Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kannattaako lähteä korjaamaan?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Queso
    Bimmer Rookie
    • Jun 2004
    • 36
    • Helsinki

    Kannattaako lähteä korjaamaan?

    Hei vaan kaikille!

    Lähti pahasti auto lauantaina käsistä ja törmäsin nokka edellä pysäköityyn autoon. Vauhtia oli ehkä sellaiset 50km/t. Osuin ford fiestan vasempaan takakulmaan ja sain tällaista jälkeä omaan autooni (BMW 318TI Compact -95).

    Ei oo kaskoo, että pitäis itse alkaa korjauttamaan tai myymään koko kärry pois. Te ootte näitä varmasti ennenkin nähneet ja kuulisin mielusti kommenttejanne, kannattaako korjata vai mitä tehdä? Pulassa olen kyllä tuon kärryn kanssa. Itselläni ei oo paikkaa jossa ruveta tuota korjaamaan.

    Pystyin ajamaan 200 metriä onnettumuuspaikalta. Nyt paikallaan kun käynnistää moottorin, kuuluu ikävää rahinaa. Liekkö tuuletin hankaamassa konepeltiin tai jotain.
    Attached Files
  • alspe
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 3402
    • Tre

    #2
    Toihan näyttää aika iisiltä hommalta. Konepelti, maski, vasemman puolen valot niinku varmaan itsekin näet , mutta jos esim. syyläri on ehjä konetilassa niin ei kyllä kallis pieti tule. Etkä sä tosta tollasena paljoo saa, osaava jannu yrittää vaan saada auton sulta halvalla jos kauppaan alat.
    G30 520d xDrive
    EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

    Comment

    • Guest's Avatar

      #3
      Helppo homma! Eikun vain konepelti avk tai jostain purkaamolta maski tunetat jollain siistillä tavalla lokasuoja en nähny oliko vääntynyt pahasti mutta laittaa senkin itse ja valot ostaa tuninki valoina. Tää on vaan yks ehotus jolla ehostaa samalla myös yleiskuvaa autostasi. Puskin myös tuninkina

      Comment

      • Queso
        Bimmer Rookie
        • Jun 2004
        • 36
        • Helsinki

        #4
        Kiitos teille molemmille kannustuksesta ja vastauksista!

        Helpottaa olo hieman, kun tietää ettei ihan kaikkea ole menetetty. Tietty uusilla osilla saa ilmettä, mut voi olla monta pikku-vikaa nokan tukipalkeissa, johon mm. konepelti kiinnittyy. Lokasuojiin ei ole tullut vaurioita - ei ainakaan näkyviä. Tässä on pari lisäkuvaa niistä.

        Purkaamoita siis vaan koluamaan. Pitää kaivaa esiin mistä ne löytyvät täältä Helsingin seudulta. Onko teillä kokemusta, peltikorjaamoista tai pajoista josta saa hyvää ja edullista palvelua?

        Originally posted by anspa87
        Helppo homma! Eikun vain konepelti avk tai jostain purkaamolta maski tunetat jollain siistillä tavalla lokasuoja en nähny oliko vääntynyt pahasti mutta laittaa senkin itse ja valot ostaa tuninki valoina. Tää on vaan yks ehotus jolla ehostaa samalla myös yleiskuvaa autostasi. Puskin myös tuninkina
        Attached Files
        Last edited by Queso; 09-01-2006, 13:25.

        Comment

        • mika68
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2004
          • 1966
          • ......

          #5
          Ehdottomasti kannattaa korjata itse tai korjauttaa.
          Ei näytä kovin pahalta.
          Ja osia kannattaa metsästää myös täältä foorumin kautta!

          Comment

          • Rudenorth
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 2415
            • Iisalmi

            #6
            Kyllä tuo kannatta korjata. Pistät kerralla nätimpään kuntoon, vaikka jotkin hellan enkelisimmu lamput sinne kirkkailla vilkuilla tai jos puskuri kärsi pahasti niin jokin hillitty tuuninki puskin tilalle
            MB W204 C320 CDI
            Kawasaki Ninja ZX-7R

            Comment

            • Queso
              Bimmer Rookie
              • Jun 2004
              • 36
              • Helsinki

              #7
              Jep! Kyllähän sitä voisi vähän investoida tuningiin, kun pitää alkaa korjailemaan. Eihän se hinta ero oo alkuperäisen ja tunatun välillä. On tuo puskuri kyllä haljennut alhaalta, ettei siitä varmasti saa enää kalua.

              Mitäs tykkäätte konepellistä? Kannattako sitä ylipäätään lähteä oikomaan ja maalaamaan, vai hommata uusi jo romuttamolta tms?

              Originally posted by Rudenorth
              Kyllä tuo kannatta korjata. Pistät kerralla nätimpään kuntoon, vaikka jotkin hellan enkelisimmu lamput sinne kirkkailla vilkuilla tai jos puskuri kärsi pahasti niin jokin hillitty tuuninki puskin tilalle

              Comment

              • alspe
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2004
                • 3402
                • Tre

                #8
                tutki tuolta osanumeroita.

