Mulla on defan säteilylämmitin E46:ssa, kuten Tozillakin. Ja samansuuntaisia kokemuksia, eli melko minimaalista on ainakin perstuntumalta se hyöty. Ei ihme, että mielenlämmitin -nimellä kulkee maailmalla
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Säteilylämmittimien teho(ttomuus)
Collapse
X
-
Mites paljon sen mittarin pitäisi värähtää? Ei se kesälläkään käymään lyötäessä siellä sinisen alueen yläpuolella ole...325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Yhden lämmityskerran kokemuksella (eilen lyötiin Calix kiinni), niin kyllä tuosta selvästi hyötyä oli! Käynnistys ei ollut samanlaista "myrkynjuontia" kuin parina aikaisempana aamuna, ja lämmöt kiipes hyvin nopeesti sinisen yläosaan.e61 525d (2006)
ex: e36 328i M-Sport (1996)
ex: e30 316i (1988)
Comment
-
-
Mulla 530deessä säteilylämmitin ja selvästi huonommin siinä on potkua kuin lohkolämppäreissä. -20 kelillä kannattaa pitää vähintään 5h piuhassa niin on jotain vaikutusta eli pehmeämmin pörähtää käyntiin vaikka kone pyytääkin hehkutusta. Lauhoilla keleillä (-2) 3h lämmityksen jälkeen on voinut startata jopa ilman hehkutusta.
Comment
-
-
Kyllä mulla ainakin toimii säteilylämmitin E39 528:ssa aivan loistavasti.Tietysti jonkinverran pitemmän lämmitysajan vaatii jos vertaa normaaliin lohkikseen mutta ei sitä nyt tuntikausia tarvi hehkuttaa.Kyllä se riittää että motti lämpeää sinne +5- +10 asteen tienoille.Kyllä varmasti saa lämmitellä kauan aikaa jos haluaa että lämpömittarin viisari rupeaa nousemaan.Tarkoitus on vaan esilämmittää eikä yrittää lämmittää moottoria käyntilämpöiseksi.Last edited by Woke; 22-01-2006, 22:44.BMW E60 520da -2008
Comment
-
-
Katselin tänään ajotietokoneesta jäähdytysnesteen lämpöjä: auto oli 3,5 tuntia lämmityksessä, ulkona oli -20 - -18, auton käynnistyksessä auton oma mittari näytti -17,5. Ja jäähdytysneste oli 0 asteista. Katsokaapa muutkin mitä teillä näyttää ja kertokaa olosuhteet ja lämmitysaika. Varsinkin noiden tosi hyvin toimivien lämmittimien tulokset kiinnostaa. Niin ja kertokaa myös säteilylämmittimen valmistaja.
Ohjeet miten lämpötilan näytön saa päälle löytyy näistä:
Iso ajotietokone:
Pieni ajotietokone:
Comment
-
-
Eilen oli täällä -22 ja oli lämmityksessä 2h ja jäähdytysnesteen lämpötila oli tuolloin +5 ja mulla siis säteilylämmitin.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Originally posted by TJJMutta sinulla on V8, eikös siinä ole 2 lämmityselementtiä?BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Kaksi tuntia säteilylämmitin päällä ulkolämpötila – 4,5 ja moottorin veden lämpötila 24 astetta. Lämmitin on Defa ja moottori on M52B28TU. On ehkä hyvä muistaa perinteisen- ja säteilylämmittimen pieni toiminnallinen ero. Normaalin lämmittimen vastus on suoraan vesitilassa, jolloin vesitilassa oleva vesi lämmittää moottorin. Kun taas säteilylämmitin johtaa lämmön lohkon kautta moottoriin, jonka kautta lämpö siirtyy lohkossa olevaan vesitilaan.
Lämmittimissä on tehoa ainoastaan n. 500 wattia, ei sillä parin sadan kilon murikkaa kovin lämpimäksi saa. Tarkoitushan on saada moottori niin lämpimäksi, että voitelu toimii alusta saakka moitteettomasti. Ei ole tarkoituskaan että lämpöä alkaa virrata välittömästi auton sisätiloihin.
Comment
-
-
Originally posted by justerKaksi tuntia säteilylämmitin päällä ulkolämpötila – 4,5 ja moottorin veden lämpötila 24 astetta. Lämmitin on Defa ja moottori on M52B28TU. On ehkä hyvä muistaa perinteisen- ja säteilylämmittimen pieni toiminnallinen ero. Normaalin lämmittimen vastus on suoraan vesitilassa, jolloin vesitilassa oleva vesi lämmittää moottorin. Kun taas säteilylämmitin johtaa lämmön lohkon kautta moottoriin, jonka kautta lämpö siirtyy lohkossa olevaan vesitilaan.
Lämmittimissä on tehoa ainoastaan n. 500 wattia, ei sillä parin sadan kilon murikkaa kovin lämpimäksi saa. Tarkoitushan on saada moottori niin lämpimäksi, että voitelu toimii alusta saakka moitteettomasti. Ei ole tarkoituskaan että lämpöä alkaa virrata välittömästi auton sisätiloihin.
Tämähän se jutun juoni olikin.Kuten kirjoitit säteilijä on moottorin "pinnassa" ja teholtaan n.300W.Lohkis on vesitilassa ja teholtaan n.500-550W.
Reilu vuosi sitten kävin keskusteluja (omaan autooni lämmitintä etsiessä) lämmittimien todellisista tehoista eri mallien välillä useamman henkilön kanssa.Silloin valitsin ehdottomasti lohkolämmittimen (kun suurella vaivalla sattui käypänen löytymään).
Tämä aloittamani theardi syntyi eräästä väittelystä työpaikalla.Eräs tyyppi kehui säteilijää maasta taivaaseen.Omistaa Corollan jossa vesitilavuus ehkä 5 litraa.Siihen ehkä riittääkin 280W:n säteilijä.Toisella kaverilla on E39 523:n myöskin säteilijällä.Eikä todellakaan kehuja saanut.Ei oikein rivikuutosen kokoinen pata lämpeä suurella vesitilavuudella kuulemma tarpeeksi suurilla pakkasilla.No onhan se tietysti tyhjää parempi.
Aika suuria eroja on ilmoitetuissa säteilijöiden tehoissa.Ainakin jos ymmärrän täältä lukemani oikein.Voisiko erot selittyä asennuspaikasta moottorissa vai lämmittimestä itsestään?
Comment
-
-
Originally posted by superbJaa, mulla sattuu olemaan calix merkkinen säteilylämmittin, missä mainitaan tehoksi 500W. Tarkoitettu m52 koneisiin.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by TJJKatselin tänään ajotietokoneesta jäähdytysnesteen lämpöjä: auto oli 3,5 tuntia lämmityksessä, ulkona oli -20 - -18, auton käynnistyksessä auton oma mittari näytti -17,5. Ja jäähdytysneste oli 0 asteista. Katsokaapa muutkin mitä teillä näyttää ja kertokaa olosuhteet ja lämmitysaika. Varsinkin noiden tosi hyvin toimivien lämmittimien tulokset kiinnostaa. Niin ja kertokaa myös säteilylämmittimen valmistaja.
Ohjeet miten lämpötilan näytön saa päälle löytyy näistä:
Iso ajotietokone:
http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...58&postcount=2
http://www.ideaphile.com/bmw/540-obc.html
Pieni ajotietokone:
http://www.bmwtips.com/tipsntricks/t...ring528OBC.htmBMW E60 520da -2008
Comment
-
Comment