memebuy23buy

Kannattaako lähteä korjaamaan?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ankkuli
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 938
    • Hyvinkää

jees, kannattaa kysellä tarjouksia muutamasta eri paikasta, sekä töineen, että pelkät osat. saat samalla käsityksen siitä, onko sulla varaa/halua maksaa siitä, että joku tekee remppaa puolestasi.

yksi mahdollisuus on ostaa vaan ajokunnolle välttämättömät osat (valot, ehkä syylari kiinnikkeineen, varmistaa ettei lisävaurioita tapahdu esim tuulettimelle tai vesipumpulle) oikoa sen verran että lamput näyttää okeaan suuntaan ja ajaa kulma rutussa ja etsiä osia ajan kanssa. todennäköisesti säästäisit pitkän pennin, kun (ja kuulisit kaikki mahdolliset "omat kädet-vatasen jalat" kommentit mitä keksiä voi nimim.kokemusta).

ihan ilmaiseksi ei noita osia saa. 5-700€ menee vaikka kuinka kitsaasti ostaisit, mutta kyllä siitä auton saa ja kohtuullisella viitseliäisyydellä itsekin korjattavissa
    Last edited by ankkuli; 09-01-2006, 17:59.
    Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net

Comment

• Queso
      Bimmer Rookie
      • Jun 2004
      • 36
      • Helsinki

Pariin paikkaa olen laittenut kyselyn kustannusarviosta noiden valokuvien perustella. Huomenna tai ylihuomenna pitäisi tulla vastausta. Epäilivät puhelimekeskustelun perusteella, että korjaus osineen nousee helposti 1500 euroon.

Pitää vakavasti harkita lähteä kaverin kanssa tuota korjaamaan tuota itse. Pitäisi vaan olla paikka, jossa korjailla. Jos joku sattuu tietämään tässä Helsingin seudulla jotain lämmitettyä "tee-se-itse" -vuokratilaa, niin vinkeistä olen jälleen kiitollinen.

P.S. ja jos jokin lämmittää mieltä on se tämä aktiivinen BMW-yhteisö.

BMW forever!

Comment

• jani73
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 4339
        • Turku

Tuossa on vielä toinen vaihtoehto.

Comment

• Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

Näin "etätyönä" sanoisin korjausarvioksi n.1000€-2000€, riippuen minkä värisiä osia sattuu löytymään, käytetäänkö kaikki purkuosia ja mitä yleensä korjataan/vaihdetaan. Kun hommailet oikean väriset osat itse vaikka laittamalla ostoilmoituksia tälle saitille+Keltaiseen pörssiin ja sinulle riittää orggispuskuri(n.50€) sekä orggisvalot(n.80€), niin tuon sutaisee nippuun alle 400€:llä. Maalaukset maksaa helposti enemmän kuin itse osat, joten kannattaa todella pyrkiä löytämään orggisväriset konepeiton+puskurin.

Comment

• Queso
            Bimmer Rookie
            • Jun 2004
            • 36
            • Helsinki

Sain ensimmäisen kustannusarvion eräästä korjaamosta. Sanoivat ulkoisten merkkien mukaan kulujen nousevan 3 300 euroon ja siihen vielä päälle ne mitä mahdollisesti konepellin alta löytyvät.

Tee-se-itse-korjaus alkaa kuulostaa huomattavasti paremmalta vaihtoehdolta. Pitää avata konepelti ja katsoa miltä siellä näyttää.
            Last edited by Queso; 10-01-2006, 11:00.

Comment

• rampale
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2004
              • 249

Minä sain kesällä autoni tuollaiseen kuntoon:

Konehuoneessa ei onneksi mennyt mitään rikki, sekä puskuri ja umpiotkin pysyivät ehjinä.

2000 euroa tuon korjaamiseen meni, siitä työn osuus oli n. 1000 €. Merkkiliike arvioi hinnaksi 3000 euroa, joten tuskinpa sen paikallisen korjaamon hinnassa hirveästi ilmaa oli.
              Kaikki osat korvattiin uusilla. Korjaamoilla sanoivat, ettei tuota konepeltiä voisi ruveta oikomaan, joten eiköhän sinullakin se uusiksi mene. Pelkästään nuo umpion lasit maksoivat muistaakseni 115 € kappale, kallista on tuo kolarointi.

Kyllähän tuo vitutti, kun miettii sitä mihin muuhun sen 2k€ olisi voinut laittaa, mutta kyllä tuolla taas kelpaa ajella kun sen sai korjattua.

Comment

• alspe
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2004
                • 3399
                • Tre

Originally posted by rampale

Konehuoneessa ei onneksi mennyt mitään rikki, sekä puskuri ja umpiotkin pysyivät ehjinä.

2000 euroa tuon korjaamiseen meni, siitä työn osuus oli n. 1000 €. Merkkiliike arvioi hinnaksi 3000 euroa, joten tuskinpa sen paikallisen korjaamon hinnassa hirveästi ilmaa oli.
                Kaikki osat korvattiin uusilla. Korjaamoilla sanoivat, ettei tuota konepeltiä voisi ruveta oikomaan, joten eiköhän sinullakin se uusiksi mene. Pelkästään nuo umpion lasit maksoivat muistaakseni 115 € kappale, kallista on tuo kolarointi.

