kysymykseen on varmasti vastaus jo olemassa täällä forumilla, mutta hakukoneen ominaisuudet loppuivat kesken enkä löytänyt sitä.
Kaverin läppärillä (Vista) on virtuaalikone (XP) jossa pyörii Carsoft versio 6.5 ymmärtääkseni. Sitä käyttämällä meikäläisen 1998 325tds:stä löytyi systeemillä muutama moduli, mutta ei sitä kaikkein tärkeintä eli moottorinohjausyksikköä DDE:tä. Kokeilimme ainoastaan moottoritilan pyöreän liittimen kautta, koska muita sopivia piuhoja ei ollut. Elikkäs DDE:n kohdalla ohjelma sanoo "Module does not respond" eikä myöskään live data toimi. Virtalukko on asennossa 2 ja ajotietokoneen mukaan systeemistä löytyi jännitettä muistaakseni noin 12,5 volttia. Kokeiltiin myös muutaman kerran vekslata virtalukkoa nollaan ja taas kakkoseen, mutta se ei auttanut. Onko arvauksia miksi DDE ei vastaa, mutta jotkin muut modulit kyllä?
INPAlla ei pysty koodaamaan ja CS:llä pystyt korkeintaan kielen vaihtamaan joihinkin malleihin jos sitä koodaukseksi voidaan kutsua, koodauksiin on ihan omat ohjelmansa.
Aivan, mutta mitä nämä "ihan omat ohjelmansa" on?
Vai onko se joku sisäpiirin salaisuus, kun foorumilla ei näistä puhuta kuin hieman vinkaten
Minulla on tuollainen Jartsalta ostettu piuha, INPA 4.4.7/5.2 ja Carsoft 6.1 toimii kumpikin kuten pitää.
Mutta mitä vaaditaan, että pääsee "käpistelemään" noita ohjelmoitavia asetuksia, kuten että ekalla kaukosäätimen painalluksella avataan vain kuskin ovi, toisella kaikki tai eka painalluksella kaikki, ovien lukitus liikkeelle lähdettäessä ym?
INPAlla ei pysty koodaamaan ja CS:llä pystyt korkeintaan kielen vaihtamaan joihinkin malleihin jos sitä koodaukseksi voidaan kutsua, koodauksiin on ihan omat ohjelmansa.
Minulla on tuollainen Jartsalta ostettu piuha, INPA 4.4.7/5.2 ja Carsoft 6.1 toimii kumpikin kuten pitää.
Mutta mitä vaaditaan, että pääsee "käpistelemään" noita ohjelmoitavia asetuksia, kuten että ekalla kaukosäätimen painalluksella avataan vain kuskin ovi, toisella kaikki tai eka painalluksella kaikki, ovien lukitus liikkeelle lähdettäessä ym?
Noita personoitavia asetuksiahan on vaikka kuinka paljon ja niitä pystyy ohjekirjan mukaan tallentamaan myös avainkohtaisesti.
Carsoftissa on jotain asetuksia, kuten km/h / miles, kelloaika 12 tai 24H jne. mutta ei mitään "syvemmälle" menevää.
Inpan kaikkia Program -kohtia ei uskalla testailla, kun ei tiedä mitä ne tekee
E: Niin ja kun jartsa sano, että joihinkin vanhempiin autoihin tolla senkin piuhalla on päässy, mutta ei läheskään kaikkiin. Ihme ettei noita ole standardoitu ton paremmin.
No kerran koitin tuollaiseen -92 525tds, bägiin pääsi käsiksi.
Leave a comment: