Announcement

Collapse
No announcement yet.

325 ja 328 Coupe tyyppiviat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sami
    BTCF Member
    • Oct 2002
    • 1332
    • Kajaani

    #16
    Coupen vikoja kun alkaa luetella niin moottorin 2.0-2.5 puolelta just tossa iässä lambda-anturi, ilmamassa mittari, ja vesipumppu.....ajokilometreistä johtuvia ylimääräisiä ääniä alkaa tulla venttiilin nostajista ja jakoketjusta, vanos ehkä äänekkäin näistä kulujista eli näitähän oli jo edellisissä viesteissä mainittu...Vanoksesta voi mennä rikki solenoidi ja vanos ei toimi, mutta tätäkään ei edes varmaankaan ajossa paljoo huomaa vaan näkee huollossa testerillä....Tai ainakaan ei ole valitettu koneen käytöksen muuttuneen... :?: Pakokaasu arvot eivät ole ongelma vaan katalysaattori on kärsinyt vaurioita esim. viallisesta lambdasta ja näin ollen menettänyt tehoaan kun seokset olleet väärät...Jos hc arvo liian suuri niin tähän yleensä auttaa lambdan vaihto, mutta tarpeeksi pitkään vikapäällä ajettuna katalysaattori voi mennä korjauskelvottomaksi ja täytyy vaihtaa uusi..Myös pakoputken takaäänen vaimennin on noin 150 tkm kestävä kulutusosa....

    Kytkin on 325 mallissa ainakin aika surkea ja ei kestä kovaa kyytiä pitkään...Mutta tämäkin vaan riippuu ajotavasta miten pitkäikäinen kapistus kyseessä...

    Sitten jo mainitut alapallot joita saa vaihdella kyllä tasaisin väliajoin, mutta tämäkin vaan kilometreistä tuleva vika...Sähköikkunan moottorista alkaa olla hiilet loppu yli 10 v vanhoissa ja se projekti tulee jossain vaiheessa varmasti eteen....Mikrokytkin sun muut toiminta häiriö ongelmat sähköikkunoiden kanssa ovat yleensä vaan säätöä vaativia korjauksia...

    Kolaroimattomassa coupessa ikkunat ovat vielä tuossakin iässä aika tiiviit ja ei suhise isoissakaan nopeuksissa....Ovipahvien liimat ovat kovettuneet ja kangas ja itse pahviosat ovat yleensä irti...tämän korjaamiseen sikamassaa ja hieman aikaa...kangasosaan tietysti muuta liimaa jos se irronnut ja kiinnostaa korjata....

    Kattoluukut kannattaa joskus rasvata niin eivät ole niin jumissa...

    Takakontinluukun alareuna voi alkaa ruostua sisäreunasta jos huonosti pesty...Ja jos takakaaria pokattu voi kosteutta mennä maaliin tulleesta halkeamasta ja alkaa ruostuttaa kaaria...tämä takakaari ongelma ei ole ehjän pokkaamattoman ongelma...Myös kivet voi syödä maalia reunasta ajanmyötä....

    Lukkoperällisissä coupeissa repeää takakelkka irti rungosta ja aiheuttaa kolinoita ja lonksahduksia...kynkkien etummaiset helat ovat kulutus tavaraa joita kannattaa vaihtaa joskus...

    Tässä nyt joitain vikoja, mutta kuitenkin yhteenvetona aikamoista luotettava auto kaikenkaikkiaan kyseessä...

    Tuontiautoissa vm -92 todelliset ajokilometrit yleensä +200tkm mutta yleensä suomeen tulevissa noin 170 tkm...Tietysti kannattaa mittaritestillä selvittää että mittaristo on edes siitä autosta peräisin ja sitten jos sattuu huoltokirja olemaan niin siitä ja katsastus kuiteista voi alkaa selvitellä oikeita kilometrejä...bemarin testerillä ei näe oikeita kilometrejä näin vanhoista....

    Niin ja nämähän pätee myös ton 328 kanssa kun näytti olevan kysymys siitä..

    Comment

    • HJP
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2004
      • 1282
      • Helsinki

      #17
      Huoltokirja tossa kyseisessä pelissä kyllä löytyy, ja näytti jopa aika paikkaansapitävältä. Mittarinvaihto itseänikin hämää eniten, muut viat ovat täysin mahdollisia noilla kilsoilla, ja helposti korjattavissa.

      Jos ottaisi auton pidempään koeajoon ja käyttäisi vaikka autotohtorilla, näkisi samalla lambda-arvot ja iskarien/jarrujen kunnon.

      Comment

      • Kilpuri
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2004
        • 831
        • Tampere

        #18
        Tuommoisiin autoihin tuntuu vaan koeajot olevan tiukassa. Ja vaikka olis ihan "oikeesti" ostamassakin, niin yleensä tulee joku kaupan jannu kyytiin. Sinänsä ihan ymmärrettävää, että tälläset autot on lippispäiden suosiossa ihan vaan huvikseen tykitettäviä malleja. :roll:
        Now: 525xd -09
        Ex: 330d -07
        Ex: 328i -96

        Comment

        • copy1
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2003
          • 236
          • Tampere connection

          #19
          Viskot kanssa paukkuu ja vararenkaan alta ruosteessa....
          Ajaa yhtä hitaasti kuin vanhat ihmiset nussii.('')

          E36 Cabrio

          Comment

          • HJP
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2004
            • 1282
            • Helsinki

            #20
            Originally posted by copy1
            Viskot kanssa paukkuu ja vararenkaan alta ruosteessa....
            vararenkaan paikan myyjä ihan omatoimisesti näytti, ja yhtään ruostetta ei siellä ollut.

            Koeajoa yritetään saada paremmin, toi 10km ei oikein riittänyt.Ihan sama onko myyjä kyydissä vai ei, voi sitä silti polkea. 8.4 sanoi myyjä tänään saaneensa 0-100kmh ajan keskiarvoksi, aika normaali ilmeisesti... Pitää itse vielä katsoa...

            Mittari vaihdettu isolla paikallisella bmw-merkkihuollolla, kuten suomessa laakkonen.Eli turvaa kilsojen paikkaansapitävyydelle ehkä paremmin.Tuo on tehty -02 syksyllä, jonka jälkeen ajettu 24tkm.Paikkansa pitää luultavasti ainakin tuo mittarivaihdon jälkeinen lukema.

            Pitäisiköhän käyttää auto autotohtorilla ennen ostoa, näkisi iskareiden, jarrujen ja esim. lambdan kunnon? minkä verran ko. operaatio maksaa?

            Comment

            • Petri
              BTCF Member
              • Jun 2004
              • 3156
              • Nummela

              #21
              Originally posted by HJP
              Pitäisiköhän käyttää auto autotohtorilla ennen ostoa, näkisi iskareiden, jarrujen ja esim. lambdan kunnon? minkä verran ko. operaatio maksaa?
              http://www.a-katsastus.fi/ --> Autotohtori Vaihtotarkastus
              E36 323Ti Compact Sport Limited Edition -00
              E36 320i Cabriolet "M-Sport" -96


              Ex: E90 320dA LCI M-Sport -10 | E46 330xdA M-Sport II -03 | E46 320Ci M-Sport II -01 | E46 316i "Sport 2000" -00 | E39 523i Sedan M-Sport -99 | E36 320i Coupe M-Sport -95

              Comment

              • ropo
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2003
                • 648

                #22
                Mikä on vanos? :oops:
                Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                Comment

                • Der Hammer
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2002
                  • 1265
                  • Turku / Vantaa

                  #23
                  Originally posted by ropo
                  Mikä on vanos? :oops:
                  VANOS on lyhyessä yksinkertaisuudessaan VaihtuvaNOkanSäätö ja kyseessä siin M50/M52 koneessa imupuolen nokka-akselin automaattinen säätö
                  F11 530XdA LCI

                  Ex:F30 ///M-Sport, F10, E86 ///M Coupe, E90 335d -07, E92 325i -07, E90 325i -05, E46 325 CiA -01, E36 323i Coupe -96





                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