Coupen vikoja kun alkaa luetella niin moottorin 2.0-2.5 puolelta just tossa iässä lambda-anturi, ilmamassa mittari, ja vesipumppu.....ajokilometreistä johtuvia ylimääräisiä ääniä alkaa tulla venttiilin nostajista ja jakoketjusta, vanos ehkä äänekkäin näistä kulujista eli näitähän oli jo edellisissä viesteissä mainittu...Vanoksesta voi mennä rikki solenoidi ja vanos ei toimi, mutta tätäkään ei edes varmaankaan ajossa paljoo huomaa vaan näkee huollossa testerillä....Tai ainakaan ei ole valitettu koneen käytöksen muuttuneen... :?: Pakokaasu arvot eivät ole ongelma vaan katalysaattori on kärsinyt vaurioita esim. viallisesta lambdasta ja näin ollen menettänyt tehoaan kun seokset olleet väärät...Jos hc arvo liian suuri niin tähän yleensä auttaa lambdan vaihto, mutta tarpeeksi pitkään vikapäällä ajettuna katalysaattori voi mennä korjauskelvottomaksi ja täytyy vaihtaa uusi..Myös pakoputken takaäänen vaimennin on noin 150 tkm kestävä kulutusosa....
Kytkin on 325 mallissa ainakin aika surkea ja ei kestä kovaa kyytiä pitkään...Mutta tämäkin vaan riippuu ajotavasta miten pitkäikäinen kapistus kyseessä...
Sitten jo mainitut alapallot joita saa vaihdella kyllä tasaisin väliajoin, mutta tämäkin vaan kilometreistä tuleva vika...Sähköikkunan moottorista alkaa olla hiilet loppu yli 10 v vanhoissa ja se projekti tulee jossain vaiheessa varmasti eteen....Mikrokytkin sun muut toiminta häiriö ongelmat sähköikkunoiden kanssa ovat yleensä vaan säätöä vaativia korjauksia...
Kolaroimattomassa coupessa ikkunat ovat vielä tuossakin iässä aika tiiviit ja ei suhise isoissakaan nopeuksissa....Ovipahvien liimat ovat kovettuneet ja kangas ja itse pahviosat ovat yleensä irti...tämän korjaamiseen sikamassaa ja hieman aikaa...kangasosaan tietysti muuta liimaa jos se irronnut ja kiinnostaa korjata....
Kattoluukut kannattaa joskus rasvata niin eivät ole niin jumissa...
Takakontinluukun alareuna voi alkaa ruostua sisäreunasta jos huonosti pesty...Ja jos takakaaria pokattu voi kosteutta mennä maaliin tulleesta halkeamasta ja alkaa ruostuttaa kaaria...tämä takakaari ongelma ei ole ehjän pokkaamattoman ongelma...Myös kivet voi syödä maalia reunasta ajanmyötä....
Lukkoperällisissä coupeissa repeää takakelkka irti rungosta ja aiheuttaa kolinoita ja lonksahduksia...kynkkien etummaiset helat ovat kulutus tavaraa joita kannattaa vaihtaa joskus...
Tässä nyt joitain vikoja, mutta kuitenkin yhteenvetona aikamoista luotettava auto kaikenkaikkiaan kyseessä...
Tuontiautoissa vm -92 todelliset ajokilometrit yleensä +200tkm mutta yleensä suomeen tulevissa noin 170 tkm...Tietysti kannattaa mittaritestillä selvittää että mittaristo on edes siitä autosta peräisin ja sitten jos sattuu huoltokirja olemaan niin siitä ja katsastus kuiteista voi alkaa selvitellä oikeita kilometrejä...bemarin testerillä ei näe oikeita kilometrejä näin vanhoista....
Niin ja nämähän pätee myös ton 328 kanssa kun näytti olevan kysymys siitä..
Kytkin on 325 mallissa ainakin aika surkea ja ei kestä kovaa kyytiä pitkään...Mutta tämäkin vaan riippuu ajotavasta miten pitkäikäinen kapistus kyseessä...
Sitten jo mainitut alapallot joita saa vaihdella kyllä tasaisin väliajoin, mutta tämäkin vaan kilometreistä tuleva vika...Sähköikkunan moottorista alkaa olla hiilet loppu yli 10 v vanhoissa ja se projekti tulee jossain vaiheessa varmasti eteen....Mikrokytkin sun muut toiminta häiriö ongelmat sähköikkunoiden kanssa ovat yleensä vaan säätöä vaativia korjauksia...
Kolaroimattomassa coupessa ikkunat ovat vielä tuossakin iässä aika tiiviit ja ei suhise isoissakaan nopeuksissa....Ovipahvien liimat ovat kovettuneet ja kangas ja itse pahviosat ovat yleensä irti...tämän korjaamiseen sikamassaa ja hieman aikaa...kangasosaan tietysti muuta liimaa jos se irronnut ja kiinnostaa korjata....
Kattoluukut kannattaa joskus rasvata niin eivät ole niin jumissa...
Takakontinluukun alareuna voi alkaa ruostua sisäreunasta jos huonosti pesty...Ja jos takakaaria pokattu voi kosteutta mennä maaliin tulleesta halkeamasta ja alkaa ruostuttaa kaaria...tämä takakaari ongelma ei ole ehjän pokkaamattoman ongelma...Myös kivet voi syödä maalia reunasta ajanmyötä....
Lukkoperällisissä coupeissa repeää takakelkka irti rungosta ja aiheuttaa kolinoita ja lonksahduksia...kynkkien etummaiset helat ovat kulutus tavaraa joita kannattaa vaihtaa joskus...
Tässä nyt joitain vikoja, mutta kuitenkin yhteenvetona aikamoista luotettava auto kaikenkaikkiaan kyseessä...
Tuontiautoissa vm -92 todelliset ajokilometrit yleensä +200tkm mutta yleensä suomeen tulevissa noin 170 tkm...Tietysti kannattaa mittaritestillä selvittää että mittaristo on edes siitä autosta peräisin ja sitten jos sattuu huoltokirja olemaan niin siitä ja katsastus kuiteista voi alkaa selvitellä oikeita kilometrejä...bemarin testerillä ei näe oikeita kilometrejä näin vanhoista....
Niin ja nämähän pätee myös ton 328 kanssa kun näytti olevan kysymys siitä..
Comment