Kyllähän tuo vitutti, kun miettii sitä mihin muuhun sen 2k€ olisi voinut laittaa, mutta kyllä tuolla taas kelpaa ajella kun sen sai korjattua.
                Ei jeesus mä en kyllä tajua millä ton korjaamiseen saa 2000 € menemään? En ole kyllä koskaan kolariautoa korjannut, mutta luulisin, että ton olis saanu itse laittamalla ja osia ajan kanssa hakien, reilulla 500€:lla ajoon?
                G30 520d xDrive
                EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

Comment

• Queso
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2004
                  • 36
                  • Helsinki

Aika saman näköiset vauriot kun mulla. Mulla meni kyllä puskurikin vaihtoon, mikä nostaa kustannuksia. En kyllä lähde tuota korjauttamaan. Toinen firma antoi arvioksi 4000 euroa. Pitää itse etsiä osia ja yrittää korjata mitä vielä korjattavissa on. Vielä en ole konepellin alle katsonut. Lauantaina sitten alkaa säätö.

Originally posted by rampale

Comment

• eukko
                    BTCF Member
                    • Dec 2003
                    • 127
                    • Luoma, Kirkkonummi

Kannatta ehdottomasti koittaa korjata itse.
                    Ite osat ei ehkä oo niin kalliit mut maalauttaminen maksaa kyl paljon, siihenhän oon tietenki syynsä.
                    Kannattais varmaan ettiä tuolta tattarisuon teollisuusaluelta joku maalaamo,
                    siellä vois olla noi hinnat vähän halvempia.
                    Onnea vaan rojektiin.
                    Huollot, korjaukset ja rengastyot ym. Ota yhteytta privalla.

E60 M5
                    I3 120AH

Comment

• Queso
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2004
                      • 36
                      • Helsinki

Jep. Näin täytyy tehdä. Teen listan Tattarisuon purkaamoista ja laitan soittoringin pystyy. Tuolla olevilla purkaamoilla ei näytä olevan nettisivuja ja osaluetteloita julkaistuna.

Comment

• dreamwiz
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2003
                        • 88
                        • Pori

Kannattanee kysellä tosiaan Helsingin ulkopuolelta korjauspaikkoja, lienee tuolla kehäkolmosen sisäpuolella suomen korkeimmat hinnat (jotka on helposti kaksinkertaiset muualle suomeen verrattuna).

Joku pikkukorjaamo pienemmällä paikkakunnalla parsii tuosta auton taatusti halvemmalla, jos vaan osat toimittelee itse. Eikä tuon konepeiton maalamisenkaan pitäisi mielestäni maksaa yli 150 euroa, tai ei yli 200 euroa ainakaan. Konepeitto on kaikenlisäksi helppo maalata, yksi iso pinta ja tässä tapauksessa sen ei tarvitse edes olla autossa paikallaan. :-)

Comment

• Queso
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2004
                          • 36
                          • Helsinki

Vinkkejänne kaipaan taas. Oletteko törmänneen sivuistoihin, jossa on kuvien kanssa näytetty, miten irrottaa etupuskuri, maski tai konepelti? Jos bookmarkeista niitä löytyy, niin postaisitteko tähänkin linkit?

En ole aiemmin joutunut autoja korjailemaan, joten kuvat ja vinkit olisivat erittäin tervetulleita.

Yours,
                          Queso

Comment

• fastandfurious
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 1731
                            • Tampesteri

Tossa on jotain puskurista: http://www.logun.org/m3_bumper.htmOn kyllä M-puskurista, mutta tuskin paljon eroaa normaalista?
                            ---------------------------------------------------
                            E91 325d M-Sport
                            ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
                            E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

Comment

• Fragu
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2005
                              • 287
                              • Helsinki

etupuskuri irti abaut jotenki noin.

konepelti lähtee kait aika iisisti irti(en oo ite ottanu), mut saatko tästä irti?

maski näyttäs olevan aika helposti irrotettavissa..

jos noista lähtee mitää..

Comment

• Queso
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2004
                                • 36
                                • Helsinki

Kiitos linkeistä Fastandfurious ja Fragu!

Eikön noilla ohjeilla ja kuvilla pitäisi etupuskurista, maskista ja etuvalosta suoriutua. Ei ainakaan näytä hirveen pahalta hommalta.

Tuolla Fragun linkillä näkee kyllä mitä osia konepellistä pitää ottaa irti. En tiedä lähteekö se mun taidoilla vielä irti. Pitää yrittää etsiä kuvalliset ohjeet, kuten tuosta etupuskurin irroitusohjeesta. Taitaa konepellissä olla kuitenkin eniten töitä, niin varaosan löytymisessä kuin asentamisessakin.
                                Last edited by Queso; 12-01-2006, 20:33.

Comment

Working...
                                X