                Muistaakseni compactiin käy sedanin osat, mutta coupen?
                G30 520d xDrive
                EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                Comment

                • jani73
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 4338
                  • Turku

                  #9
                  ETK mukaan tosiaan sedanin ja touringin osat kävis, muttei coupen.

                  Osia voi ihmetellä tuolta

                  Konepellit hieman alta 300€

                  Comment

                  • Jusaus
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 1124
                    • Kajaani

                    #10
                    Originally posted by Queso
                    Jep! Kyllähän sitä voisi vähän investoida tuningiin, kun pitää alkaa korjailemaan. Eihän se hinta ero oo alkuperäisen ja tunatun välillä. On tuo puskuri kyllä haljennut alhaalta, ettei siitä varmasti saa enää kalua.

                    Mitäs tykkäätte konepellistä? Kannattako sitä ylipäätään lähteä oikomaan ja maalaamaan, vai hommata uusi jo romuttamolta tms?
                    Joo ehdottomasti jotain kirkkaampaa keulille kuin E36:sen sameat vakiovalot..

                    Konepelti kannattaa ostaa, tulee helpommin parempi. Sedanin, compactin ja touringin konepellit on ETK:n mukaan samanlaiset, coupesta ja cabriosta olevat ei siis käy..

                    www.varaosahaku.fi löytyy paljo konepeltejä E36:seen, hinnat 200-350e..
                    Last edited by Jusaus; 09-01-2006, 15:39. Reason: Muut oli nopempia..
                    Nyk: GSX1300R -00
                    Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
                    ---------------------------------------------
                    -Official member of BTCF-Sauna Team-
                    ---------------------------------------------

                    Comment

                    • fastandfurious
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 1731
                      • Tampesteri

                      #11
                      Korjaa ihmeessä!! Niinkuin moni jo sanoi, toi ei oo ollenkaan paha homma!

                      Edit: Laita tästä juttu myös tonne projektit-puolelle, niin saat varmasti neuvoja ja vinkkejä myös matkan varrella.
                      ---------------------------------------------------
                      E91 325d M-Sport
                      ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
                      E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

                      Comment

                      • veka
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2005
                        • 86
                        • Pori

                        #12
                        Kuntoon

                        Älä suotta myy halvalla tommosten pikku vikojen takia! Peltiä saa uutta ja käytettyä ja vitutukseen auttaa kossu. Onneksi et itse loukannu. Tekevälle sattuu ja tapahtuu!
                        Varmaa on, että totuudenpuhuja paljastuu aina!

                        Comment

                        • Robi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2002
                          • 7606
                          • Vantaa

                          #13
                          Ja jollei aisa ole vääntynyt niin toi ei pahemmin tiloja kaipaile...konepellin, puskurin ja valot ym pikkuhilppeet vaihtaa parkkipaikallakin...jos ensimmäistä "projektia" tekemässä niin ota digillä kuvia sitämukaa kun purat...näet mitä mihinkin kuuluu ja saat kasattua samalla lailla. Ilmeisesti puskurin takaa sattaa olla jäähdyttäjän ympäristön muovit silppuna ja niitä on melko paljon...

                          Jos itse ei jaksa lähteä projektiin niin löytyy useita maalamoita joilla on oma peltiseppä joka tekee tuollaisen melko pikaisesti.
                          Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                          Tiedustelut priva tai 0452210069

                          Current
                          E61 530d
                          E39 530d
                          E39 520iA
                          E46 330xd
                          E28 528i

                          Comment

                          • Queso
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2004
                            • 36
                            • Helsinki

                            #14
                            Kiitos Jani (kaimani) ja Jusaus hyvästä vinkistä!

                            Varmasti pitää ottaa harkintaa tuollainen käytetty konepelti. Näyttäisi vaan olevan, ettei tulla varaosa.fi:ssä ole punaisia tarjolla. Oletteko joutunut koskaan maalaamaan konepeltiä maalaamossa uudelleen? Siitä on varmasti vaikea saada ihan saman väristä kuin 10v. vanha kori.

                            Törmäsin tällaiseen palveluun http://www.motorteam.fi/
                            Tuovat näemmä Saksan romuttamoista varaosia. Siellä on varmasti paljon tarjontaa. Tietty tulee kuljetuskustannuksia aika paljon jos isoja tavaroita rupee rahtaamaan.

                            Originally posted by Jusaus
                            Joo ehdottomasti jotain kirkkaampaa keulille kuin E36:sen sameat vakiovalot..

                            Konepelti kannattaa ostaa, tulee helpommin parempi. Sedanin, compactin ja touringin konepellit on ETK:n mukaan samanlaiset, coupesta ja cabriosta olevat ei siis käy..

                            www.varaosahaku.fi löytyy paljo konepeltejä E36:seen, hinnat 200-350e..

                            Comment

                            • Neutrone
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2002
                              • 1320
                              • Tampere

                              #15
                              Otat vaan väristä välittämättä hyväkuntoisen pellin ja malautat sen. Edes vähän osaava maalari saa kyllä sävyn kohdalleen...
                              F10 530d semiVOLL
                              ex. E90 320d M-Sport '06
                              ex. E39 523i M-Sport '00
                              ex. E36 325i Coupe '92
                              ex. E30 316i '89



                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